Sivu 1/3

Volvo BM 650

Lähetetty: Ma Tammi 09, 2006 7:10 pm
Kirjoittaja KL
Annattaako moiseen yleensäkkään sekaantua ja saako siihen osia enää mistään?
Tärkeimmät tyyppiviat?
Entä mitä muuta mieltä ollaan ko. traktorimallista, hyvät ja huonot puolet, jos jollain tommosesta on kokemusta.

Lähetetty: Ma Tammi 09, 2006 8:38 pm
Kirjoittaja Nuhvelentti
Kyllähän ne volvon rattorit kuulopuhheitten perusteella on ihan hyviä.... sukulasisella oli useampi mutta en muista malleja, yhessä oli puolitelat ja toisessa perseveivari ja sitten oli kolmas ja se oli muistaakseni 700.....

Lähetetty: Ke Tammi 11, 2006 12:44 pm
Kirjoittaja a.p
volvo on hyvä!

Lähetetty: Ke Tammi 11, 2006 5:35 pm
Kirjoittaja Matsikka
a.p kirjoitti:volvo on hyvä!
ja varaosat on kalliita....

Lähetetty: Ke Tammi 11, 2006 6:45 pm
Kirjoittaja a.p
muttei mee paljo

Lähetetty: Ke Tammi 11, 2006 8:02 pm
Kirjoittaja jarsi
Volvo on kestävä kone,varsinkin Bulinder Munktel moottorilla,se ei lopu koskaan,varaosia löytyy vakiona sekä kopiona ja hydrauli pumppukin on ulkoasennuksella :P

Lähetetty: Ke Tammi 11, 2006 8:41 pm
Kirjoittaja tutkija
Oliko Volvo T 650 hyvä traktori?
Luultavasti kuka tahansa traktoritehdas 70-luvulla olisi
pystynyt tekemään kestävän traktorin käyttämällä
yhtä paljon valurautaa ja terästä kuin Volvo ,yhteen traktoriin.
Lisäksi vielä myymään se traktori Volvon hinnalla.
Itsellä on kokemusta 80-luvun alussa vm 1978 Volvo T650 traktorista
turvevaunun vedossa.Harmi vain että samalla suolla ajoin myös Fiat 780
ja 880 4- v traktoreilla.
Aika ei ole kullannut muistoja.Volvo oli tuossa sarjassa huono traktori.
Jopa vähän terästetty, kevyt ja ärhäkkä Fiat 780 veti turvevaunua
kuin sukkasillaan painavaan fordsonin oloiseen Volvoon verrattuna.
Eikä Volvon ohjaamokaan enää 80-luvulle tultaessa mikään
nähtävyys ollut.

Lähetetty: Ke Tammi 11, 2006 8:52 pm
Kirjoittaja -SS-
Kyllä se varmaan ihan hyvä oli, meillä päin harvinainen.

Eniten silmiin pisti se levyrakenteinen hytti, ei ollut semmoisia putkipalkkeja. Sitten monessa oli ilmastointipuhallin katolla lisävarusteena. Pikavaidekin taisi olla.

Ominaispiirteenä muistelen, että siinä oli kohtalaisen kova käyntiääni, noin neljän tonnin suurehko paino, ja se oli kova uppoamaan pehmeikköihin. Muistan kun sellainen puoliammattilainen urakoija kävi äestelemässä aika isolla äkeellä ja Volvolla; Sitten tuli pehmeä paikka, savua, kone uupui ihan hetkessä, pikavaihde, ja kahden sekunnin päästä piti pysähtyä vaihdetta vaihtamaan. Siitä ei enää lähtenyt sitten, kun vauhti loppui.

Hevoisiahan siinä luvattiin olevan paljon, mutta tuntui sivustakatsojasta vähän kierroskoneelta.

Maalaus oli hyvä, ei ruostunut hevin.

-SS-

Lähetetty: Ke Tammi 11, 2006 9:27 pm
Kirjoittaja jarsi
tutkija kirjoitti:Oliko Volvo T 650 hyvä traktori?
Luultavasti kuka tahansa traktoritehdas 70-luvulla olisi
pystynyt tekemään kestävän traktorin käyttämällä
yhtä paljon valurautaa ja terästä kuin Volvo ,yhteen traktoriin.
.


Fiiun luotettavuutta ei pidä samalle listalle tuoda volvon kanss.volvo on valmistettu aidosta "Ruotsin teräksestä". täten kestävä kone :roll:

http://www.tractordata.com

Lähetetty: To Tammi 12, 2006 8:26 pm
Kirjoittaja tutkija
Volvo T650 traktori,yhtä luotettava kuin rautakanki.
Sekö riittää kun aika ajoi Volvo traktoreista ohi?
IH seikkailut ja Valmet yhteistyö osoitti lopulta ettei
Volvo ole enää kehityksessä mukana ,traktorin valmistajana.
Taitaa Agnellin suku edelleen Italiassa tehdä traktoreita.

Lähetetty: To Tammi 12, 2006 9:15 pm
Kirjoittaja exso
Mikäs vika volvossa.Yhden vuoden aikana kuvattu 201 kpl.Kuultu monta mielenkiintoista tarinaa.Harva on moittinut,no joka merkille mahtuu maanantai koneita.Tuntimäärät on ollu kiitettäviä joilla töitä on tehty.Varaosa asioissa apuja on lahden toisella puolella yllinkyllin.Paljon kehuttu on www.olssonsiellos.se hintataso reilusti alle suomen.Varaosalista helposti luettavissa.Jos moititaan onhan se hidas ja painava on myös helposti piristettävissä.Paino osittain selittyy sillä että monet komponentit löytyy myös kuorma-,linja-autoja tai maansiirtopuolelta,kun kyselee niin solmut aukee.1150 kuvatun taavetin jälkeen on mukava kuvailla volvoja.

Lähetetty: To Tammi 12, 2006 11:40 pm
Kirjoittaja -SS-
No konedata netissähän näkyi Volvolla juu 251 Nm / 1400 on vähä vähemmän juuri noilla piänillä kieroksilla kun vertaa esim viistonnisen noin 296 Nm / 1300 tai vaikkapa Leukunkin 260 / 1200 . Eli se uuvahtaminen oli tunnusomaista, vaikka kierroksilla se veti isojakin äkeitä, kun oli sitä painoa vetopyörien päällä kumminkin paljon.

Sitä pidettiin vähän semmoisena ökytraktorina sitä Volvoa ehkä. Ei oikein karjatilan peli.

Oli se 70-luvun alussa se Volvo tosi nykyaikainen, samalla tavalla kuin Nuffieldin/Leylandin tekniikka 50-luvun lopussa. Kummatkaan eivät enää sitten 70-luvun lopulla jaksaneet varmaan enää panostaa teknolookian päivittämiseen.

Mutta kyllä semmoisella umpirautaisella, mutta kestävällä mölöllä loppuen lopuksi on ihan hauska tyyrätä, kun ei tartte ihmetellä, et mikäs varoitusteksti tosa traktorin tiatokoneessa taas vilkkuu...

Haetaanpas jokahisesta koneesta mieluummin niitä hyviä puolia kuin huonoja puolia, joissakin ehkä niitä on enemmän kuin toisissa, mutta siitäkin kinasteleminen saa paremmin postitiivisen sävyn - ja toisaalta, jotkut perinteisesti huonona pidetyt ominaisuudet tekevät traktorista juuri sen persoonan jota se ei olisi jos se olisi juuri niitä hajuttomia ja mauttomia tusinatraktoreita, joista ei yhtään typeryyttä löydy.

-SS-

Lähetetty: Pe Tammi 13, 2006 2:36 pm
Kirjoittaja Nuhvelentti
Mitenkähän tämä 2654, elikkäs neliveto volvo.
Tehoa näky olevan 145 heppaa.......

Lähetetty: Pe Tammi 13, 2006 7:20 pm
Kirjoittaja exso
Montakos 2654 on sulla tiedossa siellä pohjoisessa.Niitä tässä jahdataan kameran kanssa.On omistajien mieleen mukava olihan ilmastointi vakiona.Kuvatuissa koneissa on ollut tunteja 3000 ja 20000 tunnin välillä.Tärkein toimenpide ennen kaynnistystä on kurkata öljytikkuun ja täyttökorkkin ettei siellä näy piimää ja öljynpinta on normaalitasossa.Tämä kertoo ettei kansipahvi vuoda ja jäähdytinneste valu öljytilaan.Tämä vinkki on omistajilta opittu.

Lähetetty: Pe Tammi 13, 2006 11:41 pm
Kirjoittaja Nuhvelentti
Tuota nuin....ei tule heti mieleen, tuota Blocket:tia tullu selailtua jo jonkun aikaa ja niitä välistä näkkyy myynnissä.
olis varmasti aika kova ¨työkalu...

Lähetetty: Su Tammi 15, 2006 9:03 pm
Kirjoittaja jarsi
Nuhvelentti kirjoitti:Mitenkähän tämä 2654, elikkäs neliveto volvo.
Tehoa näky olevan 145 heppaa.......
:P Tässä olisi VOLVO vaikka keminmaahan,ja hyvä hintakin!! :roll:
http://www.blocket.se/vi/7041326.htm?ca=6_s
Vaikka pappilan siirrät Laurilassa :wink:

Lähetetty: Su Tammi 15, 2006 10:15 pm
Kirjoittaja Nuhvelentti
Jep

Re: Volvo BM 650

Lähetetty: Ti Kesä 08, 2021 3:55 pm
Kirjoittaja Görän2
Varma ja luotettava.
Ainoa mikä puuttu:Lapsentaudit

Re: Volvo BM 650

Lähetetty: Ti Kesä 08, 2021 4:47 pm
Kirjoittaja SauliA
Hyvä vehe peräkärryn vetoon. Sopiva pykälä kärrystä ja sai päävaihdekepistä välitystä sovittaa voiman ja vauhdin mukaan. Varsinkin jos jotain jarrusysteemiä oli kärryyn tehty. Ihan ammattimaisessa tukinajossakin nähty. UR1 setkoilla en niinkään muista tätä perätapin ominaisuutta käytetyn. Lienee vielä heikompi voimiltaan. Joskus joku tarvi voa:n "pakkia".
Ruottalaista turvallisuutta edusti jäykät kytkinpolkimen loppusentit, ei startannut jos ei ihan loppuun jaksanu polkea.
Muistaakseni kahta eri ohjaamoversiota, paremmassa kaareva tuulilasi.

Re: Volvo BM 650

Lähetetty: Ti Kesä 08, 2021 8:02 pm
Kirjoittaja Juho M-P
Görän2 kirjoitti: Ti Kesä 08, 2021 3:55 pm Varma ja luotettava.
Ainoa mikä puuttu:Lapsentaudit
Oikee 15 vuotta vanhan viestiketjun löysit. :lol: