zetor savuttaa sinistä

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
zetkaa
Viestit: 14
Liittynyt: To Maalis 01, 2012 11:59 am
Viesti:

zetor savuttaa sinistä

Viesti Kirjoittaja zetkaa »

elikkä koneena 12045 zetka ja se pukkaa sinistäs savua. ei syö oljyä eli ei pitäs johtua siitä. onkos vika pumpussa vai suuttimis vai missä.ja kone vuos mallia 82.
Ripel
Viestit: 2506
Liittynyt: Su Loka 26, 2008 10:27 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ripel »

Suuttimia epäilisin.
Eroa savuamisessa kylmänä/lämpimänä? Entä pölläyttääkö tyhjäkäynnin jälkeen?
zetkaa
Viestit: 14
Liittynyt: To Maalis 01, 2012 11:59 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zetkaa »

eipäpahemmin oo eroja onko kylmä vai lämmin.ja pölläyttää tyhjäkäynnin jäläkee
rastuhannu
Viestit: 6138
Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 7:23 pm
Paikkakunta: Rautalampi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rastuhannu »

viittais että saisi kuiteskin hieman moottoriöljyä pyttyyn joko männänrenkaiden tai venttiilin ohjurien kautta.

Voi myös suuttimet hieman kuseksia tyhjäkäynnillä.

Pusketeppas konetta joku tunti vauhdilla tuonne umpihankeen että karstat hieman männistä irtoisi.
zetkaa
Viestit: 14
Liittynyt: To Maalis 01, 2012 11:59 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zetkaa »

eiköhä sielt kesäl neval karstat palanu jo. empä hoksannu aatella nuit vena ohjureita.mut se ei käryä niinku yleensä jos öljyä palas löpöseas
MP
Viestit: 658
Liittynyt: Su Heinä 27, 2008 8:09 pm
Paikkakunta: rannikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MP »

Ajoitus myöhäisellä.
John Deere B
IH Farmall M
IH Farmall FC-C
MH 744 D6
Ferguson TEF20
Ferguson 35
MF 35X
MF 65
MF 65 MP
MF 65 MP
MF 135
MF 135 MP
MF 185 MP
MF 690
Velu
Viestit: 3874
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velu »

Se savun haju kertoo kaiken. Annat käydä kuumana varttitunnin ja polkaiset sitten kaasua. Veikkaampa että öljyiset on tuoksut. Palamaton nafta haisee samalle kuin kylmäkynnistyksen jälkeiset pakokaasut.
Valmet 361D II, 465, Valtra C1112-4
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
zetkaa
Viestit: 14
Liittynyt: To Maalis 01, 2012 11:59 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zetkaa »

löpö sen savu aiheuttaa mut kummast mä ny sitä vikaa koitan poistaa.suuttimist vai pumpust vai kummastaki
jusape
Viestit: 3500
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

Tuolla muualla jo vastailinkin, omien kokemusten mukaan...
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
raato
Viestit: 287
Liittynyt: La Helmi 25, 2006 2:05 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja raato »

Mimmonen hehku siinä on? Polttoaineellako?
rastuhannu
Viestit: 6138
Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 7:23 pm
Paikkakunta: Rautalampi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rastuhannu »

zetkaa kirjoitti:löpö sen savu aiheuttaa mut kummast mä ny sitä vikaa koitan poistaa.suuttimist vai pumpust vai kummastaki
Suuttimista todennäköisimmin. Ainakin helpompi lähteä sieltäpäin liikkeelle. Seuraavana vuorossa pumpun kaulusventtiilit.
Sitä seuraava väljähkö(t) elementti.

Ja jos siinä on se polttoaine avusteinen imusarjahehku tarkista se ennen suuttimien irti repimistä. Jos se vuotaa niin yleensä kitkuaa koko ajan tyhjäkäynnillä pyöriessä. Tietenkin pieni vuoto voi aiheuttaa sen että pöllähtää vasta kierroksia lisättäessä.
zetkaa
Viestit: 14
Liittynyt: To Maalis 01, 2012 11:59 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zetkaa »

se imusarja hehku poistettu käytöstä et siitä ei löpö enää mee mihinkää.
zetkaa
Viestit: 14
Liittynyt: To Maalis 01, 2012 11:59 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zetkaa »

nonii. elikkäs ku tänää taas jatkoin svutus hommaa korjailee ni hoksasin kahtoo pumpun nokkaa jos oli kaks koloo. toinen pumpu puolel ja toinen loki korvakkees ni siit kävi ilmi et pumppu oli kääntyny nii pitkäl lokii vaste ku pystyy.oiskohan kenties tuost johtruvaa tuo savutus
jusape
Viestit: 3500
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

Pumpun laipassa on noin reippaan sentin mittaiset reijät, jolla ajoitusata pästyy säätään, pumppua käännellen.
Yleisesti on noin puolivissä säätöreikiä, kiristyspultit
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
zetkaa
Viestit: 14
Liittynyt: To Maalis 01, 2012 11:59 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zetkaa »

nonii. pumpu sääji kohallee ja savutus loppu. 8) mut välil tupsauttaa ni eikö se oo sillo kärkien vaihto.ja minkä merkkiset sin kannattas laittaa?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa