deutzin kone ottaa älyttömiä kierroksia!!

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

amateur
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Loka 09, 2006 1:17 am
Viesti:

deutzin kone ottaa älyttömiä kierroksia!!

Viesti Kirjoittaja amateur »

Satuin heräteostamaan deutzin ilmajäähdytteisellä koneella varustelun 60 luvun kaivurin talonpurkuhommiin. Käynnissä on jotain häikkää. Kuormittamattomana kone ottaa ihan törkeen paljon kierroksia, niin paljon että isolla miehellä meinaa tulla housuun. :wink: Tuntuu että ottais loputtomiin kierroksia! Kun kuorman (hydraulipumpun) laittaa päälle kierrokset tasaantuu. Kaasukin ihan tunnoton, mutta on kyllä kiinni.

Kone kyllä hajoo ennenpitkään, naapurin setäkin oli jo hädissään (=tositilanne)!

Ilmeisesti syöttöpumpussa ongelmaa (liian isolla syöttö?)? Onko jollain kokemusta. Uskaltaako lähtee ropaamaan, ei haluais kokonaan hajoittaa konetta? :roll:
Jarkko
Viestit: 7074
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

En tunne noita, mutta eikös joissakin vehkeissä kierrokset nouse automaagisesti, kun jokin pumppu, kompressori tms. kytketään päälle. Olisiko moinen automaattikaasu juuttunut päälle, jos kerran pumpun (kuorman) kanssa käy asiallisesti.
kalvaana
Viestit: 7335
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Syöttöpumpussa on vikaa. Työkoneen moottrin syöttöpumppu tehty niin, että kaasuvivusta laitetaan kierrokset kohilleen, jota keskipakosäädin sitten vahtii. Kuormitettaessa kierrokset pyrkivät laskemaan, mutta tuo säädin antaa lisää syöttöä pyrkien pitämään asetetun kierrosluvun.

Siis tuo säädin rikki ja on kohtalokasta moottirn kestolle. Työkonemoottrit kun tehty sen verran krouvitsi, että ei kestä vaikkapa 4000 kierrosta minnuutissa.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
ylioyja
Viestit: 7659
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ylioyja »

Onks siinä kullekin sylinterille oma ruiskupumppusylinteri?
Niitten välissä paljaana säätötanko?
Liikkuuko tanko herkästi?
Millä sää sammutat sen?

Em mää mitään tiä, mutta Porschessa oli tollai ja vois kuvitella lian tekevän helposti senverran haittaa ettei syöttö pääse pienelle.
amateur
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Loka 09, 2006 1:17 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja amateur »

Joo, jokaiselle pytylle oma ruiskupumppusylinteri. Säätötanko ei ole paljaana. Sammutus tapahtuu kaasuvivusta-työntää sen alas niin kone sammuu (katkaisee toisella vivulla syötön).

Löysin päivällä ehkä vian. Kaasutanko juuttunut jumiin täyskaasulle. Rasvasin tangon, mutta vieläkin jää täyskaasulle, vaikka tanko liikkuukin hyvin. Ilmeisesti joku palautusjousi poikki pumpusta? Tutkitaan asiaa...
Jusi
Viestit: 595
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 2:23 pm
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusi »

Eikös siinä ole Boschin rivipumppu. Olisko säätäjän jousi poikki, tai jokin jumissa. Melkein kannattaa viedä diesel huoltoon.
PerttiA
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 7:48 pm
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PerttiA »

ylioyja kirjoitti:Onks siinä kullekin sylinterille oma ruiskupumppusylinteri?
Niitten välissä paljaana säätötanko?
Liikkuuko tanko herkästi?
Millä sää sammutat sen?

Em mää mitään tiä, mutta Porschessa oli tollai ja vois kuvitella lian tekevän helposti senverran haittaa ettei syöttö pääse pienelle.
Ei ole ainakaan omissa, Porschessa (super) ja Deutzissa (D40.1s) ainakaan samanlaiset systeemit.

Deutzissa on ihan normaali rivipumppu.
viisanen
Viestit: 378
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:39 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja viisanen »

Jusi kirjoitti:Eikös siinä ole Boschin rivipumppu. Olisko säätäjän jousi poikki, tai jokin jumissa. Melkein kannattaa viedä diesel huoltoon.
diesel huoltoon kannattaa viedä. tässä fahrin samaisessa ilmajäähdytteisessä koneessa oli samanlaisia ongelmia ruiskutuspumpun öljyn vaihdot jäänyt tekemättä ja tangot ja painot saaneet kipeetä ja säätäjä rikki korjauksen jälkeen pelas hienosti koko syksyn
huolto maksoi 520€
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], hevyvani, Nikke ja 39 vierailijaa