Massey-Ferguson 65 mark II käyttökunnostusta

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin

Mitä massikalle pitäisi väkertää?

Maalata pellit ja vanteet ja mahd. etukuormaaja
15
21%
Olla tekemättä mitään
3
4%
Tehdä "käyttökunnostus"(valot mittarit ja ym)
54
75%
 
Ääniä yhteensä: 72

hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Massey-Ferguson 65 mark II käyttökunnostusta

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Tein nyt vielä tälle oman aiheen koska haluan kysyän teidän mielipidettä asiasta
Tuossa linkissä muutamat kuvat koneesta:
http://kuvablogi.com/blog/35202/2/
Niin pitäskö punaiset pellit ja vanteet maalata uudestaan?
Ja pistään valot ja mittarit kuntoon?
Tässä lista asioista jotka eivät ole kunnossa:
-äänimerkki
-valot
-työvalo puuttu
-kierrosluku mittari on rikki(hapettunut)
-jäähdyttäjän lämpömittari
-sähkö puolessa on varmaan kanssa jotain korjailtavaa.
Viimeksi muokannut hankkijamies, Ke Helmi 06, 2013 6:47 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
ookkonen
Viestit: 1141
Liittynyt: La Tammi 31, 2009 6:26 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ookkonen »

Anna peltien olla ja panosta tekniikkaan,suodattimet,valot,öljyt ym kuntoon :)
MF265
Viestit: 2071
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:45 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MF265 »

Muuten ensin kuntoon ja pellit vois vahata jollain hiovalla vahalla tms. Kirkastuu väri, mutta säilyy silti alakuperäisenä ja patinoituneena. Voihan sen sitten maalata, jos välttämättä haluaa. Onhan tuo tosin aika ruosteessa ja eikös maskin alaosasta puutu joku pelti?
Jammu
Viestit: 22648
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jammu »

ookkonen kirjoitti:Anna peltien olla ja panosta tekniikkaan,suodattimet,valot,öljyt ym kuntoon :)
Juusamaa mieltä, tekniikka ensin kuntoon ja sähöt. Päävirtakytkimen asennus.

Samasta yksilöstä taisi olla jo yksi keskustelu...

Muuten tuon voisi jättää maaleiltaa sellaisekseen, mutta tuo nokka kun on hiukka saanut siipeensä niin voisi olla asiallista oikoa pellit ja maalata.
Suomi kuuluu länsimaihin
korpi poika
Viestit: 9
Liittynyt: Su Joulu 11, 2011 4:51 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja korpi poika »

jooolen samaa mieltä että tekniikka ensin kuntoon.
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Itsekin olen samaa mieltä siittä,että sähkö puoli kuntoon.
Traktorin jotkin pellit ovat kyllä aivan ruosteessa esim:taka lokasuojat,konepellin päällynen ja vanteet ovat kyllä umpiruosteessa.
Ja en edes ajattelut purkaa koko traktoria vaan maalata punaset pellit.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

hankkijamies kirjoitti:Itsekin olen samaa mieltä siittä,että sähkö puoli kuntoon.
Traktorin jotkin pellit ovat kyllä aivan ruosteessa esim:taka lokasuojat,konepellin päällynen ja vanteet ovat kyllä umpiruosteessa.
Ja en edes ajattelut purkaa koko traktoria vaan maalata punaset pellit.
Ja lisään vielä jos traktorista maalaa vaan ne ruosteiset pellit ja jättää ne
parempi kuntoset maalamatta niin kyllä niissä on aivan selvä ero
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
DexMasZet
Viestit: 7751
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

Ulkonäölle ei saa tehdä mitään! sen verran hieno nyttenkin. koneen pitää olla koneen näköinen jolla töitä tehty. tekniikka kuntoon ja etu kuormaaja ehdotomasti pitää jäädä!
Vääräkoski
Viestit: 3869
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vääräkoski »

Tuon kuormaajan pitäisi ensimmäiseksi heivata pois.
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Vääräkoski kirjoitti:Tuon kuormaajan pitäisi ensimmäiseksi heivata pois.
Minkäs takia minun pitäs tuo hyvä etukuormaaja poistaa?
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
Vääräkoski
Viestit: 3869
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vääräkoski »

hankkijamies kirjoitti:
Vääräkoski kirjoitti:Tuon kuormaajan pitäisi ensimmäiseksi heivata pois.
Minkäs takia minun pitäs tuo hyvä etukuormaaja poistaa?
Ei muuten mutta pilaa hienon traktorin, lisäksi pitäisi palauttaa siihen alkuperäiset vanteet. Minullakin oli joskus samanlainen etukuormain omassa traktorissani, mutta ei sillä mitään kunnon hommia pystynyt tekemään. Muissa kuin kuormaushommissa siitä ei ollut muuta kuin haittaa. Kaiken lisäksi siitä johtuen etuakseli on kaikkine välyksineen remontin tarpeessa.
kalvaana
Viestit: 7330
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Minä kun maalasin tuon 165:n ja myyjä kävi sitä hiljan kattomassa, niin kommentti oli "hävitit sitten käytön jäljet" :wink:
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Etukuormaaja en ole kyllä poistamassa,koska se traktorin alkuperäis varustukseen kuuluva varuste.
Ja jos vaikka kyntää tai tekee jotain muita työ hommia jossa ei etukuormaajaa tarvita niin ottaa sitten koneesta irti.

Ja olen itse sitä mieltä että sähköpuoli kuntoon mutta en pidä maalamistakaan pois suljettuna vaihtoehtona mutta vain pellit en mitään runkoa maalaamaan.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
Vääräkoski
Viestit: 3869
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vääräkoski »

hankkijamies kirjoitti:Etukuormaaja en ole kyllä poistamassa,koska se traktorin alkuperäis varustukseen kuuluva varuste.
Tuo alkuperäisyys oli uusi asia, luulin sitä jälkeenpäin asennetuksi.
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Vääräkoski kirjoitti:
hankkijamies kirjoitti:Etukuormaaja en ole kyllä poistamassa,koska se traktorin alkuperäis varustukseen kuuluva varuste.
Tuo alkuperäisyys oli uusi asia, luulin sitä jälkeenpäin asennetuksi.
Suomessa se taitaa olla hankkijalla laitettu tai sitten ensimmäinen omistaja on sen laittanut.
Kone tullut meille vasta -70luvun alussa.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
Pyttylä
Viestit: 612
Liittynyt: To Loka 09, 2008 8:37 pm
Paikkakunta: Pyhtää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pyttylä »

DexMasZet kirjoitti:Ulkonäölle ei saa tehdä mitään! sen verran hieno nyttenkin. koneen pitää olla koneen näköinen jolla töitä tehty. tekniikka kuntoon ja etu kuormaaja ehdotomasti pitää jäädä!
Samaa mieltä! Noita kiillotettuja ja puunattuja on jo ihan tarpeeksi. Käytön jäljet pitäisi mieltää osaksi koneen historiaa: Jokaisella kolhulla ja naarmullakin on oma tarinansa.
- Miks ostaa ehjää, jos risan saa halvemmalla? -
Konekansalainen
ripa luisu
Viestit: 1691
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 9:48 pm
Paikkakunta: seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ripa luisu »

Kyllä tuon kuntoisen saa ehdottomasti maalata.
Se olisi eri asia jos se kone olisi alkuperäisessä kunnossa ja siistikuntoinen, eli suurinpiirtein koko ikänsä sisätiloissa säilytetty.
Nuon ruosteisen saa kyllä fiksata, mutta laita ne sähköt myös kuntoon ja vaihda siihen kuuluvat eturenkaat, uudetkaan ei kallita ole ja käytetyt saa varmasti parin viidelläkympillä.
ford 4000 -75
Konekansa.fi
ripa luisu
Viestit: 1691
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 9:48 pm
Paikkakunta: seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ripa luisu »

Pyttylä kirjoitti:
DexMasZet kirjoitti:Ulkonäölle ei saa tehdä mitään! sen verran hieno nyttenkin. koneen pitää olla koneen näköinen jolla töitä tehty. tekniikka kuntoon ja etu kuormaaja ehdotomasti pitää jäädä!
Samaa mieltä! Noita kiillotettuja ja puunattuja on jo ihan tarpeeksi. Käytön jäljet pitäisi mieltää osaksi koneen historiaa: Jokaisella kolhulla ja naarmullakin on oma tarinansa.
Mun mielestä noita raiskattuja ja ruosteisia on maailma täynnä, mutta ei alkuperäisiä siistikuntoisia juurikaan.

Minä en ymmärrä ruosteen suojelemista :roll:
ford 4000 -75
Konekansa.fi
Ferkuman
Viestit: 655
Liittynyt: Ke Helmi 24, 2010 11:07 pm
Paikkakunta: Vakka-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ferkuman »

Tee molemmat tekniikka kuntoon ja maalaa niin kyl kelpaa ajella :wink:
MF-8 Hydra Speed.
Gilson piha traktori projekti.
Pyttylä
Viestit: 612
Liittynyt: To Loka 09, 2008 8:37 pm
Paikkakunta: Pyhtää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pyttylä »

ripa luisu kirjoitti:Mun mielestä noita raiskattuja ja ruosteisia on maailma täynnä, mutta ei alkuperäisiä siistikuntoisia juurikaan.

Minä en ymmärrä ruosteen suojelemista :roll:
Mielipide asioitahan nämä on. Jokaisella on omansa. Totta on kyllä tuokin, että raiskattuja romuja on riittämiin, mutta jos ulkonäkö on hurja, mutta kuitenkin tekniikka 10+ kunnossa, niin mielestäni siinäkin on oma "juttunsa", joka kyllä mielestäni kunnioittaa koneen "identiteettiä" jos nyt näin koneesta voidaan sanoa :lol: .
- Miks ostaa ehjää, jos risan saa halvemmalla? -
Konekansalainen
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], MAKESON ja 55 vierailijaa