Massey-Ferguson 65 mark II käyttökunnostusta
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Massey-Ferguson 65 mark II käyttökunnostusta
Tein nyt vielä tälle oman aiheen koska haluan kysyän teidän mielipidettä asiasta
Tuossa linkissä muutamat kuvat koneesta:
http://kuvablogi.com/blog/35202/2/
Niin pitäskö punaiset pellit ja vanteet maalata uudestaan?
Ja pistään valot ja mittarit kuntoon?
Tässä lista asioista jotka eivät ole kunnossa:
-äänimerkki
-valot
-työvalo puuttu
-kierrosluku mittari on rikki(hapettunut)
-jäähdyttäjän lämpömittari
-sähkö puolessa on varmaan kanssa jotain korjailtavaa.
Tuossa linkissä muutamat kuvat koneesta:
http://kuvablogi.com/blog/35202/2/
Niin pitäskö punaiset pellit ja vanteet maalata uudestaan?
Ja pistään valot ja mittarit kuntoon?
Tässä lista asioista jotka eivät ole kunnossa:
-äänimerkki
-valot
-työvalo puuttu
-kierrosluku mittari on rikki(hapettunut)
-jäähdyttäjän lämpömittari
-sähkö puolessa on varmaan kanssa jotain korjailtavaa.
Viimeksi muokannut hankkijamies, Ke Helmi 06, 2013 6:47 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 1141
- Liittynyt: La Tammi 31, 2009 6:26 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2071
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:45 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 22648
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Juusamaa mieltä, tekniikka ensin kuntoon ja sähöt. Päävirtakytkimen asennus.ookkonen kirjoitti:Anna peltien olla ja panosta tekniikkaan,suodattimet,valot,öljyt ym kuntoon
Samasta yksilöstä taisi olla jo yksi keskustelu...
Muuten tuon voisi jättää maaleiltaa sellaisekseen, mutta tuo nokka kun on hiukka saanut siipeensä niin voisi olla asiallista oikoa pellit ja maalata.
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su Joulu 11, 2011 4:51 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Itsekin olen samaa mieltä siittä,että sähkö puoli kuntoon.
Traktorin jotkin pellit ovat kyllä aivan ruosteessa esim:taka lokasuojat,konepellin päällynen ja vanteet ovat kyllä umpiruosteessa.
Ja en edes ajattelut purkaa koko traktoria vaan maalata punaset pellit.
Traktorin jotkin pellit ovat kyllä aivan ruosteessa esim:taka lokasuojat,konepellin päällynen ja vanteet ovat kyllä umpiruosteessa.
Ja en edes ajattelut purkaa koko traktoria vaan maalata punaset pellit.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Ja lisään vielä jos traktorista maalaa vaan ne ruosteiset pellit ja jättää nehankkijamies kirjoitti:Itsekin olen samaa mieltä siittä,että sähkö puoli kuntoon.
Traktorin jotkin pellit ovat kyllä aivan ruosteessa esim:taka lokasuojat,konepellin päällynen ja vanteet ovat kyllä umpiruosteessa.
Ja en edes ajattelut purkaa koko traktoria vaan maalata punaset pellit.
parempi kuntoset maalamatta niin kyllä niissä on aivan selvä ero
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 7751
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
-
- Viestit: 3869
- Liittynyt: To Maalis 22, 2007 10:31 am
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Minkäs takia minun pitäs tuo hyvä etukuormaaja poistaa?Vääräkoski kirjoitti:Tuon kuormaajan pitäisi ensimmäiseksi heivata pois.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 3869
- Liittynyt: To Maalis 22, 2007 10:31 am
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Ei muuten mutta pilaa hienon traktorin, lisäksi pitäisi palauttaa siihen alkuperäiset vanteet. Minullakin oli joskus samanlainen etukuormain omassa traktorissani, mutta ei sillä mitään kunnon hommia pystynyt tekemään. Muissa kuin kuormaushommissa siitä ei ollut muuta kuin haittaa. Kaiken lisäksi siitä johtuen etuakseli on kaikkine välyksineen remontin tarpeessa.hankkijamies kirjoitti:Minkäs takia minun pitäs tuo hyvä etukuormaaja poistaa?Vääräkoski kirjoitti:Tuon kuormaajan pitäisi ensimmäiseksi heivata pois.
-
- Viestit: 7330
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Etukuormaaja en ole kyllä poistamassa,koska se traktorin alkuperäis varustukseen kuuluva varuste.
Ja jos vaikka kyntää tai tekee jotain muita työ hommia jossa ei etukuormaajaa tarvita niin ottaa sitten koneesta irti.
Ja olen itse sitä mieltä että sähköpuoli kuntoon mutta en pidä maalamistakaan pois suljettuna vaihtoehtona mutta vain pellit en mitään runkoa maalaamaan.
Ja jos vaikka kyntää tai tekee jotain muita työ hommia jossa ei etukuormaajaa tarvita niin ottaa sitten koneesta irti.
Ja olen itse sitä mieltä että sähköpuoli kuntoon mutta en pidä maalamistakaan pois suljettuna vaihtoehtona mutta vain pellit en mitään runkoa maalaamaan.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 3869
- Liittynyt: To Maalis 22, 2007 10:31 am
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Suomessa se taitaa olla hankkijalla laitettu tai sitten ensimmäinen omistaja on sen laittanut.Vääräkoski kirjoitti:Tuo alkuperäisyys oli uusi asia, luulin sitä jälkeenpäin asennetuksi.hankkijamies kirjoitti:Etukuormaaja en ole kyllä poistamassa,koska se traktorin alkuperäis varustukseen kuuluva varuste.
Kone tullut meille vasta -70luvun alussa.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 612
- Liittynyt: To Loka 09, 2008 8:37 pm
- Paikkakunta: Pyhtää
- Viesti:
Samaa mieltä! Noita kiillotettuja ja puunattuja on jo ihan tarpeeksi. Käytön jäljet pitäisi mieltää osaksi koneen historiaa: Jokaisella kolhulla ja naarmullakin on oma tarinansa.DexMasZet kirjoitti:Ulkonäölle ei saa tehdä mitään! sen verran hieno nyttenkin. koneen pitää olla koneen näköinen jolla töitä tehty. tekniikka kuntoon ja etu kuormaaja ehdotomasti pitää jäädä!
- Miks ostaa ehjää, jos risan saa halvemmalla? -
Konekansalainen
Konekansalainen
-
- Viestit: 1691
- Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 9:48 pm
- Paikkakunta: seinäjoki
- Viesti:
Kyllä tuon kuntoisen saa ehdottomasti maalata.
Se olisi eri asia jos se kone olisi alkuperäisessä kunnossa ja siistikuntoinen, eli suurinpiirtein koko ikänsä sisätiloissa säilytetty.
Nuon ruosteisen saa kyllä fiksata, mutta laita ne sähköt myös kuntoon ja vaihda siihen kuuluvat eturenkaat, uudetkaan ei kallita ole ja käytetyt saa varmasti parin viidelläkympillä.
Se olisi eri asia jos se kone olisi alkuperäisessä kunnossa ja siistikuntoinen, eli suurinpiirtein koko ikänsä sisätiloissa säilytetty.
Nuon ruosteisen saa kyllä fiksata, mutta laita ne sähköt myös kuntoon ja vaihda siihen kuuluvat eturenkaat, uudetkaan ei kallita ole ja käytetyt saa varmasti parin viidelläkympillä.
ford 4000 -75
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1691
- Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 9:48 pm
- Paikkakunta: seinäjoki
- Viesti:
Mun mielestä noita raiskattuja ja ruosteisia on maailma täynnä, mutta ei alkuperäisiä siistikuntoisia juurikaan.Pyttylä kirjoitti:Samaa mieltä! Noita kiillotettuja ja puunattuja on jo ihan tarpeeksi. Käytön jäljet pitäisi mieltää osaksi koneen historiaa: Jokaisella kolhulla ja naarmullakin on oma tarinansa.DexMasZet kirjoitti:Ulkonäölle ei saa tehdä mitään! sen verran hieno nyttenkin. koneen pitää olla koneen näköinen jolla töitä tehty. tekniikka kuntoon ja etu kuormaaja ehdotomasti pitää jäädä!
Minä en ymmärrä ruosteen suojelemista
ford 4000 -75
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 655
- Liittynyt: Ke Helmi 24, 2010 11:07 pm
- Paikkakunta: Vakka-Suomi
- Viesti:
-
- Viestit: 612
- Liittynyt: To Loka 09, 2008 8:37 pm
- Paikkakunta: Pyhtää
- Viesti:
Mielipide asioitahan nämä on. Jokaisella on omansa. Totta on kyllä tuokin, että raiskattuja romuja on riittämiin, mutta jos ulkonäkö on hurja, mutta kuitenkin tekniikka 10+ kunnossa, niin mielestäni siinäkin on oma "juttunsa", joka kyllä mielestäni kunnioittaa koneen "identiteettiä" jos nyt näin koneesta voidaan sanoa .ripa luisu kirjoitti:Mun mielestä noita raiskattuja ja ruosteisia on maailma täynnä, mutta ei alkuperäisiä siistikuntoisia juurikaan.
Minä en ymmärrä ruosteen suojelemista
- Miks ostaa ehjää, jos risan saa halvemmalla? -
Konekansalainen
Konekansalainen
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], MAKESON ja 55 vierailijaa