Vito ei käy

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Masi
Viestit: 112
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 8:47 pm
Viesti:

Vito ei käy

Viesti Kirjoittaja Masi »

108 cdi, startti pyörittää hyvin, tankissa on ainetta muttei lähe pyörimään.
onkos masinisteilla ollut vastaavaa?
Autolla ajettu viikko sitten mutta nytpä ei halunnut käynnistyä.
masoini
Viestit: 279
Liittynyt: Ma Heinä 10, 2006 7:08 pm
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masoini »

Meillä töissä yksi mersu teki tuota samaa. Vara-avaimella lähti käyntiin heti. Avaimessa on siru, jota ajonestolaite "haistelee". Siru on voinut irrota, tai vaurioitua.
konemies1
Viestit: 2701
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 8:55 pm
Viesti:

Re: Vito ei käy

Viesti Kirjoittaja konemies1 »

Masi kirjoitti:108 cdi, startti pyörittää hyvin, tankissa on ainetta muttei lähe pyörimään.
onkos masinisteilla ollut vastaavaa?
Autolla ajettu viikko sitten mutta nytpä ei halunnut käynnistyä.
Ne muoviset polttoaineputket ovat aikansa eläneet. Jonkun putken liitin päästää ilmaa kiertoon. Se on Mersun perusvika vanhemmiten.

Lienee autosi ollut sen viikon seisonnassa nokka hieman ylöspäin, siitä sen ensimmäiseksi huomaa. Niin ja tietysti nämä kylmemmät ilmat edesauttavat ilmavuodon syntymistä.
Masi
Viestit: 112
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 8:47 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Masi »

Jostainhan se oli ilmat vetässyt, uusin vähän p-aineletkuja ja liittimet.
Nokka on nyt tahallaan ajettu ylämäkeen, pitää aamulla koittaa onko vika uusiutunut

Mistäs siihen rail anturin karaan sais sen pienen vihreän O-renkaan?
severi2
Viestit: 2384
Liittynyt: La Maalis 17, 2007 8:58 am
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja severi2 »

Saatta olla tosiaankin nuo o-renkaat, jotka vuotaa ilmaa ja laskevat putket tyhjäksi. Itse tappelin vuosi-pari sitten samoista asioista parin merseeteksen kanssa. Vaihdoin o-renkaat kaikkien putkien päähän missä oli ja "lisävarusteena" ostin diesellikkeestä vasta/takaiskuventtiilin tankin polttoaine linjaan joka estää polttoainen takaisin virtauksen. Siihen loppui vaivat molemmista.
Fordson Major -51, Dexta -60, Steyr 80a -54, 180 -52, 180-53, 180a-56, 185 -54, 280a -70 ja MB Trac 1500 -83, Volvo Boxer 350 -63, Belarus 820 -82
Masi
Viestit: 112
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 8:47 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Masi »

Vito oli yön yli keula ylös päin, nyt ei lähe enää käymään ollenkaan.

Missäs näissä on siirtopumppu? luulis että surahtas kun kääntää virrat päälle, tästä ei kuulu mitään.
aniemi
Viestit: 3442
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 1:12 pm
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aniemi »

varmaksi en CDI:n osalta muista, mutta liekö ollu niin jotta siirtopumppu on integroitu korkeepainepumppuun...

Mersuvoorumilla on saman ilmaongelman kanssa tapellut monikin...

http://www.mersuforum.net/forum/

osia löytyy...
http://www.kl-varaosat.fi/
Kyä aikusella miähellä hyvä o raktori olla...
konemies1
Viestit: 2701
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 8:55 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja konemies1 »

Masi kirjoitti:Vito oli yön yli keula ylös päin, nyt ei lähe enää käymään ollenkaan.

Missäs näissä on siirtopumppu? luulis että surahtas kun kääntää virrat päälle, tästä ei kuulu mitään.
Se saa ilmaa edelleen jostain liittimestä tai putkesta, siis konehuoneen puolelta Korkeapainepumppu hoitelee siirtopumpun hommia.

Laita nokka alaspäin niin huomenissa saat sen taas käyntiin
Masi
Viestit: 112
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 8:47 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Masi »

kiskastiin se vetämällä käymään, meinasin laittaa nyt kokeeksi takaiskuventtiilin jos se jotain auttais

Pitäs sitten varmaan vaihtaa vielä siirtopumpun ja p-ainesuodattimen välinen letku, ei oikein muutakaan keksi.
Kari L
Viestit: 656
Liittynyt: Ke Syys 07, 2011 10:20 am
Paikkakunta: Järvenpää/Sastamala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari L »

Jos vetämällä lähtee käymään, niin olisiko mahdollista, että akku alkaa olla huono?
Startatessa huonolla akulla sen jännite putoaa ehkä liikaa, jotta moottorin elektronikka toimisi kunnolla.
Kun itse tekee, niin saa sellaisen kun tulee.
Masi
Viestit: 112
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 8:47 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Masi »

Akku on vissiin ainut mitä tuossa on hyvää.
1957
Viestit: 829
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 9:45 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1957 »

Masi kirjoitti:Jostainhan se oli ilmat vetässyt, uusin vähän p-aineletkuja ja liittimet.
Nokka on nyt tahallaan ajettu ylämäkeen, pitää aamulla koittaa onko vika uusiutunut

Mistäs siihen rail anturin karaan sais sen pienen vihreän O-renkaan?
Oliko o-rengas rikki, jos oli, niin tarkista karan pesä. Ohivuoto kuluttaa pesään pienen jäljen ja uusi o-rengas rikkoutuu hetken päästä.
uusiveri

Re: Vito ei käy

Viesti Kirjoittaja uusiveri »

Masi kirjoitti:108 cdi, startti pyörittää hyvin, tankissa on ainetta muttei lähe pyörimään.
onkos masinisteilla ollut vastaavaa?
Autolla ajettu viikko sitten mutta nytpä ei halunnut käynnistyä.



Anteex tyhmä kysymys? Mut millä perusteella se lähtee käyntiin
vetämällä, hinaamalla, työntämällä ? Jos ei startilla !
Ei oo ihan täyttä tuntemusta näistä uusista "high-tec" dieseleistä ? :roll:
uusiveri

Re: Vito ei käy

Viesti Kirjoittaja uusiveri »

pois.
Viimeksi muokannut uusiveri, Pe Marras 18, 2011 6:52 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
uusiveri

Re: Vito ei käy

Viesti Kirjoittaja uusiveri »

pois.
jusape
Viestit: 3500
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

Hinaamalla korkeemmat kierrokset ja ilmaantuu nopeammin kuin startilla pyörittäen?
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Masi
Viestit: 112
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 8:47 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Masi »

1957 kirjoitti:
Masi kirjoitti:Jostainhan se oli ilmat vetässyt, uusin vähän p-aineletkuja ja liittimet.
Nokka on nyt tahallaan ajettu ylämäkeen, pitää aamulla koittaa onko vika uusiutunut

Mistäs siihen rail anturin karaan sais sen pienen vihreän O-renkaan?
Oliko o-rengas rikki, jos oli, niin tarkista karan pesä. Ohivuoto kuluttaa pesään pienen jäljen ja uusi o-rengas rikkoutuu hetken päästä.
Ei ollut rikki.
Nyt on vastaiskuventtiili paikallaan, tyhjäkäynti parani ainakin eikä ilmakuplia näy kulkevan kirkkaassa putkessa.
Uusin samalla muutaman letkun ja liittimet
1957
Viestit: 829
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 9:45 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1957 »

No nyhän se jo käy :P . Näissä Boshin korkeapaine järjestelmissä on siirtopumppu, mikä ilmaa järjestelmän automattiseti. olisiko pumppu rikki?
sampo10
Viestit: 824
Liittynyt: La Heinä 15, 2006 11:18 am
Paikkakunta: Kanta Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sampo10 »

Vitossa on mekaaninen siirtopumppu, siinä korkeapainen pumpun kyljessä.
1957
Viestit: 829
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 9:45 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1957 »

sampo10 kirjoitti:Vitossa on mekaaninen siirtopumppu, siinä korkeapainen pumpun kyljessä.
Itse olen korjannut vain Peugeot, Fiat ja Citroen versioita. Boshin korkeapaine järjestelmä pitäisi olla kuitenkin suurinpiirtein samanlainen, edellämainituissa on kuitenkin sähköinen siirtopumppu, joka ilmaa järjestelmän, kun virran laittaa päälle.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: hoosuu, Jiitek, riude, Semrush [Bot] ja 56 vierailijaa