Vito ei käy
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: La Huhti 16, 2011 8:47 pm
- Viesti:
Vito ei käy
108 cdi, startti pyörittää hyvin, tankissa on ainetta muttei lähe pyörimään.
onkos masinisteilla ollut vastaavaa?
Autolla ajettu viikko sitten mutta nytpä ei halunnut käynnistyä.
onkos masinisteilla ollut vastaavaa?
Autolla ajettu viikko sitten mutta nytpä ei halunnut käynnistyä.
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: Ma Heinä 10, 2006 7:08 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
- Viesti:
-
- Viestit: 2701
- Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 8:55 pm
- Viesti:
Re: Vito ei käy
Ne muoviset polttoaineputket ovat aikansa eläneet. Jonkun putken liitin päästää ilmaa kiertoon. Se on Mersun perusvika vanhemmiten.Masi kirjoitti:108 cdi, startti pyörittää hyvin, tankissa on ainetta muttei lähe pyörimään.
onkos masinisteilla ollut vastaavaa?
Autolla ajettu viikko sitten mutta nytpä ei halunnut käynnistyä.
Lienee autosi ollut sen viikon seisonnassa nokka hieman ylöspäin, siitä sen ensimmäiseksi huomaa. Niin ja tietysti nämä kylmemmät ilmat edesauttavat ilmavuodon syntymistä.
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: La Huhti 16, 2011 8:47 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2384
- Liittynyt: La Maalis 17, 2007 8:58 am
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Saatta olla tosiaankin nuo o-renkaat, jotka vuotaa ilmaa ja laskevat putket tyhjäksi. Itse tappelin vuosi-pari sitten samoista asioista parin merseeteksen kanssa. Vaihdoin o-renkaat kaikkien putkien päähän missä oli ja "lisävarusteena" ostin diesellikkeestä vasta/takaiskuventtiilin tankin polttoaine linjaan joka estää polttoainen takaisin virtauksen. Siihen loppui vaivat molemmista.
Fordson Major -51, Dexta -60, Steyr 80a -54, 180 -52, 180-53, 180a-56, 185 -54, 280a -70 ja MB Trac 1500 -83, Volvo Boxer 350 -63, Belarus 820 -82
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: La Huhti 16, 2011 8:47 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 3442
- Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 1:12 pm
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
varmaksi en CDI:n osalta muista, mutta liekö ollu niin jotta siirtopumppu on integroitu korkeepainepumppuun...
Mersuvoorumilla on saman ilmaongelman kanssa tapellut monikin...
http://www.mersuforum.net/forum/
osia löytyy...
http://www.kl-varaosat.fi/
Mersuvoorumilla on saman ilmaongelman kanssa tapellut monikin...
http://www.mersuforum.net/forum/
osia löytyy...
http://www.kl-varaosat.fi/
Kyä aikusella miähellä hyvä o raktori olla...
-
- Viestit: 2701
- Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 8:55 pm
- Viesti:
Se saa ilmaa edelleen jostain liittimestä tai putkesta, siis konehuoneen puolelta Korkeapainepumppu hoitelee siirtopumpun hommia.Masi kirjoitti:Vito oli yön yli keula ylös päin, nyt ei lähe enää käymään ollenkaan.
Missäs näissä on siirtopumppu? luulis että surahtas kun kääntää virrat päälle, tästä ei kuulu mitään.
Laita nokka alaspäin niin huomenissa saat sen taas käyntiin
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: La Huhti 16, 2011 8:47 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 656
- Liittynyt: Ke Syys 07, 2011 10:20 am
- Paikkakunta: Järvenpää/Sastamala
- Viesti:
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: La Huhti 16, 2011 8:47 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 829
- Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 9:45 pm
- Viesti:
Oliko o-rengas rikki, jos oli, niin tarkista karan pesä. Ohivuoto kuluttaa pesään pienen jäljen ja uusi o-rengas rikkoutuu hetken päästä.Masi kirjoitti:Jostainhan se oli ilmat vetässyt, uusin vähän p-aineletkuja ja liittimet.
Nokka on nyt tahallaan ajettu ylämäkeen, pitää aamulla koittaa onko vika uusiutunut
Mistäs siihen rail anturin karaan sais sen pienen vihreän O-renkaan?
Re: Vito ei käy
Masi kirjoitti:108 cdi, startti pyörittää hyvin, tankissa on ainetta muttei lähe pyörimään.
onkos masinisteilla ollut vastaavaa?
Autolla ajettu viikko sitten mutta nytpä ei halunnut käynnistyä.
Anteex tyhmä kysymys? Mut millä perusteella se lähtee käyntiin
vetämällä, hinaamalla, työntämällä ? Jos ei startilla !
Ei oo ihan täyttä tuntemusta näistä uusista "high-tec" dieseleistä ?
Re: Vito ei käy
pois.
Viimeksi muokannut uusiveri, Pe Marras 18, 2011 6:52 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Hinaamalla korkeemmat kierrokset ja ilmaantuu nopeammin kuin startilla pyörittäen?
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: La Huhti 16, 2011 8:47 pm
- Viesti:
Ei ollut rikki.1957 kirjoitti:Oliko o-rengas rikki, jos oli, niin tarkista karan pesä. Ohivuoto kuluttaa pesään pienen jäljen ja uusi o-rengas rikkoutuu hetken päästä.Masi kirjoitti:Jostainhan se oli ilmat vetässyt, uusin vähän p-aineletkuja ja liittimet.
Nokka on nyt tahallaan ajettu ylämäkeen, pitää aamulla koittaa onko vika uusiutunut
Mistäs siihen rail anturin karaan sais sen pienen vihreän O-renkaan?
Nyt on vastaiskuventtiili paikallaan, tyhjäkäynti parani ainakin eikä ilmakuplia näy kulkevan kirkkaassa putkessa.
Uusin samalla muutaman letkun ja liittimet
-
- Viestit: 829
- Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 9:45 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 824
- Liittynyt: La Heinä 15, 2006 11:18 am
- Paikkakunta: Kanta Häme
- Viesti:
-
- Viestit: 829
- Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 9:45 pm
- Viesti:
Itse olen korjannut vain Peugeot, Fiat ja Citroen versioita. Boshin korkeapaine järjestelmä pitäisi olla kuitenkin suurinpiirtein samanlainen, edellämainituissa on kuitenkin sähköinen siirtopumppu, joka ilmaa järjestelmän, kun virran laittaa päälle.sampo10 kirjoitti:Vitossa on mekaaninen siirtopumppu, siinä korkeapainen pumpun kyljessä.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: hoosuu, Jiitek, riude, Semrush [Bot] ja 56 vierailijaa