ford 7810 + muut 20 000e hintaluokan kutoset

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

retku
Viestit: 1654
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 7:46 pm
Viesti:

ford 7810 + muut 20 000e hintaluokan kutoset

Viesti Kirjoittaja retku »

jotain hajua on mutta kysyisin silti että millasia pelejä nämä on? voimansiirto sama kuin pienemmissä? 8210:ssä järeemmät palikat?

konedatan mukaan kulkee 31km/h, mutta usein kuullut puhuttavan 40 malleista.

paljonko kone kestää kierrättää. vakiona vain 2050r/min.

vaihteisto kait aikas luja. 140hv kevyesti tehonkesto? hydrauliikka myös tehokas ja voimanotto pakalla(kestävä?).

onko tyyppivikoja? carraro akseli ainakin pitkä miinus...vai oliko viimisis iso dana? ettei 8210:ssä olis ollu joku "erikois malli" sähkönostolaitteella ja vahvalla dana akselilla??

kovia hintoja niistä kyllä pyydetään. linkissä komia yksilö:

http://www.mascus.com/popup_picture.asp ... 0ef1%2Ejpg
Viimeksi muokannut retku, La Syys 23, 2006 8:40 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dual Power
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Maalis 07, 2006 9:29 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dual Power »

2050 taitaa olla nimellsikierrokset. Neloskoneet ottaa vakiona rinkeja max~2400... kulkee n. 36km/h koneen mittarin mukaan. Luulis kuutosten olevan samaa luokkaa.

Kestäviä pelejä on kaikin puolin. Carraro-akseli ainut ja pitkä miinus. Vanhemmissa on ZF.
constant mesh
Viestit: 42
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:04 pm
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja constant mesh »

Nimelliskierrokset tosiaan nuo 2050 kestää hyvin 2450-2500 rpm. Nopeus 2500 rpm 37km/h, 18,4x34 renkailla. 38" renkailla 40-45 kmh... Voimansiirto kestää ottaa jatkuvana tehona 150hv. Hyvänä puolena voi pitää, ettei siinä ole heikkoa ZF-etuakselia, vaan Carraro. Itse en luottaisi Italialaisten viritelmiin pätkääkään, mutta käytäntö on osoittanut Carraron luotettavammaksi kuin ZF.
Laatu, Lujuus ja Luotettavuus
retku
Viestit: 1654
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 7:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja retku »

juu. 20.8x38 renkaat menee kait "heittämällä" alle? silloin nopeus rupee oleen inhimillinen tosin jää esim 905 vallulle ja 3050 jonnulle melkeen 10km/h...
-------

mitä eroa voimansiirros on 8210: ja 7810n välillä. pelkkä perä?
-------

ittellä kokemusta zf ja carraro akseleista. molemmis ollu remppaa. molempien osat maksaa.

dana ja sige ollu ongelmattomia merkkejä.
constant mesh
Viestit: 42
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:04 pm
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja constant mesh »

No 7810ssä ja 8210 on yhtä järeä voimansiirto mark 3 malliin saakka. MK3 mallin 8210:ssä on ns. vahvistettu voimansiirto. 8210 Woortit oli myös huomattavasti hitaampia mk3 malliin saakka, samalla kun voimansiirto vahvistettiin, nopeus kasvatettiin samaan kuin 7810.
Carrarot ollu käytössä abaut 10000h eikä onkemia, naapurin ZF:ssä jakolaatikkoon meni hammaspeikko... ja vetonivelet raksuu etukuormainkäytössä.
8950 Vallusta mulla meni keinun laakerit etuakselista ja vetonivel alle 1000h ajettuna...meni siitä kyllä pikavaihekin...nii ja jarrut , mutta tunteja oli siinä vaiheessa jo melkein 1100h. No muuten ois ottanu kupoliin, mutta kun kyseessä oli Vallu, nii eipä se etes ihmetyttäny.
Laatu, Lujuus ja Luotettavuus
-SS-
Viestit: 15646
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

constant mesh kirjoitti:8950 Vallusta mulla meni keinun laakerit etuakselista ja vetonivel alle 1000h ajettuna...meni siitä kyllä pikavaihekin...nii ja jarrut , mutta tunteja oli siinä vaiheessa jo melkein 1100h. No muuten ois ottanu kupoliin, mutta kun kyseessä oli Vallu, nii eipä se etes ihmetyttäny.
No voi hyvänen aika salaisuudet alkaa paljastua ! Jaa että Vallu krinas. Ei sitä pidä polkea niinkö Foortia hei. Ja ruuvaa se lyijypaino kaasujalan kengänpohjasta pois. Muistathan, se on vaan Foorteja varten, ei Vallua...

;-)

-SS-
retku
Viestit: 1654
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 7:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja retku »

juu. pitäydytäänkö aiheesa? voidaan tietysti vallustakin puhua:

vm 01 8950:ssä nyt 8900h, tehoa 2?0hv. etunapa ja hydr.pumppu mennyt. ei muuta, etunapa kyllä harmitti, ei pitäis noilla tunneilla mennä.
hyvä kone, tiellä menee yli 60 ja mäen päälläkin vauhtia reilusti. etukeinu,pikavaihde ja jarrut kestäny hyvin. jarrujahan nois ei oo uutenakaan mut onneks kärrystä löytyy :-)

2x8400:sta mennyt 1 voimanoton pakka+malja. 2 magn.vent kelaa, vesipumppu,kannentiiviste,2 valoviikseä,kytkin. tunteja vasta yhteensä 25 000h.
----------


nyt kun ajauduttiin ihan eri raitelle niin jatketaan:

sitte takasin tähän "apukone luokkaan" tuos ollu mietteissä "pihakone" etukuormaimella. vauhtia sais olla ja 6 pyttyä. muulla ei niin väliä...niin kestävä ja halvat osat plussaa.

12245-14254 zetori on kiintoisa laite, halvat osat, nopea,kestävä.

905 vallu kiinnostas vauhdin puolesta, nopea varaosahuolto,tehokas moottori (t), sikahinnat ja heikko voimansiirron rakenne ei vaan innosta.

3050 jonnu olis kanssa nopee, mutta ei kiitos.

956-1056 natikka olis kestävä. casena kulkee jotenkin. 1455 olis tosi kova laite, umpirautaa. menee vaan hiukka isoksi ja hinnakkaaksi.

deutsin 6.05-6.30. mahti vehkeitä ajaa, yllättävän tehokas ja pienikulutuksinen vapari moottori, hyvä laatikko. hinnat pilvissä ja varaosahinnoittelu aivan käsittämätöntä.

110-90...plaah, koettu on ja korjattu... 980 olis sitä jotain mutta hidas...:-(

kait noilla jokasella työt tekis, merkistä riippumatta...olisko muita vaihtoehtoja?
constant mesh
Viestit: 42
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:04 pm
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja constant mesh »

Noh, aika hyvin petasit nuo ed. mainitut koneet, ei paljoa lisättävää...tietysti ne Jonnun kuuluisat vaihdelaatikko rempat($£€)

Ford 7810:n ainoat huonot puolet sinun tarpeisiin on nopeus ja suunnanvaihdon puute. Varaosat 7810:iin löytyy jo suurelta osin tarvikkeena niin ei tarvi mennä agritekin luukulle. Ohjaamo on 7810:ssä paras ed. mainittuihin verrattuna, se on hiljainen eikä rispaannu aikain saatossa.
Laatu, Lujuus ja Luotettavuus
retku
Viestit: 1654
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 7:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja retku »

constant mesh kirjoitti:Noh, aika hyvin petasit nuo ed. mainitut koneet, ei paljoa lisättävää...tietysti ne Jonnun kuuluisat vaihdelaatikko rempat($£€)

Ford 7810:n ainoat huonot puolet sinun tarpeisiin on nopeus ja suunnanvaihdon puute. Varaosat 7810:iin löytyy jo suurelta osin tarvikkeena niin ei tarvi mennä agritekin luukulle. Ohjaamo on 7810:ssä paras ed. mainittuihin verrattuna, se on hiljainen eikä rispaannu aikain saatossa.
***jonnu oireet tiedän. jontikan oudot rakenne ratkaisut ei myöskään miellytä.

mitenkäs 7810:n nostolaitteen geometria? nouseeko aurat riittävän ylös,meneekö pitkä vai lyhyt nivelakseli?

suunnanvaihtajalla ei niin väliä, apukone joka pystyy osin isompiensa töihin ei tarvi olla niin viimisen päälle.
hyvä jos se perä kestää, tosin kaiken näköstä olen kuullu ja nähny. eräskin 8210 foordi syöny 2 lautaspyötää sileeksi. aikas hennon näköset kilkkeet peräs traktorin ulkonäköön verraten. mutta kaikkihan saa hajalle.
-SS-
Viestit: 15646
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

retku kirjoitti:hyvä jos se perä kestää, tosin kaiken näköstä olen kuullu ja nähny. eräskin 8210 foordi syöny 2 lautaspyötää sileeksi. aikas hennon näköset kilkkeet peräs traktorin ulkonäköön verraten. mutta kaikkihan saa hajalle.
Onhan se aika hento kun 2500 kiloisesta 65 hevosvoimaisesta traktorista alunperin on ollut kysymys.

8210 on todella kaameen iso pitkä ja korkee. Jos laitettais sen kokonen pahvilaatikko nin sinne sisään mahtuis neljä hytitöntä viistonnista.

-SS-
Dual Power
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Maalis 07, 2006 9:29 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dual Power »

retku kirjoitti: mitenkäs 7810:n nostolaitteen geometria? nouseeko aurat riittävän ylös,meneekö pitkä vai lyhyt nivelakseli?

Pikkuveli nostaa painavemman merkkiset nelisiipiset paluuaurat helposti ja tarpeeksi korkealle. Toisen apusylinterinkin tuohon vielä sais lisää.
constant mesh
Viestit: 42
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:04 pm
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja constant mesh »

Nostolaitegeometria on mielestäni OK, aurat nousee tosi korkialle ja takalanan saa hyvin korkeankin maapenkan taa. Nivelakselit ehkä vähän lyhyempiä kuin Valttereihin...(en muista varmaksi)
7810:n mukavana ominaisuutena pitäisin vielä ketteryyttä. milläs opilla ne lautaspyörät oli sileeksi saaatu??? Ilman öljyä ryömintäperällä ja kolmet pyörät rinnakkain ja turpo ja syötöt auki????
Laatu, Lujuus ja Luotettavuus
retku
Viestit: 1654
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 7:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja retku »

constant mesh kirjoitti:Nostolaitegeometria on mielestäni OK, aurat nousee tosi korkialle ja takalanan saa hyvin korkeankin maapenkan taa. Nivelakselit ehkä vähän lyhyempiä kuin Valttereihin...(en muista varmaksi)
7810:n mukavana ominaisuutena pitäisin vielä ketteryyttä. milläs opilla ne lautaspyörät oli sileeksi saaatu??? Ilman öljyä ryömintäperällä ja kolmet pyörät rinnakkain ja turpo ja syötöt auki????
***ok. äkkivilkasulla nostolaite vaikuttaa ihan ok rakneteiselta.

8210 on viljatilan kone. turbo ja syöttöä teho "puolitoistasataa". 5 tai 6 siipiset hinattavat aurat ja joku 6+m äes. nätti ja hyvin pidetty kone kyllä.
eli ei mitenkään kummosis hommis.

onhan niitä semmosiakin tapauksia jolla ei kestä mikään, onko sitte maanantaipäivän kone,kuskin vika vai liian raskaat hommat.
tutulla katkesi kampiakseli 6810 foordista kuusankoskella yhdessä alamäessä. sieltä sitte soitteli huoltomiehelle ja sanoi että kampiakseli on tuolla mäessä ja traktori mäen alla :-)

nojuu. nyt alkaa 7810 olemaan aika hyvin selvillä. kiitoksia vaan tietäjille tiedoista.

------------

edit.

moottoripuolelta voisi tietysti vielä kysyä.

näitä 6.6litrasia on kait turbo ja vapari versiona. eroaako joku tw25:n kone männiltään vai onko isompiakin eroja?

kait tuo 7810 turbotuksen kestää, mutta mitenkäs lämpöongelmat. ainakin 5610 turbolla kova lämpiämään.

pumppuna taitaa olla cav rivi, kulutus,käyntiinlähtö? ei bossilaisen veronen, mutta kait tuollaki pärjää.
-SS-
Viestit: 15646
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

retku kirjoitti:***ok. viljatilan kone. turbo ja syöttöä teho "puolitoistasataa". 5 tai 6 siipiset hinattavat aurat ja joku 6+m äes. nätti ja hyvin pidetty kone kyllä.
eli ei mitenkään kummosis hommis.
Ja kerrot, että ei mitään kummosis hommis ? Omamassaltaan 4300 kg satahevosvoimainen traktori on viritetty TW-Fordin tehoihin ja painoa on pakosti ollut kyllä pyörissäkin tonni per puoli. Ja etupäässä puoltoista.

Hyvin se suhteellisesti ajatellen on kestäny. Eikä se lautaspyörä todellakaan mikään isokokoinen ole, sanoisin, että hitaammalla peräplaneetalla se sulake menisi noin isosti viritettynä sitten akselista. On nimittäin sellaisia teollisuusmalleja joskus näkynyt viistonnisestakin, että isolla vaihteella menee juuri yli 20 km /h.

Oletan, että aika monet 7810:t ovat saaneet dopingia samalla tavalla, eli ongelmia saattaisi ollla odotettavissa ...

-SS-
constant mesh
Viestit: 42
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:04 pm
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja constant mesh »

Pumppu on tosiaan tuo CAV-rivipumppu, käyntiinlähtö pakkasesta riippuu 7810:eissä riippuu monesti startille menevistä kaapeleista ja Marellin kunnosta. Mikäli tartti kikattaa nopeasti, lähtee 7810 hyvin käyntiin pelkällä hehkutuksella,(kovissa pakkasissa pakkosyötöllä) Pakkosyöttöhän menee noissa Bossin pumpuissa aina automaattisesti päälle.
Turbotuksella ja n 150 hv:n säädöillä 7810 on mielestäni taloudellinen ajaa, viime syksynä tein oikein mittakannun kanssa kulutusseurantaa tuolle 6000h ajetulle 7810:lle. Vähän yli 1000 mottia lietteen ajoa (2km tieajoa), keskikulutus tuossa hommassa oli 11 l/h. Max kierrokset 2500rpm. Kärrynä 12 kuutioinen telivaunu.
Lämpeämään en ole saanut kuin Carrier 425 lautasmuokkaimella...muokkasin 15cm syvään ja pyrin ajaan 15km/h... visko ei oikein tahtonut lähteä mukaan., mutta yleensähän nuo onkin jäykillä tuulettimen siiivillä. Suoukkelit on kans kuulemma saaneet noita lämpeneen.
Tuo 6.6 on kestävämpi noilla"ei"turbo-männillä, TW-malleista on halkeillut tietääkseni enempi mäntiä virityksen takia... Ja kampiakselin sain minäkin poikki 7600:sesta, siihen riitti 2.2 bar ahtopaine ja 150 hv...vauhtipyörän juuresta poikki...kytkinpoljin alkoi täryyttää ja kova kolina kytkinkopasta kesken äestyksen :roll: :shock:
Laatu, Lujuus ja Luotettavuus
retku
Viestit: 1654
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 7:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja retku »

-SS- kirjoitti:
retku kirjoitti:***ok. viljatilan kone. turbo ja syöttöä teho "puolitoistasataa". 5 tai 6 siipiset hinattavat aurat ja joku 6+m äes. nätti ja hyvin pidetty kone kyllä.
eli ei mitenkään kummosis hommis.
Ja kerrot, että ei mitään kummosis hommis ? Omamassaltaan 4300 kg satahevosvoimainen traktori on viritetty TW-Fordin tehoihin ja painoa on pakosti ollut kyllä pyörissäkin tonni per puoli. Ja etupäässä puoltoista.

----------------------------------------------------------------------
***noniijuu. ite ku olen tottunu ryskäämään vähän rankemmissa hommissa nii ei tuommonen perus muokkaus homma niin raskaalta vaikuta. mutta eiköhän asia o käsitelty :-)
-----------------------------------------------------------------------

Hyvin se suhteellisesti ajatellen on kestäny. Eikä se lautaspyörä todellakaan mikään isokokoinen ole, sanoisin, että hitaammalla peräplaneetalla se sulake menisi noin isosti viritettynä sitten akselista. On nimittäin sellaisia teollisuusmalleja joskus näkynyt viistonnisestakin, että isolla vaihteella menee juuri yli 20 km /h.

--------------------------------------------------------------------------
***juu, välityksistähän tehonkesto on monasti kiinni. esim. valmetti käyttää samaa vaihteisto 130-210hv koneissa isommissa koneissa nopeampi pikavaihde=laatikko pyörii nopeemmin. nopeampi vauhti sitte alennetaan alennusvälityksessä joka on tottakai pikkumalleja järeempi.
----------------------------------------------------------------------------

Oletan, että aika monet 7810:t ovat saaneet dopingia samalla tavalla, eli ongelmia saattaisi ollla odotettavissa ...

---------------------------------------------------------------------------
***joo. mistä näitä vanhoja tietää. mahd.paljon ajettu vehe on monasti hyvä vaihtoehto. silloin monasti perä ja laatikko ollu auki ja laitettu...tosin remppamiehiäkin on moneen lähtöön.

-----------------------------------------------------------------------------
-SS-
no niin, meikäläinen sählää. meni epäselväksi lukea...
-SS-
Viestit: 15646
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

constant mesh kirjoitti:.. Ja kampiakselin sain minäkin poikki 7600:sesta, siihen riitti 2.2 bar ahtopaine ja 150 hv...vauhtipyörän juuresta poikki...kytkinpoljin alkoi täryyttää ja kova kolina kytkinkopasta kesken äestyksen :roll: :shock:
Isot on äkeet siälläpäin. Taitaa Foorteista tulla tota rataa silppua ... ? :shock:

-SS-
jed
Viestit: 193
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:35 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jed »

Muokkaas ensin tuo linkki tuolta alotusviestistä seuraavasti, niin pysyy luettavana

Koodi: Valitse kaikki

[url=http://www.mascus.com/jne...]Jotain kuvaavaa tekstiä[/url]
retku
Viestit: 1654
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 7:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja retku »

-SS- kirjoitti:
constant mesh kirjoitti:.. Ja kampiakselin sain minäkin poikki 7600:sesta, siihen riitti 2.2 bar ahtopaine ja 150 hv...vauhtipyörän juuresta poikki...kytkinpoljin alkoi täryyttää ja kova kolina kytkinkopasta kesken äestyksen :roll: :shock:
Isot on äkeet siälläpäin. Taitaa Foorteista tulla tota rataa silppua ... ? :shock:

-SS-
***kova on ahtopaine! onko alkup. turbolla? isompaa turboa vaan niin taas mennään ;-)
------------------------
tuos 8950:ssä ahdot. 1.9bar. omasta mielestäni turhan kovat paineet. sivupellistäkin alkaa maalit lähtä turbon kohalta, pikkusen käy ahdin lämpösenä :roll:
PS
Viestit: 972
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:55 pm
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PS »

retku kirjoitti:
-SS- kirjoitti:
constant mesh kirjoitti:.. Ja kampiakselin sain minäkin poikki 7600:sesta, siihen riitti 2.2 bar ahtopaine ja 150 hv...vauhtipyörän juuresta poikki...kytkinpoljin alkoi täryyttää ja kova kolina kytkinkopasta kesken äestyksen :roll: :shock:
Isot on äkeet siälläpäin. Taitaa Foorteista tulla tota rataa silppua ... ? :shock:

-SS-
***kova on ahtopaine! onko alkup. turbolla? isompaa turboa vaan niin taas mennään ;-)
------------------------
tuos 8950:ssä ahdot. 1.9bar. omasta mielestäni turhan kovat paineet. sivupellistäkin alkaa maalit lähtä turbon kohalta, pikkusen käy ahdin lämpösenä :roll:
Kiinnostaa myös. Tuli just ostettua 7600 voorti. Mitkä mahtaa olla vakioahtopaineet? Miksi muuten tuossa satasarjassa on pakoputki edempänä kuin seiskatonnisessa? Onko eri turbo? Ja mistä tuo muutaman hevosvoiman ja n. 40nm vääntöero?
PS
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa