Homelite Zip Käynnistin

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

p_leinon
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Loka 10, 2011 12:49 pm
Viesti:

Homelite Zip Käynnistin

Viesti Kirjoittaja p_leinon »

Tervehdys

Kuulin että tällä foorumilla voisi löytyä asiantuntijoita hieman vanhemman moottorisahan remppaukseen.

Sahoja on kyllä tullut purettua useampiakin, mutta Homelite Zipin käynnistin on itselle täysin vieras kapistus, VM n.60.
Käynnistimen ns. pitopinta koostuu eräänlaisesta jousikuormitteisesta epäkesko keinusta, jonka käsittääkseni olisi tarkoitus naarua vedettäessä levitä ja tarttua kiinni.
Käynnistimen jousi toimii normaalisti, mutta tämä keinu ei tartu kiinni ja tulee vedettyä pelkästään tyhjää.

Ei kellään olisi näillä tiedoilla antaa vinkkiä tai jopa kuvaa kyseisen kapistuksen toiminnasta?
Pitää ottaa vielä kuva laitteesta, jos se kertoisi vähän enemmän kuin tämä minun sanallinen anti. :)

Täytynee vielä laittaa osiin ja tutkailla, josko se ajatus leikkaisi paremmin uudella yrityksellä.
konemies1
Viestit: 2701
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 8:55 pm
Viesti:

Re: Homelite Zip Käynnistin

Viesti Kirjoittaja konemies1 »

p_leinon kirjoitti:Tervehdys

Kuulin että tällä foorumilla voisi löytyä asiantuntijoita hieman vanhemman moottorisahan remppaukseen.

Sahoja on kyllä tullut purettua useampiakin, mutta Homelite Zipin käynnistin on itselle täysin vieras kapistus, VM n.60.
Käynnistimen ns. pitopinta koostuu eräänlaisesta jousikuormitteisesta epäkesko keinusta, jonka käsittääkseni olisi tarkoitus naarua vedettäessä levitä ja tarttua kiinni.
Käynnistimen jousi toimii normaalisti, mutta tämä keinu ei tartu kiinni ja tulee vedettyä pelkästään tyhjää.

Ei kellään olisi näillä tiedoilla antaa vinkkiä tai jopa kuvaa kyseisen
kapistuksen toiminnasta?

Se rumpu on kulunut johon käynnistimen käpälät kiilautuvat narusta vedettäessä
Pitää ottaa vielä kuva laitteesta, jos se kertoisi vähän enemmän kuin tämä minun sanallinen anti. :)

Täytynee vielä laittaa osiin ja tutkailla, josko se ajatus leikkaisi paremmin uudella yrityksellä.
MOP
Viestit: 7525
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MOP »

Mulla voi olla tuommoinen saha. Siis saha on varmasti, mutta onko malli sama. Saha on ainakin vähän vanhempi kun -60. Se käynnistin on ilmeisesti Fairbaks Morse tyyppiä (arvaus). Mun sahassa on puristukset ja kipinä kun ketun häntä. Pari laippaa mukana. En tiedä käynnistyykö.
Jos kiinostaa, niin kuvia sähköpostilla, jos saan YVllä osoitteen. Sitäkään en tiedä onko täydellinen. Mutta nykäistä narusta ainakin voi. Hinnasta varmaan voimme sopia. Mieti hintaa, jos kiinnostaa.
p_leinon
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Loka 10, 2011 12:49 pm
Viesti:

Kiitos

Viesti Kirjoittaja p_leinon »

Kiitokset nopeasta vastauksesta.

Käynnistin todellakin näyttäisi olevan tuo Fairbanks & Morse.
Räjäytyskuviakin näkyy olevan netti pullollaan, enkä ole ilmeisesti ainut tämän ongelman kanssa.

Kiitokset tarjouksesta, täytyy vielä miettiä.
Oma sahani on kuitenkin varsin hyvässä kunnossa ja lähtee laakista käyntiin. (Suoraan narulla vetäen)

Tutkin vielä tuon käynnistimen ja katsotaan sitten niitä kauppoja.
MOP
Viestit: 7525
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MOP »

Se ei välttämättä se vika ole siinä narunpuoleisessa osassa. Niitä kynsiä voi hiukan teroittaa viilaamalla. Sekin voi olla loppuunkulunut se rengas siinä magneeton päässä. Siinä pitäisi olla pienet matalat hampaat. Onko? Mutta hinnasta sovitaan. Mikä sulla on paikka kunta, minun näkyy tiedoissa.
p_leinon
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Loka 10, 2011 12:49 pm
Viesti:

...

Viesti Kirjoittaja p_leinon »

Kyllähän tuo tartuntapintakin kulahtaneelta näyttää, täytyy tänään yrittää katsella mitä tuolle voi tehdä.

Mikkelistä olen.
demm
Viestit: 312
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 8:49 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja demm »

Käynnistirumpu on sileäpintainen. Siellä kynsien alla ja päällä akselilla pitää olla kitkalevyt jotka jarruttavat kynnet ulos.
p_leinon
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Loka 10, 2011 12:49 pm
Viesti:

...

Viesti Kirjoittaja p_leinon »

Käynnistin kunnostettu malliin tee-se-itse.
Laakista käyntiin ja hyvin on soiva peli.
Kiitokset vastanneille
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa