Valmet 903-4
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: Ke Elo 24, 2011 5:07 pm
- Paikkakunta: varkaus
- Viesti:
Valmet 903-4
joo,valmetin vaihteet kurisee tai siis,kun kun vaihdevipu (mistä saa valittu vaihteet 1,2,3,pakki ja jne..(ei ryhmävaihde vipu!) on isoimmilla vaihteilla (H8,H7,L6,L5 ja hitrak yms) niin vaihdelaatikossa ottaa ikäänkuin rattaat tai vaihdekepin vipu kiinni johonkin rattaaseen ja kuuluu ikävää ääntelyä "kurinaa,rutinaa",mitenkä asian haluaa ilmaista.mutta kun sitten ajaa millä muulla vaihteella tahansa niin ääntä ei kuulu ja kun iso vaihde on päällä ja vaihde keppiä vetää itseensä päin pari milliä (max.puoli senttiä!!) niin ääni lakkaa kuulumasta ja kun vaidekepistä laskee irti ja se on ikäänkuin "vapaana" niin ääni alkaa jälleen,kun kierroksia vähentää tai nopeutta laskee ja kuuntelee ääntä sillon ja kokeilee vaihdekepistä niin ratas(mikä luultavimmin ottaa kiinni johonkin tai joku ottaa siihen kiinni) pyörii hitaammin,mikä on aivan järkeenkäyvä asia koska kierroksia on vähemmän.onko muilla samanlaisia ongelmia tai onko jollakin ollut samanlaisia ongelmia ?mikä on syynä/vikana tähän ääntelyyn (mikä ottaa kiinni ja mihin?)?.mitenkä asian voisi korjata ja voiko korjata itse ollenkaan ? mitä teen ?raktorilla voi kyllä ajaa ja työskennellä mutta kun vaihdekeppi on aivan vasemmassa ylä tai ala kulmassa niin kuuluu se ikävä ääni. ja näin lopuksi vielä niin mitä aisioita tarkastaisitte valmetista enenkun alkaa tekemään mitään "isompaa"(kyntöhommaa yms) tai enenkun lähtee ajamaan pitempiä matkoja.Hyviä ja huonoja puoli ?kone ostettu pari viikkoa sitten.
-
- Viestit: 7343
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Käytäppä haku-komentoa ja lue tarinoita. Tuon mallin Valmetit ovat huonossa maineessa nimenomaan heikon vaihteiston takia. Ja jos vaihteisto porsii, niin osia ei saa enää mistään.
Toivottavasti tuossa on vaan semmonen vika, että keppi ottaa kiinni kopin lattaissa olevan aukon reunoihin nuilla vaihteilla ja sitä kautta runko-osan jurinat kulkeutuu kuultavaksi.
Toivottavasti tuossa on vaan semmonen vika, että keppi ottaa kiinni kopin lattaissa olevan aukon reunoihin nuilla vaihteilla ja sitä kautta runko-osan jurinat kulkeutuu kuultavaksi.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 466
- Liittynyt: Su Helmi 24, 2008 2:29 pm
- Paikkakunta: Liminka
- Viesti:
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: Ke Elo 24, 2011 5:07 pm
- Paikkakunta: varkaus
- Viesti:
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Juu en määkään ymmärrä??luukinen kirjoitti:Sitä mää en oo koskaan oikein ymmärtäny että mistä ne on sen heikon maineen saanu?
903 ollu talos vuodesta -83 ja laatikkoo ei oo avattu kertaakaan, tunteja yli kymppi...
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 6793
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
-
- Viestit: 6793
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Mä olen samaa mieltä et Valtralta saa osaa kuin osaa vielä tuohon, 6v sit sai ainaski viel vanhempiin x02 (x03mea edeltäviin) sarjasiin lootaan mitä vaan osaaSamiT kirjoitti:Ja niitä osiakin saa ihan Valtralta, ovat vaan tilaustavaraa eli joka myyjä ei niitä saa tulemaan eikä niitä siten ole joka hetki hyllyssä.
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 466
- Liittynyt: Su Helmi 24, 2008 2:29 pm
- Paikkakunta: Liminka
- Viesti:
Niin meillä 903sessa tuntuu semmonen sirinä siinä kepissä. Jos jalka osuu keppiin niin tärrää aika kovasti. Aina on tuntunu.
Muuta isompaa ongelmaa oo aiheuttanu ku että joutuu koko ajan kyttään puhelinta että soiko se vai ei ku värisee siinä reisitaskun kohalla
Muuta isompaa ongelmaa oo aiheuttanu ku että joutuu koko ajan kyttään puhelinta että soiko se vai ei ku värisee siinä reisitaskun kohalla
Fordson power major valmetit 702 803 1100 6550 8550 n121
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Muistelisin et meil on ollu sama juttu koko ajan, kone oli sillon muistaakseni 3v vanha kun meil tuli aikanaan
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 466
- Liittynyt: Su Helmi 24, 2008 2:29 pm
- Paikkakunta: Liminka
- Viesti:
-
- Viestit: 1534
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 5:45 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: Ke Elo 24, 2011 5:07 pm
- Paikkakunta: varkaus
- Viesti:
joo tota en oo vielä kahtonu/tarkistanu,pitääpä tarkistaa asia.eräs kaveri sanoi että saattaa olla se sivuakselin neulalaakeri tiesnsä päässä(mitä mieltä asiasta olette,voiko olla näin?).on muuten aika mörkö menemään metässä ja ojiemn yli verrattuna zetor 7245 meni valmnetti takavedolla eilen sellasen valtaojan yli että heilahti,sen jälkjeen "tutkin" koppia ja huomasin että ei oo neliveto pälläVielä alkuperäiseen kysymykseen: Onko pakin vastajousi kunnossa? Ilman sitä tahtoo kuulua kaikenlaista resonanssia vaihdevivusta jostakin syystä näissä koneissa.
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: La Syys 03, 2011 9:08 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: Ke Elo 24, 2011 5:07 pm
- Paikkakunta: varkaus
- Viesti:
ok,iso(kin)homma ?,tossa tänään älysin että kun koneen sammuttaa niin jää kuulumaan sellanen "kiehuminen" eli kuulustelin mistä ääni kuuluu niin se tuli sieltä syvältä koneen umenista kytkimen/vaihelaatinkon luota eli siis viittaa siihen laakerointiin ?
on helppo tehdä mitä vaan - ei tarvitse kuin osata. Ne tekköö, jotka ossoo -jotka ee ossoo, ne arvostelloo!
Valtra 6800, Valmet 903-4, Massey Ferguson 675-2 Massey Ferguson 168
Valtra 6800, Valmet 903-4, Massey Ferguson 675-2 Massey Ferguson 168
-
- Viestit: 6793
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Mein 903ses joskus oli kans "jälkiääntä" kun sammutti, jonkun 10-15sek, oli painelaakeri loppu ja se, sammutuksen jälkeen jäi hetkeks pyöriin.....
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 584
- Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 10:42 pm
- Paikkakunta: Tornio
- Viesti:
Joo, ei vaikuta ajoon mitenkään. Onko tämä sitten ensioire tulevaan painelaakeriremonttiin, en tiedä. Meillä ehkä 1500 tuntia äänteli eli heti 803:n oston jälkeen, nyt kesällä sitten kytkinpoljin painui pohjaan remontin arvoisesti.SamiT kirjoitti:Taitaa jäädä kytkimen painelaakeri pyörimään. Pikku hipaisu kytkinpolkimeen moottorin pysähdyttyä niin kiehumisen ääni loppuu. Näin ainakin meillä 702-S:n kanssa. Täysin merkityksetön asia koneen käytettävyyteen.
Meillä on nyt vielä 6500 tunnin kohdalla laatikko ihan timmissä kunnossa. Noissa Valmeteissa on peltokäyttöä ajatellen välitykset suunnilleen parhaat, mitä tuon kokoluokan traktoreissa tiedän. Ainakin muihin V-sarjalaisiin eli Viiattin ja Voortiin verrattuna.
Petri
-
- Viestit: 466
- Liittynyt: Su Helmi 24, 2008 2:29 pm
- Paikkakunta: Liminka
- Viesti:
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: Ke Elo 24, 2011 5:07 pm
- Paikkakunta: varkaus
- Viesti:
joo,tuli tutkittua asiaa ja sammutuksen jälkeen kun hipaisi kytkintä niin "kiehuminen" loppui,eli mitä toden näköisemmin syynä on painelaakeri ja sen pyöriminen
on helppo tehdä mitä vaan - ei tarvitse kuin osata. Ne tekköö, jotka ossoo -jotka ee ossoo, ne arvostelloo!
Valtra 6800, Valmet 903-4, Massey Ferguson 675-2 Massey Ferguson 168
Valtra 6800, Valmet 903-4, Massey Ferguson 675-2 Massey Ferguson 168
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 37 vierailijaa