cimo kirjoitti:Pystyykö koeajossa jotenkin toteamaan näiden "pahamaineisten" synkrojen tilan vai vaatiiko patologisia toimenpiteitä?
valmet702 kirjoitti:Mitenhän Fiatilla tai Casella pärjäisi
Itsellä oli juurikin tämä kolmikko haussa kun omaa traktoria olin päivittämässä. Listalla oli oikeastaan Case 845, Fiat 80-90 ja MF 3060. Mukana pyöri myös Deutz-Fahr 4.70. Näissä (vuosimallista riippuen) täyttyi muutama asettamani kriteeri ja tiedän myös ko. merkin koneita, mitkä ovat kuin pommin jäljiltä, mutta aina ne vain ovat töissä. Eli Raptoria lainatakseni: "Sitkeitä ovat, perrkeleet".
Varaosia saa toistaiseksi hyvin, paitsi Deutziin on valtakunnassamme hieman huonompi tarjonta. Tulevaisuudesta ei taida kukaan uskaltaa sanoa mitään, mutta edellä mainittujen mallien valmistusmäärät huomioiden voisi kuvitella, että osaa saa vielä pitkään. Kaikissa näissä merkeissä on omat hyvät ja huonot puolensa, mutta kaikilla on kovasti töitä tehty ja varmasti vielä tehdäänkin.
Pidä vain deutzikin tuolla listallasi, jopa ykkösvaihtoehtoina. Varaosia löytyy kiitettävästi, MKH-keskuksesta alkuperäiset. Marjakankaalta ja IKH:ta tarvikeosat, Y-maatalous viimeisessä hädässä(hinnat)
Itse traktori kova luu kestämään, eikä tarte pelätä, että menee vetet ja öljyt sekaisin tai että kannentiiviste kärähtää
Mykavaa myöskin ettei vaihdekeppi ole mikään arpomistappi vanhanakaan. Eberi lykkää löylyt nopeasti hyttiin pakkasilla.
cimo kirjoitti:Pystyykö koeajossa jotenkin toteamaan näiden "pahamaineisten" synkrojen tilan vai vaatiiko patologisia toimenpiteitä?
No kyllä se laatikko parkaisee aluevaihdossa. aikoinaan kun meille ostettiin tuo 3060 3500h ajettuna oli ed. omistaja jo tuhonnut nuo synkrot, mutta ei niille ole mitään tehty kun on muuten toiminut. Nyt ajettu pitkästi yli 7000h.
Todella hyvän tarjouksen sain 6265 massikasta, joka on ollut agrimarketilla myynnissä hintaan 33000€ (sis alv) ilmeisesti jo pidemmän aikaa. Uskaltaako sekaantua kyseiseen laitteeseen? Tunteja taisi olla rapiat 5000, että ei hirmusti mielestäni? Hyvittäisivät vanhasta vaan niin komian summan siellä (jontikka) että mieli tekis vaihtoon ryhtyä! Kylällä on yksi 6265, jossa ilmeisesti ainoat viat ovat silloin tällöin liikkeelle lähdettäessä se, että kone ei liiku. Uusi starttaus ja taas toimii. Kysymyshän ei suoranaisesti liittynyt otsikkoon, mutta tällä palstalla myös tästä konehesta puhuttiin. Eikä kehannu taas uutta keskustelua alottaa.
Tuo mainoslause "kevyellä käytöllä ollut" näkyy kovin monen myyntikohteen tiedoissa...
Noi 3000-sarjan traktorit on ollu uutena hinnaltaan ja silloisen ajankohdan taloussuhdanteista johtuen ulkopuolisesti rahoitettuna hankintana huomattavan kalliita kapistuksia, joten ei kai niitä kaikkia ole pihankoristeeksi hankittu...
Toisaalta silloin ulkomaisten lainahanojen auetessa oli tapana hankkia jokaisen peltihallifirman lumikoneeksi mahdollisimman kallis ja näyttävä kone...
Tuo on aikas hyvä peli muuten mutta hieman janoinen tehoonsa nähden..
Tankki on vielä hytin takana joten metsäominaisuutta on vähän paremmin kuin uudemmissa, 2001->ja uudemmat on Dynashiftissä automatiikka, joka hakee sopivan pikavaihdepykälän itsestään kun perusvaihteita vaihtaa ja vaihtaa 4 Dyna pykälää automaattisesti pieneltä isommalle ja takasin.
MF 135 mp 1967
MF 365-4 1988
Suzuki DR 650 SE 1998
Pappa-tunturi 50 1972
Solifer SM 50 1980
Suzuki PV 80 1995
Suzuki RM 250 2008
Onko kenelläkään kokemuksia Järviseuden traktori -nimisestä liikkeestä Alajärvellä?
Soittelin sinne yhdestä koneesta, no se oli myyty, mutta siellä oli tarjota useampia muita traktoreita. Nettisivut eivät vaihdokkien osalta olleet ajantasalla ollenkaan. Pyysin kuvia traktorista, mutta turhaan, koska kaikki traktorit on siistejä kun ne kuulemma maalataan. No kyselin vähän tuntien perään, johon myyjä totesi, että kaikki vaihdokit ovat siellä 5000-6000h seutuvilla??? No sitten tiedustelin onko etuakselin lukko napilla vai automaattinen ja eipä tiennyt asiaa... Eli minkälainen liike tuo oikein on kannattaako sinne lähteä katsomaan paikan päälle, kun ei äijän puheesta oikein meinannut selvää saada puhelimessa, matkaakin kertyy n. 500 km. Kalustoa tuntui olevan, mutta ei muistanut mitä kaikkea pihalta löytyi???
Oon ostanu Järviseudun traktorista useita koneita.Lassen kans mukava tehdä kauppaa.Lasse on leylandien ja david braunien spesialisti,ei noista uudemmista paljonkaan ymmärrä..Koneita löytyy joka lähtöön,mutta kannattaa itse tutkia kone,minkä aikoo hankkia tarkkaan.Koneet yleensä paljon ajettuja,helmet menee äkkiä kaupaksi.
Valtra a95 , Fiatagri 82-94DTj, Deutz D15+sivuniittokone,Super major ja Hyndai 55-3
Soittelin sinne yhdestä koneesta, no se oli myyty, mutta siellä oli tarjota useampia muita traktoreita. Nettisivut eivät vaihdokkien osalta olleet ajantasalla ollenkaan. Pyysin kuvia traktorista, mutta turhaan, koska kaikki traktorit on siistejä kun ne kuulemma maalataan. No kyselin vähän tuntien perään, johon myyjä totesi, että kaikki vaihdokit ovat siellä 5000-6000h seutuvilla??? No sitten tiedustelin onko etuakselin lukko napilla vai automaattinen ja eipä tiennyt asiaa... Eli minkälainen liike tuo oikein on kannattaako sinne lähteä katsomaan paikan päälle, kun ei äijän puheesta oikein meinannut selvää saada puhelimessa, matkaakin kertyy n. 500 km. Kalustoa tuntui olevan, mutta ei muistanut mitä kaikkea pihalta löytyi???
Setka Sakulta kuultua. Eräs isäntä osti tuolta 7745 Zetorin etukuormaajalla. No vehkeessä ei toiminu ulosotto, myyjä kehui että sieltä on vaijeri poikki. Sitten vaihdettiin vaijeri, ei vaikutusta. Lopuksi kone katkaistiin ja katsottiin mikä on vikana, no ulosoton kytkimestä puuttui sitten ihan kunnolla palikkaa, harmi vain että en muista enää mitä sieltä puuttui.
Hinnat on osassa vaihdokeissa julmia, yli kymmenen vuotta laanilla seisoneesta Sekura koppisesta 1640 Jontikasta olisi pitäny maksaa vielä lähes kymppitonni ja muidenkin vaihdokkien hinnat oli korkeat, kun viimmeksi oltiin raktoria muutama vuosi sitten ostamassa.
Itellä 675 mf ja oli aikanaan 698t. Molemmilla pärräilty yli 8000 tuntia. Peräöljyjä saa vaihtaa aika tiheään ja suodatinta putsailla koska ilm.jarruista irtoaa metallihilppaa joka tukkii suodattimen. Paras vaihtoväli 8 tuntia. Muuten ihan käypäsiä koneita ainakin vähäiseen käyttöön. Kytkintä rempattu aika paljon tuos 698 ku siinä oli etukuormaaja.