zetori kulkemaan

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

7245
Viestit: 4
Liittynyt: To Kesä 30, 2011 11:31 pm
Viesti:

zetori kulkemaan

Viesti Kirjoittaja 7245 »

Kertokaahan zetori poijjaat millä saisin zetorini 7245 vm.86 kulkemaan edes vähäsen enemmän kuin tuon 26km/h. Onko muita keinoja kuin rengaskoon muuttaminen? Onko noissa 7745 pidemmät välitykset kun huilii konedatan mukaan 35km/h. Alkaa Ottaa päähän kun on aika reilusti ajoa maantiellä ja koko ajan saa autoja päästellä ohitse :D :D
jusape
Viestit: 3500
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

Ainaki isompiin on saatavana jostain paikoista "käännettyä" laatikkoa.....
Kaverin 12145 oli just lootarempas mut se koottiin sellaisena kuin on pitkään ollu ( käännetyllä pikavaihteella ja kulkee just 40 )
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
MOP
Viestit: 7533
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MOP »

Virttaa-nimisellä paikkakunnalla on joku alan asiantuntija, joka tekee noita setorin nopeusremonttia. Kertokaahan kuka tietää, mistä on kyse, eli kuka tämä kuru on.
jusape
Viestit: 3500
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

Tenkanen , Hannu
Käy myös Vähätalon Traktorissa Somerolla konei reerailemas
Tuttu mies...
"Käännetyt" laatikot...
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
jouto
Viestit: 2142
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2006 6:01 pm
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Sotka lentoon

Viesti Kirjoittaja jouto »

Duo... päteneekö tuo nopeutusjekku by Tenkanen & Co noihin UR Ykkösiin eli pikkusarjaan, kas sehän on tuo 7245 aivan eri kones kuin nämä Krrystaalit, joita on pikavaihdetempuilla ärsytetty...


t. Kauko Ollila
Mäntsälä
kuokkamies
Viestit: 379
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 8:25 pm
Paikkakunta: pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuokkamies »

Ei käy. Ja nuota transpotterita ei enää tehdä. Isompiin vaihdetaan 2 suurinta ratasta laatikkoon, transportteris käännettiin pikavaihde ylentämään. Pikkusetoriin ei auta ku kierrokset ja suuremmat pyörät.
Ursus 914 DLT -91
Enercon E30 -01
Grasshopper 226V -11
jusape
Viestit: 3500
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

Tuo kaverin setka12145 on käännetyllä transportteril, ja Hannu ehdotti siihen nyt,
kun lootarermppa tuli eteen tuota käännettyä askia.
Käännetyl portteril sattuu 3 vaihdetta nopeuksille 7, 8, 9 kmh
Eli ovat aikas päällekkäin. Jätettiin kuitenki sellaiseksi koska on kalkkikone.
Pienet tonnimäärämuutokset helppo tehdä nopeutta muuttamalla
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
7245
Viestit: 4
Liittynyt: To Kesä 30, 2011 11:31 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7245 »

Mitenkäs tuon sais ottamaan enemmän kierroksia? :roll: Nyt kiertää n.2400 :D
jusape
Viestit: 3500
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

En suosittelis paljoo yli 2600 menemään... pidemmän päälle...
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
7245
Viestit: 4
Liittynyt: To Kesä 30, 2011 11:31 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7245 »

Neuvokaas nyt viisaammat miten saan tuon kiertämään vaikkapa tuon 2600 :P :?:
Ripel
Viestit: 2506
Liittynyt: Su Loka 26, 2008 10:27 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ripel »

Paljonko se nopeus muuttuu kierrosten nostolla ja riskillä, että kone porsii :roll: Onko siis vastaavaa hyötyä? :roll:
jusape
Viestit: 3500
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

Pitäis kyl kestää 2-400 nostoa, olettaen et tuskin käyttötunnit mitään 1000tuntia vuodes enää ole tuon ikäses konees, ja huippukierrosten käyttöaika murto-osa siitä.
Mut jos sattuu porsimaan, siinä ei sit voi kuin katsoa peiliin....

Jos nopeus nyt 2400rpm on 26kmh....
26 jaettuna 2400 kertaa 2600 tulos on 28 kmh.... mitätön, alle 10% lisäys..... huippunopeudessa....
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Ajomies
Viestit: 28150
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: zetori kulkemaan

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

7245 kirjoitti:Kertokaahan zetori poijjaat millä saisin zetorini 7245 vm.86 kulkemaan edes vähäsen enemmän kuin tuon 26km/h. Onko muita keinoja kuin rengaskoon muuttaminen? Onko noissa 7745 pidemmät välitykset kun huilii konedatan mukaan 35km/h. Alkaa Ottaa päähän kun on aika reilusti ajoa maantiellä ja koko ajan saa autoja päästellä ohitse :D :D
Ei taida saada niin kovaa kulkemaan etteikö tarttis autoja ohi päästellä :!:
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
lukke
Viestit: 2408
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lukke »

Zetori ei kestä ylikiekkoja uskokaa jo! nuo pienimmät
timoraimo

Viesti Kirjoittaja timoraimo »

Vaiha MF niin kulukee, eikä tarvi tehä bong konetta.
tommi
Viestit: 6082
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommi »

7245 saa kulkemaan 40km/h vaihtamalla siihen Visionin portaalit, niiden välitys on 30% "nopeampi".
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
Urakkamies
Viestit: 111
Liittynyt: Ti Loka 26, 2010 10:12 am
Paikkakunta: Etelä Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Urakkamies »

Pikku Zetoreihin on olemassa myös olikohan paineilmatoiminen pikavaihde, sitä tosin ei taittu ikinä tänne tuoda, mutta Itäeurooppalaisissa Zetoreissa yleinen. Kaippa sellaisen saisi jälkiasennettua jos jostain löytyisi, ainakin korjaamokirjassa on ohjeet pikavaihteen purkuun ja kasaukseen.
jusape
Viestit: 3500
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

Olishan tuokin vaihtoehto.....
Pistää siihe trimmatun V-8 bensan nokalle, kierrokset seittemääntonniin.... :lol: :lol:
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Avatar
ihmehitsari
Viestit: 18647
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari »

Tuo 7245 on kompura ja jousittamatonta massaa ohjauksessa.
Toista se on kun jousitetulla etuakselilla varustetulla 7211:lla kuuttakymppiä losottaa menemään.
Son yhtä juhlaa...
aina niin kauan, kuin sopivaa myötästä sattuu olemaan
säästellen sippiin
jouto
Viestit: 2142
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2006 6:01 pm
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Sotkan kiihdytys

Viesti Kirjoittaja jouto »

tommi kirjoitti:7245 saa kulkemaan 40km/h vaihtamalla siihen Visionin portaalit, niiden välitys on 30% "nopeampi".
Meinaatkona Tommi, että Visionin portaalit märkine levyjarruinensa passaavat kuivarumpuisten tilalle pulttaamalla? Saattaahan tuo tok olla, kyllä Visionin peräosasto kovin on muutoin samanlaisen oloinen kuin jo 60-luvulla tulleen UR I -sarjan ahteri.

Kauko Ollila
Mäntsälä
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ---tapsa---, Google [Bot], k-pyörä ja 41 vierailijaa