Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
-
- Viestit: 1408
- Liittynyt: La Joulu 20, 2014 11:10 am
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
No perkule. Nyt tuli hyvää tietoa! Kiitän!
Ja itselläni on jossain määrin kokemusta eri värkkien tilaamisesta ebayn yms kautta eri maista. Jenkkilästähän voi saada tosiaan ebayn global shipping programin ansiosta melko edullisin tulli-yms kustannuksin tavaraa suomeen. Äskettäin sain yhden koneosan jenkeistä hintaan 85usd kotiovelle toimitettuna ja originaalikappaleen hinta oli 48usd (käytetty). Eli hinta ei ihan kaksinkertaistunut, mutta toimituskulut, tullin ja alvin huomioiden aika halvaksi tuli.
Monenlaista laittamista tuossa koneessa on, erityisesti hytti on melko karmeassa kunnossa ja pitää hetkohta ruveta etsimään istuinta. Mittaristo ei pelaa ja sähköt muutenkin täytynee vedellä uusiksi. Perusjutut vaikuttaisi olevan kunnossa, toki väljyyksiä on siellä täällä. Itselläni on sorvi, hyvä hitsikone ja muutenkin kohtuullinen pajavarustus, josta lienee suuri apu tässäkin. Tosin olen niin aloitteleva sorvari, että ei uskalla muille luvata mitään
Ja itselläni on jossain määrin kokemusta eri värkkien tilaamisesta ebayn yms kautta eri maista. Jenkkilästähän voi saada tosiaan ebayn global shipping programin ansiosta melko edullisin tulli-yms kustannuksin tavaraa suomeen. Äskettäin sain yhden koneosan jenkeistä hintaan 85usd kotiovelle toimitettuna ja originaalikappaleen hinta oli 48usd (käytetty). Eli hinta ei ihan kaksinkertaistunut, mutta toimituskulut, tullin ja alvin huomioiden aika halvaksi tuli.
Monenlaista laittamista tuossa koneessa on, erityisesti hytti on melko karmeassa kunnossa ja pitää hetkohta ruveta etsimään istuinta. Mittaristo ei pelaa ja sähköt muutenkin täytynee vedellä uusiksi. Perusjutut vaikuttaisi olevan kunnossa, toki väljyyksiä on siellä täällä. Itselläni on sorvi, hyvä hitsikone ja muutenkin kohtuullinen pajavarustus, josta lienee suuri apu tässäkin. Tosin olen niin aloitteleva sorvari, että ei uskalla muille luvata mitään
Vaihdoin käytännön syistä nimimerkkiä. Edellinen oli "deadliestcatch".
-
- Viestit: 551
- Liittynyt: Ti Loka 13, 2009 11:38 pm
- Paikkakunta: Sipoo
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Täältä olen selaillut osien katalookia
http://partstore.casece.com/us/parts-se ... model_find
Ebaystä löytyy mukavasti osia.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... f&_sacat=0
Itsekin vielä kahden vaiheilla mistä tilailen tiivisteitä.
Tiivistekeskus sijaisee melkein työpaikan vieressä jahka ehtisi/muistaisi käydä kysymässä kuinka löytyy tuumamittaisia tiivisteitä.
Mallihan siellä sitten pitää olla mukana. Toinen vaihtoehto jenkkilästä.
http://partstore.casece.com/us/parts-se ... model_find
Ebaystä löytyy mukavasti osia.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... f&_sacat=0
Itsekin vielä kahden vaiheilla mistä tilailen tiivisteitä.
Tiivistekeskus sijaisee melkein työpaikan vieressä jahka ehtisi/muistaisi käydä kysymässä kuinka löytyy tuumamittaisia tiivisteitä.
Mallihan siellä sitten pitää olla mukana. Toinen vaihtoehto jenkkilästä.
Valmet 602T
Case 580F
Hyster H60F
Case 580F
Hyster H60F
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: Ti Loka 29, 2013 8:33 am
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Itse ainakin tilasin Taavettiin tiivisteet Malpasonline:sta, sieltä sai neljä stefaa lähes samalla hintaa kuin kotimaisesta nettikaupasta olisi saanut yhden stefan(17€ vs 24€). Liekkö sitten laadussa eroa?
Valmet 361 -63 (ex)
David Brown 885 -73
Hollola
David Brown 885 -73
Hollola
-
- Viestit: 1408
- Liittynyt: La Joulu 20, 2014 11:10 am
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Mistähän kannattais uutta istuinta alkaa katselemaan?
Hytin lattiaa pääsen ainakin tässä kunnostelemaan, mutta ekana jos pesis ja putsais niin näkis mitä kaikkea tarttee laittaa. Alustavasti se on kai tuo hytti melko huonona vaan. Mittaristo varmaan elpyy jos tutkii sähköjä..
Tekis mieli jo kopaista tuosta paria kantoa. Ehkäpä toi on vähän kevyt vielä kantohommiin.
Hytin lattiaa pääsen ainakin tässä kunnostelemaan, mutta ekana jos pesis ja putsais niin näkis mitä kaikkea tarttee laittaa. Alustavasti se on kai tuo hytti melko huonona vaan. Mittaristo varmaan elpyy jos tutkii sähköjä..
Tekis mieli jo kopaista tuosta paria kantoa. Ehkäpä toi on vähän kevyt vielä kantohommiin.
Vaihdoin käytännön syistä nimimerkkiä. Edellinen oli "deadliestcatch".
-
- Viestit: 853
- Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:27 pm
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Lattia joo alkaa olla piikattu... Piti kaivaa venttiilipöytä näkösälle kun joku menny vaihtamaan letkujärjestyksen aivan käsittämättömäksi, ei osaa noilla kytkennöillä tehdä muuta kun vahinkoa kun kauha menee aivan eri suuntaan mihin tarkoittaa.
Kattele jostain vaikka IKH:lta sopiva penkki ja sorvaa itte jalka jos kerta pelit ja vehkeet löytyy. On muuten aika paskana tässäkin tuo hytti, ovien liukurullat jo sorvautin että ovi edes jotenkin pelaisi (saisi kiinni ettei kukaan heitä roskia sisään) Alareunat aivan puhkiruosteessa, pitää jossakin välissä nostaa koko laatikko irti ja paikkailla pahimpia, muuttais vaikka nuo hölmöt liukuovet saranoilla aukeeviksi.
Kattele jostain vaikka IKH:lta sopiva penkki ja sorvaa itte jalka jos kerta pelit ja vehkeet löytyy. On muuten aika paskana tässäkin tuo hytti, ovien liukurullat jo sorvautin että ovi edes jotenkin pelaisi (saisi kiinni ettei kukaan heitä roskia sisään) Alareunat aivan puhkiruosteessa, pitää jossakin välissä nostaa koko laatikko irti ja paikkailla pahimpia, muuttais vaikka nuo hölmöt liukuovet saranoilla aukeeviksi.
-
- Viestit: 1408
- Liittynyt: La Joulu 20, 2014 11:10 am
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Jeh, mullakin joku laittanut letkujärjestyksen epästandardiksi. Ei meinaa osaa kaivuria käyttää. Mulla on siis myös sama homma edessä, sen ajattelinkin tehdä ihan ensimmäisenä, että pääsen tuota kaivuria käyttämään sentäs.
Ohjelmassa on myös hytin lattian kunnostus joka on melko kiireellisesti tehtävä.
Tänään putsailin konetta painepesurilla ja paineilmalla. Paineilmalla putsailin sisältä, ja paskaa ja ruostetta riitti aika runsaasti.
Sähköt pitäisi myöskin vetää uusiksi, mutta sitä en tohdi edes ajatella vielä.. mittaristo olisi kyllä kiva saada toimimaan ja valot myös. En ole edes tutkinut mitkä sähköt toimii.
Tässäpä jokunen kuva.
Monenlaista hommaa on siis edessä. Kun nyt saisi tuon letkujärjestyksen oikeaksi, lattian uusiksi ja hieman ehjättyä kynsikauhaa niin pääsisi jo kaivelemaan.
Sähköpuolelle saisi kyllä löytyä joku ekspertti joka osaisi fiksata tuon kaiken. Johtoja roikkuu siellä täällä ja on selvästi tehty sitä ja tätä melko huolettomasti. Jos joku osaisi nämä sähköttää uusiksi niin sopii ilmoittautua, tai jos vaikka tietäisi jonkun joka tietää ja osaa.
Tuo hytin luukkujen ja ikkunoiden rullamekanismi on kyllä ihan paska. Täytyy keksiä jotain parempaa ratkaisua tuohon. Lähtisköhän tuo koko hytti tuosta helposti irti? No ehkä riittää jos saan nuo luukut irti ja kunnostelen niitä pajalla parhaani mukaan. Jos vaikka laittaisi edes liukukiskot tai jotakin.. tai saranat..
Ryömiskelin alapuolellakin taas vaihteeksi. Kyllä se vaan vaikuttaisi siltä että perusasiat on koneessa kunnossa. Väljyyksiä tietysti, vuodot vähäisiä (normaaleja, sanoisin, 30v koneelle). Tappeja ja muuta kulutusosaa kone tietysti kaipaa, mutta on aika järeä runko tuossa koneessa kyllä.. ja taavetin luotettava (??) moottori.
Ohjelmassa on myös hytin lattian kunnostus joka on melko kiireellisesti tehtävä.
Tänään putsailin konetta painepesurilla ja paineilmalla. Paineilmalla putsailin sisältä, ja paskaa ja ruostetta riitti aika runsaasti.
Sähköt pitäisi myöskin vetää uusiksi, mutta sitä en tohdi edes ajatella vielä.. mittaristo olisi kyllä kiva saada toimimaan ja valot myös. En ole edes tutkinut mitkä sähköt toimii.
Tässäpä jokunen kuva.
Monenlaista hommaa on siis edessä. Kun nyt saisi tuon letkujärjestyksen oikeaksi, lattian uusiksi ja hieman ehjättyä kynsikauhaa niin pääsisi jo kaivelemaan.
Sähköpuolelle saisi kyllä löytyä joku ekspertti joka osaisi fiksata tuon kaiken. Johtoja roikkuu siellä täällä ja on selvästi tehty sitä ja tätä melko huolettomasti. Jos joku osaisi nämä sähköttää uusiksi niin sopii ilmoittautua, tai jos vaikka tietäisi jonkun joka tietää ja osaa.
Tuo hytin luukkujen ja ikkunoiden rullamekanismi on kyllä ihan paska. Täytyy keksiä jotain parempaa ratkaisua tuohon. Lähtisköhän tuo koko hytti tuosta helposti irti? No ehkä riittää jos saan nuo luukut irti ja kunnostelen niitä pajalla parhaani mukaan. Jos vaikka laittaisi edes liukukiskot tai jotakin.. tai saranat..
Ryömiskelin alapuolellakin taas vaihteeksi. Kyllä se vaan vaikuttaisi siltä että perusasiat on koneessa kunnossa. Väljyyksiä tietysti, vuodot vähäisiä (normaaleja, sanoisin, 30v koneelle). Tappeja ja muuta kulutusosaa kone tietysti kaipaa, mutta on aika järeä runko tuossa koneessa kyllä.. ja taavetin luotettava (??) moottori.
Vaihdoin käytännön syistä nimimerkkiä. Edellinen oli "deadliestcatch".
-
- Viestit: 853
- Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:27 pm
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Hytin poisto näyttää varsin helpolta, kulmista pultit auki ja nostaa ylös, ilmeisesti samaa konetta myyty myös avomallina. Kopissahan ei ole kuin työvalojen piuhat mitkä tarvii irrotella, lämmityslaitekin kun on lattialla. Olipa päässy aika pahaan kuntoon sun kopinlattia, dedliestcatch!
-
- Viestit: 1408
- Liittynyt: La Joulu 20, 2014 11:10 am
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Joo, pahaan kuntoon on päästetty. Ei auta kuin laittaa uutta. Mitähän levyä tohon lattiaan kannattaisi laittaa? Sileälle ei jäisi vesi niin makaamaan, mutta lienee liukas. Ja voisi sitä kai ajatella jotain tekevänsä, ettei jäisi vesi niin kuin on aiemmin näköjään jäänyt.
En kyllä usko että avomallina on myyty. Ainakaan käsikirjassa (netistä ostin) ei ollut avomalleja. Ja aika vaarallinen tommonen 7.5 tonnin kone ilman hyttiä.
Uusi hytti maksaisi 6000-7000USD
En kyllä usko että avomallina on myyty. Ainakaan käsikirjassa (netistä ostin) ei ollut avomalleja. Ja aika vaarallinen tommonen 7.5 tonnin kone ilman hyttiä.
Uusi hytti maksaisi 6000-7000USD
Vaihdoin käytännön syistä nimimerkkiä. Edellinen oli "deadliestcatch".
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
http://www.minnpar.com/manuals.asp
Ja sieltä backhoe manuals ja CNH:n alta löytyy korjausopasta sun muuta. Ne on jenkkikoneita, eli pitää hiukan tsekata mikä vastaa eurooppalaista, kirjaimet hiukan eri.
Netissä on ollu kuvia 580:stä turvakaarella ja katoksella, lämpimiin maihin tehty.
Mun koneen lattian oli ruostuttanut sen päällä oleva kumimatto, maton alle pääsee rei'istä pölyä ja kosteutta. Komposti on valmis, ja ellei kumimattoa ole ajoissa revitty pois lattia saa muhia puhki rauhassa.
Ja sieltä backhoe manuals ja CNH:n alta löytyy korjausopasta sun muuta. Ne on jenkkikoneita, eli pitää hiukan tsekata mikä vastaa eurooppalaista, kirjaimet hiukan eri.
Netissä on ollu kuvia 580:stä turvakaarella ja katoksella, lämpimiin maihin tehty.
Mun koneen lattian oli ruostuttanut sen päällä oleva kumimatto, maton alle pääsee rei'istä pölyä ja kosteutta. Komposti on valmis, ja ellei kumimattoa ole ajoissa revitty pois lattia saa muhia puhki rauhassa.
-
- Viestit: 1408
- Liittynyt: La Joulu 20, 2014 11:10 am
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Jep, mulla kanssa oli hytissä sitä kumimattoa. Sen alle kun pääsee kosteus niin aika selvä peli. En tiedä onko lattialla ollut samaa, mutta ainakin sivuilla. Tänään taas ahertelin koneen parissa sen verran, että revin tuon maton sivuilta pois ja irroitin oikean liukuikkunan. Täytyy siihen joku uusi kisko/tjsp rakennella että liikkuu.
Samalla irroitin penkin ja raaputtelin sekä puhaltelin ruosteita pois että näkee tilannetta. Kyllä se menee siihen että lattia on rälläköitävä pois. Plasmaleikkurilla en ehkä taida uskaltaa kun siellä alla kulkee letkujakin. Pitää vaan saada suhteellisen ehjänä irti että voi ottaa mallia.
Pitänee purkaamolta käydä etsimässä sopivaa hitsattavaa lattialevyä. Ajattelin tehdä uudet kiinnikkeet ja hitsata ne kiinni ja itse lattialevyt olisi sitten pulteilla ja muttereilla kiinni/tmv.
Piti kone siirtää pajan edestä pois, niin kokeilin huvikseni hieman kaivaa ja ei tuosta perke*e tule mitään kun ei ole yhtään standardi mistä vivusta mikäkin toimii ja mihin suuntaan. Ja ei viitti enempää edes yrittää ettei tule aivovammaa väärästä letkujärjestyksestä, jää muuten kummittelemaan vielä. Tosin aika selkärankaan toi kaivurien vipuhomma on mennyt, ettei se kai siitä menisi...
Hauska on kyllä kun nyt muun muassa vasen tassu laskee vivusta eteenpäin työntämällä ja oikea taas vetämällä! Kuka perkule on tuolleensa tehnyt ja ei oo viittinyt fiksata?
Samalla irroitin penkin ja raaputtelin sekä puhaltelin ruosteita pois että näkee tilannetta. Kyllä se menee siihen että lattia on rälläköitävä pois. Plasmaleikkurilla en ehkä taida uskaltaa kun siellä alla kulkee letkujakin. Pitää vaan saada suhteellisen ehjänä irti että voi ottaa mallia.
Pitänee purkaamolta käydä etsimässä sopivaa hitsattavaa lattialevyä. Ajattelin tehdä uudet kiinnikkeet ja hitsata ne kiinni ja itse lattialevyt olisi sitten pulteilla ja muttereilla kiinni/tmv.
Piti kone siirtää pajan edestä pois, niin kokeilin huvikseni hieman kaivaa ja ei tuosta perke*e tule mitään kun ei ole yhtään standardi mistä vivusta mikäkin toimii ja mihin suuntaan. Ja ei viitti enempää edes yrittää ettei tule aivovammaa väärästä letkujärjestyksestä, jää muuten kummittelemaan vielä. Tosin aika selkärankaan toi kaivurien vipuhomma on mennyt, ettei se kai siitä menisi...
Hauska on kyllä kun nyt muun muassa vasen tassu laskee vivusta eteenpäin työntämällä ja oikea taas vetämällä! Kuka perkule on tuolleensa tehnyt ja ei oo viittinyt fiksata?
Vaihdoin käytännön syistä nimimerkkiä. Edellinen oli "deadliestcatch".
-
- Viestit: 853
- Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:27 pm
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Projekti etenee täälläkin, sylinterit viimein palasina ja tiivisteet haussa. Piru, kun jostain saisi varman tiedon varaosanumeroista, että tulisi kerralla oikeat. Jenkeissä tiivistesarjat varsin kohtuuhinnoissa, alkaen n. $30,- Isomman (taitto) sylinterin turpamutterin tiiviste oli niin kivettynyt että hajosi murusiksi...
-
- Viestit: 2147
- Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 7:24 am
- Paikkakunta: Oulun laitamilla
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Tulipa mieleen tuosta lattiasta että josko löytys sopivia paloja kyynellevyä romikselta, ei ois niin liukas sitten ilman mattoakaan. Mutta niissä vaan taitaa mennä ainepaksuudet usein turhan suureksi...
Ei (muiden) riemulla rajaa kun Deerellä ajaa
JD 6200 -97
JD 6200 -97
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Katoitko onko turpamuttereissa sylinterin varren tiivisteen ura syöpynyt? Mulla oli ruosteessa ja jouduin sorvauttamaan. TOPOSASTA Tampereelta löytyi "ylikoon" tiiviste tuohon. Turpamuttereita ja tiivisteitä saa tosiaan ebaystä. Mutta Toposa tietysti kannattaa katsoa ensin.Garde72 kirjoitti:Projekti etenee täälläkin, sylinterit viimein palasina ja tiivisteet haussa. Piru, kun jostain saisi varman tiedon varaosanumeroista, että tulisi kerralla oikeat. Jenkeissä tiivistesarjat varsin kohtuuhinnoissa, alkaen n. $30,- Isomman (taitto) sylinterin turpamutterin tiiviste oli niin kivettynyt että hajosi murusiksi...
-
- Viestit: 1408
- Liittynyt: La Joulu 20, 2014 11:10 am
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Jahas, vai sylkkäremppaa. Toivottavasti vielä pärjäisin ilman sitä(kin).. Kyllä mulla puomi laskee hiljaksiin itsekseen, että vuotaa, mutta en ajatellut vielä tehdä mitään.
Muuten, noista kaivurin kontrolleista. Tuossa ihmettelin kun käsikirjassa oli kuvattu samanlaiset kontrollit kuin on nyt mun casessa ja ihan oudot. Niin ne onkin siis SAE standardin kaivurikontrollit. Mä ainakin olen tottunut ISO-standardin mukaisiin kontrolleihin.. kuvittelin että joku oli vääntänyt letkujärjestyksen vituiksi vain idioottimaisuuttaan. Mutta ilmeisesti idioottimaisuus pätee vain tuohon tassujen letkuihin
Ja joku ehdotteli kyynellevyä. Ei paskempi idea, pitääkin katsoa mitä romikselta löytää. Tarkoitus olisi noita levyjä ja muita tarpeita kattella romiksilta kyllä. Kunhan nyt saisi tuon lattian järkevästi irti ensin. Saa nähdä mitä sen alta löytyy
Olikos teillä muuten se sivusiirto-kaivuri (sideshift) vai tuo aksiaalimalli? Mulla on tuo sideshift ja pitäisi sitä opetella myös käyttämään. Mulla on tuo kaivuri vähän sivussa jo valmiiksi, olisi kiva saada se keskelle. Mutta nyt vasta ohjekirjaa tavailin että miten se toimii.
Muuten, noista kaivurin kontrolleista. Tuossa ihmettelin kun käsikirjassa oli kuvattu samanlaiset kontrollit kuin on nyt mun casessa ja ihan oudot. Niin ne onkin siis SAE standardin kaivurikontrollit. Mä ainakin olen tottunut ISO-standardin mukaisiin kontrolleihin.. kuvittelin että joku oli vääntänyt letkujärjestyksen vituiksi vain idioottimaisuuttaan. Mutta ilmeisesti idioottimaisuus pätee vain tuohon tassujen letkuihin
Ja joku ehdotteli kyynellevyä. Ei paskempi idea, pitääkin katsoa mitä romikselta löytää. Tarkoitus olisi noita levyjä ja muita tarpeita kattella romiksilta kyllä. Kunhan nyt saisi tuon lattian järkevästi irti ensin. Saa nähdä mitä sen alta löytyy
Olikos teillä muuten se sivusiirto-kaivuri (sideshift) vai tuo aksiaalimalli? Mulla on tuo sideshift ja pitäisi sitä opetella myös käyttämään. Mulla on tuo kaivuri vähän sivussa jo valmiiksi, olisi kiva saada se keskelle. Mutta nyt vasta ohjekirjaa tavailin että miten se toimii.
Vaihdoin käytännön syistä nimimerkkiä. Edellinen oli "deadliestcatch".
-
- Viestit: 1991
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2015 12:07 pm
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Ite löysin raksan roskalavalta turkkilevyä, oli purettu pyörätuoliramppeja, siitä sais hyvän pohjan jos laittais paksumpaa lootua alle, vaikka pop-niiteillä tai ruuveilla toisiinsa kiinni. Mulla siitä tuli mp-ramppi autotalliin ja osa vielä käyttämättä. Paksuhan on hyvä, ei ruostu läpi ihan hetkessä.Deippa kirjoitti:Tulipa mieleen tuosta lattiasta että josko löytys sopivia paloja kyynellevyä romikselta, ei ois niin liukas sitten ilman mattoakaan. Mutta niissä vaan taitaa mennä ainepaksuudet usein turhan suureksi...
-
- Viestit: 853
- Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:27 pm
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Joo, sivusiirtokaivuri meikäläiselläkin, ja tolppatassuilla. Niitten sylinterit voikin olla veikeä projekti irrotella jos siihen joutuu.
-
- Viestit: 853
- Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:27 pm
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Mikäli turpamuttereista löytyy numerot G101177 (pääpuomi) ja G101175 (taittopuomi) niin käypäset tiivistesarjat ovat numeroltaan: G105547 (pää) ja G105545 (taitto) Löytyy ebaystä varsin kohtuulliseen hintaan alle 100 € lähetyskuluineen. Myyjän nimimerkki cea_services. Kyselin varmistusta sopivuudesta ja vastaus tuli nopeasti samana päivänä.
-
- Viestit: 1408
- Liittynyt: La Joulu 20, 2014 11:10 am
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Meikäläiselläkin projekti taas jatkui. Sain lattialevyt irti ja kävin jopa hakemassa uutta lattiamateriaalia.
Ja sitten vinkkiosastolle. Hytin lattia on kiinni pulteilla, mutta myös istuinpylvään blockin ja rungon välissä. Parasta on irroittaa siis istuimen mötikkä myös. Ja siinähän mulla ainakin meni poikki nuo istuinmötikkää pitävät pultit.
Itse rälläköin suosiolla varmaan puolet pulteista, koska ne oli ihan hiton huonona.
Lattia sitten makaa etupäästään "irtonaisena" hytin etupuolella ja sama pätee takana oleviin korokkeisiin myös. Itse mietin että pitäisikö laittaa uudet takakorokkeet saranoilla, jotta olisi helppo pääsy venttiililohkolle yms.
Mulla oli hieman sellaista ajatusta, että josko en enää kiinnittäisi uusia lattialevyjä reunoilta, vaan laittaisin levyt kiinni pultti-mutteri-liitoksin runkoon ja sitten tekisin lattian keskelle tuet jotka makaa perän/rungon päällä. Mitäs raati tuumii? Onko muilla siinä keskellä jotain tukea levyille?
Viittisikö joku muuten ottaa kuvan, jos on ehjä lattia? Tietäisi että miltä sen pitää näyttää.
Käsijarruvivusto/mekanismi mulla olikin jo irtipoikki, nyt vaan katkaisin vaijerin. Vanha vivusto on kyllä elvytettävissä, mutta ei nuo jarrut oikein toimi muutenkaan kuin oikealla puolella. Ainakin uusi vaijeri pitää laittaa. Palaan tähän käsijarruun myöhemmin..
Ja muuten, tuo venttiililohko ja muutenkin koko vehje EI TODELLAKAAN ollut noin "puhdas". Puhaltelin tuolta varmaan kilokaupalla kaikenlaista paskaa pois. Tarkoitus on tarjota painepesuria tuolle venttiililohkolle, saa sitten mukavammin vaihtaa nuo letkujärjestykset ISO-standardin mukaiseksi.
Lattia auki:
Ja tässä uutta lattiaa, huomatkaa Darwin-henkinen kiinnitys! (hyvin tuli kotiin saakka):
Levyn katkaisu olisi maksanut ja en ollut varma mitoista, joten päädyin tuommoiseen ratkaisuun kuljetuksen suhteen (onko tää masinisti-henkinen ratkaisu??)
Ja sitten vinkkiosastolle. Hytin lattia on kiinni pulteilla, mutta myös istuinpylvään blockin ja rungon välissä. Parasta on irroittaa siis istuimen mötikkä myös. Ja siinähän mulla ainakin meni poikki nuo istuinmötikkää pitävät pultit.
Itse rälläköin suosiolla varmaan puolet pulteista, koska ne oli ihan hiton huonona.
Lattia sitten makaa etupäästään "irtonaisena" hytin etupuolella ja sama pätee takana oleviin korokkeisiin myös. Itse mietin että pitäisikö laittaa uudet takakorokkeet saranoilla, jotta olisi helppo pääsy venttiililohkolle yms.
Mulla oli hieman sellaista ajatusta, että josko en enää kiinnittäisi uusia lattialevyjä reunoilta, vaan laittaisin levyt kiinni pultti-mutteri-liitoksin runkoon ja sitten tekisin lattian keskelle tuet jotka makaa perän/rungon päällä. Mitäs raati tuumii? Onko muilla siinä keskellä jotain tukea levyille?
Viittisikö joku muuten ottaa kuvan, jos on ehjä lattia? Tietäisi että miltä sen pitää näyttää.
Käsijarruvivusto/mekanismi mulla olikin jo irtipoikki, nyt vaan katkaisin vaijerin. Vanha vivusto on kyllä elvytettävissä, mutta ei nuo jarrut oikein toimi muutenkaan kuin oikealla puolella. Ainakin uusi vaijeri pitää laittaa. Palaan tähän käsijarruun myöhemmin..
Ja muuten, tuo venttiililohko ja muutenkin koko vehje EI TODELLAKAAN ollut noin "puhdas". Puhaltelin tuolta varmaan kilokaupalla kaikenlaista paskaa pois. Tarkoitus on tarjota painepesuria tuolle venttiililohkolle, saa sitten mukavammin vaihtaa nuo letkujärjestykset ISO-standardin mukaiseksi.
Lattia auki:
Ja tässä uutta lattiaa, huomatkaa Darwin-henkinen kiinnitys! (hyvin tuli kotiin saakka):
Levyn katkaisu olisi maksanut ja en ollut varma mitoista, joten päädyin tuommoiseen ratkaisuun kuljetuksen suhteen (onko tää masinisti-henkinen ratkaisu??)
Vaihdoin käytännön syistä nimimerkkiä. Edellinen oli "deadliestcatch".
-
- Viestit: 853
- Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:27 pm
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Mahdollisimman helposti ylös nostettava tuosta lattialevytyksestä varmaan kannattaa tehdä. Hitsaisiko runkopalkkeihin M10 pultit pystyyn ja siipimuttereilla levyt kiinni ettei rämise. Mulla onneksi matot heitelty mäkeen riittävän hyvissä ajoin joten pääosa lattiasta oli kova, öljyinen ja rasvainen kyllä kun h##%€tti.
Niissä venttiilipöydän suojana olevissa kantatuissa paloissa yht. neljä pulttia etureunassa, takareuna lepäilee jonkunlaisessa urassa. Poikki vetelin minäkin pultit, tosin taltalla kun ei rälläkkä sovi eikä oikeen hirvinny kipinöitä roiskia pitkin poikin, palaa vielä koko keksintö!
Tuo turkkilevy on varmasti hyvä lattialevy, mitenkähän filmivaneri (16 mm) olisi toiminut...?
Hommasitko muuten Motonetistä ton tuumakoon hylsysetin?
Niissä venttiilipöydän suojana olevissa kantatuissa paloissa yht. neljä pulttia etureunassa, takareuna lepäilee jonkunlaisessa urassa. Poikki vetelin minäkin pultit, tosin taltalla kun ei rälläkkä sovi eikä oikeen hirvinny kipinöitä roiskia pitkin poikin, palaa vielä koko keksintö!
Tuo turkkilevy on varmasti hyvä lattialevy, mitenkähän filmivaneri (16 mm) olisi toiminut...?
Hommasitko muuten Motonetistä ton tuumakoon hylsysetin?
-
- Viestit: 1408
- Liittynyt: La Joulu 20, 2014 11:10 am
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Re: Case 580 kaivurikuormaaja -80 lukulainen
Huomenna alkaa lattian laitto. Vähän hahmoteltiin tuossa ja ajatuksena on tehdä lattiasta kaksiosainen, mutta niin, että se on poikittaisessa suunnassa yhtä palaa edestä takarunkopalkin päälle saakka. Sitten taaempi palanen on sitten taivuteltu muotoonsa ja tulee jonkin verran takarunkopalkin yli eteenpäin ja etummaisempi levy tulee muutaman sentin sen päälle. Molemmat kiinnitetään runkopalkkeihin hitsatuilla M10 kierretangon pätkillä ja muttereilla aluslevyineen. Etummainen levy leikellään muotoonsa rälläkällä ja plasmaleikkurilla.Garde72 kirjoitti:Mahdollisimman helposti ylös nostettava tuosta lattialevytyksestä varmaan kannattaa tehdä. Hitsaisiko runkopalkkeihin M10 pultit pystyyn ja siipimuttereilla levyt kiinni ettei rämise. Mulla onneksi matot heitelty mäkeen riittävän hyvissä ajoin joten pääosa lattiasta oli kova, öljyinen ja rasvainen kyllä kun h##%€tti.
Ja sen istuimötikän ja rungon väliin ei meidän suunnitelmissa laiteta lattialevyä. Istuimen mötikän kiinnityskohdasta rälläköidään vanhat pultinjämät pois ja hitsataan tilalle sopivat pultit joilla istuimen perustus kiinnitetään.
Suunnitelmat toki saattavat muuttua moneen otteeseen vielä. Kattellaan..
No mun ei tarvinnut niitä kantattuja paloja irroitella kun ne lähti levyjen mukana.Niissä venttiilipöydän suojana olevissa kantatuissa paloissa yht. neljä pulttia etureunassa, takareuna lepäilee jonkunlaisessa urassa. Poikki vetelin minäkin pultit, tosin taltalla kun ei rälläkkä sovi eikä oikeen hirvinny kipinöitä roiskia pitkin poikin, palaa vielä koko keksintö!
Tuo turkkilevy on varmasti hyvä lattialevy, mitenkähän filmivaneri (16 mm) olisi toiminut...?
Joo, yksi samanlainen setti meni hajalle jo kertaalleen nuffin kanssa taistellessa. Mukisematta vaihtoivat uuteen. Yksi hylsy siis lohkesi, ja vieläpä ihan käsivoimin vääntäessä. Lisäksi räikän kahvan kumi repesi, tosin "momentinmuunninta" käyttäessä Mutta tää uusi setti on ihan hyvin kestänyt, toistaiseksi.Hommasitko muuten Motonetistä ton tuumakoon hylsysetin?
Ymmärtääkseni kaikki Casessa pitäisi olla tuumakokoa?
Vaihdoin käytännön syistä nimimerkkiä. Edellinen oli "deadliestcatch".
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Semrush [Bot] ja 52 vierailijaa