ajoneuvojen dieselöinti
-
- Viestit: 754
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:30 pm
- Paikkakunta: sastamalan KIIKKA
- Viesti:
ajoneuvojen dieselöinti
tuolla toisaalla muistelivat voortin autoja takavuosilta ja tuli mieleeni aikoinaan oli muotia dieselöidä bensaautoja mitä eksoottisimmilla moottoreilla millaisia tekeleitä muistuu mieleen vuosienvarrelta
Ei muutakun leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä..........
-
- Viestit: 7604
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:37 pm
- Paikkakunta: Pöytyä
- Viesti:
Juu
Ensimmäinen minkä muistan oli naapurin 60-luvulla Raimon tekemä Ford Mainline -54. Muistan koeajon syyspimeällä, kun istuttiin puulaatikoiden päällä; -hienoa kyytiä.
Ite olin silloin aika vähäpoika, mutta kuormurin laatikko oli jo tutusmisen arvoinen.
Toinen Raimon tekemä auto olikin isolla V8-koneella oleva Ford Mercury -59. Kulki hienosti. Sähköinen ylivaihde oli asiaa...Tässä ollaan visiitillä Saksassa. Siellä ei mitenkään meinattu myydä dieseliä tankkiin, bensaa väkisin tyrkyttivät.
Kolmas oli velipojan Chrysler Windsor -55. Kaksilovinen automaatti.
Bensa oli jo silloin 60-luvun lopulla niin kallista...
V8 nokalta pois ja tilalle Super Majorin moottori, öljypohja oli muistaakseni Traderin. Lisäksi auto oli 6Voltin systeemillä, niin piti tehdä 6/12V automaattiset jännitteen vaihtosysteemit.
Tässä pojat puuhailemassa... Oliskohan vuotta -69.
Kaikilla autoilla ajettiin monia vuosia.
Chrysleristä on tallessa vielä mittarit ja konepelliä koristanyt valkopäämerikotka.
Ensimmäinen minkä muistan oli naapurin 60-luvulla Raimon tekemä Ford Mainline -54. Muistan koeajon syyspimeällä, kun istuttiin puulaatikoiden päällä; -hienoa kyytiä.
Ite olin silloin aika vähäpoika, mutta kuormurin laatikko oli jo tutusmisen arvoinen.
Toinen Raimon tekemä auto olikin isolla V8-koneella oleva Ford Mercury -59. Kulki hienosti. Sähköinen ylivaihde oli asiaa...Tässä ollaan visiitillä Saksassa. Siellä ei mitenkään meinattu myydä dieseliä tankkiin, bensaa väkisin tyrkyttivät.
Kolmas oli velipojan Chrysler Windsor -55. Kaksilovinen automaatti.
Bensa oli jo silloin 60-luvun lopulla niin kallista...
V8 nokalta pois ja tilalle Super Majorin moottori, öljypohja oli muistaakseni Traderin. Lisäksi auto oli 6Voltin systeemillä, niin piti tehdä 6/12V automaattiset jännitteen vaihtosysteemit.
Tässä pojat puuhailemassa... Oliskohan vuotta -69.
Kaikilla autoilla ajettiin monia vuosia.
Chrysleristä on tallessa vielä mittarit ja konepelliä koristanyt valkopäämerikotka.
Viimeksi muokannut juha, Ma Tammi 17, 2011 8:08 am. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
-
- Viestit: 6813
- Liittynyt: La Elo 02, 2008 1:14 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 8:26 am
- Paikkakunta: Kiiminki
- Viesti:
ajoneuvojen dieselöinti
Volvo 240 sai Indenoorin 1,9 ja 2,1 ,3 tehtiin viimeinen puolessa ajassa
ja paras lopputulos.Vieläkin löytyy välilevy jolla saa Volvon laatikon
Pösön koppaan.Rangessa olen nähnyt Pentan 6 koneen,oli niin pitkä
että piti maskia muokata ja jäähdytin siirtää sivulle.(nämä tuli senjälkeen
kun oli kokeiltu muutama petrooli viritelmä)
joutopappa
ja paras lopputulos.Vieläkin löytyy välilevy jolla saa Volvon laatikon
Pösön koppaan.Rangessa olen nähnyt Pentan 6 koneen,oli niin pitkä
että piti maskia muokata ja jäähdytin siirtää sivulle.(nämä tuli senjälkeen
kun oli kokeiltu muutama petrooli viritelmä)
joutopappa
Mikä siellä nyt kolisee?
-
- Viestit: 4348
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2009 5:41 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 7340
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Maahantuoja laitto Toyota Crowniin joskus vuoden 73 paikkeilla Indenorin diiselia lahinna taksikayttoon. Kaverilla oli semmonen ja 700 tuhatta ajettuna viela myi sen edelleen. Tosin sillon siina oli oma bensanelonen paikallaan, kun Indenorissa ei enaa pitany mitkaan tiivisteet sylinterin putkissa eika kannessa.
Kerran nain 240 Volvossa Mersun koneen.
Kerran nain 240 Volvossa Mersun koneen.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 pm
- Viesti:
Simca Ariane nelisylinterisenä oli/on isohko yli 4,5m pitkä kuudelle rekisteröity "ranskis". Siitähän on aina sanottu, että olisi yksi suurimpia autoja, missä olisi pienin kone! Oma kone siinä oli/on pienen Aronden 1.3:n neloskone. Näitä Ariane-malleja kokeiltiin Suomesakin dieselöidä. Muistin, että TM testasi tämmöisen Perkins-dieselöidyn ja google löytää lehdeksi 3/1962. Muistaakseni suorituskyky ei paljotta muuttunut? Kenellä on tuo ehti kertokaa, mitä oli esim. ns. kiihtyvyys 0-100km/h!
Ps. Volgaa ei pidä unohtaa, mm. moni taksi-Volga oli jo heti uutena maahantuojan toimesta dieselöity.
http://vcf.fi/keskustelu/viewtopic.php? ... &sk=t&sd=a
Ps. Volgaa ei pidä unohtaa, mm. moni taksi-Volga oli jo heti uutena maahantuojan toimesta dieselöity.
http://vcf.fi/keskustelu/viewtopic.php? ... &sk=t&sd=a
Viimeksi muokannut Customi, Ma Tammi 17, 2011 9:39 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 4348
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2009 5:41 pm
- Viesti:
Suurin auto/pienin kone kisan taisi kuitenkin ylivoimaisesti voittaa Citroen 2CV jonka moottorin tilavuus oli 0.4.Customi kirjoitti:Simca Ariane nelisylinterisenä oli/on isohko yli 4,5m pitkä kuudelle rekisteröity "ranskis". Siitähän on aina sanottu, että olisi yksi suurimpia autoja, missä olisi pienin kone! Oma kone siinä oli/on pienen Aronden 1.3:n neloskone. Näitä Ariane-malleja kokeiltiin Suomesakin dieselöidä. Muistin, että TM testasi tämmöisen Perkins-dieselöidyn ja google löytää lehdeksi 3/1962. Muistaakseni suorituskyky ei paljotta muuttunut? Kenellä on tuo ehti kertokaa, mitä oli esim. ns. kiihtyvyys 0-100km/h!
-
- Viestit: 4191
- Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 10:00 pm
- Paikkakunta: 39750
- Viesti:
-
- Viestit: 1868
- Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Tämä ei ole kovin eksoottinen eikä mielikuvituksellinen, mutta Peugeot 505:ia dieselöitiin vielä -90-luvullakin paljon vaihtamalla bensakoneiseen autoon saman mallin 2,3 tai 2,5 litrainen dieselmylly. Tampereella oli Nekalassa semmoinen Peugeottiin erikoistunut liike kuin kymppikorjaamot, jossa noita taidettiin dieselöidä lähes sarjatuotantona.
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:58 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 15653
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:46 am
- Paikkakunta: Keskipohjanmaa
- Viesti:
Volovo amazon
http://www.garaget.org/?car=126952&image=1180215
Kokkolasta on muistikuva -70 luvun alusta 3syl-perkins amazoonissa.
Käyntiääni oli karkea ja koko auto tärisi tyhjäkäynillä.
Kokkolasta on muistikuva -70 luvun alusta 3syl-perkins amazoonissa.
Käyntiääni oli karkea ja koko auto tärisi tyhjäkäynillä.
-
- Viestit: 493
- Liittynyt: Ma Joulu 22, 2008 3:22 pm
- Paikkakunta: Lapinlahti
- Viesti:
-
- Viestit: 28140
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
70- luvulla oli pomon Volgassa perkinssi myös. Huiput hirvittävät 95 km/h
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1369
- Liittynyt: Su Syys 17, 2006 8:47 pm
- Paikkakunta: Isokyrö
- Viesti:
Olihan noita BMC:n 1,5 litraisia monessakin marinassa... Ja yksi moisella koneella dieselöity datsun bluebird taitaa olla naapurin takapihalla edelleen. Käyntiääni samanlainen, kuin tuossa mun 4-mäntäisessä 3vitosessa. Olikos molemmissa joku ricardo-comet palotila ja pintaux-suuttimet?
Ferguson 20, 2kpl MF-35, MF-148, MF-565, "MF-543", MF 3060E ,
MF 630S , New Holland Kobelco E16 ,
FIAT 127 turbo,Toyota corolla KE20, Ford Sierra Ghia autom,YAMAHA R5 -71,SUZUKI GS450 -84,
Wickström,Olympia,BMV, + muita kivoja leluja+käyttiksiä...
MF 630S , New Holland Kobelco E16 ,
FIAT 127 turbo,Toyota corolla KE20, Ford Sierra Ghia autom,YAMAHA R5 -71,SUZUKI GS450 -84,
Wickström,Olympia,BMV, + muita kivoja leluja+käyttiksiä...
-
- Viestit: 210
- Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 7:18 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 210
- Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 7:18 pm
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 53 vierailijaa