Millaisia ovat 80-luvun Deutz-Fahrit?
-
- Viestit: 6382
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
Millaisia ovat 80-luvun Deutz-Fahrit?
Minkämoisia nämä olisivat, esim:
http://www.nettikone.com/deutz-fahr/dx4-50/560280
En nyt siis niinkään tarkoita yksilöä, vaan yleensä. Siis ihan vaan harrastekoneena, pienessä metsäpuuhassa yms. Saako Deutzeihin osia ja ovatko osat kovin hintavia. Yleistuntumana noita on kantaan nähden melko hyvin myynnissä...mitä siitä nyt voi päätellä ? Kiitos jos on tietoa/kokemusta?
http://www.nettikone.com/deutz-fahr/dx4-50/560280
En nyt siis niinkään tarkoita yksilöä, vaan yleensä. Siis ihan vaan harrastekoneena, pienessä metsäpuuhassa yms. Saako Deutzeihin osia ja ovatko osat kovin hintavia. Yleistuntumana noita on kantaan nähden melko hyvin myynnissä...mitä siitä nyt voi päätellä ? Kiitos jos on tietoa/kokemusta?
-
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 12:11 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Kokemusta 3.50 mallista joka oli näppärä pikkutraktori, pieniruokainen, sopivasti porrastettu vaihteisto 18/6, tehokas hydrauliikka ja hyvä näkyvyys hytistä. Miinuksena vaatimattomasti vääntävä kone ja hytin lämmitys joka on eberillä, toimii kun toimii. Varaosat ainakin etuakselistoon (ZF) ovat hinnakkaita. Melko meluisa hytti. Kestäviä lienevät kun lähitalossa on DX80 jolla ajettu 14500 tuntia eikä konetta ole avattu.
Minkä huollamme sen korjaamme.
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 12:51 pm
- Paikkakunta: keski-karjala
- Viesti:
todella kestävä kone,itselläin kaksi traktoria dx-malleja ja kaksi puimuria,ilmajäähdytys on loistava ei tarvii pelätä keittämistä ja kestää kuumissa oloissa.jarrut on kuivalevytyyppiä niinkuin normi autoissa.LT-wolkkarin palat käy.lisäksi kone on todella pieniruokainen mikä on näillä löpön hinnoilla pelkkää plussaa kulutusosia saa ihan hyvin tarvikkeena,jos joutuu orkkista hakemaan niin on melko kallista mutta eipä ole paljoa vikojakaan kun huoltaa ajallaan
-
- Viestit: 3006
- Liittynyt: Ti Joulu 05, 2006 11:34 pm
- Paikkakunta: satakunnan suur-Lappi
- Viesti:
Yksittäistapaus ei tietysti koneesta kerro vielä mitään, mutta tällainen näky sattui pari vuotta sitten tien päällä vastaan. Oli jarru laahannut ja sytyttänyt takasillan päältä rasvat palamaan
Deutzista yleisesti tulee mieleen vahva kone, mutta mahdollisesti tulevat remontit todella kalliita.
Deutzista yleisesti tulee mieleen vahva kone, mutta mahdollisesti tulevat remontit todella kalliita.
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten
-
- Viestit: 4695
- Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 11:34 pm
- Paikkakunta: Oku
- Viesti:
Hevosten kengittäjältä oli tuossa naapurikunnan puolelle Tuusniemellä leimahtanut viime kesänä uudempi Agrotron Deutsi. Oli nähtävästi joku polttoaineputki irronnut/revennyt ja ruiskuttanut polttoaineet kuuman moottorin päälle. Toki en sano että olis Deutsin huonoutta tuo mut tuli mieleen tuosta edellisestä.
Kiire oli kuulemma tullut kopista pois kun oli kone sattunut tieajossa kaiteiden väliin ja ensisavujen näkyessä oli kaveri tuumannut että ajaa koneen 100 m päässä olevan liittymän kohdalle. Oli traktori palanut kuin sohtu siihen paikkaan.
Kestävästi tehtyjä koneita nuo vanhemmat Deutsit mut tosiaan voi kuulemma kylmä hiki nousta otsalle jos merkkiliikkeen varaosatiskillä joutuu asioimaan. Naapurikylällä on tuommoinen 4 pyttynen ilmajäähdytteinen Deutsi joka on päällepäin kuin mailmanlopun nähnyt, mut sitkeästi se on tähän mennessä joka kesä ilmaantunut montulle murskeenlastaukseen. Koneen omistajakaan ei ole tarkimman miehen maineessa koneidenpidon suhteen.
Kiire oli kuulemma tullut kopista pois kun oli kone sattunut tieajossa kaiteiden väliin ja ensisavujen näkyessä oli kaveri tuumannut että ajaa koneen 100 m päässä olevan liittymän kohdalle. Oli traktori palanut kuin sohtu siihen paikkaan.
Kestävästi tehtyjä koneita nuo vanhemmat Deutsit mut tosiaan voi kuulemma kylmä hiki nousta otsalle jos merkkiliikkeen varaosatiskillä joutuu asioimaan. Naapurikylällä on tuommoinen 4 pyttynen ilmajäähdytteinen Deutsi joka on päällepäin kuin mailmanlopun nähnyt, mut sitkeästi se on tähän mennessä joka kesä ilmaantunut montulle murskeenlastaukseen. Koneen omistajakaan ei ole tarkimman miehen maineessa koneidenpidon suhteen.
-
- Viestit: 6382
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
Kiitos asiallisista kommenteista. Onko metsäkäytöstä vielä kellään kertoa, onko pohja kuinka haavoittuva?
Varmaan tommonen kestää pientä harrastekäyttöä vaikka kuinka, jos vaan ominaisuudet osuvat. Ja ilmeisesti olen liian hellämielinen koneenkäyttäjä, kun ei heikkomaineisetkaan vehkeet tahdo hajota .
Varmaan tommonen kestää pientä harrastekäyttöä vaikka kuinka, jos vaan ominaisuudet osuvat. Ja ilmeisesti olen liian hellämielinen koneenkäyttäjä, kun ei heikkomaineisetkaan vehkeet tahdo hajota .
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: Su Tammi 14, 2007 2:18 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomen lääni
- Viesti:
http://www.nettikone.com/deutz-fahr/dx4-50/560280
Hinta ilman veroa 8 862 €
ALV 23% 2 038 €
Verollinen hinta 10 900 €
Sitten joku kysyy onko hinnassa ALV?
Aitokone vastasi traktori ei ole alv vähennyskelpoinen.
?????
Hinta ilman veroa 8 862 €
ALV 23% 2 038 €
Verollinen hinta 10 900 €
Sitten joku kysyy onko hinnassa ALV?
Aitokone vastasi traktori ei ole alv vähennyskelpoinen.
?????
-
- Viestit: 777
- Liittynyt: Su Helmi 14, 2010 2:07 pm
- Paikkakunta: pohojois-pohojanmaa
- Viesti:
http://www.nettikone.com/deutz-fahr/agrotron-100/893021
Tämän mallisella teutsilla sukulainen on puut ajanut, semmoisestakin paikasta mihin nuuka konemies ei uskaltanut metsäkoneella mennä
Tämän mallisella teutsilla sukulainen on puut ajanut, semmoisestakin paikasta mihin nuuka konemies ei uskaltanut metsäkoneella mennä
Fiatagri 80-90
MB W204
MB W204
-
- Viestit: 2358
- Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 10:56 pm
- Viesti:
Itse olen tuollasella 4.70:llä ajanut aika paljon puuta metsästä tien sivuun ja kotiin. Haavoittuvin lienee hyytin vasemmalla puolella oleva tankki. Kestää kyllä ajaa melkoisellekin lommolle, ettei sekään helpolla rikki mene. Toinen mikä ottaa itteensä on jalkaraput, mutta tuo on merkistä riippumaton ominaisuus. Näistä päästiin kun laitettiin kunnon pohjapanssari alle. Panssari suojaa pohjaa koko alalta ja panssarin reunassa on hitsattu rappu.Eepee kirjoitti:Onko metsäkäytöstä vielä kellään kertoa, onko pohja kuinka haavoittuva?
Aisaohjatulla kärryllä saa lokasuojat rikki, jos ei ole tarkkana ääriasennoissa. Penkki ein mahdu pyörähtämään, joten notkeasta vartalosta ei ole haittaa. Näkyvyys taakse ja sivuille hyvä. Hydrauliikka ei tuotoltaan ole mikään ylimitoitettu. Akseliväli on melko lyhyt, joten metsässä sopivan ketterä. Aikansa koneeksi melko nopea, joten puut tulevat kotiin asti mukavasti.
Itse tykkään kyllä
-
- Viestit: 6382
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
Kiitos...Hyvä kuulla. Itsellä on tosiaan menossa pikkuhiljaa koneen etsiminen, mutta vähäisintäkään kiirettä ei ole. Vaihtokonetta ei ole, joten saa vapaasti maiskutella . Jos ei löydy "osta minut"-konetta, niin pärjää ilmankin...
Itse katsoin samaa sekavuutta kuin AC30. On nuo ilmoitukset vähän mitä sattuu useinkin.
Itse katsoin samaa sekavuutta kuin AC30. On nuo ilmoitukset vähän mitä sattuu useinkin.
-
- Viestit: 551
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 6:46 pm
- Viesti:
Noista pienemmistä deutseista ei ole kokemusta, mutta 6.50 on ollut pari vuotta käytössä (nyt ajettu 3600h). Ohjaamo on meluinen ja kylmä mikäli eeperi ei toimi. metsään en tuolla menisi ilman pohjapanssarointia, vaikka tankki onkin moottorinpäällä. Tosin varovaisesti ajaen sekin onnistuisi. voimaa ainakin noista 6 koneista löytyy, isäukolla samantehoinen valmetti ja lavetin vedossa häviää valmet 6-0.varaosia en vielä ole tarvinnut, mutta esim. moottoriöljyn suodatintakaan en saanut paikallisista varaosaliikkeistä. Hirvittää vaan jos jotain varaosia tarvii, niin mitä maksaa ja kauanko kestää saanti.
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 12:51 pm
- Paikkakunta: keski-karjala
- Viesti:
olen toista mieltä asiasta,itselläin dx-6.30 ja mielestäni tässä ei ole kovat äänet hytissä.jarska kirjoitti:Noista pienemmistä deutseista ei ole kokemusta, mutta 6.50 on ollut pari vuotta käytössä (nyt ajettu 3600h). Ohjaamo on meluinen ja kylmä mikäli eeperi ei toimi. metsään en tuolla menisi ilman pohjapanssarointia, vaikka tankki onkin moottorinpäällä. Tosin varovaisesti ajaen sekin onnistuisi. voimaa ainakin noista 6 koneista löytyy, isäukolla samantehoinen valmetti ja lavetin vedossa häviää valmet 6-0.varaosia en vielä ole tarvinnut, mutta esim. moottoriöljyn suodatintakaan en saanut paikallisista varaosaliikkeistä. Hirvittää vaan jos jotain varaosia tarvii, niin mitä maksaa ja kauanko kestää saanti.
kyllä ikh:n varastoissa suotimia löytyy,samat käy puimureihin ja muutamiin valtran malleihin.pitää olla huono varaosaliike jos eivät edes tilattua saa
-
- Viestit: 551
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 6:46 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 12:51 pm
- Paikkakunta: keski-karjala
- Viesti:
perin omituista..itse juuri ikh olen tilannu jo pitkän aikaa ja aina ollu saatavilla kun pistää tilaukseen paikallisen liikkeen kauttajarska kirjoitti:ikh. oli nimenomaan toinen liikkeistä mistä kysyin moottoriöljyn suodatinta, siellä ei ollut varastossa, yrittihän se myyjä tilata mutta, ei ollut saatavilla.
marjakankaalta ainakin pitäis saada..
-
- Viestit: 551
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 6:46 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 208
- Liittynyt: La Joulu 24, 2005 12:05 am
- Paikkakunta: Orimattila
- Viesti:
Mulle on myös jäänyt kestävän koneen maku suuhun noista. Kylvökoneporukassa tuollainen on täyttövaunun edessä ja ajetaan naula päässä ympäri kyliä, välillä vesipumpun edessä päiväkausia ja sitten paskan sekoitukseen. Turbon hehkussa näkee melkein lukea. Aina se vaan toimii.
Vaihteisto on ikäluokassaan hyvä, siinähän on käytännössä suunnanvaihdin.
Hytti on kesällä kuuma, talviajosta ei kokemusta. Tuulilasihan kyllä aukeaa joka jelppaa tieajossa. Väännötön kone mutta eipä haittaa kun sillä ei kyntää ja äestää tarvi.
Vaihteisto on ikäluokassaan hyvä, siinähän on käytännössä suunnanvaihdin.
Hytti on kesällä kuuma, talviajosta ei kokemusta. Tuulilasihan kyllä aukeaa joka jelppaa tieajossa. Väännötön kone mutta eipä haittaa kun sillä ei kyntää ja äestää tarvi.
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 12:51 pm
- Paikkakunta: keski-karjala
- Viesti:
ainaskin 6.30 ja 4.70 sama suodatin käy ristikkäin 6.30 suodatin on vain tilavuudeltaan isompi kun on 6-konejarska kirjoitti:oisko tuossa mun koneessa sitten erilainen suodatin, kun on turbo kone. Tosin merkkiliikkeestäkin tuli hieman lyhyempi mootoriöljyn suodatin kuin edellinen.
ikh luettelossa antaa eri varaosanumerolla 6.50 suodattimen sekä siitä ylöspäin olevat mallit.uskoisin että samalla kannalla se on kuin pienemissäkin malleissa.
-
- Viestit: 614
- Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 5:03 pm
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
Kauhajoen IKH:lta kaverini kysyi Ford 4610:n kytkinasetelmaa - oli tilaustavaraa...edes noin "yleistä" osaa ei aina löydy hyllystä...hape99 kirjoitti:perin omituista..itse juuri ikh olen tilannu jo pitkän aikaa ja aina ollu saatavilla kun pistää tilaukseen paikallisen liikkeen kauttajarska kirjoitti:ikh. oli nimenomaan toinen liikkeistä mistä kysyin moottoriöljyn suodatinta, siellä ei ollut varastossa, yrittihän se myyjä tilata mutta, ei ollut saatavilla.
marjakankaalta ainakin pitäis saada..
-
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Marras 04, 2010 5:56 pm
- Paikkakunta: ETELÄ-POHOJANMAA
- Viesti:
ikh välttäkää saahan niitä osia muualtakin.
asiaan lujia noi deutzit on yleensä paitsi se pikku malli joku 60hv luokaa
kaverilla menos laatikko jo toiseen kertaan on ominaisuus ei pysy pakki pällä tiedän myös toisen samanlaisen ja sama vika seppä sano et suunnitteluvirhe loodas. ei syytä vaipua synkkyyteen valmetis ei vielä virheetöntä laatikkoa ollutkaan .
osat tulee noin päivässä kahdessa kertoi yksi urakoitsia. hinnat mikä on kallista?? rattaat maksaa aina joka merkkiin!! siksi power shift halpa uusia.
kaveri odotti vallun vaihteistoon osia 2viikkoo ku ei ollu suomes 200h ajettu kones.
oho meinaslähtee sivuraiteelle koko juttu. itsellä kokemusta 7.10 160hv ja
agrotron 140 -98 harjoittelutilalla. isompaan tehty lootaan jotain mutta en muista mitä. (koneet siis saksalaisella tilalla puimuri 4080 top liner)
laadukkaita vehkeitä deuts moottori steyer loota ja perä nois vanhemmis
nykyään ZF laatikolla ja steyer perällä eli ei se reutsi itte tee voimansiirtoaan onko koskaan tehnytkään??????
asiaan lujia noi deutzit on yleensä paitsi se pikku malli joku 60hv luokaa
kaverilla menos laatikko jo toiseen kertaan on ominaisuus ei pysy pakki pällä tiedän myös toisen samanlaisen ja sama vika seppä sano et suunnitteluvirhe loodas. ei syytä vaipua synkkyyteen valmetis ei vielä virheetöntä laatikkoa ollutkaan .
osat tulee noin päivässä kahdessa kertoi yksi urakoitsia. hinnat mikä on kallista?? rattaat maksaa aina joka merkkiin!! siksi power shift halpa uusia.
kaveri odotti vallun vaihteistoon osia 2viikkoo ku ei ollu suomes 200h ajettu kones.
oho meinaslähtee sivuraiteelle koko juttu. itsellä kokemusta 7.10 160hv ja
agrotron 140 -98 harjoittelutilalla. isompaan tehty lootaan jotain mutta en muista mitä. (koneet siis saksalaisella tilalla puimuri 4080 top liner)
laadukkaita vehkeitä deuts moottori steyer loota ja perä nois vanhemmis
nykyään ZF laatikolla ja steyer perällä eli ei se reutsi itte tee voimansiirtoaan onko koskaan tehnytkään??????
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: aarne, Bing [Bot], gastbaan, Pataässä ja 60 vierailijaa