Leyland 472 syncro
-
- Viestit: 712
- Liittynyt: To Elo 03, 2006 8:07 am
- Paikkakunta: Pohojammaa
- Viesti:
Leyland 472 syncro
Hei arvon Masinistit!
Tuossa olis lähietuisasti tarjolla otsikon mukainen leyland. Saako noihin vielä osia ja tarviiko niitä yleensäkkään? Kytkinremontti oli juuri tehty.
Tulis lumikoneeksi tuohon pihalle.
Tuossa olis lähietuisasti tarjolla otsikon mukainen leyland. Saako noihin vielä osia ja tarviiko niitä yleensäkkään? Kytkinremontti oli juuri tehty.
Tulis lumikoneeksi tuohon pihalle.
Fordson Power Major -59
Same Dorado 85 -03
Same Dorado 85 -03
-
- Viestit: 6092
- Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Jahas, kummalla kopilla kaunokainen onkaan? Musta sekura vai sininen q-cab?
Varaosia saa. Kulutusosat varastossa, vaihdelootan ja perän rautaosat tilauksesta englannista, etuakseli sama kuin valmeteissa ja db:eissa, etukuormaajatta kestää etukuormaimen kanssa ryskähommissa saatu särettyä. Eli merkkinä Carraro.
Kytkin heikko paikka noissa, varsinkin jos käyttää jarruna synchropakin kera. Jarrut samat kuin valmet 500, 02:t, major, kymppinuffi, volvo bm jotkin mallit eli girlingg kuivat levyt. Vaativat vuosittain herkistelyn.
Edullinen hankkia, varaosia saa todella hyvin. Jotkut pärjää näiden kanssa toiset taas haukkuu ne ja käyttäjätkin mutta meitähän on moneen lähtöön.
Jos haluat päästä egoilemaan traktorillasi, osta valmet tai joku muu hieman parempana pidetty, mutta jos olet oman tiesi kulkija ja uskallat tarttua rattiin vaikka toiset haukkuvat suosittelen kokeilemaan. Korkealta ei tipu leukun kanssa vaikka maavara mahdoton onkin
Yksi vinkki koeajoon: Rasita vaihtelevin kuormituksin vaihteiston kolmatta aluetta eli maantiealuetta eri pykälin, remppaa kaasulla jne jne. Sen tyyppivika on että se potkii sitä pois. Osat tekee siihen n. 800 € (tulee semmonen rataspaketti) ja purkamaan joutuu jonkin verran. Uudemmissa keltaisissa on parannettu versio tuosta ja käsittääkseni varaosa on se vahvempi. Erittäin tarkka käytöstään, ei saa kurisuttaa. Jos potkii pykälää niin 5000-6000 € pyynnistä ehdottomasti tonni pois heti. Kokeile nelivedon kanssa ja ilman.
Varaosia saa. Kulutusosat varastossa, vaihdelootan ja perän rautaosat tilauksesta englannista, etuakseli sama kuin valmeteissa ja db:eissa, etukuormaajatta kestää etukuormaimen kanssa ryskähommissa saatu särettyä. Eli merkkinä Carraro.
Kytkin heikko paikka noissa, varsinkin jos käyttää jarruna synchropakin kera. Jarrut samat kuin valmet 500, 02:t, major, kymppinuffi, volvo bm jotkin mallit eli girlingg kuivat levyt. Vaativat vuosittain herkistelyn.
Edullinen hankkia, varaosia saa todella hyvin. Jotkut pärjää näiden kanssa toiset taas haukkuu ne ja käyttäjätkin mutta meitähän on moneen lähtöön.
Jos haluat päästä egoilemaan traktorillasi, osta valmet tai joku muu hieman parempana pidetty, mutta jos olet oman tiesi kulkija ja uskallat tarttua rattiin vaikka toiset haukkuvat suosittelen kokeilemaan. Korkealta ei tipu leukun kanssa vaikka maavara mahdoton onkin
Yksi vinkki koeajoon: Rasita vaihtelevin kuormituksin vaihteiston kolmatta aluetta eli maantiealuetta eri pykälin, remppaa kaasulla jne jne. Sen tyyppivika on että se potkii sitä pois. Osat tekee siihen n. 800 € (tulee semmonen rataspaketti) ja purkamaan joutuu jonkin verran. Uudemmissa keltaisissa on parannettu versio tuosta ja käsittääkseni varaosa on se vahvempi. Erittäin tarkka käytöstään, ei saa kurisuttaa. Jos potkii pykälää niin 5000-6000 € pyynnistä ehdottomasti tonni pois heti. Kokeile nelivedon kanssa ja ilman.
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
-
- Viestit: 777
- Liittynyt: Su Helmi 14, 2010 2:07 pm
- Paikkakunta: pohojois-pohojanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 712
- Liittynyt: To Elo 03, 2006 8:07 am
- Paikkakunta: Pohojammaa
- Viesti:
Joo, eli konehan on tuollainen
Onhan noita ollu ennenki kaikenlaisia koneita, esim. Belarus 521, zetor 8045, fiat 980 DT. Eli jos jonkun näköstä härveliä.
Onhan noita ollu ennenki kaikenlaisia koneita, esim. Belarus 521, zetor 8045, fiat 980 DT. Eli jos jonkun näköstä härveliä.
Fordson Power Major -59
Same Dorado 85 -03
Same Dorado 85 -03
-
- Viestit: 712
- Liittynyt: To Elo 03, 2006 8:07 am
- Paikkakunta: Pohojammaa
- Viesti:
-
- Viestit: 2273
- Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
- Paikkakunta: Ylämaa
- Viesti:
Eiku ostoksille jos hinta miellyttää! Nämä on lähes ikiliikkujia.
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
http://nuhvi.net
-
- Viestit: 712
- Liittynyt: To Elo 03, 2006 8:07 am
- Paikkakunta: Pohojammaa
- Viesti:
-
- Viestit: 990
- Liittynyt: La Huhti 21, 2007 2:05 pm
- Paikkakunta: pirkanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 6092
- Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
En osaa nyt sanoa kuvan perusteella mikä on lisälohkojen laita, mutta yleensä noissa on jo nuhviajalta vakiona ainakin yksi yksitoiminen paineliitäntä eli kippilohko. Joskus on myös lisälohkoja siellä perärepun kahtapuolta jossa on kaksitoimisia lohkoja. Tuo vasemmanpuoleinen näyttäisi? olevan otettu nostolaitteen painelinjasta ja se toimii nostolaitteen vivusta jos näin on tehty, eli sitä voi käyttää esim. toisena sylinterinä joka toimii kun nostolaite nousee aivan ylös ja paine alkaakin mennä seuraavaa helppoa reittiä eli sille toiselle työlaitteelle. Yleensä siihen laitetaan kyllä aputunkki joka toimii sitten automaattisesti.
Muistelen, että alunperin noissa on mahdollista saada max. 3X2 toim. lisälaiteventtiiliä ja ne on sijoitettu perärepun kahta puolta.
Muuten onkohan veljestraktoreita, kun VR lukee tuonkin rekkarissa, mutta onko numero eri tuossa 708-VR koko rekkari? http://www.nettikone.com/leyland/472/840606 Oli jollain 5500 € pyynnillä myynnissä jokunen aika sitten...
Muuten, kuva hydrauliliitännöistä, valkeat tulpat näkyy: http://www.konedata.net/Traktorit/Kuvat ... nd262b.jpg
Muistelen, että alunperin noissa on mahdollista saada max. 3X2 toim. lisälaiteventtiiliä ja ne on sijoitettu perärepun kahta puolta.
Muuten onkohan veljestraktoreita, kun VR lukee tuonkin rekkarissa, mutta onko numero eri tuossa 708-VR koko rekkari? http://www.nettikone.com/leyland/472/840606 Oli jollain 5500 € pyynnillä myynnissä jokunen aika sitten...
Muuten, kuva hydrauliliitännöistä, valkeat tulpat näkyy: http://www.konedata.net/Traktorit/Kuvat ... nd262b.jpg
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
-
- Viestit: 2252
- Liittynyt: Su Marras 19, 2006 1:17 pm
- Paikkakunta: Heinola
- Viesti:
Puuttuukos tuosta painesuodatin siltä kohdin missä on tuo vasen pikaliitin on
Jos perään on vaihdettu yksöispumppu minkä tarvikkeena saa niin
tuo suodin jää tarpeettomaksi ja sen kanavaan voidaan laittaa paluu
Jos se on kytketty alkuperäiseen kaksoispumppuun niin en ymmärrä miksi kun siitä
ei tule kuin muutama baari painetta
Tämmösiä arvailuja nytten
Jos perään on vaihdettu yksöispumppu minkä tarvikkeena saa niin
tuo suodin jää tarpeettomaksi ja sen kanavaan voidaan laittaa paluu
Jos se on kytketty alkuperäiseen kaksoispumppuun niin en ymmärrä miksi kun siitä
ei tule kuin muutama baari painetta
Tämmösiä arvailuja nytten
6 Nuhvia
2 Leukkua
Olympia -37 5-6 Hp
BMV 8-10 Hv
Lasikuulapuhallusta masinisteille
2 Leukkua
Olympia -37 5-6 Hp
BMV 8-10 Hv
Lasikuulapuhallusta masinisteille
-
- Viestit: 712
- Liittynyt: To Elo 03, 2006 8:07 am
- Paikkakunta: Pohojammaa
- Viesti:
-
- Viestit: 6092
- Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Vasemmalla puolella on painesuodatin, oikealla se mistä jamppi puhuu eli kaksoispumpun toisen osan suodatin jonka tehtävänä kierrättää suodattimen läpi öljyä. Tuolta vas. puolen saa samalla tavalla 180 bar painetta kuten nuffissakin esim. juuri sille aputunkille.
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
-
- Viestit: 2252
- Liittynyt: Su Marras 19, 2006 1:17 pm
- Paikkakunta: Heinola
- Viesti:
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:58 pm
- Viesti:
Tämä sama raktorihan oli joskus pari-kolme vuotta sitten Seinäjoen konerenkaalla myynnissä, kiinnitin silloin huomiota siihen että tähän koneeseen on vaihdettu nostolaitereppu nuffista, kuten tuosta peräkuvasta näette niin puuttuu se "tuntoelin" ja sen paikka tuosta työntövarren korvan yläpuolelta, ei siinä välttämättä ole sitä painesuodatintakaan repun vasemmalla puolella. Mutta lumi ym. töiden tekoonhan tämmöiset ei vaikuta
Tuo näyttää olevan nykyään tosi että käyttäjätkin haukutaan, se vaan näyttää joillekin muun merkin harrastajille olevan tärkeää korostaa että ei se heidän niinikään vähemmän haluttuihin merkkeihin kuuluva traktori ole niin huono kuin se leukku, siinä sivussa haukutaan sitten niiden kuskitkin......valmet_500 kirjoitti:Jotkut pärjää näiden kanssa toiset taas haukkuu ne ja käyttäjätkin mutta meitähän on moneen lähtöön.
- rattori
- Viestit: 11132
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
-
- Viestit: 712
- Liittynyt: To Elo 03, 2006 8:07 am
- Paikkakunta: Pohojammaa
- Viesti:
- Matsikka
- Viestit: 16234
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Korkiat kärrynpölökyt ja lyhkääset nevelaksilat.Holomes kirjoitti:Mitäs tuo nuffin peräreppu nyt sitte vaikuttaa käytännös.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 7343
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Siis tuo kone
http://www.agrimarket.fi/Vaihtokone/tra ... 28-2051-2/
Kannattaa ilman muuta soitella edelliselle omistajalle ja kysella ne viat, mita se ei ole konemyyjalle menny kertomaan
http://www.agrimarket.fi/Vaihtokone/tra ... 28-2051-2/
Kannattaa ilman muuta soitella edelliselle omistajalle ja kysella ne viat, mita se ei ole konemyyjalle menny kertomaan
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 712
- Liittynyt: To Elo 03, 2006 8:07 am
- Paikkakunta: Pohojammaa
- Viesti:
Joo tuo konehan se on. Siinä on 4 65:n nuffin peräreppu. Nyt se nostolaite pelaa jotenkin erilailla. Mutta vetovastussäädöt ym siinä on.
Vikoja ei hirveästi tuntunu olevan kun edelliselle omistajalle soittelin. Ja huollettukin oli. Tuo peräreppu on vaihdettu joskus 80-luvulla.
Vikoja ei hirveästi tuntunu olevan kun edelliselle omistajalle soittelin. Ja huollettukin oli. Tuo peräreppu on vaihdettu joskus 80-luvulla.
Fordson Power Major -59
Same Dorado 85 -03
Same Dorado 85 -03
-
- Viestit: 15657
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Nostolaitteen vivustoon kannattaa tuossa Leukussa kiinnittää huomiota: nostotanko on laitettu ihan vetovarren peräpäähän kiinni, nostomatka on ehkä 35 cm tolla asetuksella. Joku syy siihen on täytynyt olla, että nostovoima on loppunut kesken. Vasemmanpuoleinen nostotanko on menny poikki reiän kohdalta. Oikeanpuoleisen nostotangon ruuvi on viimeisillä kierteillä, jollei ole jatkettu muulla kierretangolla.
Lanahommiin tuo Leukku on nopea, kun levy nousee rivakasti, työntövarrenkohdan lukitus olisi syytä rakentaa jos lana on yli 500 kg painava. Se korvake ei ole edes taitavaa kuskia varten suunniteltu.
-SS-
Lanahommiin tuo Leukku on nopea, kun levy nousee rivakasti, työntövarrenkohdan lukitus olisi syytä rakentaa jos lana on yli 500 kg painava. Se korvake ei ole edes taitavaa kuskia varten suunniteltu.
-SS-
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ---tapsa---, Heikki75 ja 49 vierailijaa