Merikontin tuunaus
-
- Viestit: 109
- Liittynyt: Ma Syys 08, 2008 6:24 pm
- Paikkakunta: Karkkila
- Viesti:
Merikontin tuunaus
Meinasin 12 metrin kontista kyljen leikata auki ja liukukiskoilla pressun oveksi/sääsuojaksi.
Siihen sais aika kivasti traktorin trukkipiikeillä kasattua kaikkea ei tarpeellista
Onko kellään näkemystä tarvittavista vahvistuksista jottei painuis notkolleen.
Alkujaan meinasin aukon yläreunaan vahvikkeeksi 80 tai 100 millinen neliöputki ja puoliväliin pystytolppa (mahdollisesti irroitettava)
mutta riittäisköhän tämä?
Siihen sais aika kivasti traktorin trukkipiikeillä kasattua kaikkea ei tarpeellista
Onko kellään näkemystä tarvittavista vahvistuksista jottei painuis notkolleen.
Alkujaan meinasin aukon yläreunaan vahvikkeeksi 80 tai 100 millinen neliöputki ja puoliväliin pystytolppa (mahdollisesti irroitettava)
mutta riittäisköhän tämä?
-
- Viestit: 6518
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
-
- Viestit: 109
- Liittynyt: Ma Syys 08, 2008 6:24 pm
- Paikkakunta: Karkkila
- Viesti:
Merikontin tuunaus
Kyselin muutamasta paikasta, valmiit käytetyt 4t eur ja siitä ylöspäin.
Siinä jäis vähän työpalkkaa itelle jos rakentelis.
Siinä jäis vähän työpalkkaa itelle jos rakentelis.
-
- Viestit: 6518
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
juu ilman muuta ite, mut ajattelinkin et sellasest näkis kuin on vahvistettu ja tehty.. ottais sit mallia.. jos yhden tolpan laittais keskelle ni luulis onnistuvan silloinhan se ois sama väli ku nois tehdastekosis.. tällä isännät on tehny viljasiiloja ja vaikka mitä noista konteista.. taitaa olla mielikuvitus vaan rajana.. kukahan tekee ekan talon niistä
-
- Viestit: 777
- Liittynyt: Su Helmi 14, 2010 2:07 pm
- Paikkakunta: pohojois-pohojanmaa
- Viesti:
Re: Merikontin tuunaus
mopomasa kirjoitti:Kyselin muutamasta paikasta, valmiit käytetyt 4t eur ja siitä ylöspäin.
Siinä jäis vähän työpalkkaa itelle jos rakentelis.
http://www.nettikone.com/muu-merkki/mer ... ksi/774976
Huomattavasti halvempi
-
- Viestit: 109
- Liittynyt: Ma Syys 08, 2008 6:24 pm
- Paikkakunta: Karkkila
- Viesti:
merikontin tuunaus
Anteeksi oli vähän herkällä tuo vastaanottokyky
Jostain kuulin että tuota keskipalkkia ei tarvitsisi kesäaikana, lumikuorman vuoksi talveksi.
Myöskin joku puhui kolmiomallisista paloista päädyissä, en keksiny missä asennossa sellaiset mahdollisesti vahvistaisivat.
Täytyy koittaa löytää valmis kontti mistä hakea mallia.
Pressut löyty (uutta pressukapelissa käytettävää) rullatavarana 2,7m leveää
10 eur /m2 ja lyövät renkaat, vahvikkeet ja kiinnikkeet kohtuullisella lisähinnalla.
Jostain kuulin että tuota keskipalkkia ei tarvitsisi kesäaikana, lumikuorman vuoksi talveksi.
Myöskin joku puhui kolmiomallisista paloista päädyissä, en keksiny missä asennossa sellaiset mahdollisesti vahvistaisivat.
Täytyy koittaa löytää valmis kontti mistä hakea mallia.
Pressut löyty (uutta pressukapelissa käytettävää) rullatavarana 2,7m leveää
10 eur /m2 ja lyövät renkaat, vahvikkeet ja kiinnikkeet kohtuullisella lisähinnalla.
-
- Viestit: 3349
- Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 11:45 pm
- Paikkakunta: Kokkola/Alahärmä
- Viesti:
On näemmä tehty jo2xford4000 kirjoitti: kukahan tekee ekan talon niistä
http://earthsci.org/education/fieldsk/c ... ainer.html
Mitä nuorena oppii, sitä vanhana kaipaa.
Kiitollisuus tuo onnellisuutta.
Kiitollisuus tuo onnellisuutta.
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 6:22 pm
- Paikkakunta: Kauhava
- Viesti:
-
- Viestit: 595
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 2:23 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Tuolta kannatta myös kysyä. www.varastokontti.fi
Kannattaa heti ostaa sellainen kontti joka valmiiksi sopii tarkoitukseen. Ne joissa on merikuljetussertifikaatit voimassa ovat kalliimpia.
On ymmärrettävä miten kontti on rakennettu. Sen seinillä ei ole muuta roolia kuin estää tavaroita tippumasta ulos. Eli lattia, nurkkapalkit ja ylärenan sitovat palkit hoitavat lujuuden, ei sivut.
Kun laittaa kontin maahan on alustan oltava tarkkaan vaaterissa, sillä kontin runko on kuin lapamato, asettuu maaston mukaan. Ainoastaan nurkkapilareiden alle kannatus, lattia ei saa koskettaa missään maata. Ne nurkkapilarit kannattavat laivassakin koko kuorman. Yhdellä pilarilla voi olla 60 t kuormaa, eli 8 konttia lastissa päällekkäin.
On ymmärrettävä miten kontti on rakennettu. Sen seinillä ei ole muuta roolia kuin estää tavaroita tippumasta ulos. Eli lattia, nurkkapalkit ja ylärenan sitovat palkit hoitavat lujuuden, ei sivut.
Kun laittaa kontin maahan on alustan oltava tarkkaan vaaterissa, sillä kontin runko on kuin lapamato, asettuu maaston mukaan. Ainoastaan nurkkapilareiden alle kannatus, lattia ei saa koskettaa missään maata. Ne nurkkapilarit kannattavat laivassakin koko kuorman. Yhdellä pilarilla voi olla 60 t kuormaa, eli 8 konttia lastissa päällekkäin.
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 6:54 pm
- Paikkakunta: ROVANIEMI - OULU
- Viesti:
Eräs tuttava leikkas 12m kontista kyljen auki laittoi 100x100 5mm seinämällä palkin vahvikkeeksi ja viime kevät talvella keskeltä "notkahti" n~ 1m alaspäin vaikka keskellä oli samasta aineesta tuki alaspäin
Suosittelen kärsivällisesti etsimään OIKEAA sivuaukeavaa konttia
Suosittelen kärsivällisesti etsimään OIKEAA sivuaukeavaa konttia
Lissää paskaa housuun ja ette päin...
-
- Viestit: 864
- Liittynyt: Ti Joulu 25, 2007 12:02 am
- Viesti:
Kontit tehdään kaukoidässä, suurimmaksi osaksi taitavat tulla Kiinasta. Kun paluukuormia sinne ei niin ole on yhden reissun tehneitä kontteja satamissa sitten myyntiin asti. Merikonttien valmistamisessa on tarkat ohjeet ja sertifikaatit, ne tehdään Corten-säänkestävästä teräksestä joka ruostuu hitaasti. Muistaakseni 6 metrin kontti on keskeltä seinistä tehty hieman ohuemmasta värkistä ja kuten aiemmin sanottu niin reunoissa vankat pystytolpat ja nurkat seinissä muutenkin vahvempaa levyä. 6 metrin merikontti painaa noin 2300 kiloa.
Kyllähän tuollainen voimakas kattopeltikuviointi kantaa painoa siiinä kyljissäkin, mutta katto joustaa yllättävän helposti, ei tartte olla paljoa kuormaa päällä niin jää vesi asumaan. Kun uuden kontin saa pariin tonniin niin sanoisin että ei ihan heti tule mieleen mistä saa niin halvalla hyvän varaston. Jos laittaa oveen kunnon konttilukon niin on aika murtovarmakin ellei rälläkällä tai pilleillä sitten mennä sisälle.
Kyllähän tuollainen voimakas kattopeltikuviointi kantaa painoa siiinä kyljissäkin, mutta katto joustaa yllättävän helposti, ei tartte olla paljoa kuormaa päällä niin jää vesi asumaan. Kun uuden kontin saa pariin tonniin niin sanoisin että ei ihan heti tule mieleen mistä saa niin halvalla hyvän varaston. Jos laittaa oveen kunnon konttilukon niin on aika murtovarmakin ellei rälläkällä tai pilleillä sitten mennä sisälle.
-
- Viestit: 10746
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Jos ymmärsin oikein, niin jos merikontista tekisi rattorilla siirrettävän varaston, niin pitäisi tehdä sellainen kärry sen alle, joka on rungoltaan kiertojäykkä ja kantaa konttia vain nurkista?Manuel kirjoitti:Kun laittaa kontin maahan on alustan oltava tarkkaan vaaterissa, sillä kontin runko on kuin lapamato, asettuu maaston mukaan.
Jos rakentelee kärryn kontille pitää siinä olla konttilukot joka nurkassa jo turvallisuuden vuoksi. Kovin erityistä kiertojäykkyyttä se ei vaadi, mutta runko ei saa olla kiero. Tyhjä kontti ei vielä mene pahasti maaston mukaan, mutta kuormassa kyllä. Ovien sulkeminen ei silloin enää onnistu. Ovat senverran ristissä. Kärryn päällä ei ole väliä kantaako keskeltä, kunhan ei ole korkeammalla kuin nurkkalukot. Lienee kiellettyä viedä konttia ellei konttilukkoja löydy.jiipee kirjoitti:Jos ymmärsin oikein, niin jos merikontista tekisi rattorilla siirrettävän varaston, niin pitäisi tehdä sellainen kärry sen alle, joka on rungoltaan kiertojäykkä ja kantaa konttia vain nurkista?Manuel kirjoitti:Kun laittaa kontin maahan on alustan oltava tarkkaan vaaterissa, sillä kontin runko on kuin lapamato, asettuu maaston mukaan.
Jos alusta ei ole suora menee kontti sen mukaan. Oikein sijoitettuna nurkkapylväät kantavat koko kontin. Kun pohja on irti maasta ei se ruostu.
Vaikka kontit tehdään mm. Kaukoidässä, niin ei täällä ole yhden matkan kontteja saatavilla, eikä tarvitse haaveilla että sellaisia irtoaisi parilla tonnilla. Myyntiin tulevat kontit ovat lähes poikkeuksetta lähes tai täysin loppuunajettuja. Tietyn vuosimäärän jälkeen ne laitetaan myyntiin. Liikenteessä on epätasapaino Kaukoidän ja Euroopan välillä, mutta se tasataan niin että tänne päin on rahti huomattavasti kalliimpi. Itäänpäin on tyhjiä kontteja lähes aina kansilastissa.
Kontteja löytyy useampaa korkeutta, 8, 8½ ja 9½ jalkaa korkeita "High cube" kontteja. Leveys on aina 8 jalkaa eli 244 cm ulkoa.
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 6:54 pm
- Paikkakunta: ROVANIEMI - OULU
- Viesti:
Mistä saa UUSIA 6m merikontteja 2000€ (sis.alv 23%)Dude76 kirjoitti:Kontit tehdään kaukoidässä, suurimmaksi osaksi taitavat tulla Kiinasta. Kun paluukuormia sinne ei niin ole on yhden reissun tehneitä kontteja satamissa sitten myyntiin asti. Merikonttien valmistamisessa on tarkat ohjeet ja sertifikaatit, ne tehdään Corten-säänkestävästä teräksestä joka ruostuu hitaasti. Muistaakseni 6 metrin kontti on keskeltä seinistä tehty hieman ohuemmasta värkistä ja kuten aiemmin sanottu niin reunoissa vankat pystytolpat ja nurkat seinissä muutenkin vahvempaa levyä. 6 metrin merikontti painaa noin 2300 kiloa.
Kyllähän tuollainen voimakas kattopeltikuviointi kantaa painoa siiinä kyljissäkin, mutta katto joustaa yllättävän helposti, ei tartte olla paljoa kuormaa päällä niin jää vesi asumaan. Kun uuden kontin saa pariin tonniin niin sanoisin että ei ihan heti tule mieleen mistä saa niin halvalla hyvän varaston. Jos laittaa oveen kunnon konttilukon niin on aika murtovarmakin ellei rälläkällä tai pilleillä sitten mennä sisälle.
Hommaa mulle aluksi vaikkapa 100 kpl niin ostan kaikki ja maksan KÄTEISELLÄ
Lissää paskaa housuun ja ette päin...
-
- Viestit: 630
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 1:08 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
- Aakku
- Viestit: 8294
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tuo "uusi" on hieman suhteellinen käsitys. Kontti myydään uutena, jos se ei ole pahemmin reissussa kulunut. Saattavat olla jopa vain yhden keikan tehneitä. Uusia ne eivät ole missään tapauksessa. Jonkin verran kulumaa löytyy ja voi olla jopa lommojakin kyljissä.mf 35 kirjoitti:Keväällä huhtikuussa ostin pari uutta konttia 1850.00 + alv
Olen hommannut pari "uutta" konttia jalkalavakiskoilla suoraan kuljetuskäyttöön. Pari käytetympää konttia kiskoilla varastoksi.
Kontit ovat mielestäni äärettömän rumia, enkä toivoisi niitä pitkäaikaisiksi varastoiksi mihinkään ihmisten ilmoille. Omatkin varastoksi sijoitetut ovat 10km päässä sivistyksestä vanhalla montulla.
-
- Viestit: 1193
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 2:10 am
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
Miksi näitä sitten myydään uusina? Vedetäänkö kuluttajaa höplästä?Aakku kirjoitti:Tuo "uusi" on hieman suhteellinen käsitys. Kontti myydään uutena, jos se ei ole pahemmin reissussa kulunut. Saattavat olla jopa vain yhden keikan tehneitä. Uusia ne eivät ole missään tapauksessa.mf 35 kirjoitti:Keväällä huhtikuussa ostin pari uutta konttia 1850.00 + alv
http://www.varastokontti.fi/index.php?p ... t&Itemid=2
"Tällä hetkellä Vuokrakontti Oy:llä on konttien valmistusta Suomessa, Euroopassa ja Kiinassa."
http://www.vuokrakontti.fi/fi/erikoiskontit_yleista.php
-
- Viestit: 22731
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ke Touko 26, 2010 3:18 pm
- Viesti:
Ainakin itsellä joskus olleessa kontissa oli reipas palkki (RHS luokkaa 150x150) yläreunassa, johon on sivupelti hitsattu kiinni (palkin alapintaan keskelle). Päädyissä sivulla vastaavat palkit, mihin oli hitsattu kiinni nuo yläpalkit. Kyllä se palkki kestää leikiten lumikuormat, vaikka poistaakin sivupellin. Kestäisi varmasti, vaikka ottaisi kaikista sivuista pellit pois..
Niinkuin joku kirjoittikin, kontin pitää kestää oikeassa käytössä useita lastattuja kontteja päällään laivassa, missä vielä kuormitus on dynaamista.. Joku tonni lunta staattisena kuormana ei ole siihen verrattuna yhtään mitään. Sitten vasta alkaisin murehtia, jos meinaat laittaa noita kontteja muutaman päällekkäin varastoksi..
Plasmaleikkurilla alle tunnin homma, kun leikkaa sen sivupellin pois..
Alle tonnilla pitäisi saada käytetty kontti, jossa katto ok, vaihtolavakiskoilla..
Hmm.. Siihen voisi hitsata saranat sivupeltiin valmiiksi molempiin sivuihin ja sitten plasmaleikkaa sen 2 valmiiksi oveksi (keskeltä poikki)..
Niinkuin joku kirjoittikin, kontin pitää kestää oikeassa käytössä useita lastattuja kontteja päällään laivassa, missä vielä kuormitus on dynaamista.. Joku tonni lunta staattisena kuormana ei ole siihen verrattuna yhtään mitään. Sitten vasta alkaisin murehtia, jos meinaat laittaa noita kontteja muutaman päällekkäin varastoksi..
Plasmaleikkurilla alle tunnin homma, kun leikkaa sen sivupellin pois..
Alle tonnilla pitäisi saada käytetty kontti, jossa katto ok, vaihtolavakiskoilla..
Hmm.. Siihen voisi hitsata saranat sivupeltiin valmiiksi molempiin sivuihin ja sitten plasmaleikkaa sen 2 valmiiksi oveksi (keskeltä poikki)..
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Semrush [Bot] ja 67 vierailijaa