Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.
rattori kirjoitti: ↑La Helmi 24, 2024 8:10 am
209 euroa tojon tulpan vaihto omalla korjaamolla
Pitänee sen verran säästää ja katsoa paljonko tuntipalkkoja jää kun itse vaihtaa.
Vartti meni aikaa. Hyvät ovat katteet työllä. Tulpat maksoi 20 euroa.
Menikö tuohon vielä ihan perinteiset ns. vanhanajan tulpat? Aika usein nykyään vaan tulpat alkaa olla siinä lähelle pari kymppiä kappale.
zukka kirjoitti: ↑La Helmi 24, 2024 2:09 pm
Tekikö joku korjaamo siis 209e tarjouksen juuri sinun tulppien vaihdosta vai katsoitko vaan yleisesti mitä maksaa toyotan tulpanvaihto olkoon auton ikä ja moottori mitä tahansa?
Tojon sivuilta katsoin yleissilmäyksen. Nettiyhteenveto oli jotta>
Kilpailuta sytytystulppien vaihto Toyota
Keskihinta: 145 €
Vaihtelee n. 60 € – 269 €
Oli mikä tahansa, sain työpalkat.
2+4 ruuvia irti, 15 min. Korjaamotunti lienee satkun pintaan ja min.aika vähennys 30min?
Lauantaina näpräsin kahdesta raatomotskusta yhdistämällä voimamunaa Zundapp Combinetteen. Mut voi hertsyykkeli miten olematon kiila kampiakseli-magneetto-liitoksessa. Piti itte hioa ja oli kuin kellosepän puuhaa, toivottavasti pitää. No, Zuusnaappelilla tuskin Euroopanrundeja tehdään.
Eepee kirjoitti: ↑Su Helmi 25, 2024 6:51 am
Lauantaina näpräsin kahdesta raatomotskusta yhdistämällä voimamunaa Zundapp Combinetteen. Mut voi hertsyykkeli miten olematon kiila kampiakseli-magneetto-liitoksessa. Piti itte hioa ja oli kuin kellosepän puuhaa, toivottavasti pitää. No, Zuusnaappelilla tuskin Euroopanrundeja tehdään.
Sen kartion tehtävä on pitää vauhtipyörä paikallaan, kiila vain ohjaa sen oikeaa asentoon. On moottoreita joissa ei ole kiilaa ollenkaan.
Eepee kirjoitti: ↑Su Helmi 25, 2024 6:51 am
Lauantaina näpräsin kahdesta raatomotskusta yhdistämällä voimamunaa Zundapp Combinetteen. Mut voi hertsyykkeli miten olematon kiila kampiakseli-magneetto-liitoksessa. Piti itte hioa ja oli kuin kellosepän puuhaa, toivottavasti pitää. No, Zuusnaappelilla tuskin Euroopanrundeja tehdään.
Sen kartion tehtävä on pitää vauhtipyörä paikallaan, kiila vain ohjaa sen oikeaa asentoon. On moottoreita joissa ei ole kiilaa ollenkaan.
Joo, kieltämättä vauhtipyörän irroitus on useimmiten se haastava homma. Tuossa vaikeuden teki pikkurillin kynnen kärjen kokoisen kiilan paikallaan pysyminen, kun limppua sovitti paikalleen. No, menihän se.
Kamarin oveen vaihdoin lukkorungon,lukkorunko maksoi knafti 40 euroa ja dieselit päälle,kun ajoin sen asiaksi asti K-raudasta hekemassa,remontista jäi yli kaksi karmiin kiinnitettävää vastarautaa vai,mitälie ja neljä ruuvia,puuhun kierrettäviä.
Riittäiskö tämä näin eläkeläiselle päivän työksi vai,käviskö vielä täyttämässä puukorin.
Viime viikolla menin kurkkaamaan mitä naapurin ysikymppisen papan ladolla tapahtuu kun oli ovi pitkästä aikaa auki. Traktorin akun kanssa siellä askartelivat toisen naapurin kanssa. Ei kuulemma jaksanu pyörittää. Sovittiin, että soittelee alkuviikosta kun on uusi akku hankittu ja tarttevat nostoapua. eilen tulikin soitto, että nyt olis. Vaan eipä jaksanut pyöriä uudellakaan akulla ja se vanhakin oli verrokkina kokeiltavana. Tuumasin, että jännitteen mukaan on kumpikin vajaa ja palataan asiaan huomenna kun ovat latautuneet. tänään uusi yritys ja voi että miten nätisti viiatti hörähti käymään. aakukaupan uusi akku siis oli vajaa vaikka myyjä oli siitä jotakin mitannut.
sisällä säilytetty etukuormaajallinen neliveto fiiatti. tunteja 1600. vois sanoa että melko siisti kone. pappa sillä puuhastellut nurkissa, muutaman kuorman ajanu soraa pienillä kärryillä ja lumitöitä sekä sitä soraa levitelly.
ehtoolla tuli soitto jäätyneestä rummusta. vapaa pää sen verran syvällä, että ei päässy työntämään alumiiniputkella letkua eli kokeilin sitoa letkun lasikuiturassiin. rummun yläosassa oli pieni osittain jäätön tila ja sinne se rassi menikin mukamas pitkälti. jossain vaiheessa alkoi vesi loppua koitin ottaa letkun ulos mutta sepä olikin jumissa. tiekunnan kaveri hoksasi, että rummun toinen pää löytyy veden alta ja sinne sit työnsin alumiiniputken ja toisen letkun jäähän putken kautta. ei menny kauaa kun se löysi tyhjää ja vesi alkoi juoksemaan läpi. jääpi epäselväksi miten se eka letku sinne meni ja olisiko saatu auki toisesta suunnasta puolessa tunnissa. noi on aina arvoituksia ja oppii uutta. saa nähdä millon saan sen pidemmän letkun sieltä pois.
huomiona se, että kannattaa olla kaksi kaasupulloa, koska se pullo alkaa jäätämään ja kaasunpaine laskee eli tohon teho. toisella pullolla saapi jatkettua toisen tunnin.
Ruohonleikkuriin tein perushuollon sekä auton rotteloon myös. Leikkuria pitäis vielä jossain välissä vähän sepätä lisää kun tuppaa etupyörät sojottamaan kumpikin eri suuntiin
Super majorin lukkoakselin o-renkaan ja stefan vaihto.Levyjarrun pesän ja levyjen puhdistus. Oli ku olis prässillä painettu vaseliiniä täytee koko pesä.Tallin putsausta,ja hölmön näkösenä traktorin ympärillä pyörimistä ja seuraavan stefan vaihon miettimistä.
Kaarlo63 kirjoitti: ↑Ti Maalis 05, 2024 9:00 pm
Super majorin lukkoakselin o-renkaan ja stefan vaihto.Levyjarrun pesän ja levyjen puhdistus. Oli ku olis prässillä painettu vaseliiniä täytee koko pesä.Tallin putsausta,ja hölmön näkösenä traktorin ympärillä pyörimistä ja seuraavan stefan vaihon miettimistä.
Puhdistitko myös jarrukotelon juorureijän ?
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91 Ruiskutuspumppuhuolto
Yhdestä autosta irroitin taka-apurungon kun katsastusmies ystävällisesti kehotti vaihtamaan ylätukivarren kun pusla oli ihan loppuunkulunut. Ei lähtenyt tukivarren pultti irti vaan kiinnikke irtosi apurungosta.
Nyt sitten aprikoidaan mitä tehdään, varaosaa on kysytty kymmenistä kotimaisista paikoista samaten Ruotsi, Baltia ja muu Eurooppa, mutta kaikki mitä löytyneet ovat vastaavasti ruostuneita.
Puikkoa pitää varmaan alkaa sulattelemaan seuraavaksi
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Näpersin wanhaan enskaani (Yamaha XT600 Tenere) postin tuomat rouheammat jalkatapit. Piti hiukan soveltaa, mutta hyvät tuli. Tuo Tennari on tosi vakaa viedä pikkutietä tai polkua tapeilla seisten ja alkuperäiset gummipäällysteiset ovat aikas liukkaat. Vanhemmiten innostuu kaikenlaista opettelemaan.
Näihin liki valmiisiin hihnapyöriin piti vielä pultinreijät porata.
Nyt saa ensimmäiset lähteä jo tarvitsijoille.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91 Ruiskutuspumppuhuolto
Ruohonleikkurin otin tänään työn alle ja kun leikkuupöydän irroitin niin pääsi sitten hitsaushommiin kun oli toinen kannake repeämässä irti siitä. Huomenna jatkettava sitten sen parissa ja tehtävä vähän tukea lisää sinne sekä vaihdella samalla sinne uudet terät ja sen jälkeen vielä alettava tekemään siihen vähän runko sovitetta myös