Belos sarvitraktori
-
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 3:55 pm
- Viesti:
Belos sarvitraktori
Tervehdys, olen täällä uusi, seurannut palstaa pari vuotta ja nyt tuli sitten aihe.
Eli Belos kone MAG moottorilla ja Gurner kaasarilla, löytyykö kaasariin mistään varaosia?
Eli Belos kone MAG moottorilla ja Gurner kaasarilla, löytyykö kaasariin mistään varaosia?
-
- Viestit: 2701
- Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 8:55 pm
- Viesti:
Re: Belos sarvitraktori
J-Trading Oy, jos sellainen on vielä olemassa, tai sitten Masino Oysusiluoto kirjoitti:Tervehdys, olen täällä uusi, seurannut palstaa pari vuotta ja nyt tuli sitten aihe.
Eli Belos kone MAG moottorilla ja Gurner kaasarilla, löytyykö kaasariin mistään varaosia?
Pääkaupunkiseudulla molemmat
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:48 pm
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
taitaa se kaasarin merkki olla Gurtner. minulla oli aikanaan Bucher-merkkinen tärymuokkain, jonka ostin uutena J-Tradingilta Vantaalta. siinä oli Mag moottori tällä mainitulla kaasarilla.kyllä sieltä varaosia löytyi hyvin mutta oli ihan sikahinnoissa. yritys on yhä olemassa ja hyvissä voimissa.p.020458600
-
- Viestit: 144
- Liittynyt: Ke Syys 16, 2009 5:38 pm
- Paikkakunta: Nurmijärvi Klaukkala
- Viesti:
-
- Viestit: 2506
- Liittynyt: Su Loka 26, 2008 10:27 pm
- Viesti:
http://www.j-trading.fi/index.php?35
Hinnoista olen kuullut kanssa...Liekkö siis muita paikkoja mistä saisi?
Hinnoista olen kuullut kanssa...Liekkö siis muita paikkoja mistä saisi?
-
- Viestit: 7343
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
-
- Viestit: 7343
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:48 pm
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
olen joskus Beloksella oikeen tehnyt töitäkin ja täytyy sanoa, että se on sarvivehkeitten ehdotonta aatelia.on planeettavaihteisto, ei tarvi kytkintä ja kääntöjarrut kun on kunnossa niin todella ketterä. ekoissa malleissa (Gravely) oli Studebackerin sv. moottori ja sitten oli Jlo kaksitahtikoneita. nämä Magit tuli sitten ja viimeset sarvijaakot oli varustettu Kohlerin koneilla ja sähköstartilla.olivat aikanaan Laborin maahantuomia ja Hankkijan kautta niitä myytiin myös. etupäässä asiakkaina oli kaupungit, kunnat koska yksityiset ei niitä juurikaan ostanut erittäin korkean hinnan takia.jos sellaisen hyvän löytää niin ehdottomasti kannattaa ostaa, on erinomanen peli.
-
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 3:55 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 90
- Liittynyt: Ke Tammi 20, 2010 10:27 am
- Viesti:
-
- Viestit: 285
- Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 11:26 am
- Viesti:
Mahtava kampe. Nuorena ajoin työkseni. Onko se leveämpi lumiaura 3,5m vai vain 3. Luistelukenttä tyhjeni kuin tyhjää vain. Piikkirenkaat oli.
Sit kapeampi puskulevy erikseen ja tietty 1000 l vesisäiliö jäädytystä varten.
Ketterä kuin mikä jarrukäännöksellä pyörähti paikoillaan.
Siinä oli käsittääksen kaasuvipu hieman saman suunt. ku nykyään ruohonleikkureissa eli kone haki automaattisesti max vääntöä ei huippukierroksia.
Tämän pysty ohittamaan kun ajon aikana kurotti kaasuvivulle ja nosti sitä käsin niin et kone kiersi yläkierroksille. Sillon kulki yli 20km/h niin et hurvitti "maata" sarvienpäällä ja antaa mennä...
Sit kapeampi puskulevy erikseen ja tietty 1000 l vesisäiliö jäädytystä varten.
Ketterä kuin mikä jarrukäännöksellä pyörähti paikoillaan.
Siinä oli käsittääksen kaasuvipu hieman saman suunt. ku nykyään ruohonleikkureissa eli kone haki automaattisesti max vääntöä ei huippukierroksia.
Tämän pysty ohittamaan kun ajon aikana kurotti kaasuvivulle ja nosti sitä käsin niin et kone kiersi yläkierroksille. Sillon kulki yli 20km/h niin et hurvitti "maata" sarvienpäällä ja antaa mennä...
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 8:11 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 3445
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 8:11 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 7343
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Siina on se planeettavaihteisto, jossa paljon pienia hammaspyoria oljyn seassa ja sitten ne planeettojen kartiokytkimien valit taynna oljya, niin onhan se raska vetaa kayntiin pakkasella. Kaikki nuo romppeet siis pyorii koko ajan vaikka vivut onkin vapaa-asennossa.
Siis se on ominaisuus, ei vika
Siis se on ominaisuus, ei vika
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 3445
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 8:11 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 3445
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 8:11 pm
- Viesti:
Ongelmat jatkuvat!
Nyt ei tahdo lähteä käyntiin lämpimästä tallistakaan, saattaa lähteä jos kaataa bensaa suoraan tulpanreiästä sisään.
Kaasari putsattu ja tarkastettu.
Sytytystä katottu, ajotusmerkit löytyi, katkojankärkiväli 0.3-0.4 mm (oikeasta arvosta ei tietoa) Sytytys näyttäis olevan kohdallaan ja kipinäkin tulee kun kunnolla vetäsee narusta!
Moottori käy ihan hyvin kun vaa saa käyntiin (välillä saattaa vähän yskästä)
Käynnistyminen on tullut vaan entistä hankalammaks?
Onko muuten mitääm "sääntöä" miten moottori pitää käynnistää esim. pitääkö ryyppy olla aina päällä kun käynnistää kylmää moottoria tai pitääkö laittaa kaasua päälle miten paljon?
Neuvoja tarvittaisiin!!
Nyt ei tahdo lähteä käyntiin lämpimästä tallistakaan, saattaa lähteä jos kaataa bensaa suoraan tulpanreiästä sisään.
Kaasari putsattu ja tarkastettu.
Sytytystä katottu, ajotusmerkit löytyi, katkojankärkiväli 0.3-0.4 mm (oikeasta arvosta ei tietoa) Sytytys näyttäis olevan kohdallaan ja kipinäkin tulee kun kunnolla vetäsee narusta!
Moottori käy ihan hyvin kun vaa saa käyntiin (välillä saattaa vähän yskästä)
Käynnistyminen on tullut vaan entistä hankalammaks?
Onko muuten mitääm "sääntöä" miten moottori pitää käynnistää esim. pitääkö ryyppy olla aina päällä kun käynnistää kylmää moottoria tai pitääkö laittaa kaasua päälle miten paljon?
Neuvoja tarvittaisiin!!
-
- Viestit: 3445
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ajokki, Google [Bot], Jaritapani, Matsikka ja 49 vierailijaa