ok-6
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:39 am
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
- Viesti:
ok-6
Välillä vähän syvällisemmin mokoman tekniikasta. Muuten aika simppeli juttu,mutta mitenhän kytkin akseli on saatu ylettymään? Äkkiseltään ajattelisin ettei kytkin akselia olisi muutettu,mutta toisaalta jos vauhtipyörää on kasvatettu toistakymmentä senttiä,luulisi kampiakselin laakereitten rasittuvan melkopaljon. Onko kukaan päässy näkemään ok:ta osina?
- mike
- Viestit: 5326
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Jos sinne on tällätty pidempi akseli tai jatkopätkä...
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 2:15 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 234
- Liittynyt: La Joulu 24, 2005 10:28 pm
- Paikkakunta: e-p
- Viesti:
- mike
- Viestit: 5326
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 2:15 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:39 am
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
- Viesti:
Enpä muistanut että countyssakin on käytetty saman tapaista variaatiota. Tossa jo mallailin teräs klimppiä,mistä ois sorvannut jatkoa vauhtipyörään,mutta syntyyhän se kahdesta vauhtipyörästäkin. Mutta perimmäinen ajatus miksi kysymyksen esitin,oli saada jotain varmuutta asiaan,kun alkoi se laakereiden kestävyys arveluttamaan. Mutta näemmä ne sen tupla vauhtipyörän kestää,jos kerran kutos countyssakin on semmosta käytetty. Ala vääntöä taitaa riittää...
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:39 am
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
- Viesti:
-
- Viestit: 312
- Liittynyt: To Tammi 08, 2009 9:34 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 4191
- Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 10:00 pm
- Paikkakunta: 39750
- Viesti:
-
- Viestit: 10746
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Aiheesta sen verran lisää, että vilkuilin tänään Rauta&Petroolissa näytillä ollutta hienoa OK-6:ta ja heräsi siitä kysymys. Siinä oli jotakin n. 20mm paksua teräslevyä 3 kappaletta nipussa laatikon ja perän alla. Ovat ilmeisesti lisäpainot, että kasvanutta tehoa saisi hyödynnettyä. Onko ne levypainot alkuperäiset?ultimate welder kirjoitti:No,Orasvuon Konepajan tuotteesta,eli OK-6 traktorista tietty.
-
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Marras 04, 2010 5:56 pm
- Paikkakunta: ETELÄ-POHOJANMAA
- Viesti:
Täällä on 1 niistä 12 jotka tehty.
Yksi purettu IKHn purkaamolla jonka muutos osat kulki omien aarteitten kautta Ikaalisiin toiselle Foorti keräilijälle.
Moottorin päässä teollisuusmallin vauhtipyörä jonhon pultattu muutos kappale joka näyttää kahdelta n12mm levyltä jossa n3-4cm "ainesputki" levyjen välissä.
Tämä lappale pultattu vautipyörään ja takimmaiseen levyyn pultattu järeämpi kytkin.
Kappaleet jonkin asteen kopiot 954 1004 1124 Countyn malleista jossa käytössä teollisuus mallin pata.
Painolevyt 3kpl vakiot samoin 16mm keskiölevyt vanteissa.
yksi metsä SALO hyttinen OK-6 myynissä jos kiinostaa jotakuta tälläinen harvinaisuus.
Yksi purettu IKHn purkaamolla jonka muutos osat kulki omien aarteitten kautta Ikaalisiin toiselle Foorti keräilijälle.
Moottorin päässä teollisuusmallin vauhtipyörä jonhon pultattu muutos kappale joka näyttää kahdelta n12mm levyltä jossa n3-4cm "ainesputki" levyjen välissä.
Tämä lappale pultattu vautipyörään ja takimmaiseen levyyn pultattu järeämpi kytkin.
Kappaleet jonkin asteen kopiot 954 1004 1124 Countyn malleista jossa käytössä teollisuus mallin pata.
Painolevyt 3kpl vakiot samoin 16mm keskiölevyt vanteissa.
yksi metsä SALO hyttinen OK-6 myynissä jos kiinostaa jotakuta tälläinen harvinaisuus.
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 7:09 pm
- Paikkakunta: Sippola
- Viesti:
-
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ke Heinä 25, 2012 11:58 pm
- Viesti:
ite ostin justiin tommosen ok-6 jossa on takasovitteena hiiabin kuormaaja täytys vaan käydä ajelees se kotia vissiin ny torstaina.toihan on traderin moottori? en katellu sen tarkemmin ku kävin koeajamassa.komeesti käy ainakin.missäpäin county miehen ok-6 on myynnis?
nii hyvä raktoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ke Heinä 25, 2012 11:58 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Marras 04, 2010 5:56 pm
- Paikkakunta: ETELÄ-POHOJANMAA
- Viesti:
Vihdissä asuva Foorti keräilijä Selvitti jo vuosia sitten OK-6ten historian
ja kyseisten koneitten olin paikat 12 tehty joista osassa orasvuon hytti osa ilman ja kahdessa Metsä-SALO ohjaamo ka olikohan joutsat katolla.
Maskussa ja Vihdissä orasvuon hyttiset. oma ilman kuten Gårskullan kartanonkin kone. Jalasjärvellä perikunta myy tätä metsä hyttistä konetta mutta erittäin kovaan hintaan ei ole erityisen siisti.
Mitä nyt muistelen olikohan Hausjärvellä yksi ja toinen metsämalli Suonenjoella mutta kyseinen kone ajettu ristikkosiltaan ja liian mataan oli kone mennyt kolmeksi hytti oli kestänyt iskut nosturi ja voimansiirron kuoret ei. On vissiin ehjätty. yksi purettu ja Ikaalisten mies ostanut -75 mallisen josta tekee ok-6. Tämän puretun moottori jossain puimurissa nykyään. E-P Koneella ja tarvikkeella oli joskus myynnissä -97 paikkeilla ja meni myös Jalasjärvelle ja pitäisi olla siellä vieläkin.
OK6 tulleet alun perin jakajapumpuilla mutta vaihdettu yleensä rivi malliseksi omakin Bosch rivi mutta myös Simms. Vihdin kone vielä jakajalla.
ja kyseisten koneitten olin paikat 12 tehty joista osassa orasvuon hytti osa ilman ja kahdessa Metsä-SALO ohjaamo ka olikohan joutsat katolla.
Maskussa ja Vihdissä orasvuon hyttiset. oma ilman kuten Gårskullan kartanonkin kone. Jalasjärvellä perikunta myy tätä metsä hyttistä konetta mutta erittäin kovaan hintaan ei ole erityisen siisti.
Mitä nyt muistelen olikohan Hausjärvellä yksi ja toinen metsämalli Suonenjoella mutta kyseinen kone ajettu ristikkosiltaan ja liian mataan oli kone mennyt kolmeksi hytti oli kestänyt iskut nosturi ja voimansiirron kuoret ei. On vissiin ehjätty. yksi purettu ja Ikaalisten mies ostanut -75 mallisen josta tekee ok-6. Tämän puretun moottori jossain puimurissa nykyään. E-P Koneella ja tarvikkeella oli joskus myynnissä -97 paikkeilla ja meni myös Jalasjärvelle ja pitäisi olla siellä vieläkin.
OK6 tulleet alun perin jakajapumpuilla mutta vaihdettu yleensä rivi malliseksi omakin Bosch rivi mutta myös Simms. Vihdin kone vielä jakajalla.
-
- Viestit: 119
- Liittynyt: To Tammi 24, 2013 8:14 pm
- Paikkakunta: E-P
- Viesti:
- rattori
- Viestit: 11132
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
Pielavedellä paloi yksi...joku vuosi sitten.Coynty mies kirjoitti:Vihdissä asuva Foorti keräilijä Selvitti jo vuosia sitten OK-6ten historian
ja kyseisten koneitten olin paikat 12 tehty joista osassa orasvuon hytti osa ilman ja kahdessa Metsä-SALO ohjaamo ka olikohan joutsat katolla.
Maskussa ja Vihdissä orasvuon hyttiset. oma ilman kuten Gårskullan kartanonkin kone. Jalasjärvellä perikunta myy tätä metsä hyttistä konetta mutta erittäin kovaan hintaan ei ole erityisen siisti.
Mitä nyt muistelen olikohan Hausjärvellä yksi ja toinen metsämalli Suonenjoella mutta kyseinen kone ajettu ristikkosiltaan ja liian mataan oli kone mennyt kolmeksi hytti oli kestänyt iskut nosturi ja voimansiirron kuoret ei. On vissiin ehjätty. yksi purettu ja Ikaalisten mies ostanut -75 mallisen josta tekee ok-6. Tämän puretun moottori jossain puimurissa nykyään. E-P Koneella ja tarvikkeella oli joskus myynnissä -97 paikkeilla ja meni myös Jalasjärvelle ja pitäisi olla siellä vieläkin.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], VesQ ja 69 vierailijaa