miks ei prkl tekstan lämmitys laite puhalla lämmintä

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

s dexta
Viestit: 603
Liittynyt: To Heinä 26, 2007 5:07 pm
Viesti:

miks ei prkl tekstan lämmitys laite puhalla lämmintä

Viesti Kirjoittaja s dexta »

vaikka moottori on ihan kuuma ja neste kiertää ni silti puhaltaa ihan viileetä ilmaa
TunturiPappa
Viestit: 5780
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Ettei vaan olis ilmaa kennossa...

Kokeile vähän ravottaa letkua, jos vaikka tulis ilmaa. Varo kumminkin, ettei ruikkaa glykolia silmään.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
s dexta
Viestit: 603
Liittynyt: To Heinä 26, 2007 5:07 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja s dexta »

kyllä sieltä on ilmat päästettu pois. tulo letku on ihan kuuma mutta silti ei puhalla ku ihan kylmää
Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel »

Mistä se ottaa veden moottorissa, siis se letku joka menee kennon yläosaan ja minne palauttaa sen veden moottorissa?

Voi siellä olla ilmalukkokin jos letku käy korkealla matkalla.
s dexta
Viestit: 603
Liittynyt: To Heinä 26, 2007 5:07 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja s dexta »

tulee ala vesiletkusta ja menee lokin kuppeeseen
kivimies
Viestit: 2874
Liittynyt: Su Touko 04, 2008 11:26 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kivimies »

Kyllä mustakin vaikuttais ilmalta tai joltain muulta tukokselta.
konemies1
Viestit: 2701
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 8:55 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja konemies1 »

s dexta kirjoitti:kyllä sieltä on ilmat päästettu pois. tulo letku on ihan kuuma mutta silti ei puhalla ku ihan kylmää
Kokeile onko kennon toiselta, siis kylmältä puolelta lähtevä letku lämmin, siitä saat tärkeää tietoa miss' vika lymyää.
Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel »

s dexta kirjoitti:tulee ala vesiletkusta ja menee lokin kuppeeseen
Kiertosuunta pitää siis olla sellainen että tulee kannen yläosasta kennon yläosaan ja poistuu kennon alaosasta vesipumpun imupuolelle. (alavesiletkuun) Lokin alaosassa on vesi huomattavasti kylmempää kuin kannessa, koska sinne lokin alaosaan se vesipumppu työntää sen jäähdyttäjästä tulevan kylmän veden.

Jos on kytketty näin, niin voi jatkaa hommaa ja kädellä koittaa mihinkä saakka on kuuma. Voi se kennokin olla tukossa ja joskus vesipumpun siipipyörästä kadonneet siivet vuosien mittaan tai siivillä yli millin välys vastakartioon. Jos termostaatti ei toimi, ei kannata odottaa pahemmin lämpöäkään kennosta kahdesta syystä, vesi ei ole kuumaa ja vesipumppu kierrättää helpoimman kautta, auki jäänyt termostaatti antaa vapaan kierron jäähdyttäjän pienempivastuksisen kennon kautta. Kannesta tulevan letkun pitää siis olla niin kuuma ettei varmasti kättä kestä. Kokeile myös minkä lämpöistä on paluuvesi kennon alaosasta alavesiletkuun. Jos kylmä, silloin vesi ei kierrä.
ylioyja
Viestit: 7661
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ylioyja »

s dexta kirjoitti:tulee ala vesiletkusta ja menee lokin kuppeeseen
Eikös alavesiletkussa o just syyläröityä kylmää?
Toisaalta siä lienee imu, joten ehkä kierto onkin toisin päin.
Mitäs jos ottas kannesta nesteen, jostain termostaatin läheltä
ehkä ja palauttas alavesiletkuun.
maukka
Viestit: 865
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:53 pm
Paikkakunta: uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maukka »

Kenno tukossa tai sopimaton kenno , jos kyseessä joku henkilöauton vanha lämppäri saattaa ilma mennä kennon ohitse ?
s dexta
Viestit: 603
Liittynyt: To Heinä 26, 2007 5:07 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja s dexta »

lämppäri on ihan ostettu lisälämmitin
ylioyja
Viestit: 7661
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ylioyja »

Oliskoos kiertosuunnalla vaikutusta ilman poistumiseen kennosta?
Eka kokeilu vois olla letkujen vaihtaminen keskenään kennon liitännöistä.
Homer
Viestit: 19
Liittynyt: Su Joulu 30, 2007 9:15 pm
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer »

Itse taistelin 3000sen lämmityslaitteen kanssa viikonloppuna. Samat systeemit,eli alavesiletkusta lämmittimeen ja lämmittimestä lohkon takaosaan. Ja sama vika,ei lämmintä. Ei millään. Keulaa vaan ylämäkeen ja sitkeästi puristella letkut läpi moneen kertaan ja lopulta tuli pari isoa "röyhtäystä". Sitten nesteen lisäys ja jo alkoi koppi lämmetä.
JURO
Viestit: 3445
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JURO »

s dexta kirjoitti:tulee ala vesiletkusta ja menee lokin kuppeeseen
Eikös sen pitäis tulla kannesta kennoon ja kennosta alavesiletkuun, jos lämppärin molemmat letkut ei ole kuumia neste ei kierrä. Viimekädessä kiertovesipumppu poistaa ongelmat (jos letkut oikein).
maukka
Viestit: 865
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:53 pm
Paikkakunta: uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maukka »

Juron neuvo varmaan oikea , kannesta mahdollisimman läheltä termaria pitäis saada se kuumanvesi sinne lämpärille ja paluu sinne alavesiletkuun
silloin olis varmaan parhaiten hyödynnettävissä se vesipumpun teho . Eikös siinä pikku perkinsissä oo se vesipumppu viellä jotenkin erikoisesti siinnä lohkon ja kannen välissä . Eli lohkosta vesipumpulle ja siitä vasta kierto kanteen , saatan olla täysin väärässä .
s dexta
Viestit: 603
Liittynyt: To Heinä 26, 2007 5:07 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja s dexta »

onko hoomerilla ihan vaan lisälämmitin 3000:sessa
s dexta
Viestit: 603
Liittynyt: To Heinä 26, 2007 5:07 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja s dexta »

Homer
Viestit: 19
Liittynyt: Su Joulu 30, 2007 9:15 pm
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer »

s dexta kirjoitti:onko hoomerilla ihan vaan lisälämmitin 3000:sessa
Ihan tuollainen yleismallin lisälämppäri on paikallaan,ei muita lämmittimiä.
s dexta
Viestit: 603
Liittynyt: To Heinä 26, 2007 5:07 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja s dexta »

tuleeko hyvin lämmintä. millä tasolla se on sulla siellä hytissä
Homer
Viestit: 19
Liittynyt: Su Joulu 30, 2007 9:15 pm
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer »

Kyllä se sen verran lämmittää että hytissä tarkenee. Tosin ei tahdo moottorikaan lämmetä hirveästi näillä pakkasilla pelkässä pihan aurauksessa. Lämmitin on jarrupolkimien kanssa samalla tasolla.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: boxer2000, Google [Bot], Osmo_, Paalari, TunturiPappa ja 60 vierailijaa