Taas se nähtiin, VAG:n Longlife ja öljynsuodatin tukossa!

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

ahma
Viestit: 593
Liittynyt: Su Heinä 06, 2008 3:53 pm
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Taas se nähtiin, VAG:n Longlife ja öljynsuodatin tukossa!

Viesti Kirjoittaja ahma »

ks. koneosasto, sama otsikko..
Viimeksi muokannut ahma, Pe Loka 23, 2009 6:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ahma
Viestit: 593
Liittynyt: Su Heinä 06, 2008 3:53 pm
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahma »

SORRY; Tämä juttu oli tarkoitettu koneosastolle!!!! :oops:

Voisiko ylläpito poistaa tämän, sillä tein koneosastolle jo saman otsikon.. Kiitos... :oops:
rajora

Re: Taas se nähtiin, VAG:n Longlife ja öljynsuodatin tukossa

Viesti Kirjoittaja rajora »

ahma kirjoitti:Sain töissä tehtäväkseni VW:n kuudenkympin huollon. Auton mittarissa oli 57000km

Oli huollettu kerran aiemmin, pari vuotta sitten merkkiliikkeessä. Longlife- systeemi kun mahdollistaa huollon 30000km tai kahden vuoden välein.

Kaksi vuotta ja 30 tuhatta kilometriä oli siis tullut täyteen, ja huoltoa aloitellessa öljynsuodatinkotelon avattuani oli vastassa turhankin tuttu näky:

Suodatinpatruuna oli keskeltä sisäänpäin vetäytynyt ja malliltaan kuin tiimalasi. Oli siis aivan tukossa. Tarkemmin sitä tutkailtuani paperilamellien välistä löytyi iso reikä.

Yllätyksenä tämä ei tullut, mutta uutta asiassa oli että kyseessä oli BENSAKONE :roll: Dieseleissähän suodatin on lähes aina enemmän tai vähemmän kurtussa.

Takseissa, tai muissa autoissa joilla ajetaan kolmekymppiä täyteen yhden vuoden sisällä, ei ongelma ole niin paha.

On jokaisen oma asia miten autonsa huoltaa tai huollattaa. Hinnassa käy periatteessa yksiin ajaako 30 vai 15 tuhatta öljynvaihtovälillä, pitkän vaihtovälin öljy kun on puolta kalliimpaa.

Halusin vain tuoda esiin mielipiteeni asiasta, kun usein omakohtaisesti näen mitä paskaa Longlife-järjestelmään kuuluvien moottoreiden s
isältä löytyy, jo näin vähän ajettuna. Eli öljynvaihto kunniaan!
Mitä piirakkaa se sinulle kuuluu koska ölkyt vaihetaan omaan autoon. Se ei ole sinun auto :lol:
jonash
Viestit: 346
Liittynyt: Ma Tammi 22, 2007 8:25 pm
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jonash »

5000 km ja uudet öljyt + suodatin on resepti.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], laaksot, rautakasa, Valte33 ja 39 vierailijaa