Taas se nähtiin, VAG:n Longlife ja öljynsuodatin tukossa!
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: Su Heinä 06, 2008 3:53 pm
- Paikkakunta: Savo
- Viesti:
Taas se nähtiin, VAG:n Longlife ja öljynsuodatin tukossa!
ks. koneosasto, sama otsikko..
Viimeksi muokannut ahma, Pe Loka 23, 2009 6:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: Su Heinä 06, 2008 3:53 pm
- Paikkakunta: Savo
- Viesti:
Re: Taas se nähtiin, VAG:n Longlife ja öljynsuodatin tukossa
Mitä piirakkaa se sinulle kuuluu koska ölkyt vaihetaan omaan autoon. Se ei ole sinun autoahma kirjoitti:Sain töissä tehtäväkseni VW:n kuudenkympin huollon. Auton mittarissa oli 57000km
Oli huollettu kerran aiemmin, pari vuotta sitten merkkiliikkeessä. Longlife- systeemi kun mahdollistaa huollon 30000km tai kahden vuoden välein.
Kaksi vuotta ja 30 tuhatta kilometriä oli siis tullut täyteen, ja huoltoa aloitellessa öljynsuodatinkotelon avattuani oli vastassa turhankin tuttu näky:
Suodatinpatruuna oli keskeltä sisäänpäin vetäytynyt ja malliltaan kuin tiimalasi. Oli siis aivan tukossa. Tarkemmin sitä tutkailtuani paperilamellien välistä löytyi iso reikä.
Yllätyksenä tämä ei tullut, mutta uutta asiassa oli että kyseessä oli BENSAKONE Dieseleissähän suodatin on lähes aina enemmän tai vähemmän kurtussa.
Takseissa, tai muissa autoissa joilla ajetaan kolmekymppiä täyteen yhden vuoden sisällä, ei ongelma ole niin paha.
On jokaisen oma asia miten autonsa huoltaa tai huollattaa. Hinnassa käy periatteessa yksiin ajaako 30 vai 15 tuhatta öljynvaihtovälillä, pitkän vaihtovälin öljy kun on puolta kalliimpaa.
Halusin vain tuoda esiin mielipiteeni asiasta, kun usein omakohtaisesti näen mitä paskaa Longlife-järjestelmään kuuluvien moottoreiden s
isältä löytyy, jo näin vähän ajettuna. Eli öljynvaihto kunniaan!
-
- Viestit: 346
- Liittynyt: Ma Tammi 22, 2007 8:25 pm
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], laaksot, rautakasa, Valte33 ja 39 vierailijaa