moro
on kyseessä venäläinen sorvi jonka kytkin purettiin tuossa ja sitte kasattiin hijotuilla levyillä. Kysymys kuuluu jotta että miten se pitäs säätää ja millaset on välykset pakoissa? nyt se tekee sen että eteen päin veto ryömittää hiukkasen vapaa asennossa. mut jos löysää säätöä niin alkaa luistaan. välystä on vapaa asennossa n.0.4mm. olisin kiitollinen jos tuohon säätöön sais toimivat ohjeet....
sorvin kytkin
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Laahaako kytkin myös lämpimillä öljyillä? Usein kuluneessa kytkimessä käy niin että vivustojen liikeradat muuttuu ja siitä ei saa aivan pitävää ellei se hiukan laahaa.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: Pe Loka 09, 2009 5:49 pm
- Viesti:
Vapaa-asennossa pitää kummankin suunnan pakat olla löysänä.
Karajarru on erikseen. Venäläisissä sähkömagneettinen yleensä.Ainakin IM 63:ssa.
Katso että se karajarru yleensä toimii.Jos se on pois toiminnasta,niin kara tahtoo pyöriä vapaanakin.Siksihän sitä jarrua tarvitaankin!!
Nyt kun levyt on hiottu,niin ne vipukulmat ovat todella muuttuneet.
Niitäkin voidaan säätää. Sinne käytön puolen pakkaan olisi voinut sorvata täytelevyn ,siis ihan päimmäiseksi,niin kulmat pysyisi samana.
Siellä vivustossa on 3-lovinen kuula-kulissi.Vapaa-käyttö-pakki asennoille oma lovensa johon kuula napsahtaa . Sen asentoa voi tarvittaessa kääntää.
Koko kytkin vivusto kannattaa mennä läpi ja tihittää tarvittaessa.
Meillä hiottiin pari päivää sitten asiakkaan IM 63:sen levyt! Et kai ole AIKUn porukkaa?
Karajarru on erikseen. Venäläisissä sähkömagneettinen yleensä.Ainakin IM 63:ssa.
Katso että se karajarru yleensä toimii.Jos se on pois toiminnasta,niin kara tahtoo pyöriä vapaanakin.Siksihän sitä jarrua tarvitaankin!!
Nyt kun levyt on hiottu,niin ne vipukulmat ovat todella muuttuneet.
Niitäkin voidaan säätää. Sinne käytön puolen pakkaan olisi voinut sorvata täytelevyn ,siis ihan päimmäiseksi,niin kulmat pysyisi samana.
Siellä vivustossa on 3-lovinen kuula-kulissi.Vapaa-käyttö-pakki asennoille oma lovensa johon kuula napsahtaa . Sen asentoa voi tarvittaessa kääntää.
Koko kytkin vivusto kannattaa mennä läpi ja tihittää tarvittaessa.
Meillä hiottiin pari päivää sitten asiakkaan IM 63:sen levyt! Et kai ole AIKUn porukkaa?
-
- Viestit: 6813
- Liittynyt: La Elo 02, 2008 1:14 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
On muuten nähty sellainenkin ihme, että sorvi voi räjähtää . Yhdellä työmaalla isossa sorvissa oli siinä eteen-taakse-vapaa vivustossa jotain häikkää. Sorvaaja itse tunsi koneensa, mutta tuuraaja ei huomannut, että kytkin liirasi vähän koko ajan. Sitten kun jysähti niin koko valurautainen vaihdelootan kansi kävi liki hallin katossa. Sorvaajalta meinasi mennä huonot housuun. Öljyhöyryt syttyivät vaihdeaskissa.
Itse hitsasin levystä ja neliötangosta uuden kannen siihen sorviin, koneistettiin käypäiseksi. Vanha kun hajosi palasiksi.
Itse hitsasin levystä ja neliötangosta uuden kannen siihen sorviin, koneistettiin käypäiseksi. Vanha kun hajosi palasiksi.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: beetu, Google [Bot], Jounie, Urbo ja 45 vierailijaa