Amerikan peräkärrysäädökset
- Refy
- Viestit: 3840
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 9:57 am
- Paikkakunta: Satakunta
- Viesti:
Amerikan peräkärrysäädökset
Sattuipa viime viikolla kännykkäkameran eteen tuommoinen ilmestys:
Vastaavanlaisilla virityksillä näyttivät Idahon maajussit kuskaavan pyöröpaaleja ym. tarvikkeita. Usiampi paali sopi kyytiin.
Bongasin tien päällä muutaman samanlaisen yhdistelmän, jossa oli vielä jonon jatkona henkilöauto a-puomilla hinauksessa.
Vastaavanlaisilla virityksillä näyttivät Idahon maajussit kuskaavan pyöröpaaleja ym. tarvikkeita. Usiampi paali sopi kyytiin.
Bongasin tien päällä muutaman samanlaisen yhdistelmän, jossa oli vielä jonon jatkona henkilöauto a-puomilla hinauksessa.
Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
https://www.thebackupcolony.org
ALStuttu
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
https://www.thebackupcolony.org
ALStuttu
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:12 pm
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Tollanen on suomen rekisterissäkin, vai onko toi kuva suomesta.
Kerto mies joka omistaa tollasen suomessa, että kyllä on virkavalta kiinnostunut kun sen kanssa liikkuu tien päällä.
Kerto mies joka omistaa tollasen suomessa, että kyllä on virkavalta kiinnostunut kun sen kanssa liikkuu tien päällä.
Ympyrä kun sulkeutuu ollaan lähtöpisteessä.
http://www.konekansa.net/content.php?1-Etusivu
http://www.konekansa.net/content.php?1-Etusivu
- Refy
- Viestit: 3840
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 9:57 am
- Paikkakunta: Satakunta
- Viesti:
Kuva oli Amerikasta, idaholaisen hotellin parkkipaikalta.
Hevosiakin näköjään sopii kuusi kappaletta kyytiin, kun on riittävän iso kärry: http://www.doublebarttransport.com/id4.html
Hevosiakin näköjään sopii kuusi kappaletta kyytiin, kun on riittävän iso kärry: http://www.doublebarttransport.com/id4.html
Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
https://www.thebackupcolony.org
ALStuttu
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
https://www.thebackupcolony.org
ALStuttu
-
- Viestit: 2366
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 8:30 am
- Paikkakunta: Oulun eteläinen
- Viesti:
-
- Viestit: 893
- Liittynyt: Su Loka 28, 2007 7:16 pm
- Paikkakunta: Entinen Oulun lääni
- Viesti:
Juu, taisi sitten olla se, jonka näin tässä meidän kylän läpi menevän elokuussa. Oli vaan asunto-osan alla kahdet rattaat peräkkäin, eikä kolmet, kuten kuvan vehkeessä on. Olin sen verran kaukana tiestä, etten nähnyt kilpiä mistä maasta oli kotoisin.topik kirjoitti:Tollanen on suomen rekisterissäkin,
Ei tuollaisia yhdistelmiä taida kovin montaa suomessa ehkä olla.
- Mikä virkistää, voi myös tappaa -
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:01 pm
- Viesti:
- Refy
- Viestit: 3840
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 9:57 am
- Paikkakunta: Satakunta
- Viesti:
Semmoisen käsityksen sain nettiä selailemalla, että noissa amerikkalaisten puoliperävaunutyyppisissä systeemeissä laskettaisiin vetoautoa kuormittava paino ikään kuin auton kuormaksi (eli kantavuudeltaan tonnin pakussa saisi kärryssä olla tonnin aisapaino jne.), ja sitten olisi erikseen yhdistelmän kokonaispainolle joku raja.
Sen mitä noita ehdin ja kehtasin vakoilla, niin näytti pickupin lavalla olevan taka-akselin kohdalle kiinnitetty ihan tavallinen kuorma-auton vetopöytä, ja kärryssä vissiinkin sähköjarrut.
Sen mitä noita ehdin ja kehtasin vakoilla, niin näytti pickupin lavalla olevan taka-akselin kohdalle kiinnitetty ihan tavallinen kuorma-auton vetopöytä, ja kärryssä vissiinkin sähköjarrut.
Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
https://www.thebackupcolony.org
ALStuttu
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
https://www.thebackupcolony.org
ALStuttu
-
- Viestit: 1141
- Liittynyt: La Tammi 31, 2009 6:26 pm
- Viesti:
muistaakseni od:n palstalla on tuota juttua käsitelty jaajastikin,muistaakseni tulivat siihen tulokseen että aika vaikea on saada lailliseksi Suomeen.
juurikin tuon vetopöydän takia? ja eikös noissa pitäisi olla ilmajarrut?
autoon kompura ym venttiilit?
ja niin ne ihanat ystävämme jotka ovat aina väärässä paikassa väärään aikaan, tuntuvat olevan niin kovin kiinnostuneita kaikesta vähäänkään jenkkeihin liittyvästä...ja ainakin jos siellä on perässä ns rivitalon pätkä
e:linkkiä...:
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 565f67fdb3
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... sc&start=0
muoks: hakusanalla gooseneck (hanhenkaula) löytyy googlesta hienoa kuvia
juurikin tuon vetopöydän takia? ja eikös noissa pitäisi olla ilmajarrut?
autoon kompura ym venttiilit?
ja niin ne ihanat ystävämme jotka ovat aina väärässä paikassa väärään aikaan, tuntuvat olevan niin kovin kiinnostuneita kaikesta vähäänkään jenkkeihin liittyvästä...ja ainakin jos siellä on perässä ns rivitalon pätkä
e:linkkiä...:
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 565f67fdb3
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... sc&start=0
muoks: hakusanalla gooseneck (hanhenkaula) löytyy googlesta hienoa kuvia
-
- Viestit: 2617
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Tähän aiheeseen liittyen,taannoin näin liikenteessä ihan uuden pienen täysperävaunun jonka akselit näytti vahvasti työntöjarrullisilta niillä tosi matalilla kärrynrenkailla...vetoautona oli lavamallin LT-volkkari.
Onnistuuko tosiaan työntöjarrujen käyttö pienessä täysperävaunussa?
-kärry oli ihan tehdastekoinen ja rekisterissä,kuormana oli lautanippu sekä veturissa että kärryssä.
Onnistuuko tosiaan työntöjarrujen käyttö pienessä täysperävaunussa?
-kärry oli ihan tehdastekoinen ja rekisterissä,kuormana oli lautanippu sekä veturissa että kärryssä.
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: La Tammi 14, 2006 6:16 pm
- Viesti:
Kyllä taittaa onnistua . Tuttu rakensi alumiinisen täysperävaunun työntöjaruilla.TKH kirjoitti:Tähän aiheeseen liittyen,taannoin näin liikenteessä ihan uuden pienen täysperävaunun jonka akselit näytti vahvasti työntöjarrullisilta niillä tosi matalilla kärrynrenkailla...vetoautona oli lavamallin LT-volkkari.
Onnistuuko tosiaan työntöjarrujen käyttö pienessä täysperävaunussa?
-kärry oli ihan tehdastekoinen ja rekisterissä,kuormana oli lautanippu sekä veturissa että kärryssä.
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 8:26 am
- Paikkakunta: Kiiminki
- Viesti:
Amerikan peräkärrysäädökset
Aiheesen myös liityen,minkäpainoista kulkuneuvoa saa hinata 120 kg
painavalla dollylla.(etuakseli kääntöpöydällä lukittuna,perä vapaana)
joutopappa
painavalla dollylla.(etuakseli kääntöpöydällä lukittuna,perä vapaana)
joutopappa
Mikä siellä nyt kolisee?
-
- Viestit: 802
- Liittynyt: Su Joulu 25, 2005 7:30 pm
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
www.nettikone.com ID-751378 Myynnissä tuommonen vaunu.
-
- Viestit: 2366
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 8:30 am
- Paikkakunta: Oulun eteläinen
- Viesti:
Ja yrittää muistaa, että umpikujaan ei ajeta.NH kirjoitti:Parhaimmillaan ( pahimmillaan ?) jenkkipoika hinaa matkailuautolla jotain Accordin kokoista henkilöautoa, jonka peräkoukussa heiluu vielä kohtalaisen kokoinen venetarileri skiboatilla lastattuna.
________________________________________________
Same Explorer 65 -86
Same Explorer 65 -86
-
- Viestit: 6813
- Liittynyt: La Elo 02, 2008 1:14 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Jospa siellä on muitakin kuin näitä Navteqin karttoja, joissa näkyy kaikki lehmienkin polut 10 vuoden takaa...kaitsur kirjoitti:Ja yrittää muistaa, että umpikujaan ei ajeta.NH kirjoitti:Parhaimmillaan ( pahimmillaan ?) jenkkipoika hinaa matkailuautolla jotain Accordin kokoista henkilöautoa, jonka peräkoukussa heiluu vielä kohtalaisen kokoinen venetarileri skiboatilla lastattuna.
-
- Viestit: 2617
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
http://www.scanmotors.fi/peravaunut.php
Perhana,on tuollaiset täysperävaunut työntöjarruilla tosiaan mahdollisia
-mahtaa olla vekkuli ajettava liukkaalla jarrutuksissa
Perhana,on tuollaiset täysperävaunut työntöjarruilla tosiaan mahdollisia
-mahtaa olla vekkuli ajettava liukkaalla jarrutuksissa
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
-
- Viestit: 5877
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
"voidaan vetää hinattavana laitteena 80 km/h"Conman kirjoitti:www.nettikone.com ID-751378 Myynnissä tuommonen vaunu.
jaa, että niinköhän.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], rautakasa ja 45 vierailijaa