Auto ~1000€, lyhyelle Emännälle?
-
- Viestit: 537
- Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 7:54 am
- Viesti:
Auto ~1000€, lyhyelle Emännälle?
Emäntä ei pituudella pilattu, jonkun sentin vaille puoltoista metriä. Haussa kauppakassi, hinta luokassa tonni, mieluummin alle. Haen siis sopivaa automerkkiä/mallia, nettiautosta sitten löytynee sopiva yksilö..
Kysymykseni siis: mikä 80/90-luvun auto sopisi myös lyhyelle ihmiselle?
Tähän asti koeistuttu muutamia: vanhat japsit tuntuvat epäsopivilta, corolla, carina ja sunny. 94 Ventossa löytyi istuimen korkeussäätö, mutta hinta ei täsmännyt.
Tämä ei siis ole ostoilmoitus, ideoita muuten vaan otetaan vastaan. Toki, jos myynnissä kultaa pronssin hinnalla niin sitten
Kysymykseni siis: mikä 80/90-luvun auto sopisi myös lyhyelle ihmiselle?
Tähän asti koeistuttu muutamia: vanhat japsit tuntuvat epäsopivilta, corolla, carina ja sunny. 94 Ventossa löytyi istuimen korkeussäätö, mutta hinta ei täsmännyt.
Tämä ei siis ole ostoilmoitus, ideoita muuten vaan otetaan vastaan. Toki, jos myynnissä kultaa pronssin hinnalla niin sitten
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin.
-
- Viestit: 4191
- Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 10:00 pm
- Paikkakunta: 39750
- Viesti:
-
- Viestit: 4575
- Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 3:19 pm
- Paikkakunta: vihti
- Viesti:
Ainakin -89 Subaru Legacy GX:ssä on jo istuimen korkeussäätö. Auto on muutenkin oikein mukava ajettava, neliveto ja symmetrinen voimansiirto takaavat tukevan ja yllätyksettömän käyttäytymisen (jos ei polkaise kaasua liian syvään ). Suosittelen
www.sohvinkulma.fi
International McCormick B 414 vm 1961 työkone
Ford Super Major 5000, isännän lelu : )
International McCormick B 414 vm 1961 työkone
Ford Super Major 5000, isännän lelu : )
-
- Viestit: 1121
- Liittynyt: To Elo 17, 2006 11:23 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Eikös kaikki tuon aikakauden autot sopineet lyhyellekin ihmiselle?
Niistähän näki ulos aivan eri tavalla kuin nykyisistä.
Penkit on painuneet, vähän lisätoppausta istuinsuojan alle ja säätö eteen.
Ohjaustehostin pienelle naiselle olisi paikallaan.
Ladaa moitittiin ajoasennosta, minä laitoin ralliratin ja viisi senttiä kovaa superlonia penkille ja ajoin harasoo monet vuodet. Lystikseen siinä istui.
Fiatit ja japsit lienee perinteisesti mitoitettu pienikokoisemmille.
Niistähän näki ulos aivan eri tavalla kuin nykyisistä.
Penkit on painuneet, vähän lisätoppausta istuinsuojan alle ja säätö eteen.
Ohjaustehostin pienelle naiselle olisi paikallaan.
Ladaa moitittiin ajoasennosta, minä laitoin ralliratin ja viisi senttiä kovaa superlonia penkille ja ajoin harasoo monet vuodet. Lystikseen siinä istui.
Fiatit ja japsit lienee perinteisesti mitoitettu pienikokoisemmille.
-
- Viestit: 143
- Liittynyt: La Huhti 18, 2009 10:32 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 527
- Liittynyt: Ti Maalis 07, 2006 3:56 pm
- Paikkakunta: Ilimajoki
- Viesti:
-
- Viestit: 4191
- Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 10:00 pm
- Paikkakunta: 39750
- Viesti:
Tuo Ladan ajoasentohan on italialaista alkuperää,ns.ISA-normien mukainen,lyhennys tulee sanoista Italian Standard Apina. (tämän kuulin jip59:ltä joskus parikytä vuotta sitte )arre kirjoitti:
Ladaa moitittiin ajoasennosta, minä laitoin ralliratin ja viisi senttiä kovaa superlonia penkille ja ajoin harasoo monet vuodet. Lystikseen siinä istui.
Fiatit ja japsit lienee perinteisesti mitoitettu pienikokoisemmille.
-
- Viestit: 7074
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
- Paikkakunta: Pohojammaa
- Viesti:
Eräs opiskelukaverini kertoi, että hänen Volvo Amazonissaan on ihan tehtaan jäljiltä istuimen korkeussäätö. Onkohan uudemmissakin Volvoissa?
Konekansa.fi
Komia on aina komia. Komiat pärijää aina. Kyllä kaikki saa - komiat saa vaan ensin!
Komia on aina komia. Komiat pärijää aina. Kyllä kaikki saa - komiat saa vaan ensin!
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Saab
On.Onkohan uudemmissakin Volvoissa?Onkohan uudemmissakin Volvoissa?
Itse ostin muutama viikko sitten 700€:lla 9000 Saabin 2-autoksi -> siinä saa halvalla hyvät ajo-ominaisuudet ja taitaa olla aikalaisistaan yksi turvallisimpiia autoja -> löytyy ABS & Airbag. Vaimo on lyhyt ja kyllä tykkää sillä ajaa, samoin kuin uudemmalla Volvollakin... Miksi pitäisi ostaa pieni ja turvaton auto
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 527
- Liittynyt: Ti Maalis 07, 2006 3:56 pm
- Paikkakunta: Ilimajoki
- Viesti:
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
9000
No johan pomppas! Etsippä nettiautosta 2001 vuosimallin pikkuautot, mitä sillä saat? Lada Samaran tai Lada 110:n. Pistäpä linkkiä 2000 luvun turvalliseen pikkuautoon jonka saa 700€:lla, tai edes 1000€:lla? Bensan kulutuksella tuskin on väliä jos tonnin autoa hakee.sen ehjän vanhan ysitonnarin hinnalla saa 10v uudemman pikkuauton, joka on tod. näk. turvallisempi ja yleensä vähempiruosteinen ja taloudellisempi.
Olen nähnyt kyllä kolari testin Volvo 940 vs Renault Modus, jossa rellu voitti mutta halvin sellainen maksaa 6900...[/code][/quote]
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 1593
- Liittynyt: To Joulu 27, 2007 12:33 pm
- Viesti:
Re: 9000
[/quote]Nuffield kirjoitti:No johan pomppas! Etsippä nettiautosta 2001 vuosimallin pikkuautot, mitä sillä saat? Lada Samaran tai Lada 110:n. Pistäpä linkkiä 2000 luvun turvalliseen pikkuautoon jonka saa 700€:lla, tai edes 1000€:lla? Bensan kulutuksella tuskin on väliä jos tonnin autoa hakee.sen ehjän vanhan ysitonnarin hinnalla saa 10v uudemman pikkuauton, joka on tod. näk. turvallisempi ja yleensä vähempiruosteinen ja taloudellisempi.
Olen nähnyt kyllä kolari testin Volvo 940 vs Renault Modus, jossa rellu voitti mutta halvin sellainen maksaa 6900...[/code]
Se volvo oli siinä kolarissa heikoimmillaan.
Koska se rysäys tuli auton toiseksi heikoimpaan kohtaan.
Siinähän on moottori ja runko pitkittäin jolloin nokkakolarissa se voima siirtyisi niihin ja matkustamo säilyisi ehjänä.
Kun taas se renault modus on etuvetoinen jolloin se moottori ottaa iskun leveämmältä alueelta.
ja kun tuossa kolarissa se törmäys tapahtui juurikin siitä moottorista ja rungosta sivuun niin renault pääsi porautumaan volvon matkustamoon.
-
- Viestit: 2617
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Oma emäntä on 154cm ja ainakin 2002-mallin Puntosta löytyy meille molemmille sopiva ajoasento (itse oon 189cm),löytyy korkeudensäätö sekä ruorista että jakkarasta
Plussana sähkötehostin jossa city-asento jolla ohjaus muuttuu kaupunkinopeuksissa todella kevyeksi kuten jenkkilotjissa.
Halvimmat kakkoskopan (2000->) alkaa olemaan jo tonnin lähellä hinnaltaan;
http://www.nettiauto.com/fiat/punto/2798271
Plussana sähkötehostin jossa city-asento jolla ohjaus muuttuu kaupunkinopeuksissa todella kevyeksi kuten jenkkilotjissa.
Halvimmat kakkoskopan (2000->) alkaa olemaan jo tonnin lähellä hinnaltaan;
http://www.nettiauto.com/fiat/punto/2798271
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
-
- Viestit: 3442
- Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 1:12 pm
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Tonttusaappi menee 7-8 litran kulutuksella...
Ja on tilava, pikkusen ehkä liian iso ulkomitoiltaan kaupunkiajoon, turvallisuuskin on todettu asia.
Kulkee tarpeettomankin kovaa...
Jos on asenne kohdallaan niin hiivattikin on vaihtoehto, jos haluaa kulkuvälineen halvemmalla... mutta kaikille se ei sovi...
Ja on tilava, pikkusen ehkä liian iso ulkomitoiltaan kaupunkiajoon, turvallisuuskin on todettu asia.
Kulkee tarpeettomankin kovaa...
Jos on asenne kohdallaan niin hiivattikin on vaihtoehto, jos haluaa kulkuvälineen halvemmalla... mutta kaikille se ei sovi...
Kyä aikusella miähellä hyvä o raktori olla...
-
- Viestit: 1473
- Liittynyt: To Elo 30, 2007 8:54 am
- Paikkakunta: KYMI
- Viesti:
-
- Viestit: 6082
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
- Viesti:
Re: 9000
Harmi vaan että elävässä elämässäkin saatta se osuma tulla tuosta heikosta paikasta.Juhnu kirjoitti: Olen nähnyt kyllä kolari testin Volvo 940 vs Renault Modus, jossa rellu voitti mutta halvin sellainen maksaa 6900...
Se volvo oli siinä kolarissa heikoimmillaan.
Koska se rysäys tuli auton toiseksi heikoimpaan kohtaan.
Siinähän on moottori ja runko pitkittäin jolloin nokkakolarissa se voima siirtyisi niihin ja matkustamo säilyisi ehjänä.
Kun taas se renault modus on etuvetoinen jolloin se moottori ottaa iskun leveämmältä alueelta.
ja kun tuossa kolarissa se törmäys tapahtui juurikin siitä moottorista ja rungosta sivuun niin renault pääsi porautumaan volvon matkustamoon.
Täytyy häpeäkseni tunnustaa , että on ollut 8kk kakkosautona Nissan Synny -92... Vaan pakko kai se on vaihtaa ranskalaiseen, on se niin laho, sekä suorastaan vaarallinen ajo-ominaisuuksiltaan soratiellä, pelottava peli. Mutta tonnissa hinnat kuitenkin pyörii, ja sillähän saakin 2000 luvun dieseli ranskiksen.
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
-
- Viestit: 1396
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:40 pm
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Suzuki Swift, kaikki vuosimallit, niistä löytyy säätö myös pienelle ihmiselle. Jos perheessä säätövaran tarvis on vähän isompi (205/155) niin pitää sitten olla kaksi autoa kuten serkkupojalla on. No, lapsetkin on niillä saatettu maailmaan keisarinleikkauksella ettei emännällä paikat repeä...
Omassa perheessä on emäntä samaa kaliiperia kuin minäkin, pituussäätöä ei tarvii muuttaa kun kuski vaihtuu, peiliä vähän säätää niin hyvä on.
Omassa perheessä on emäntä samaa kaliiperia kuin minäkin, pituussäätöä ei tarvii muuttaa kun kuski vaihtuu, peiliä vähän säätää niin hyvä on.
--JaGr
Ford 4610
Ford 4610
-
- Viestit: 1900
- Liittynyt: Pe Tammi 05, 2007 8:38 pm
- Paikkakunta: Salonseutu
- Viesti:
-
- Viestit: 2798
- Liittynyt: To Elo 02, 2007 3:38 pm
- Paikkakunta: keskisuomi
- Viesti:
tonnikalaa peliin
niitä saab 9000 sia saa sopivalla rahalla jos ittellä pysyy jakari käsissä. kannattaa etsiä jo kytkinremontoitu versio kun se tonni hukkuu kytkinremppaan kun sen vie korjaamoon.
-
- Viestit: 3442
- Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 1:12 pm
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
80-luvun esko on ihan käypä vaihtoehto, mutta uudemmat on aika kauheita.
Eilen ajelin yhden TD-esko-savukoneen perässä, ja varmaan paloi öljyä yhtä paljon kuin varsinaista polttoainettakin...
Rellun Clio korimalli 2 on myös pienemmälle ihmiselle hyvä vaihtoehto, melko turvallinen, hyvä ajaa, pieni kulutus, edullisia osia löytyy, ja on vieläpä 16V-moottorilla varustettuna yllättävän käyttövarma peli eikä ruostu.
Hinta vaan tahtoo olla aika kova, kuten yleensäkin automalleilla, jotka ovat hyvässä maineessa... rellussa sentään ranskalaisuus laskee hintaa...
Eilen ajelin yhden TD-esko-savukoneen perässä, ja varmaan paloi öljyä yhtä paljon kuin varsinaista polttoainettakin...
Rellun Clio korimalli 2 on myös pienemmälle ihmiselle hyvä vaihtoehto, melko turvallinen, hyvä ajaa, pieni kulutus, edullisia osia löytyy, ja on vieläpä 16V-moottorilla varustettuna yllättävän käyttövarma peli eikä ruostu.
Hinta vaan tahtoo olla aika kova, kuten yleensäkin automalleilla, jotka ovat hyvässä maineessa... rellussa sentään ranskalaisuus laskee hintaa...
Kyä aikusella miähellä hyvä o raktori olla...
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: EKo, Google [Bot], mtj ja 37 vierailijaa