mf fe35 tuntimittari

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Massey Mann
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 9:53 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

mf fe35 tuntimittari

Viesti Kirjoittaja Massey Mann »

Onko kokemuksia nuista IKH:n tuntimittareista. Mulla on joskus juminu tuon mittarin ja tekis mieli vaihtaa ehjään. Näkyy tuo entinen olevan smithin tekemä ja pyörii ilmeisesti vastapäivään. Onkohan 35x mittari sama kuin MF-FE 35 mallissa(vm.64)?

Mites muuten onko se vaijeri ruuvattu kiinni mittariin vai lähteekö vain vetämällä pois ja takas tökkäämällä?
British Steel
Lavamitsu
Viestit: 5
Liittynyt: Su Touko 10, 2009 8:40 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lavamitsu »

Todennäköisesti mittarit on samat

ja mittari irtoo kahdella pienellä mutterilla pellin takaa ja vaijerissa on kierre holkki

se on varmaan helpompi ottaa ensin koneen päästä irti ja antaa löysää että saa mittarin nostettua reiästä pois ensin
Lucas
Viestit: 2562
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:34 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lucas »

-
Viimeksi muokannut Lucas, Ke Joulu 26, 2018 10:50 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kalvaana
Viestit: 7340
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Kaikissa kolmipyttysissä 35 Ferkuissa sama mittari. Vaijerin molemmissa päissä kierrettävät liitospalikat.
X-malli tuli muuten myyntiin vuonna 62.
Eikös IKH-mittari ole muovikopallinen tarvikerimpula?
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
Massey Mann
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 9:53 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Massey Mann »

Ei taida ihan alkuperäisen tasolle yltää.. Pitää nyt ensin yrittää aukoa ennen kuin lähen uutta ostattelemaan.

Mikä oli Lucaksen mittarissa vian syy?
British Steel
Lucas
Viestit: 2562
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:34 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lucas »

-
Viimeksi muokannut Lucas, Ke Joulu 26, 2018 10:49 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lucas
Viestit: 2562
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:34 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lucas »

-
Viimeksi muokannut Lucas, Ke Joulu 26, 2018 10:49 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Massey Mann
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 9:53 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Massey Mann »

no hoh,
tänään sitten rupesin päästelemään tuota irti. Ensin otin vaijerin pään moottorista ja ihmettelin kun ei näy vaijeria no sitten päästin mittaristakin irti eikä näy vaijeria sieltäkään :x . Noh mittari oli kädessä ja rupesin tarkemmin tutkimaan sitä vaijeria - vedis sen pois ja totesin että eipä oo ei. Sitten lampulla kattelin kulmavaihdetta, niin siihen oli työnnety joku paperi tuppo...

Mites voiko tuo kulmavaihde olla rikki vai miksi siihen oli tuppo tungettu ja pystyykö sen vaihtamaan heittämällä? Nyt tarkemmin tätä mittaria katellessa näkyy nuo ruuvien kannat olevan hieman pyöreitä :? .
British Steel
MOP
Viestit: 7532
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MOP »

Ainakin noihin isompiin saa kulmavaihteita mm. IKHlta ja myös irtovaijereita on saanut. Kokeile vaikka sähköporakoneella se mittari, voi olla ehjäkin.
Massey Mann
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 9:53 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Massey Mann »

sökö oli mittari ja kun lopulta sain sen auki niin oli kuin mistäkin Rolexista eikä ole sellaisia kellosepän taitoja, että sen vielä kuntoon saisi... Eniten ihmetyttää mikä virka on ollut laittaa tukkoon se kulmavaihteen reikä :?
British Steel
MOP
Viestit: 7532
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MOP »

Siitä olisi saattanut vuotaa öljyä ulos.
Lucas
Viestit: 2562
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:34 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lucas »

-
Viimeksi muokannut Lucas, Ke Joulu 26, 2018 10:49 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Korpivainio
Viestit: 1369
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 8:47 pm
Paikkakunta: Isokyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Korpivainio »

Näin unisena vastailen, vaikken edes kunnolla lukenut, mitä kysytään..
Oletan kyseessä olevan fe-35:n (4-mäntäisen), koskapa kulmavaihteesta puhutaan. Omassani on kaikki mittariin liittyvä IKH:n tavaraa, ja hyvin toimii... Mittari on toisinpäin pyörivä, kuin 3-pyttyisissä. Tuossa omassa 3-mäntäisessä myös ollut yli 10 vuotta joku mallia IKH, jotain 700 tuntia ainakin toiminut jo... Ei nyt varmaan ihan täsmällisesti alkuperäisen näköisiä ole, jos tarkkoja ollaan, mutta ovatpahan uusia ja kiiltäviä :-)
Ferguson 20, 2kpl MF-35, MF-148, MF-565, "MF-543", MF 3060E ,
MF 630S , New Holland Kobelco E16 ,
FIAT 127 turbo,Toyota corolla KE20, Ford Sierra Ghia autom,YAMAHA R5 -71,SUZUKI GS450 -84,
Wickström,Olympia,BMV, + muita kivoja leluja+käyttiksiä...
Lucas
Viestit: 2562
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:34 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lucas »

-
Viimeksi muokannut Lucas, Ke Joulu 26, 2018 10:49 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2Ferguson
Viestit: 40
Liittynyt: To Maalis 19, 2009 3:41 pm
Viesti:

Tuntimittari

Viesti Kirjoittaja 2Ferguson »

Laitoin 175:een mittarin malli IKH. Vaijerin alapään kanssa pitää olla tarkka, ettei kierrä yli. Kulmavaihteen käpälät voi olla rikki myöskin. Mittarissa ei päällisinpuolin ole muuta eroa alkuperäiseen, kun M-F merkki puuttuu.
Jos tarkemmin laittelee, niin Englannista saa alkuperäisen samoihin hintoihin, mutta riippuum miten tarkkaan tykkää laitella.
jos haluat Englannin osoitteita, tuossa on pari : Googleta Massey parts, http://www.farmingparts.com , KOMmachines Kannattaa se kulmavaihdekin jotapauksessa vaihtaa, kun se jokatapauksessa on ehtoopuolella, eikä ole kallis. :idea:
Valmet 700 mkII Äes, kylvökone, aurat ja muut maanmöyhennysvehkeet ja rappukippikärryt malli Ford -54
kalvaana
Viestit: 7340
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

3 pyttysessä Fergu 35:ssä ei ole kulmavaihdetta, kun vaijeri lähtee suoraan nokka-akselin takapäästä. Stefa siihen kohti kannattaa vaihtaa samalla, kun paikkoja raplaa.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
Massey Mann
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 9:53 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Massey Mann »

niin siis kolipyttynen M-F fe-35 kyseesä. Luulin että se moottorin perässä oleva kolmionmuotoinen osa ylhäällä moottorin takana oli kulmavaihde, mutta ilmeisesti olin väärässä.
British Steel
Massey Mann
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 9:53 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Re: Tuntimittari

Viesti Kirjoittaja Massey Mann »

2Ferguson kirjoitti: Vaijerin alapään kanssa pitää olla tarkka, ettei kierrä yli.
Mitä tarkoitat yli kiertämisellä?
British Steel
kalvaana
Viestit: 7340
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Se kolmion muotoinen lätkä on alumiinista tehty vaijerin kiinnityspalikka. Stefa on siinä palikan sisässä. Jos stefa vuotaa, ni siinä on juorureikä, josta öljy tulee likaamaan moottorin takapäädyn, eikä mene vaijeria pitkin mittarille.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Aakku, Harjoittelija, Kaunotar, Majestic-12 [Bot] ja 81 vierailijaa