"Select-O-Speed"
-
- Viestit: 865
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:53 pm
- Paikkakunta: uusimaa
- Viesti:
"Select-O-Speed"
Mistä osia Ford 3000 vm.66 Select o speed vaihteistoon , Tarttis ainakin sen "kytkinakselin" sekä kaikki stefat ulostuleviin akseleihin .
Tämä jos mikä on vaikia aihe.
Ei nuihin ainakaan suomesta saa apuja. Kuulopuhheijen mukaan ainoa tietäjä jo ainaski eläkkeellä ettei vaan jo kuopattu että silleen.
Ei kannata nuihin ryhtyä no tonnilla ehjäkoneisen voisin laittaa.
Kaikki SOS- vehkeet on pilattu asiantuntemattomalla käytöllä. No ehkä yksi on ehjä, vielä
Ei nuihin ainakaan suomesta saa apuja. Kuulopuhheijen mukaan ainoa tietäjä jo ainaski eläkkeellä ettei vaan jo kuopattu että silleen.
Ei kannata nuihin ryhtyä no tonnilla ehjäkoneisen voisin laittaa.
Kaikki SOS- vehkeet on pilattu asiantuntemattomalla käytöllä. No ehkä yksi on ehjä, vielä
-
- Viestit: 4704
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:28 pm
- Viesti:
Varsinaista vastausta ei taida löytyä mutta on tästä keskusteltu.
Laita vaikka tuo "Select-O-Speed" hakuun niin löydät juttua.
Suosittelen muuttamaan tuon juttusi nimen sillä S.O.S lyhenne tarkoittaa myö sellaista kuin Save Our Souls (Pelastakaa sielumme) ja se tulkitaan helposti avunpyynnöksi. Kun korjaat sen vakka "Select-O-Speed" niin sitten siitä näkee jo otsikosta mistä oikein kysymys. Näin sellainenkin joka muuten jättäisi keskustelun avaamatta ja pystyy sinua auttamaan niin todennäköisemmin tekee sen. Apuahan sinä pyydätkin mutta et ihan yhdellä lauseella.
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... eb1aca7815
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... eb1aca7815
Kerran olen päässyt koeajon tuollaisella tekemään. Hieno masinistitraktori, harvinainen.
Eikös noista keskusteluista jonka linkitin olekin tuo jälkimmäin sinun avaama.
Stefat nyt ainakin saa stefakaupasta.
Laita vaikka tuo "Select-O-Speed" hakuun niin löydät juttua.
Suosittelen muuttamaan tuon juttusi nimen sillä S.O.S lyhenne tarkoittaa myö sellaista kuin Save Our Souls (Pelastakaa sielumme) ja se tulkitaan helposti avunpyynnöksi. Kun korjaat sen vakka "Select-O-Speed" niin sitten siitä näkee jo otsikosta mistä oikein kysymys. Näin sellainenkin joka muuten jättäisi keskustelun avaamatta ja pystyy sinua auttamaan niin todennäköisemmin tekee sen. Apuahan sinä pyydätkin mutta et ihan yhdellä lauseella.
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... eb1aca7815
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... eb1aca7815
Kerran olen päässyt koeajon tuollaisella tekemään. Hieno masinistitraktori, harvinainen.
Eikös noista keskusteluista jonka linkitin olekin tuo jälkimmäin sinun avaama.
Stefat nyt ainakin saa stefakaupasta.
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Jokainen asiasta tietävä tajuaa heti otsikosta että kyseessä on "selekto spiidi" elikkäs Jerk-o-Matic, miksi sitä nyt sitten kutsuukaan. Osat ovat hakemisissa ja saattaapi olla helpompi teetättää, kuin nuohota joka paikasta. Stefojen uskoisin löytyvän ihan laakeriliikkeestä.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Minkä perhanan takia tuumasta on pitänyt tehdä sellainen mörkö. Melkeen aina menee tilailu hommiksi oli kyse mistä tahansa, tuumaisia kuitenkin käytetään vielä tänäpäivänä. Eikä se tuumainen järjestelmä nyt niin ihmeellinen ole kuin aina luullaan. Minä olen aina saanut tuumaiset laakerit ja stefat kun niitä olen tarvinnut. Mikä halvattu siinä on että laakeriliikkeiden ym. varaosamyyjien ei tarvitse tietää tuon taivaallista tuumaisista. Jos minulle tulee työnalle jokin homma mihin kieltäydyn tekemästä tuumakierteitä sillä perustein että niitä ei enää käytetä niin eipä tartte toiste tehdä sen miehen hommia.
Ja tämä viesti ei sitten viittaa "rajora":n viestiin, vaan hämmästelen tätä maailman meno, alamäkeen...
Ja tämä viesti ei sitten viittaa "rajora":n viestiin, vaan hämmästelen tätä maailman meno, alamäkeen...
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 28156
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Tämä ei oikein liity asiaan, mutta laitan tähän. 165:n startti purkaantui, ja sitten paikalliselta sähkölaite pajalta osia kyselemään. Oli ilmeet siellä aika hämmästyneet kun Lukaisn pötkön nostin tiskille. Mistä tommosen olet löytänyt, oli kysymys. Ei tollaseen osia enää saa mistään. Ihmettelinjos 25 vuotta paikkakunnalla toiminut paja ei moista laitetta ollut nähnytkään, että täytyy sitten olla kova laite, tai sitten vaan ostettu uusia särkyneen tilalle? No onneksi kuitenkin löyty osat entiseltä sähköpajan pitäjältä ja sain startin kuntoon helposti.TunturiPappa kirjoitti:Minkä perhanan takia tuumasta on pitänyt tehdä sellainen mörkö. Melkeen aina menee tilailu hommiksi oli kyse mistä tahansa, tuumaisia kuitenkin käytetään vielä tänäpäivänä. Eikä se tuumainen järjestelmä nyt niin ihmeellinen ole kuin aina luullaan. Minä olen aina saanut tuumaiset laakerit ja stefat kun niitä olen tarvinnut. Mikä halvattu siinä on että laakeriliikkeiden ym. varaosamyyjien ei tarvitse tietää tuon taivaallista tuumaisista. Jos minulle tulee työnalle jokin homma mihin kieltäydyn tekemästä tuumakierteitä sillä perustein että niitä ei enää käytetä niin eipä tartte toiste tehdä sen miehen hommia.
Ja tämä viesti ei sitten viittaa "rajora":n viestiin, vaan hämmästelen tätä maailman meno, alamäkeen...
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 7527
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Ajomiehelle: Korjautin tuollaisen pötköstartin Jyväskylässä Auto-Startti-nimisessä liikkeessä. Ja maahantuojalta tilasivat osat, mitään hankaluutta ei ollut. Ja korjaus onnistui hyvin, tuli uuden veroinen. Mutta maksoi markka-aikaan noin 1800 mk. Vuotta en enään muista, mutta ei hirven kauan kuitenkaan. Ja sitten tuohon varsinaiseen aiheeseen myös liittyen. Olen aikoinaan ajanut tehdasuudella selectospeedillä koeajotilaisuudessa. Olisko ollut kolmetonninen voortti.
- mike
- Viestit: 5326
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
TunturiPappa kirjoitti:
Tiivistekeskukselta kyllä löytyy.
Nuo mitat kun vielä kirjaisi tänne palstalle ylös omaan topicciin niin niistä olisi muillekin hyötyä.........
maukka kirjoitti:Minkä perhanan takia tuumasta on pitänyt tehdä sellainen mörkö. Melkeen aina menee tilailu hommiksi oli kyse mistä tahansa, tuumaisia kuitenkin käytetään vielä tänäpäivänä.
Luultavasti osan stefoista vois saada käymään muista Fordsoneista tai Fordeista kun varaosa myyjällä olis aikaa ja mielenkiintoa mennä mittailemaan hyllyyn.Varaosanumerointi kun ei AINA kerro kaikkea.Joitain käypäsiä stefoja on löytynyt eri mallista, kun ei ole ollut hyllyssä.Ei tosin ole kokemusta s.o.s:ista.Mistä osia Ford 3000 vm.66 Select o speed vaihteistoon , Tarttis ainakin sen "kytkinakselin" sekä kaikki stefat ulostuleviin akseleihin .
Tiivistekeskukselta kyllä löytyy.
Nuo mitat kun vielä kirjaisi tänne palstalle ylös omaan topicciin niin niistä olisi muillekin hyötyä.........
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
-
- Viestit: 7339
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Tuumaiset stefat ei ole ongelma - niitä löytyy Suomen maasta hyvin varustetusta laakeriliikkeestä. Koita saada alkuperäiset stefat mahdollisimman ehjinä pois, että niistä saa mitat tai jopa alkuperäiset merkinnät.
Laitappaa Googleen Ford select - O -speed, ni johan löytyy tarinaa Englannin kielellä vaikka ja kuinka.
Osta korjausopas siihen lootaan ja tutustu sen saloihin - sen mukkaan sen sitten ossaa kasata ja säätääkkin. Nyt kun sen laittaa, ni kestää seuraavat 40 vuotta
Ja jos akselita tai muuta tarvii, ni saattaa tulla halvimmaksi teettää ne kotomaassa. Vilppulassa on sorvaamo Väinö Karpiola @ pojat, jotka tekkee miellellään mitä ihmeellisimmät akselit kaiken maailman pooreinen.
Laitappaa Googleen Ford select - O -speed, ni johan löytyy tarinaa Englannin kielellä vaikka ja kuinka.
Osta korjausopas siihen lootaan ja tutustu sen saloihin - sen mukkaan sen sitten ossaa kasata ja säätääkkin. Nyt kun sen laittaa, ni kestää seuraavat 40 vuotta
Ja jos akselita tai muuta tarvii, ni saattaa tulla halvimmaksi teettää ne kotomaassa. Vilppulassa on sorvaamo Väinö Karpiola @ pojat, jotka tekkee miellellään mitä ihmeellisimmät akselit kaiken maailman pooreinen.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 865
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:53 pm
- Paikkakunta: uusimaa
- Viesti:
Nyt on aski "pöydällä" kytkinakseli pooreistaan loppuunkulunut , täyttäisköhän ne vilppulanmiehet sen ja koneistais uudet poorit .
Ylikuormitus kytkimen poorit myös tiensä päässä , tartee haeskella sopivaa kytkinlevyä josta ottaa poorikeskiön irti ja hitsaa sorvissa vanhaan vetolevyyn kiinni . Ajattelin tehdä isosta porakoneesta pyöritysmoottorin jolla pääsee testaamaan vaihteiston toimintaa ja tekemään irtolaatikkoon tarvittavat paineenmittaukset . Kotimaankielinen
korjaamokirja mulla jo onkin .
Ylikuormitus kytkimen poorit myös tiensä päässä , tartee haeskella sopivaa kytkinlevyä josta ottaa poorikeskiön irti ja hitsaa sorvissa vanhaan vetolevyyn kiinni . Ajattelin tehdä isosta porakoneesta pyöritysmoottorin jolla pääsee testaamaan vaihteiston toimintaa ja tekemään irtolaatikkoon tarvittavat paineenmittaukset . Kotimaankielinen
korjaamokirja mulla jo onkin .
-
- Viestit: 303
- Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 12:00 pm
- Paikkakunta: Ulvila
- Viesti:
Eikös Koneviestissä ollut tässä kesällä esittelyssä viistonninen "automaatti-foorti"? Jos sen lehden löydät, niin luulisin, että entisöijältä saisit apuja vaihteistoremonttiin. Tietysti on mahdollista (ehkä jopa todennäköiostä), että ko. henkilö on jo osallistunut tähän keskusteluun.
Tallissa on kaksi kovaa veetä: Verku ja Vespa
- Pessimisti ei pety! -
- Pessimisti ei pety! -
-
- Viestit: 1141
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:36 pm
- Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Numerossa 9, ilmestynyt 16.6.2009, on tarinaa tuommoisesta Voortista.t_o_m_m_i kirjoitti:Eikös Koneviestissä ollut tässä kesällä esittelyssä viistonninen "automaatti-foorti"? Jos sen lehden löydät, niin luulisin, että entisöijältä saisit apuja vaihteistoremonttiin. Tietysti on mahdollista (ehkä jopa todennäköiostä), että ko. henkilö on jo osallistunut tähän keskusteluun.
Vaihteistolle ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin säätö.
On sillä entisöijällä ainakin S-O-S vaihteiston suomenkielinen manuaali, josko siitä olisi apua?
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua
- mike
- Viestit: 5326
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
Tuolla on ohjeita johonkin malliin, kuvissa kaikki työvaiheet akselin korjaukseen, oliskohan apua...?
http://home.att.net/~jmsmith45/rep.htm
P.S: Tuolla hylsysysteemillä voi sitten korjata myös ainakin 4 sylinterisiin Fordeihin ulosottoakselin boorit, eikä tarvitse katkaista vaihteiston ja perän välistä.Akseli rälläköidään kantikkaaksi ja booripalaan hitsataan hylsy.
http://home.att.net/~jmsmith45/rep.htm
P.S: Tuolla hylsysysteemillä voi sitten korjata myös ainakin 4 sylinterisiin Fordeihin ulosottoakselin boorit, eikä tarvitse katkaista vaihteiston ja perän välistä.Akseli rälläköidään kantikkaaksi ja booripalaan hitsataan hylsy.
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
-
- Viestit: 865
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:53 pm
- Paikkakunta: uusimaa
- Viesti:
Katselin noita korjausohjeita noilta Miken neuvomilta sivuilta , jollain tuollaisella tavalla sitä on korjattava . 3000 tonnisessa on toi vetolevy vähän eri näköinen . Eiköhän siihenkin saa hitsattua konehylsyn kiinni . Omassani on poorit niin kuluneet että siltä kohtiin katkee voimalinja .Nyt 3000 on kolmena tonnin pätkänä pitkin terapialiiteriä
-
- Viestit: 4191
- Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 10:00 pm
- Paikkakunta: 39750
- Viesti:
-
- Viestit: 865
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:53 pm
- Paikkakunta: uusimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 4191
- Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 10:00 pm
- Paikkakunta: 39750
- Viesti:
-
- Viestit: 865
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:53 pm
- Paikkakunta: uusimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 8:51 pm
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], MasaP, mrjb425 ja 62 vierailijaa