"Select-O-Speed"

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

maukka
Viestit: 865
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:53 pm
Paikkakunta: uusimaa
Viesti:

"Select-O-Speed"

Viesti Kirjoittaja maukka »

Mistä osia Ford 3000 vm.66 Select o speed vaihteistoon , Tarttis ainakin sen "kytkinakselin" sekä kaikki stefat ulostuleviin akseleihin .
rajora

Viesti Kirjoittaja rajora »

Tämä jos mikä on vaikia aihe. :shock:

Ei nuihin ainakaan suomesta saa apuja. Kuulopuhheijen mukaan ainoa tietäjä jo ainaski eläkkeellä ettei vaan jo kuopattu että silleen.

Ei kannata nuihin ryhtyä no tonnilla ehjäkoneisen voisin laittaa.

Kaikki SOS- vehkeet on pilattu asiantuntemattomalla käytöllä. No ehkä yksi on ehjä, vielä :lol: :(
Leyland 262 mies
Viestit: 4704
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:28 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Leyland 262 mies »

Varsinaista vastausta ei taida löytyä mutta on tästä keskusteltu.
Laita vaikka tuo "Select-O-Speed" hakuun niin löydät juttua.
Suosittelen muuttamaan tuon juttusi nimen sillä S.O.S lyhenne tarkoittaa myö sellaista kuin Save Our Souls (Pelastakaa sielumme) ja se tulkitaan helposti avunpyynnöksi. Kun korjaat sen vakka "Select-O-Speed" niin sitten siitä näkee jo otsikosta mistä oikein kysymys. Näin sellainenkin joka muuten jättäisi keskustelun avaamatta ja pystyy sinua auttamaan niin todennäköisemmin tekee sen. Apuahan sinä pyydätkin mutta et ihan yhdellä lauseella.
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... eb1aca7815

http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... eb1aca7815

Kerran olen päässyt koeajon tuollaisella tekemään. Hieno masinistitraktori, harvinainen.
Eikös noista keskusteluista jonka linkitin olekin tuo jälkimmäin sinun avaama.
Stefat nyt ainakin saa stefakaupasta.
TunturiPappa
Viestit: 5780
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Jokainen asiasta tietävä tajuaa heti otsikosta että kyseessä on "selekto spiidi" elikkäs Jerk-o-Matic, miksi sitä nyt sitten kutsuukaan. Osat ovat hakemisissa ja saattaapi olla helpompi teetättää, kuin nuohota joka paikasta. Stefojen uskoisin löytyvän ihan laakeriliikkeestä.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
rajora

Viesti Kirjoittaja rajora »

Tuskimpa mitään helepolla mistään ainakaan suomesta koska mitoitus on tuumissa että se niistä stefoista no semppiä kummiski ja onnea ei millään pahalla

Jaa, ehkä engklannin markkinoita kannattais kuuklettaa, jospa siellä olis tietoa...... :?:
TunturiPappa
Viestit: 5780
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Minkä perhanan takia tuumasta on pitänyt tehdä sellainen mörkö. Melkeen aina menee tilailu hommiksi oli kyse mistä tahansa, tuumaisia kuitenkin käytetään vielä tänäpäivänä. Eikä se tuumainen järjestelmä nyt niin ihmeellinen ole kuin aina luullaan. Minä olen aina saanut tuumaiset laakerit ja stefat kun niitä olen tarvinnut. Mikä halvattu siinä on että laakeriliikkeiden ym. varaosamyyjien ei tarvitse tietää tuon taivaallista tuumaisista. Jos minulle tulee työnalle jokin homma mihin kieltäydyn tekemästä tuumakierteitä sillä perustein että niitä ei enää käytetä niin eipä tartte toiste tehdä sen miehen hommia.

Ja tämä viesti ei sitten viittaa "rajora":n viestiin, vaan hämmästelen tätä maailman meno, alamäkeen...
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Ajomies
Viestit: 28156
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

TunturiPappa kirjoitti:Minkä perhanan takia tuumasta on pitänyt tehdä sellainen mörkö. Melkeen aina menee tilailu hommiksi oli kyse mistä tahansa, tuumaisia kuitenkin käytetään vielä tänäpäivänä. Eikä se tuumainen järjestelmä nyt niin ihmeellinen ole kuin aina luullaan. Minä olen aina saanut tuumaiset laakerit ja stefat kun niitä olen tarvinnut. Mikä halvattu siinä on että laakeriliikkeiden ym. varaosamyyjien ei tarvitse tietää tuon taivaallista tuumaisista. Jos minulle tulee työnalle jokin homma mihin kieltäydyn tekemästä tuumakierteitä sillä perustein että niitä ei enää käytetä niin eipä tartte toiste tehdä sen miehen hommia.

Ja tämä viesti ei sitten viittaa "rajora":n viestiin, vaan hämmästelen tätä maailman meno, alamäkeen...
Tämä ei oikein liity asiaan, mutta laitan tähän. 165:n startti purkaantui, ja sitten paikalliselta sähkölaite pajalta osia kyselemään. Oli ilmeet siellä aika hämmästyneet kun Lukaisn pötkön nostin tiskille. Mistä tommosen olet löytänyt, oli kysymys. Ei tollaseen osia enää saa mistään. Ihmettelinjos 25 vuotta paikkakunnalla toiminut paja ei moista laitetta ollut nähnytkään, että täytyy sitten olla kova laite, tai sitten vaan ostettu uusia särkyneen tilalle? No onneksi kuitenkin löyty osat entiseltä sähköpajan pitäjältä ja sain startin kuntoon helposti.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
MOP
Viestit: 7527
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MOP »

Ajomiehelle: Korjautin tuollaisen pötköstartin Jyväskylässä Auto-Startti-nimisessä liikkeessä. Ja maahantuojalta tilasivat osat, mitään hankaluutta ei ollut. Ja korjaus onnistui hyvin, tuli uuden veroinen. Mutta maksoi markka-aikaan noin 1800 mk. Vuotta en enään muista, mutta ei hirven kauan kuitenkaan. Ja sitten tuohon varsinaiseen aiheeseen myös liittyen. Olen aikoinaan ajanut tehdasuudella selectospeedillä koeajotilaisuudessa. Olisko ollut kolmetonninen voortti.
Avatar
mike
Viestit: 5326
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mike »

TunturiPappa kirjoitti:
Minkä perhanan takia tuumasta on pitänyt tehdä sellainen mörkö. Melkeen aina menee tilailu hommiksi oli kyse mistä tahansa, tuumaisia kuitenkin käytetään vielä tänäpäivänä.
maukka kirjoitti:
Mistä osia Ford 3000 vm.66 Select o speed vaihteistoon , Tarttis ainakin sen "kytkinakselin" sekä kaikki stefat ulostuleviin akseleihin .
Luultavasti osan stefoista vois saada käymään muista Fordsoneista tai Fordeista kun varaosa myyjällä olis aikaa ja mielenkiintoa mennä mittailemaan hyllyyn.Varaosanumerointi kun ei AINA kerro kaikkea.Joitain käypäsiä stefoja on löytynyt eri mallista, kun ei ole ollut hyllyssä.Ei tosin ole kokemusta s.o.s:ista. :roll:
Tiivistekeskukselta kyllä löytyy.

Nuo mitat kun vielä kirjaisi tänne palstalle ylös omaan topicciin niin niistä olisi muillekin hyötyä.........
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
kalvaana
Viestit: 7339
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Tuumaiset stefat ei ole ongelma - niitä löytyy Suomen maasta hyvin varustetusta laakeriliikkeestä. Koita saada alkuperäiset stefat mahdollisimman ehjinä pois, että niistä saa mitat tai jopa alkuperäiset merkinnät.

Laitappaa Googleen Ford select - O -speed, ni johan löytyy tarinaa Englannin kielellä vaikka ja kuinka.
Osta korjausopas siihen lootaan ja tutustu sen saloihin - sen mukkaan sen sitten ossaa kasata ja säätääkkin. Nyt kun sen laittaa, ni kestää seuraavat 40 vuotta :wink:
Ja jos akselita tai muuta tarvii, ni saattaa tulla halvimmaksi teettää ne kotomaassa. Vilppulassa on sorvaamo Väinö Karpiola @ pojat, jotka tekkee miellellään mitä ihmeellisimmät akselit kaiken maailman pooreinen.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
maukka
Viestit: 865
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:53 pm
Paikkakunta: uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maukka »

Nyt on aski "pöydällä" kytkinakseli pooreistaan loppuunkulunut , täyttäisköhän ne vilppulanmiehet sen ja koneistais uudet poorit .
Ylikuormitus kytkimen poorit myös tiensä päässä , tartee haeskella sopivaa kytkinlevyä josta ottaa poorikeskiön irti ja hitsaa sorvissa vanhaan vetolevyyn kiinni . Ajattelin tehdä isosta porakoneesta pyöritysmoottorin jolla pääsee testaamaan vaihteiston toimintaa ja tekemään irtolaatikkoon tarvittavat paineenmittaukset . Kotimaankielinen
korjaamokirja mulla jo onkin .
t_o_m_m_i
Viestit: 303
Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 12:00 pm
Paikkakunta: Ulvila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t_o_m_m_i »

Eikös Koneviestissä ollut tässä kesällä esittelyssä viistonninen "automaatti-foorti"? Jos sen lehden löydät, niin luulisin, että entisöijältä saisit apuja vaihteistoremonttiin. Tietysti on mahdollista (ehkä jopa todennäköiostä), että ko. henkilö on jo osallistunut tähän keskusteluun.
Tallissa on kaksi kovaa veetä: Verku ja Vespa

- Pessimisti ei pety! -
Savaloja
Viestit: 1141
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:36 pm
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Savaloja »

t_o_m_m_i kirjoitti:Eikös Koneviestissä ollut tässä kesällä esittelyssä viistonninen "automaatti-foorti"? Jos sen lehden löydät, niin luulisin, että entisöijältä saisit apuja vaihteistoremonttiin. Tietysti on mahdollista (ehkä jopa todennäköiostä), että ko. henkilö on jo osallistunut tähän keskusteluun.
Numerossa 9, ilmestynyt 16.6.2009, on tarinaa tuommoisesta Voortista.
Vaihteistolle ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin säätö.
On sillä entisöijällä ainakin S-O-S vaihteiston suomenkielinen manuaali, josko siitä olisi apua?
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua
Avatar
mike
Viestit: 5326
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mike »

Tuolla on ohjeita johonkin malliin, kuvissa kaikki työvaiheet akselin korjaukseen, oliskohan apua...?

http://home.att.net/~jmsmith45/rep.htm

:D

P.S: Tuolla hylsysysteemillä voi sitten korjata myös ainakin 4 sylinterisiin Fordeihin ulosottoakselin boorit, eikä tarvitse katkaista vaihteiston ja perän välistä.Akseli rälläköidään kantikkaaksi ja booripalaan hitsataan hylsy.
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
maukka
Viestit: 865
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:53 pm
Paikkakunta: uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maukka »

Katselin noita korjausohjeita noilta Miken neuvomilta sivuilta , jollain tuollaisella tavalla sitä on korjattava . 3000 tonnisessa on toi vetolevy vähän eri näköinen . Eiköhän siihenkin saa hitsattua konehylsyn kiinni . Omassani on poorit niin kuluneet että siltä kohtiin katkee voimalinja .Nyt 3000 on kolmena tonnin pätkänä pitkin terapialiiteriä
ultimate welder
Viestit: 4191
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 10:00 pm
Paikkakunta: 39750
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ultimate welder »

Itsellä haku päällä normaalista vaihdeloodasta ja perästä tuolla osto/myyntiosiossa,ja taannoin joku tarjosi tuollaista kolmitonnisen select-o-speed laatikko/peräpakettia eteläisestä suomesta,en nyt vaan muista mistä,puhelinnumeronkin otin talteen,on vain niin hyvässä jemmassa ettei löydy :roll:
maukka
Viestit: 865
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:53 pm
Paikkakunta: uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maukka »

kyl se olin minä joka tarjosdin sulle sitä manuaalista irtolaatikkoa , samalla sanoin että on mulla koko 3000 traktori selecto laatikolla
vaan en taida myydä .
ultimate welder
Viestit: 4191
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 10:00 pm
Paikkakunta: 39750
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ultimate welder »

Heh,vai löytyi se "syyllinen "sieltä :D selvisihän se tämäkin mysteeri :!:
maukka
Viestit: 865
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:53 pm
Paikkakunta: uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maukka »

missäs kakka jos ei tunkiolla
5Gator
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 8:51 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 5Gator »

Setto oy:n pihalla on yksi raato moisella vaihteistolla kaupan.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], MasaP, mrjb425 ja 62 vierailijaa