Kuutos majori

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
wihtori
Viestit: 2
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 6:07 pm
Paikkakunta: lievestuore
Viesti:

Kuutos majori

Viesti Kirjoittaja wihtori »

Mitkäs moottorit saa käymään majoriin kohtuullisella työllä? Kun olis tossa nurkalla majori ilman moottoria...
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ford/Fordson Trader

Saattaa noilla hakusanoilla jotain löytyä.
geoman
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 12:01 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja geoman »

Ford-moottorin tyyppi on 590E (syl. tilavuus noin 5,4 l ja maksimiteho 106 hv). Kuutos Perkinssejäkin (maksimiteho 120 hv, tilavuus noin 6 l) näkyy laitetun, tyyppiä en tiedä.
PS
Viestit: 972
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:55 pm
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PS »

Ainakin Ford trader (590E) sopii kaavelin puolesta heittämällä ja suurin osa Ford Custom (2700E sarja) moottoreista. Suurin työ muutoksissa taitaa olla etuakselin kolmiotuen sovittaminen..
PS
Thome
Viestit: 92
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:46 pm
Paikkakunta: vesanto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thome »

Itellä on majorissa Ford cargon kuutosmoottori joka on suurinpiirtein sama kuin customissa. Iskutilavuus muistaakseni 6 litraa ja tehoa vapaastihengittävänä 120-130hp ja turbolla 150-160hp(tiedot customista). Onkos majorisi poweri vai superi? Superin kaksoiskytkimen kanssa saattaa olla sovitusvaikeuksia. Täälläpäin ainakin kaikki rakennetut majorit ovat kytkimen osalta powereita. Cargoissa on myös cumminssin V8-koneita joka ei suoraan pulttaamalla käy majoriin.
Kaikki alle 6-pyttyset on puolimoottoreita
Leukkumies
Viestit: 761
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:58 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Leukkumies »

Tuoreessa Keltaisessapörssissä on muuten kaupan Traderin 6-moottori. Löytyy Kauhajoelta, pyynti 300€. Puh. 0400-663092.
custom
Viestit: 1
Liittynyt: La Joulu 31, 2005 4:38 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja custom »

Mulla olis ylimääräisenä Super major Customin 6-syl. moottorilla.
Voimaa riittävästi, moottori ärhäkässä kunnossa.
Hp. 1700e

Löytyy E-pohjanmaalta. Puh. 050-3070934
JURO
Viestit: 3444
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JURO »

Kaikki superit eivät ole kaksoiskytkimellä, se oli lisävaruste ja aika harvinainen. Kun laittaa alkuperäisen vauhtipyörän 6 koneeseen pitäisi kaksoiskytkin onnistua, mutta sen kestävyydestä en tiedä. Vanhoja traderin koneita sietää hieman varoa, saattavat vuotaa nesteet öljyn sekaan, varsinkin jos nesteitä ei ole vaihdettu aikanaan. Joissakin valusarjoissa oli myös huokosia jotka vuosivat herkästi, Customeissa ja Cargoissa ei pitäisi olla tätä vaivaa. Traderi on kyllä jonkinverran helpompi asentaa.
Ferkku
Viestit: 5130
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
Paikkakunta: suupohoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ferkku »

Minkäs kokoonen kytkin noissa on ,jos kestää kuutosen?
Velu
Viestit: 3874
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velu »

Käykö Fordin kuorma-autossa ollut Perkinsin V8 Majorin kytkinkoppaan?
Valmet 361D II, 465, Valtra C1112-4
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
jarsi
Viestit: 1317
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
Paikkakunta: Ludvika Sweden
Viesti:

Re: Kuutos majori

Viesti Kirjoittaja jarsi »

wihtori kirjoitti:Mitkäs moottorit saa käymään majoriin kohtuullisella työllä? Kun olis tossa nurkalla majori ilman moottoria...
Sopii mainiosti myös Volvossa 406:a istunut perkins moottori, sopii myös Nuffiin sekä lokomoon
Jatkossakin hyvin
http://www.maskinisten.net
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 32 vierailijaa