MF 188 ohjaustehostin

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, valmet_500

Massey Mann
Viestit: 229
Liittynyt: 15.12.2008, 21:53
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

MF 188 ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja Massey Mann » 08.05.2009, 23:14

Mitä pitäis tehdä kun ei pienillä kierroksilla jaksa tehostaa, mutta kun kaasua lisää niin rupeaa ohjaus keventymään? Erityisesti oikealle käännettäessä meinaa olla sitkas. Taitaa olla aikalailla samanlainen tehostin kaikissa 100-sarjalaisissa.
British Steel

jarsi
Viestit: 1317
Liittynyt: 17.12.2005, 11:52
Paikkakunta: Ludvika Sweden
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarsi » 09.05.2009, 01:47

Näin on ej muuta kun napuriin vieraisiin !
Eipä vain, siellä aivan yhtä huonossa kunnossa !
Muten lisäätkö moottoriin öljyt tehostajan kautta :?:
Että kuluttaako paljon tehostajaöljyä :?:
Jatkossakin hyvin
http://www.maskinisten.net

tapsa
Viestit: 3337
Liittynyt: 18.12.2005, 08:46
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tapsa » 09.05.2009, 07:32

tiivistesarja ei paljoa kustanna ja on helppo vaihtaa. Auttaa useimmiten.

Savaloja
Viestit: 1066
Liittynyt: 17.12.2005, 16:36
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Savaloja » 09.05.2009, 09:05

Huoltomies sääti meijän 165 tehostukseen lisää voimaa jostakin, mutten tiijä mistä?
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua

p.h
Viestit: 416
Liittynyt: 18.12.2005, 18:40
Paikkakunta: imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja p.h » 09.05.2009, 09:25

perus oireita 100 sarjassa
välystä sylinterin nivelissä se muuttaa säätöä ja
vaikuttaa jus noin et lakkaa tehostamasta
itellä vaihettii uudet tapit sylinterin kumpaakin päähän ja siihen tunnusteliaan ja uudelleen säätö ni johan alko toimia taas

ei moottori öljy ole tehostajassa siinä on oma säiliö
siinä pumpun perässä
öljy tarkistetaan renkaat vasemmalle käännettynä koneen käydessä
reilua tyhjäkäyntiä
se mutteri auki noin klo 13 kohdalta öljy pinta pitäs olla
olikohan 1/4 tuumaa reijän alapuolella en muista varmakx

jarsi
Viestit: 1317
Liittynyt: 17.12.2005, 11:52
Paikkakunta: Ludvika Sweden
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarsi » 09.05.2009, 16:20

jarsi kirjoitti: Muuten lisäätkö moottoriin öljyt tehostajan kautta :?:
Että kuluttaako paljon tehostajaöljyä :?:
Suomennettuna voidaan kysymys esittää näin: :idea:
Että vuotaako tehostaja öljynsä moottoriin :?: siis jos on vuotoja :?:
Jatkossakin hyvin
http://www.maskinisten.net

Massey Mann
Viestit: 229
Liittynyt: 15.12.2008, 21:53
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Massey Mann » 09.05.2009, 16:35

jarsi kirjoitti:
jarsi kirjoitti: Muuten lisäätkö moottoriin öljyt tehostajan kautta :?:
Että kuluttaako paljon tehostajaöljyä :?:
Suomennettuna voidaan kysymys esittää näin: :idea:
Että vuotaako tehostaja öljynsä moottoriin :?: siis jos on vuotoja :?:
Öljyä näytti olevan niin kuin pitikin. Vasemmalle käännettäessä ei tuota ongelmaa niinkään ole.
British Steel

tapsa
Viestit: 3337
Liittynyt: 18.12.2005, 08:46
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tapsa » 09.05.2009, 18:46

nelikko 188:ssa oli jo orbitroli. oletin tässäkin olevan. Jos on vanhanmallinen, niin sitten voi katsoa onko "kartioruuvissa" sopiva välys. tehostuksessahan on pieni ero eri suuntiin, mutta jos ero on liian suuri niin sitten säädetään vanttiruuvia ja samalla katsotaan sen välykset.

MOP
Viestit: 5758
Liittynyt: 22.03.2006, 13:09
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MOP » 09.05.2009, 19:42

Ei ole eroa mihinkään suuntaan, jos paikat on nappikunnossa.

jarsi
Viestit: 1317
Liittynyt: 17.12.2005, 11:52
Paikkakunta: Ludvika Sweden
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarsi » 09.05.2009, 21:52

Savaloja kirjoitti:Huoltomies sääti meijän 165 tehostukseen lisää voimaa jostakin, mutten tiijä mistä?
Näillä tiedoilla olen säädellyt, mutta ei tahdo pitää paikkaansa niin kauan kun väljyyksiä löytyy.
Kuva
Jatkossakin hyvin
http://www.maskinisten.net

mopa
Viestit: 422
Liittynyt: 04.10.2006, 22:16
Paikkakunta: Luvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mopa » 09.05.2009, 22:19

perus säätönä kannatta kokeilla seuraavaa: renkaat suoraan ns.vanttiruuvi herkistäjästä auki tehostajan takana oleva kartioruuvvi kierretään täysin kiinni josta sitä sitten kierretään 2-3 kierrosta auki(perusvälys)tämän jälkeen säädetään vanttiruuvi niin että se sopii paikoilleen ilman ongelmia,jos tämä ei auta hankitaan korjaus sarja tehostajan pumppuun sekä tuo ns vanttiruuvi sarja uusitaan,näillä perus toimenpiteillä pitäisi 100 sarjan tehostajan toimia.
MF 175 -70
MF 165 -67
Fordson -54 + kaivuri

http://picasaweb.google.fi/mopa.fi

jarsi
Viestit: 1317
Liittynyt: 17.12.2005, 11:52
Paikkakunta: Ludvika Sweden
Viesti:

Re: MF 188 ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja jarsi » 10.05.2009, 00:04

Massey Mann kirjoitti:Mitä pitäis tehdä kun ei pienillä kierroksilla jaksa tehostaa, mutta kun kaasua lisää niin rupeaa ohjaus keventymään? Erityisesti oikealle käännettäessä meinaa olla sitkas. Taitaa olla aikalailla samanlainen tehostin kaikissa 100-sarjalaisissa.
Kertoisitko vuosimallin :!:
Jatkossakin hyvin
http://www.maskinisten.net

jarsi
Viestit: 1317
Liittynyt: 17.12.2005, 11:52
Paikkakunta: Ludvika Sweden
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarsi » 10.05.2009, 00:15

:oops: Tämä niin sanottu kartiosäätöruuvi on yleensä niin hyvin ruostunut kiinni että jos ei meisselillä lähde niin hitsaa M16 mutterin sille niskaan ja antaa jähtyä aivan omaan tahtiin (ei saa jäähdyttää)niin
jopa kiertyy niin mainiosti esim seuraavana pnä :!:
Kuva
Jatkossakin hyvin
http://www.maskinisten.net

p.h
Viestit: 416
Liittynyt: 18.12.2005, 18:40
Paikkakunta: imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja p.h » 10.05.2009, 08:00

varmista ne välykset pistä apumies kääntelemään rattia kun katot siel ei salli olla yhtään väljää, pumpussa tuskin on vikaa rataspumppu ei mene miksikään, itellä tehtii isommat tapit ja reijät joka niveleen nyt kääntyy hyvin

MOP
Viestit: 5758
Liittynyt: 22.03.2006, 13:09
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MOP » 10.05.2009, 08:49

Jos tuo kartisäätöruuvi on alkuperäinen, niin lähtee pois vain alaspäin. Ei tule siitä reiästään ylös. Ja perussäätö on täysin kiinni ja sitten 7 kierrosta auki ja siinä kohtaa vanttiruuvi paikoilleen (se ei ole vanttiruuvi) vaan molemmat jengat/kierteet on samaan suuntaan. Noin se menee 165ssa ja 185ssa, niistä minulla on kokemusta. Mutta taas shyden sivuilta pitäisi kirjat löytyä.

jarsi
Viestit: 1317
Liittynyt: 17.12.2005, 11:52
Paikkakunta: Ludvika Sweden
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarsi » 10.05.2009, 09:32

MOP kirjoitti:Jos tuo kartisäätöruuvi on alkuperäinen, niin lähtee pois vain alaspäin. Ei tule siitä reiästään ylös. Ja perussäätö on täysin kiinni ja sitten 7 kierrosta auki ja siinä kohtaa vanttiruuvi paikoilleen (se ei ole vanttiruuvi) vaan molemmat jengat/kierteet on samaan suuntaan. Noin se menee 165ssa ja 185ssa, niistä minulla on kokemusta. Mutta taas shyden sivuilta pitäisi kirjat löytyä.
Kutsukaamme sitä "vanttiruuviksi" toiminta on kuitenkin sama.
Minä saan siitä "Herkistäjän" säätötanko (4), mutta voi mennä
hiusten hakomiseksi jos jatketaan
Kyllä nämä ohjeet pätee seuraaviin malleihin:
MF165-188,,MF550-590.
Jatkossakin hyvin
http://www.maskinisten.net

tapsa
Viestit: 3337
Liittynyt: 18.12.2005, 08:46
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tapsa » 10.05.2009, 09:33

MOP kirjoitti:Ei ole eroa mihinkään suuntaan, jos paikat on nappikunnossa.
Teoriassa on, käytännössä tuskin huomaa.

Omakohtaista kokemusta on että tiivisteiden vaihto voi auttaa. Sitten tuo vantittiiman vanttiruuvin säätö. Kirjan ohjeilla onnistuu ainakin uudessa traktorissa. Vanhassa on parempi tehdä loppusäätö kiertämällä pihaa ja säätää sen mukaan miltä tuntuu. Molempiin suuntiin suht sama tehostus eikä kampea pahemmin.

Massey Mann
Viestit: 229
Liittynyt: 15.12.2008, 21:53
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Massey Mann » 10.05.2009, 13:03

Vuosimalli on -74. Oisko vuosi sitten joku tappi uusittu sinne tehostajaan, mutta mieleen tuli myös se, että vielä vähän aikaa sitten kun käänti ohjauksen niin loppuun asti kun sai niin rupesi tehostin "vokisemaan", mutta se äänähtely hävisi vähän aikaa sitten ja nyt sitkastu tuo ohjaus..
British Steel

kalvaana
Viestit: 6511
Liittynyt: 03.03.2006, 11:15
Paikkakunta: Suur-Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana » 10.05.2009, 15:33

Onkos millon viimeksi vaihdettu se öljy ja suodatin ja onhan siellä systeemissä automaattivaihteistoöljyt?
Kannattais myös uusia sen apusimpukan pystyakselin puslat samalla ja tutkailla raidetangon päiden kunto niiden tehostajan tappien lisäksi.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa

Savaloja
Viestit: 1066
Liittynyt: 17.12.2005, 16:36
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Savaloja » 10.05.2009, 17:11

Massey Mann kirjoitti:Vuosimalli on -74. Oisko vuosi sitten joku tappi uusittu sinne tehostajaan, mutta mieleen tuli myös se, että vielä vähän aikaa sitten kun käänti ohjauksen niin loppuun asti kun sai niin rupesi tehostin "vokisemaan", mutta se äänähtely hävisi vähän aikaa sitten ja nyt sitkastu tuo ohjaus..
Se vokina on ihan normaalihomma kun tehostin on kunnossa, onko se joku ylipaineventtiili.
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: [-make-], Bing [Bot], Haukkam, jake74, Jusi, Lurkus, Majestic-12 [Bot] ja 27 vierailijaa