Pohjanmaan Ylijäämätuotteen Miro peräkärryt?

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
2062
Viestit: 1110
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 9:07 pm
Viesti:

Pohjanmaan Ylijäämätuotteen Miro peräkärryt?

Viesti Kirjoittaja 2062 »

Taannoiset kärrykaupat peruuntuivat kun kärryt eivät vastanneet myyjän kuvausta. Lainakärryllä mennään minkä kehdataan ja uuttakin pitäisi aina välillä katsella. Tuli vastaan tuollainen Miro trailer peräkärry josta ei tietoa oikein tunnu löytyvän. Samaa kärryä löytyy myös Paku trailer nimisenä.

http://www.pohjanmaanylijaamatuote.com/ ... hp?p=p_225

Aika edukas ja kokonsakin puolesta passeli peräkärry olisi tuo Miro. Löytyykö kokemuksia laadusta ja kestävyydestä? Näyttäisi olevan pulttaamalla / niittaamalla kasattu.
kivimies
Viestit: 2874
Liittynyt: Su Touko 04, 2008 11:26 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kivimies »

Hyviä ja halpoja kärryjä http://www.saunalahti.fi/~teho321/
ripa luisu
Viestit: 1691
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 9:48 pm
Paikkakunta: seinäjoki
Viesti:

Re: Pohjanmaan Ylijäämätuotteen Miro peräkärryt?

Viesti Kirjoittaja ripa luisu »

2062 kirjoitti:Taannoiset kärrykaupat peruuntuivat kun kärryt eivät vastanneet myyjän kuvausta. Lainakärryllä mennään minkä kehdataan ja uuttakin pitäisi aina välillä katsella. Tuli vastaan tuollainen Miro trailer peräkärry josta ei tietoa oikein tunnu löytyvän. Samaa kärryä löytyy myös Paku trailer nimisenä.

http://www.pohjanmaanylijaamatuote.com/ ... hp?p=p_225

Aika edukas ja kokonsakin puolesta passeli peräkärry olisi tuo Miro. Löytyykö kokemuksia laadusta ja kestävyydestä? Näyttäisi olevan pulttaamalla / niittaamalla kasattu.
kävin eilen katsomassa valmistajalla paku kärryä. oli aika asiallinen ruuveilla kasattu sähkösinkitty kärry. kovasti vaan jäin ihmettelemään 20cm ja 35cm laitakorkeuksien hinnan eroa joka oli 200e. kun muuten oli sama tuote.
kävin myös katsomassa jt-traileria joka oli tosi halpa 150*300 kärry alk.595e. miinusta tuli siitä että oli runko tehty hitsaamalla valmiiksi sinkitystä putkesta ja hitsiaumoihin oli vaan maalattu ohut kerros sinkkisprayta, todennnäköisesti on jo tämänvuoden puolella ruosteessa. ei ainakaan mua vakuuttanut.
ford 4000 -75
Konekansa.fi
Jiitek
Viestit: 5877
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Mihinhän käyttöön tässä nyt kärryä haetaan? Omakotitalon pihan koristeeksi vai masinistiharrastajan romujen kuskaukseen vaiko peräti koneurakoitsijan työkaluksi??

Tämän topikin tähän mennessä mainituista yksikään ei sovellu kovinkaan hyvin muuhun kuin ensimmäiseen käyttötarkoitukseen.
JT-Trailerista on kokemuksia ja eipä noi muut paljon kummemmalta vaikuta. Hyvä on jos ei ole ruostuvia hitsisaumoja.
president
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 8:37 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja president »

Trailerman .fi
2062
Viestit: 1110
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 9:07 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2062 »

Jiitek kirjoitti:Mihinhän käyttöön tässä nyt kärryä haetaan? Omakotitalon pihan koristeeksi vai masinistiharrastajan romujen kuskaukseen vaiko peräti koneurakoitsijan työkaluksi??
-reilut 300 kiloa painavan mönkijän kuljetusta
-0,5 m pöllejä pystyssä lavan täydeltä tai niin paljon kun kärsii laittaa
-rakennustarvikkeita, jätteitä, jne.

Ei mitään urakkakäyttöä, mutta käyttöä kuitenkin. Mitään "pro" kärryä tuskin kuitenkaan tarvitsen.
tapsa 86
Viestit: 2256
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tapsa 86 »

Kannattaa käydä katsomassa teho kärryjä, mitä jo Kivimieskin ehdotti. Meillä 331K, kipillä oleva ja ajosillalla oleva kärry, jossa on kuomu. Kippi toteutettu tupla aisalla, jossa lukkona vetokuula ja siihen tavallinen kärryn vetopää, hyvä systeemi. Hyvä vetää tyhjänäkin ja kun kuomu niin ei kuormatkaan heti ala kiinnostamaan tien päällä :wink:

http://www.saunalahti.fi/~teho321/
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
Jiitek
Viestit: 5877
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

-0,5 m pöllejä pystyssä lavan täydeltä tai niin paljon kun kärsii laittaa
Aika hyvän kuorman saa jos täyteen laittaa. :)
2062
Viestit: 1110
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 9:07 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2062 »

Jiitek kirjoitti:
-0,5 m pöllejä pystyssä lavan täydeltä tai niin paljon kun kärsii laittaa
Aika hyvän kuorman saa jos täyteen laittaa. :)
Tällaista se on kun pitää harrastella näillä kevyemmillä vehkeillä.
2062
Viestit: 1110
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 9:07 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2062 »

Ostin sitten Majavan. Rakenne vaikutti järkevältä, kärry on hitsaamalla kasattu ja uppokastamalla kuumasinkitty. Aisa on kunnollista umpiputkea.
ripa luisu
Viestit: 1691
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 9:48 pm
Paikkakunta: seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ripa luisu »

2062 kirjoitti:Ostin sitten Majavan. Rakenne vaikutti järkevältä, kärry on hitsaamalla kasattu ja uppokastamalla kuumasinkitty. Aisa on kunnollista umpiputkea.
ei ole huono valinta kun on hitsaamalla kasattu ja upposinkitty, nämä edellämainitut ei kilpaile samassa sarjassa, ja jos tuollaisia edellämainittuja pöllikuormia meinaat viedä niin se vaatii tukevan kärryn, jota nuo niiteillä ja ruuveilla kasatut ei ole.
ford 4000 -75
Konekansa.fi
Jiitek
Viestit: 5877
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Jees, kyllä siinä Majavan kanssa ollaan jo seuraavassa luokassa. Kärsii kaataa isomman paripyöränkin siihen laidan päälle eikä ole heti laidat solmussa.
Tureq
Viestit: 2390
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:47 pm
Paikkakunta: Oulun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tureq »

Näimpän Majava/Kärppä/IKH-kärryt on hyvää keskiluokkaa, sinkityksen suhteen ehkä jopa aika hyvä.

Valinnanvaraa vaan alkaa olla niin paljon nuisa kärryissä että on niitä ihan jokaiselle jotakin. Kaikilla varmaan kuormat kulkee aikansa.

Tukevien kärryjen huonopuoli on että ne houkuttelee kuormaamaan laittomia kuormia, varsinkin jarruttomissa..
Rampe
Viestit: 822
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 8:39 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rampe »

Muuli kärryjäkin on "aitoja" teuvalla valmistettuja ja sitten näitä junkkarin tekosia..
Eroa on rakenteissa/toteutuksessa ja on kai tämä pro muuli vähän kalliimpikin kuin junkkarin kärry.
jamppi
Viestit: 2252
Liittynyt: Su Marras 19, 2006 1:17 pm
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jamppi »

Mulla on JT-trailerin kärry ja työn laatu on vähän mitä sattuu mutta on tosi
hyvä kärry vetää ja harvassa tuonhintasessa in kippi ja muut herkut
Jos noita ruostuvia saumoja pelkää niin mikä estää ruiskuttamasta ruosteenestoainetta
ja homma on siltäosin kondiksessa
Kastamalla sinkitty on kyllä hyvä mutta varsinkin isoissa kärryissä runko on
kiero käsittelyn jälkeen ja paino saattaa nousta älyttömästi sakan jäädessä putkiin
6 Nuhvia
2 Leukkua
Olympia -37 5-6 Hp
BMV 8-10 Hv
Lasikuulapuhallusta masinisteille
2062
Viestit: 1110
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 9:07 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2062 »

Valinnanvaraa kärryjen suhteen on tosiaan ihan perhanasti. Mutta yksi yhteinen (ainakin melkein) nimittäjä on ja se on Pohojanmaa :D
ripa luisu
Viestit: 1691
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 9:48 pm
Paikkakunta: seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ripa luisu »

jamppi kirjoitti:Mulla on JT-trailerin kärry ja työn laatu on vähän mitä sattuu mutta on tosi
hyvä kärry vetää ja harvassa tuonhintasessa in kippi ja muut herkut
Jos noita ruostuvia saumoja pelkää niin mikä estää ruiskuttamasta ruosteenestoainetta
ja homma on siltäosin kondiksessa
Kastamalla sinkitty on kyllä hyvä mutta varsinkin isoissa kärryissä runko on
kiero käsittelyn jälkeen ja paino saattaa nousta älyttömästi sakan jäädessä putkiin
minä olen itse tehnyt kärryn kokoa 300*150 ja laita korkeus 35. se on uppo sinkitty oma paino on 210kg. pohja vaneri 9mm ja laidat 1,5mm
ford 4000 -75
Konekansa.fi
kivimies
Viestit: 2874
Liittynyt: Su Touko 04, 2008 11:26 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kivimies »

Te-Ho kärry on edullinen, laadukas, hyvä vetää, kippisysteemi toimiva ja luja, kokonaan hitsattu runko, kokonaan kuumasinkitty. Edullisuus johtuu pienestä valmistajasta joka tekee kärryn vaikka mittojen mukaan. Parempaa laatuhintasuhdetta en ole tavannut.

Kärryn voi ostaa suoraan valmistajalta http://www.saunalahti.fi/~teho321/AjoOhje.html
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: aarne, Bing [Bot], Google [Bot], juntunen, VesQ, ylioyja ja 53 vierailijaa