ford trader 6, kysymyksiä
-
- Viestit: 395
- Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 5:51 pm
- Viesti:
ford trader 6, kysymyksiä
- kuinka suuri halkaisijaltaan on traderin moottorin etulevyssä oleva nokka akselin reikä? projektikoneessani on ilmeisesti majorin etulevy jossa nokan reikää joutui suurentamaan. Ilmeisesti siinä meni jotain pieleen (reikä jäi liian pieneksi?) koska moottoria kasatessani huomasin että 5-sylinterin pakoventtiilin nostaja on kokoajan paikallaan kun moottoria pyörittää, ei kuitenkaan kokonaan jumissa koska nostaja pyörii ympyrää moottoria pyörittäessä mutta ei liiku milliäkään pystysuunnassa.
- paljonkos se on oikea suihkutusennakko raaterissa? 590e ja alipainesäätäjä pumppu.
- onko Majorin 4:sen ja traderin 6:sen öljypumpuissa eroa?
- paljonkos se on oikea suihkutusennakko raaterissa? 590e ja alipainesäätäjä pumppu.
- onko Majorin 4:sen ja traderin 6:sen öljypumpuissa eroa?
-
- Viestit: 395
- Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 5:51 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2701
- Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 8:55 pm
- Viesti:
Mikäli ajatellaan loogisesti, niin öljypumpun on oltava tehokkaampi, siis isommilla hammaspyörillä ja siten isommalla kuorella varustettu 6 sylinterisessä moottorissä koska siinä on enemmän voideltavia laakereita kampiakselilla ja saattaa olla nokka-akselillakin, kuin 4 sylinterisessä.MiikkaE kirjoitti:selkis minkä takia nostaja jumitti. etulevyyn pitää työstää vielä millin syvempi ura nokan olaketta varten. sen takia nokka jäi korkealle ja yksi laakerikauloista otti nostajaan kiinni minkä takia se pyöri.
mutta vielä tarttis saada vastauksia ennakko ja öljypumppu kysymyksiin??
Ennakkoa en muista.
-
- Viestit: 6138
- Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 7:23 pm
- Paikkakunta: Rautalampi
- Viesti:
-
- Viestit: 3832
- Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 8:23 pm
- Paikkakunta: Sipoo
- Viesti:
Voin huomenna vastata kaikkin kysymyksiin mutta en jaksa tänään tehdä mitään muuta kuin mennä nukkumaan 14 tunnin työpäivän ja saunan jälkeen.
Fordson Super Major Roadless Manuel 590E
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
-
- Viestit: 3832
- Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 8:23 pm
- Paikkakunta: Sipoo
- Viesti:
Re: ford trader 6, kysymyksiä
Periaatteessa Majorin ja Traderin etulevy ja päittäislaakeri on samat, mutta eri vuosimallien välillä on eroja. Vanhoissa on ollut kaksi eri versioista "hevosenkenkää" lukitsemassa akselia ja uudemmissa etulevyn reikä toimii päittäislaakerina. (Päittäivälys 0,005-0,021 tuumaa). Nyt jos on sekoitettu eri versioita niin osat eivät sovi keskenään.MiikkaE kirjoitti:- kuinka suuri halkaisijaltaan on traderin moottorin etulevyssä oleva nokka akselin reikä? projektikoneessani on ilmeisesti majorin etulevy jossa nokan reikää joutui suurentamaan. Ilmeisesti siinä meni jotain pieleen (reikä jäi liian pieneksi?) koska moottoria kasatessani huomasin että 5-sylinterin pakoventtiilin nostaja on kokoajan paikallaan kun moottoria pyörittää, ei kuitenkaan kokonaan jumissa koska nostaja pyörii ympyrää moottoria pyörittäessä mutta ei liiku milliäkään pystysuunnassa.
- paljonkos se on oikea suihkutusennakko raaterissa? 590e ja alipainesäätäjä pumppu.
- onko Majorin 4:sen ja traderin 6:sen öljypumpuissa eroa?
Ennakko on 19 astetta, mutta jos yhdistää erilaisista vuosimalleista koneen niin se ei ole niin selvää mikä se enakko pitäisi olla.
Pumppujen pesät ovat eri pituisia.
Majorissa on 32mm pitkät hammaspyörät ja Traderissa on 47mm.
http://i179.photobucket.com/albums/w315 ... 001-11.jpg
Jos sinulla on Lontoonkieli hallussa niin tässä on hyvät ohjeet. Tämä on Superin brujut mutta samat ohjeet käyvät Traaderiin kun muistat että sarjanumerot ovat täysin erilaiset eikä niistä ole apua tässä.
http://www.fordson.se/1A_Motor_Suplemen ... 01-031.pdf
Minulla on tällä hetkellä pari konetta levällään, että jos haluat katsoa tarkemmin niin olet tervetullut.
Fordson Super Major Roadless Manuel 590E
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
-
- Viestit: 6138
- Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 7:23 pm
- Paikkakunta: Rautalampi
- Viesti:
Niin ja tosiaan, hyvä että Grani antoi lisälukuja ennakkoon. Se syöttöpumpun elementtien koko vielä vaikuttaa tuohon ennakkoon.
Lienee viisain asentaa se ennakko 20:n korville ja säätää korvakuulolla. Alla vähän vinkkejä mistä voi päätellä minnepäin käännellään.
Savuttaa täydellä kuormalla erityisesti keskisuurilla ja pienillä kierroksilla . Moottori tavallista äänekkäämpi. Musta taikka harmahtava savu.
Ruiskutushetki liian aikainen.
Sininen tai sinertävän harmaa tai harmahtavan valkoinen savu.
Sinistä tai vaaleahkoa savua erityisesti kylmänä ja suurella kierrosluvulla sekä kevyellä kuormalla. Savutus vähenee tai muuttuu mustaksi moottorin ollessa kuumana ja täydellä kuormalla menettää tehoa.
Ruiskutushetki liian myöhäinen.
Savuttaa täydellä kuormalla erityisesti keskisuurilla ja suurilla kierroksilla . Moottori tavallista hiljaisempi. Musta taikka harmahtava savu.
Ruiskutushetki liian myöhäinen.
Lienee viisain asentaa se ennakko 20:n korville ja säätää korvakuulolla. Alla vähän vinkkejä mistä voi päätellä minnepäin käännellään.
Savuttaa täydellä kuormalla erityisesti keskisuurilla ja pienillä kierroksilla . Moottori tavallista äänekkäämpi. Musta taikka harmahtava savu.
Ruiskutushetki liian aikainen.
Sininen tai sinertävän harmaa tai harmahtavan valkoinen savu.
Sinistä tai vaaleahkoa savua erityisesti kylmänä ja suurella kierrosluvulla sekä kevyellä kuormalla. Savutus vähenee tai muuttuu mustaksi moottorin ollessa kuumana ja täydellä kuormalla menettää tehoa.
Ruiskutushetki liian myöhäinen.
Savuttaa täydellä kuormalla erityisesti keskisuurilla ja suurilla kierroksilla . Moottori tavallista hiljaisempi. Musta taikka harmahtava savu.
Ruiskutushetki liian myöhäinen.
-
- Viestit: 1317
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
- Paikkakunta: Ludvika Sweden
- Viesti:
Toivottavasti olet saanut levätä Nimimt.minullakin kysymys , tähän saa kyllä muutkin vastaillagrani kirjoitti:Voin huomenna vastata kaikkin kysymyksiin mutta en jaksa tänään tehdä mitään muuta kuin mennä nukkumaan 14 tunnin työpäivän ja saunan jälkeen.
Voisiko joku tunnistaa tämän kuvssa olevan PTO akselin ilmeisesti fordista mutta mistä mallista pituuta on 1003 mm pääs-päähän
mitat kyllä tuumissa:
Ja tästä lisää. http://kuvablogi.com/blog/5567/15/
Jatkossakin hyvin
http://www.maskinisten.net
http://www.maskinisten.net
-
- Viestit: 3832
- Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 8:23 pm
- Paikkakunta: Sipoo
- Viesti:
Nojoo, en tarkoittanut että aivan kaikiin vaan Miikka E:n kysymyksiin koskien 590 E ongelmia. Tuo akseli kyllä muistuttaa Majoria mutta siinä pitäisi olla kiila hammaspyörälle ja lukkorengasurat sen molemmin puolin. Vaikeaa se on tuosta kuvasta päätellä.
Fordson Super Major Roadless Manuel 590E
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
- mike
- Viestit: 5326
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
Majorin akselia muistuttaa, luultavasti sellaisesta koneesta jossa ei ole ollut nostolaitteita eikä pumppua.Nostolaitekannen paikalla on silloin matala levy.Joissakin on ollut myös hihnapyörä akselin päässä, kuvakin löytyisi sellaisesta jossa neliurainen hihnapyörä, ollut kompressorin pyörityksessä kivilouhimolla.
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
-
- Viestit: 395
- Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 5:51 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 3832
- Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 8:23 pm
- Paikkakunta: Sipoo
- Viesti:
Eipä kestä. (Vanha sanonta, ei ennuste)MiikkaE kirjoitti:nonnii, kiitoksia tiedoista! nyt on traaderin ongelmia mietitty ja alkaa selviämään!
Fordson Super Major Roadless Manuel 590E
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
-
- Viestit: 395
- Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 5:51 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 1317
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
- Paikkakunta: Ludvika Sweden
- Viesti:
Kiitän näistäkin !! Ei vaan sopinut Forson Supra Majorin , oli lyhyt sekä väärä kiinnike mutta Fordsonista olen sen irroittanutmike kirjoitti:Majorin akselia muistuttaa, luultavasti sellaisesta koneesta jossa ei ole ollut nostolaitteita eikä pumppua.
Jatkossakin hyvin
http://www.maskinisten.net
http://www.maskinisten.net
-
- Viestit: 395
- Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 5:51 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 3832
- Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 8:23 pm
- Paikkakunta: Sipoo
- Viesti:
Joko olet sen valuukoodin katsonut? Muista sitten että jos öljypohjan syvennys on liian edessä ja ottaa johonkin kiinni asennettaessa konetta Majoriin niin saat vaihtaa toisenmalliseen. Kiinnityspulttien koko on muuttunut ja ajoituksen tirkistelyreikä mutta luulen että se muuten sopii.
Fordson Super Major Roadless Manuel 590E
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
-
- Viestit: 395
- Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 5:51 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 3832
- Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 8:23 pm
- Paikkakunta: Sipoo
- Viesti:
Koodi tarkoittaa 13 kesäkuuta 1959.MiikkaE kirjoitti:jees, siinä lohkossa lukee "h13c" siinä koodin paikalla. pitää muistaa tuo öljypohja asia
Fordson Super Major Roadless Manuel 590E
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
-
- Viestit: 395
- Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 5:51 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: Ma Tammi 02, 2006 8:39 am
- Paikkakunta: Hollola
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ekolandia, Google [Bot], TEKY ja 56 vierailijaa