Renki 500 tukipyörä
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ma Kesä 04, 2007 10:21 am
- Viesti:
Renki 500 tukipyörä
Moro Masinistit!
Kyselen samaa asiaa kuin Valmet-tallilaisiltakin. Täällä on kuitenkin suurempi joukko vastaamassa.
Onko kenelläkään teistä Renki 500 ja siinä alkuperäinen tukipörä?
Ostin itse juuri Renki 500:sen, mutta siitä puuttui tuo tukipyörä. Traktori, johon tuon kytken, tarvitsee tuon tukipyörän kuormaa käsiteltäessä.
Nyt siis tarvitsisin valokuvia tuosta tukipyörästä, mahdollisimman tarkkoja ja useammasta suunnasta, kiitos. Voisitteko lähettää kuvat osoitteeseen:
esa.a.tirkkonen@elisanet.fi
Kyselen samaa asiaa kuin Valmet-tallilaisiltakin. Täällä on kuitenkin suurempi joukko vastaamassa.
Onko kenelläkään teistä Renki 500 ja siinä alkuperäinen tukipörä?
Ostin itse juuri Renki 500:sen, mutta siitä puuttui tuo tukipyörä. Traktori, johon tuon kytken, tarvitsee tuon tukipyörän kuormaa käsiteltäessä.
Nyt siis tarvitsisin valokuvia tuosta tukipyörästä, mahdollisimman tarkkoja ja useammasta suunnasta, kiitos. Voisitteko lähettää kuvat osoitteeseen:
esa.a.tirkkonen@elisanet.fi
-
- Viestit: 4704
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:28 pm
- Viesti:
Harvempi tietää minkälainen Renki 500 on.
Olisikohan tuo takakuormain? Siinnä on kaksi yksitoimista nostosylinteriä ja yksi kaksitoiminen kauhan kääntö sylinteri?
Ei tuossa mitään kuvia tarvita. Kiinnitys on yhdellä tapilla ja kiinnitys rauta sellaista mikä siihen koloon sopii. Itse pyörä on jotain 300 millistä putkea
joku 300milliä pitkä pätkä. Päät on ummessa ja putken keskiössä laakeri.
Siinnä on sellainen ajatus että kärryn kanssa sen voi kääntää ylöspäin
jolloin se ei ota aisaan kiinni.
Katsot vain että se se sopii paikalleen. Voisi kuvitella että pyörän etureuna
kulkee jossain kuormaajan rungon takareunan tietämillä.
Ja pyörän alapinta tietysti kulkee kauhan huulilevyn korkeudella.
Nämä mitat on vetäisty ihan järkeilyn pohjalta. Käytät rohkeasti
järkeä kun teet niin ei mikään mahdoton suunniteltava.
Kai tuollaisen rakentamiseen jotain maataloustukea saa.
Olisikohan tuo takakuormain? Siinnä on kaksi yksitoimista nostosylinteriä ja yksi kaksitoiminen kauhan kääntö sylinteri?
Ei tuossa mitään kuvia tarvita. Kiinnitys on yhdellä tapilla ja kiinnitys rauta sellaista mikä siihen koloon sopii. Itse pyörä on jotain 300 millistä putkea
joku 300milliä pitkä pätkä. Päät on ummessa ja putken keskiössä laakeri.
Siinnä on sellainen ajatus että kärryn kanssa sen voi kääntää ylöspäin
jolloin se ei ota aisaan kiinni.
Katsot vain että se se sopii paikalleen. Voisi kuvitella että pyörän etureuna
kulkee jossain kuormaajan rungon takareunan tietämillä.
Ja pyörän alapinta tietysti kulkee kauhan huulilevyn korkeudella.
Nämä mitat on vetäisty ihan järkeilyn pohjalta. Käytät rohkeasti
järkeä kun teet niin ei mikään mahdoton suunniteltava.
Kai tuollaisen rakentamiseen jotain maataloustukea saa.
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ma Kesä 04, 2007 10:21 am
- Viesti:
Ok. Juuri tuollainen kone on kyseessä. Kyllä kyseisen koneen omistajat tietävät. Niillehän tämä kysymys olikin tarkoituksella suunnattu.
Nyt ei ole kyse mistään omasta muunnelmasta, vaan tehdä alkuperäisen näköinen tukipyörä. Tottakai tuollaisen muunnelman osaa tehdä melkein kuka tahansa. Siitä ei tule samanlainen kuin alkuperäinen, jos ei ole mallia vieressä tai edes kuvaa siitä.
Enkä saa mitään maataloustukea, kun en ole viljelijä
Nyt ei ole kyse mistään omasta muunnelmasta, vaan tehdä alkuperäisen näköinen tukipyörä. Tottakai tuollaisen muunnelman osaa tehdä melkein kuka tahansa. Siitä ei tule samanlainen kuin alkuperäinen, jos ei ole mallia vieressä tai edes kuvaa siitä.
Enkä saa mitään maataloustukea, kun en ole viljelijä
-
- Viestit: 3880
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 am
- Viesti:
Mulla on tuollainen pyörä kannakkeineen - jossakin. En ole tarvinnut moneen vuoteen ja voisin myydä kunhan muistaisin missä se on. Akseli siinä oli taipunut ja ilmeisesti kulunut, muuten "kuin uusi" (olen lukenut liikaa nettikoneen ilmoituksia ) En kyllä tiedä onko kuormaimeni juuri 500:nen. Aisojen välinen tuki kauhan puoleisessa päässä on minulla suora eikä mutkalla, kuten kuvassa ja pyörän lukitaan runkoon tapeilla.
Katselin kuvaa vähän tarkemmin. Ei minulla juuri tuollaista kuormaajaa ole, mutta pyörä on kyllä samanlainen.
Katselin kuvaa vähän tarkemmin. Ei minulla juuri tuollaista kuormaajaa ole, mutta pyörä on kyllä samanlainen.
-
- Viestit: 3869
- Liittynyt: To Maalis 22, 2007 10:31 am
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
-
- Viestit: 784
- Liittynyt: To Tammi 26, 2006 11:57 am
- Paikkakunta: tampere
- Viesti:
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ma Kesä 04, 2007 10:21 am
- Viesti:
Olen kasellut nuo Nettikoneen kuvat läpi, mutta niistä ei hirveästi irtoa tietoa. Ne kuvat ovat joko pieniä tai muuten sellaisest kulmasta, ettei saa selvää.
Tietääkö kukaan onko 300 ja 500 malleissa sama tukipyörä?
Jos tapsa löydät tukipyörän jostakin, niin otatko kuvia? Olisin kiinnostunut, vaikka siinä olisi korjattavaakin, siis jos se käy tuohon 500 malliin.
Tietääkö kukaan onko 300 ja 500 malleissa sama tukipyörä?
Jos tapsa löydät tukipyörän jostakin, niin otatko kuvia? Olisin kiinnostunut, vaikka siinä olisi korjattavaakin, siis jos se käy tuohon 500 malliin.
-
- Viestit: 3880
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 am
- Viesti:
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ma Kesä 04, 2007 10:21 am
- Viesti:
-
- Viestit: 7074
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
- Paikkakunta: Pohojammaa
- Viesti:
Jos ei tiedä, tuskin silloin pystyy kuviakaan järjestämään.Leyland 262 mies kirjoitti:Harvempi tietää minkälainen Renki 500 on.
Konekansa.fi
Komia on aina komia. Komiat pärijää aina. Kyllä kaikki saa - komiat saa vaan ensin!
Komia on aina komia. Komiat pärijää aina. Kyllä kaikki saa - komiat saa vaan ensin!
-
- Viestit: 4704
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:28 pm
- Viesti:
"Siitä ei tule samanlainen kuin alkuperäinen, jos ei ole mallia vieressä tai edes kuvaa siitä. "
Kannattaa opetella sen verran konepiirustus tekniikkaa jotta pystyy
piirtämään ja lukemaan tuollaisia yksinkertaisia kappaleita. Ei ole iso
vaiva ja koneenrakentelu helpottuu huomattavasti. Jos pelkkä ulkonäkö
alkuperäisen kanssa riittää niin tuon sylinterin mitoilla jo pystyy
tekemään "näköispainoksen". Kun tuollaisia kerran on markkinoilla
niin sinuna kyllä iskisin euroa sen verran tarjolle että saisit valmiin.
Rahalla on uskomaton voima, siis rahalla.
Kannattaa opetella sen verran konepiirustus tekniikkaa jotta pystyy
piirtämään ja lukemaan tuollaisia yksinkertaisia kappaleita. Ei ole iso
vaiva ja koneenrakentelu helpottuu huomattavasti. Jos pelkkä ulkonäkö
alkuperäisen kanssa riittää niin tuon sylinterin mitoilla jo pystyy
tekemään "näköispainoksen". Kun tuollaisia kerran on markkinoilla
niin sinuna kyllä iskisin euroa sen verran tarjolle että saisit valmiin.
Rahalla on uskomaton voima, siis rahalla.
-
- Viestit: 2408
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
- Viesti:
-
- Viestit: 378
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 1:01 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti
- Viesti:
Voin laittaa muutaman kuvan jos ei oo hirvee kiire (kamera lainassa) sanotaanko vaikka joulun jälkeen,
NUFFIELD 10/60 vm-65
FERGUSON TEF-20 vm-55
DAVID BROWN 25D vm-54
FIAT411C+HYMAS 4 vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm-70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
muut ns, kolhoosi koneet
-BMW: 5,8 ja10hp..SARIN 7-8hp.BRUZA 8hp.
VETO10hp.Volvo L-233 vm.-52. ZIL 131.
FERGUSON TEF-20 vm-55
DAVID BROWN 25D vm-54
FIAT411C+HYMAS 4 vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm-70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
muut ns, kolhoosi koneet
-BMW: 5,8 ja10hp..SARIN 7-8hp.BRUZA 8hp.
VETO10hp.Volvo L-233 vm.-52. ZIL 131.
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ma Kesä 04, 2007 10:21 am
- Viesti:
Nyt ei Leyland 262 mies tiedä mistä puhuu
Googlettamalla tietoa kyllä löytyy millainen kone tuo Renki 500 on, jos joku ei tiedä. Zepe ja Vääräkoski laittelivatkin jo linkkejä Nettikoneeseen, kiitos niistä.
Takakuormaaja on tarkoitus laittaa Valmet 565 vm.68 perään ja sillä kuormata soraa, kiviä ja kappaletavaraa peräkärryyn. Keula saattaa olla aika kevyt ilman tuota tukipyörää nostettaessa juuri peräkärryn lavan korkeudelle. Silloin taakka on kauimpana traktorista. Tosin on nokalla jo lingon takia n. 120 kg painoja ja lisää saa tarvittaessa tehtyä.
Onko kenelläkään ko. kuormaajasta kokemuksia samankokoisen traktorin perästä?
Ei niillä kuvilla niin kiire ole. Kerään ensin riittävästi tietoa ja tarvikkeita ennen aloittamista. Kiitos tapsa ja 10/60 TenSpeed jo etukäteen. Eihän sitä tiedä vaikka saisinkin valmiin jostakin Euroilla
Googlettamalla tietoa kyllä löytyy millainen kone tuo Renki 500 on, jos joku ei tiedä. Zepe ja Vääräkoski laittelivatkin jo linkkejä Nettikoneeseen, kiitos niistä.
Takakuormaaja on tarkoitus laittaa Valmet 565 vm.68 perään ja sillä kuormata soraa, kiviä ja kappaletavaraa peräkärryyn. Keula saattaa olla aika kevyt ilman tuota tukipyörää nostettaessa juuri peräkärryn lavan korkeudelle. Silloin taakka on kauimpana traktorista. Tosin on nokalla jo lingon takia n. 120 kg painoja ja lisää saa tarvittaessa tehtyä.
Onko kenelläkään ko. kuormaajasta kokemuksia samankokoisen traktorin perästä?
Ei niillä kuvilla niin kiire ole. Kerään ensin riittävästi tietoa ja tarvikkeita ennen aloittamista. Kiitos tapsa ja 10/60 TenSpeed jo etukäteen. Eihän sitä tiedä vaikka saisinkin valmiin jostakin Euroilla
-
- Viestit: 2408
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
- Viesti:
Kuormasin aikoinaa tuhansia kuutioita soraa / sontaa jne , kone oli Zetor 5711 elopaino siina on jotain 3300 kg eli on jreämpi kuin Valko vaan ei se etupainoja tartenna,uskoisin että valkolla onnistuu hyvin jo noilla etupainoilla ainut ongelma saatta olla tuon hyrauliikan tuotto, oli meillä valkokin en vain muista tuliko tuolla kuormattua yhtään kauhallista,
Renkin on sikäli hyvä kevyt rakenteinen suht luja kevyeen traktoriin tehty.
Renkin on sikäli hyvä kevyt rakenteinen suht luja kevyeen traktoriin tehty.
-
- Viestit: 2071
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:45 pm
- Viesti:
Painoja on oltava paljon 565:n nokalla, sitten voi jollain lailla tulla toimeen harrastehommissa. Niin ja se tukipyörä. Joskus kuormattiin tuolla 265:lla ja Renki 500:lla. Tuohan painaa n. tonnin enemmän mitä 565 ja taitaa olla vähän pitempi ja keulapainosempi. Lisänä joku 100kg etupainoo, eli liian vähän. Silti aikamoista keikkumista soran ja mullan kuormaus. Nyt on 3400kg neliveto ja homma onnistuu pajon paremmin, mutta mielellään sais olla vielä enemmän raktorissa painoo. Tosin tukipyörä on otettu irti jo uutena. Tallessa on kyllä, mutta pihajyränä.
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ke Elo 13, 2008 11:17 am
- Paikkakunta: Itä-Pirkanmaa
- Viesti:
Tuollaisen hankin loppukesällä.
On kai sitä "ensimmäistä" RENKI mallia (Alkujaan ~vm80). Muistuttaa 300:sta enemmän kuin 500:sta, mutta tukipyörä löytyy. Ja kyllä, tukipyörälle on käyttöä, ainakin 2vetoisen 6610n kanssa.
Jos satut asustelemaan Tampereen Itäpuolella niin mittailemaan sopii tulla.
Samalla kun alat operoimaan niin rakenna laitteelle "tukijalka" jolla pysyy tukevasti pystyssä.
On kai sitä "ensimmäistä" RENKI mallia (Alkujaan ~vm80). Muistuttaa 300:sta enemmän kuin 500:sta, mutta tukipyörä löytyy. Ja kyllä, tukipyörälle on käyttöä, ainakin 2vetoisen 6610n kanssa.
Jos satut asustelemaan Tampereen Itäpuolella niin mittailemaan sopii tulla.
Samalla kun alat operoimaan niin rakenna laitteelle "tukijalka" jolla pysyy tukevasti pystyssä.
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ma Kesä 04, 2007 10:21 am
- Viesti:
TeeKoo on samoilla linjoilla kanssani. Tuo tukijalka tuli mieleen heti, kun irroitin koneen ensimmäisen kerran traktorin perästä. Nyt se on pölkyn päällä pihanurmella. En tiedä miten herkkä tuo nostosylinteri on päästämään kuormaimen "makuuasentoon" kovalla alustalla tukipyörän kanssa. Ainakin jossakin Nettikoneen kuvassa oli kuormain "luovuttanut" ja ruvennut levolle
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Amazon [Bot], Google [Bot], JiiSPee ja 20 vierailijaa