Sivu 5/183

Lähetetty: Ke Huhti 12, 2006 1:28 pm
Kirjoittaja masina
hogi kirjoitti: Katsokaas muuten uusien (ja vähän vanhempienkin) Jontikoiden turbojen valmistuslaattaa: sieltä maalin alta paljastuu joillekkin niin "karmea" totuus, made in CZ.
Nyt varmaan menee tämän takia monelta Jontikka vaihtoon.
:mrgreen:

Lähetetty: Ke Huhti 12, 2006 4:16 pm
Kirjoittaja force posterior
masina kirjoitti:
hogi kirjoitti: Katsokaas muuten uusien (ja vähän vanhempienkin) Jontikoiden turbojen valmistuslaattaa: sieltä maalin alta paljastuu joillekkin niin "karmea" totuus, made in CZ.
Nyt varmaan menee tämän takia monelta Jontikka vaihtoon.
:mrgreen:
Ei meiltä ainakaan.. 8)

Lähetetty: Ke Huhti 12, 2006 6:16 pm
Kirjoittaja tutkija

Lähetetty: Ke Huhti 12, 2006 7:32 pm
Kirjoittaja tommi
No nyt täytyy ottaa ja maalata setori jontikan väreihin. Meinaan että pukkas vientimalli-kuumeen...
Taitaapa Jontikankin maine kestää setorin myynnnin jontikkana! Mites nyt suut pannaan?


Tommi

Lähetetty: Ke Huhti 12, 2006 7:37 pm
Kirjoittaja MTZ
Moniko Valtran omistaja tunnustaa missä sisu dieselin lohkot ja kampi akseli on tehty :wink:

Lähetetty: Ke Huhti 12, 2006 8:12 pm
Kirjoittaja hogi
Mä kävin juuri viime viikolla Tsekeissä Trac-liftin etukuormaajatehtaalla, joka valmistaa kaikki Fentin ensiasennuskuormaimet. Acgo ostaa kuormaimet sieltä ja myy 3x hinnalla ne eteenpäin huippulaatuna...

Oli muuten mahdottoman hieno, siisti ja moderni konepaja, sietäis monen suomalaisenkin ottaa mallia.

Lähetetty: Ke Huhti 12, 2006 8:21 pm
Kirjoittaja tutkija
Tuossa tsekkien kokemassa murrosvaiheessa kun sosialismi
romahti ja maakin jakautui kahtia kaikenlaiset onnenonkijat olivat
liikkeellä.
Toisen maailmansodan jälkeiset sosialismin vuosikymmenet eivät
vieneet tietoa ja taitoa Euroopan kehittyneimmiltä
tekniikan taitureilta
Ne vuosikymmenet opettivat tsekeille että ihminen
osaa ja oppii tekemään kaiken itse.
Koneita ja laitteita tsekit eivät koonneet länsimaista ostetuista
koneen osista vaan valmistivat ne omassa maassaan.

Lähetetty: Ke Huhti 12, 2006 8:55 pm
Kirjoittaja tutkija

Lähetetty: To Huhti 13, 2006 12:04 am
Kirjoittaja samiharju
mutta on se setka sentäs betonilattialla tehty, vrt. ursus... XD

Lähetetty: Pe Huhti 14, 2006 9:59 pm
Kirjoittaja tutkija
Tietenkään en ymmärrä samiharjun betonilattia teorioita.
Mutta viiden vuosikymmenen kokemus ja kiinnostus Zetor
traktoreista antaa mahdollisuuden kirjoittaa myös asiaa.
Nuo muutamat linkit edellä, joiden takana olevat yritykset ovat
olleet mukana koko Zetorin kehityksen ajan.
Vaikka romua ovat yleisen käsityksen mukaan valmistaneet
niin siitä huolimatta ne ovat voimissaan vielä tänäkin
päivänä ja jatkavat tekniikan kehitystä vielä huomennakin.
Skoda-auto ja tehtaan itsenäinen ja innovatiivinen suunnittelu ja
tuotanto pystyvät olemaan tänään esimerkkinä mille tahansa auton
valmistajalle.
http://www.skoda-auto.com/fin/model/roo ... signlines/
Skoda on myös paljon muuta.
http://www.skoda.cz/
Maataloustraktoreiden valmistajana HTC on vapaa politiikan
talutusnuorasta ja se näkyy Zetorin kehityksessä.
Veikkaan että lähivuosina traktorimarkkinoilla tapahtuu kummia.
Ainakin CNH saa alle 120 hv malleissa todella kovan luokan
haastajan hinnassa ja laadussa.
Mutta kilpailu vie kehitystä eteenpäin.

Lähetetty: La Huhti 15, 2006 9:20 am
Kirjoittaja Vieras
Vapaasti siteeraten Tuntematonta.



"Mää olen kauhia hämmästyny. Kui helvetintaval voi rakasta rätei ja lumpui. Nätei flikoi jos rakasta, semmä kyl ymmärrä, mut et rätei ja lumpui."

Lähetetty: La Huhti 15, 2006 12:46 pm
Kirjoittaja kenny79
Skodan suurin vika on siinä, että se kuuluu VAG konserniin. VAG, PSA, FoMoCo ja bmw on semmottia kirjainyhdistelmiä, jotka saa aikaan kauhunsekaisia tunteita.

Lähetetty: La Huhti 15, 2006 12:55 pm
Kirjoittaja Vami
Vierailin kerran Valmetin konepajalla (ei traktoritehtaalla) ja siellä näin Skodan valmistamia valtavia aarporia. Esittelijä kehui niitä Suomen suurimmiksi. Oli ne jyhkeen näkösiä!

Lähetetty: La Huhti 15, 2006 8:55 pm
Kirjoittaja Vieras
Tsekit osasivat tehdä yksinkertaista konepajatuotetta sosialistiska repupliikin aikana paremmin kuin yksikään muu sosialistimaa. Eihän niitä länsitavaraan voinut suoraan verrata, mutta jos verrattiin hinta/laatusuhdetta, olivat Sekkoslovakian tuotteet jo paremmissa asemissa, ja niitä myytiinkin pitkin Eurooppaa.


Aseet olivat se artikkeli joka minusta oli parasta aikaansaanosta. Nekin kylläkin sittemmin ovat menneet aivan ala-arvoisiksi verrattuna menneisiin vuosikymmeniin. Hinta kylläkin on kymmenkertaistunut. Ameriikanpellet kun ostavat Seskoja vielä vanhan maineen tukemana.



Testasivat muuten paikallisella Laivastoasemalla kerran eri pistooleja, ja kun muut oli ammuttu louskuiksi, niin pilkkahintainen CZ oli vielä laakin peli. Muut oli nimittäin prässätty pellistä, tai tehty muovista, tai puristevalusta.

Nuo autot ja sen sellaiset eivät kai ole vertailukelpoisia vanhempaan kalustoon sinänsä, sillä eihän se nyky Sokotakaan mikään Skoda ole vaan "KansanVaunu", eli Hitlerin kosto.

Lähetetty: La Huhti 15, 2006 10:01 pm
Kirjoittaja tutkija

Lähetetty: Su Huhti 16, 2006 8:55 pm
Kirjoittaja Jaahas
tutkija kirjoitti:Tietenkään en ymmärrä samiharjun betonilattia teorioita.
Mutta viiden vuosikymmenen kokemus ja kiinnostus Zetor
traktoreista antaa mahdollisuuden kirjoittaa myös asiaa.
Nuo muutamat linkit edellä, joiden takana olevat yritykset ovat
olleet mukana koko Zetorin kehityksen ajan.
Vaikka romua ovat yleisen käsityksen mukaan valmistaneet
niin siitä huolimatta ne ovat voimissaan vielä tänäkin
päivänä ja jatkavat tekniikan kehitystä vielä huomennakin.
Skoda-auto ja tehtaan itsenäinen ja innovatiivinen suunnittelu ja
tuotanto pystyvät olemaan tänään esimerkkinä mille tahansa auton
valmistajalle.
http://www.skoda-auto.com/fin/model/roo ... signlines/
Skoda on myös paljon muuta.
http://www.skoda.cz/
Maataloustraktoreiden valmistajana HTC on vapaa politiikan
talutusnuorasta ja se näkyy Zetorin kehityksessä.
Veikkaan että lähivuosina traktorimarkkinoilla tapahtuu kummia.
Ainakin CNH saa alle 120 hv malleissa todella kovan luokan
haastajan hinnassa ja laadussa.
Mutta kilpailu vie kehitystä eteenpäin.
No,vaikka tutkijalla on viiden vuosikymmenen kokemus ja kiinnostus Zetor-traktoreista,se antaa myös mahdollisuuden kirjoittaa asian vierestä:Nimittäin,tutkijalla on jäänyt huomaamatta ne 7745 setkan orbitroolit ja hydraulisesti tehostetut ohjaukset........... :lol: :wink: :P :wink: Mulla on oma setori,9145 korjattavana .siinä talossa on kaksi 7745 tsetoria,toisessa vaan on se orbitrooli.Ja molemmat koneet uutena taloon ostettu....

Lähetetty: Su Huhti 16, 2006 11:31 pm
Kirjoittaja SamiT
Vielä kun saisi Trac-Liftiin sovitteet useampaan merkkiin, niin sitten alkaisi kiinnostaa jos saataisiin hintakin pysymään jossakin MP-Liftin tasolla. Oliko se Zetorin-kutoskone jotakin sukua Scanialle? Joku väitti että tietynlaisen kopioinnin tai lisensioinnin seurauksena olisi suuria yhtäläisyyksiä Scanian vanhempiin koneisiin jopa niin, että Scanian koneen (8- tai 9-litraisen) lohkon saisi pultattua suoraan Zetorin kutosen tilalle ilman suurempia muutostöitä.

Lähetetty: Ma Huhti 17, 2006 9:09 am
Kirjoittaja tutkija
Kuva
Joskus joku väitti että Valmet kopioi ohjaamon viisnolla
kakkoseen tästä.

Lähetetty: Ma Huhti 17, 2006 9:31 am
Kirjoittaja force posterior
...Mutta teki siitä vähän pienemmän... :wink: Linjat on muuten kyllä samat.

Lähetetty: Ma Huhti 17, 2006 11:24 am
Kirjoittaja hogi
SamiT kirjoitti:Vielä kun saisi Trac-Liftiin sovitteet useampaan merkkiin, niin sitten alkaisi kiinnostaa jos saataisiin hintakin pysymään jossakin MP-Liftin tasolla. Oliko se Zetorin-kutoskone jotakin sukua Scanialle? Joku väitti että tietynlaisen kopioinnin tai lisensioinnin seurauksena olisi suuria yhtäläisyyksiä Scanian vanhempiin koneisiin jopa niin, että Scanian koneen (8- tai 9-litraisen) lohkon saisi pultattua suoraan Zetorin kutosen tilalle ilman suurempia muutostöitä.
Kyllä niitä Trac-liftejä muihinkin merkkeihin saa. Tosin vanhempiin malleihin löytyy heikommin sovitteita, tehdas laajentaa sovitemallistoa vain uusiin malleihin jossa on myyntipotentiaalia.

Mutta sovitteita löytyy mm. Belarus, M-F, Same, NH yms.