Sivu 3/183

Lähetetty: Ma Huhti 10, 2006 6:54 pm
Kirjoittaja Valtra
Tulee mieleen fiat uno miehet: tiiviste sarjan saa moottoriin 20mk:lla niin miksi sitä ei sitten korjailisi kolme kertaa vuodessa! :lol: :lol: Ja tuohon katkeamiseen: 110-90 meni naapurilta poikki että paukahti kun kuskas paaleja etukuormaajassa pitkin kylää ja vauhdilla.

Lähetetty: Ma Huhti 10, 2006 7:38 pm
Kirjoittaja verku
Jos etukuormaajaa käytettäessä traktori katkeaa, niin vika ei ole traktorissa, vaan niissä runkosovitteissa, jotka ei ole rakennettu koko rungon matkalle, vaan ovat olleet vain vähän keulata vain kiinni ja traktorin runko on kannattanut taakan painon. Kaikki se paino mikä etukuormaajassa on ja mikä pyrkii nostattamaan takapyöriä ilmaan, siirtyy traktorin rungon kautta takapyöriin. Jos taasen rungosovite on vedetty koko rungon matkalle, niin käytännössä traktori ei voi katketa tai sitten on käytetty todella heikkoa rautaa.

Minkähintainan Valtra vastaa edes suurinpiirtein 110 hv Zetoria?

Isännät kyllä näyttävät ostelevan noita massiivisen näköisiä Valtroja ja tuntuu ettei niille ole oikein muita kilpailijoita kuin Jontikat. Niissä on myös aika massiivisia malleja.

Lähetetty: Ma Huhti 10, 2006 8:25 pm
Kirjoittaja tutkija
"Jos zetorien hinnat Suomessa olisivat esimerkiksi samalla tasolla kuin Irlannin maahantuojalla (pienin Proxima huonommilla varusteilla kuin Suomen koneet 28660e alv 0% www.zetor.ie ) niin kauppa ei varmastikaan kävisi."

Tuntuu vähän oudolta tuo Suomalaisen Zetor maahantuojan lausunto
tuossa yllä.
Että Zetor käy kaupaksi vain kun niitä myydään halvalla.
Zetorin tulevaisuus on teknisesti kehittyneissä ja laadukkaissa traktoreissa.
Näille entisten "itäisten" maiden traktoritehtaille yksi
tärkeimmistä eloonjäämisopeista on pyrkimys pois halpatraktoreiden
valmistajan maineesta.
Tsekit siihen pystyvät,muista en tiedä.
Tuollainen koneidenkaan suoramyyni ei mitään uutta ole.
Ehkä tulevaisuudessa keskellä Suomea oleva Valtra purkaa
kotimaisen myyntiverkoston ja perustaa NettiValtran.
Varmaan pystyy halvemmalla traktoreitaan myymään,
myyntimääristä tuskin on takeita.
Se miten luodaan sellainen edesmennyt Taavetin talli henki tai
Ponsse uskonto on jo kokonaan toinen juttu.

Lähetetty: Ma Huhti 10, 2006 8:27 pm
Kirjoittaja force posterior
Niin ja ainakin nelisylinterinen zetor on pieniruokainen.. meillä oli 9540 ja poltti soppansa todella nätisti. Eikä se juuri lämpimänä savunnut, toisin kuin monet muut. Pyöröpaalatessa kun kammio täyttyi ja kone rupesi vastaamaan väännöllä niin sellaista lämpöväreilyä tuli putkesta.. :D

Lähetetty: Ma Huhti 10, 2006 8:48 pm
Kirjoittaja Valmettimies
Pojat hyvät huomioikaa että 21000 (alv. 0%)

Lähetetty: Ma Huhti 10, 2006 9:08 pm
Kirjoittaja Valtra
verku kirjoitti:Jos etukuormaajaa käytettäessä traktori katkeaa, niin vika ei ole traktorissa, vaan niissä runkosovitteissa, jotka ei ole rakennettu koko rungon matkalle, vaan ovat olleet vain vähän keulata vain kiinni ja traktorin runko on kannattanut taakan painon. Kaikki se paino mikä etukuormaajassa on ja mikä pyrkii nostattamaan takapyöriä ilmaan, siirtyy traktorin rungon kautta takapyöriin. Jos taasen rungosovite on vedetty koko rungon matkalle, niin käytännössä traktori ei voi katketa tai sitten on käytetty todella heikkoa rautaa.

Minkähintainan Valtra vastaa edes suurinpiirtein 110 hv Zetoria?

Isännät kyllä näyttävät ostelevan noita massiivisen näköisiä Valtroja ja tuntuu ettei niille ole oikein muita kilpailijoita kuin Jontikat. Niissä on myös aika massiivisia malleja.
Perus 6400 105hv 47200e. Ja tuossa 110-90:ssä oli kyllä kunnon sovitteet. Tiedä sitten johtuiko tuosta runnomisesta. Naapurikylässa katkesi urkki kesken äestämisen.

Lähetetty: Ma Huhti 10, 2006 9:44 pm
Kirjoittaja force posterior
Zetka jää kympin halvemmaksi kuin tuo 6400, ja se on monelle paljon rahaa. zetka ei muuten monessa asiassa tuolle häviä, esim. nostoteho ja koneen vääntö hieman jopa parempi. Mitä ominaisuuksia valtrassa itseasiassa oli vakiona? Zetorissa on kuitakuinkin hyvät varusteet jo lähtiessään.

Lähetetty: Ma Huhti 10, 2006 11:20 pm
Kirjoittaja -SS-
Mutta kaikkein halvemmaksi on olla omistamatta koko uutta traktoria, jos oikein kuoletuksia rupee laskemaan.

Kun traktorin hankinnan perusteet siis joka tapauksessa ontuvat, olkoon se 30000 tai 60000 euroa, silloin en ihmettele, että varsinkin isoompaan taloon hankitaan "hyppäävä hirvi" eikä Zetooria.

Ei millään pahalla, mutta se hirvi siitä Zetorin keulalta puuttuu.

-SS-

Lähetetty: Ti Huhti 11, 2006 7:49 am
Kirjoittaja force posterior
Se on PEURA! :wink: :lol:


Näillä uudemmilla zetkoilla on muuten erittäin maltillinen hintakehitys, alkuun ne meinasivat halpua kun kone jäi keskolta pois, mutta kokonaisuutena zetka ei ole ollenkaan huonoin pitämään arvoaan..

Lähetetty: Ti Huhti 11, 2006 8:15 am
Kirjoittaja SamiT
Itsekin kotimaisen traktorin käyttäjänä täytyy kuitenkin todeta, että paikallisella kalkkiurakoitsijalla 16245 Zetor ison kalkinlevittimen edessä, ollut varmaan jo kymmenkunta vuotta. On niitä ZTS-koneita siis urakkapeleinäkin. Ostakoon kuka minkä tykkää, oma valinta on ollut käytetty kotimainen.

Lähetetty: Ti Huhti 11, 2006 10:56 am
Kirjoittaja verku
Urakointikäytössä, varsinkaan sellaisessa urakoinnissa, joka ei ole tunnin eikä päivän päälle tehdä hommat, ei haittaa jos konetta joskus vähän korjailee ja huoltelee. Ei homma siihen kaadu. Urakointikäytössä vaikuttaa myös se miten miellyttävä traktori on ajaa, koska se traktorin koppi on silloin pääasiallinen työmaa. Siellä istutaan ja tunnetaan jäsenissä se mitä ergonomia on. Ajelin äsken 35:llä Fergulla ja sen ratissa en viitisi istua koko päivää. Tai se kävisi työstä jos sillä täytyisi pyöritellä paikasta toiseen. Mutta silti se on monessa hommassa paljon kätevämpi, edullisempi ja parempi kuin iso traktori. Jokainen traktori tulee istuttaa siihen paikkaan mihin se sopii. Itse ajelisin Zetkalla metsässä, minne kallis nippelitraktori on liian hieno ja ajelelu varovaista, jos puun oksa raapaisee kylkeen.

Lähetetty: Ti Huhti 11, 2006 11:12 am
Kirjoittaja -SS-
Force Posterior:

He he, hyppäävä poro se olikin eikä hirvi.

En mee viäläkään optikolle en vaikka kuinka yllyttäisit :lol:

-SS-

Lähetetty: Ti Huhti 11, 2006 4:34 pm
Kirjoittaja Valtra
force posterior kirjoitti:Zetka jää kympin halvemmaksi kuin tuo 6400, ja se on monelle paljon rahaa. zetka ei muuten monessa asiassa tuolle häviä, esim. nostoteho ja koneen vääntö hieman jopa parempi. Mitä ominaisuuksia valtrassa itseasiassa oli vakiona? Zetorissa on kuitakuinkin hyvät varusteet jo lähtiessään.
2/1 TOIM. U-P-S UIVA
Alalämmityslaite
RADIO/ CD-SOITIN
Lisäherkkuja aivan hävyttömän paljon ja sopuhintaan:
Esim.
Yläajovalot 330E jne
http://valtramme.valtra.fi/main/
tuolta uudet rattorit jne jne. sieltä löytyy

Lähetetty: Ti Huhti 11, 2006 5:18 pm
Kirjoittaja 305
zetor laadun mitta,lujaa laatua lada... olikos muita kuolemattomia äännähdyksiä :wink:

Lähetetty: Ti Huhti 11, 2006 5:48 pm
Kirjoittaja force posterior
Valtra kirjoitti: 2/1 TOIM. U-P-S UIVA
Alalämmityslaite
RADIO/ CD-SOITIN
Lisäherkkuja aivan hävyttömän paljon ja sopuhintaan:
Esim.
Yläajovalot 330E jne
http://valtramme.valtra.fi/main/
tuolta uudet rattorit jne jne. sieltä löytyy
Hyvä puhua lisäherkuista kun tosiasia on ettei siinä juuri mitään ole vakiona varusteena, kaikkihan ne on listasta ruksattava. Tähän asiaan nimittäin törmättiin kun laitettiin uusi kone ja kolme kilpailevaa merkkiä, New Holland oli ainut jossa suunnilleen kaikki vakiona mitä tarvitsee, valtrassa oli ratti ja polkimet, ja jontikkaan piti ostaa lisävarustepaketteja ja sen lisäksi irtohiluja. Huomattiin että ei vallu jäänyt halvemmaksi kun nuo kaksi kun varusti saman veroiseksi. Näistä aivan tuliteristä en siis tiedä mutta näin oli vielä vuonna 2004.

Ei sitä vakiokonetta monesti kannata vertailla, pitää ottaa huomioon se mitä tarvitsee niin sitten voi sanoa mistä haluaa maksaa.

Lähetetty: Ti Huhti 11, 2006 7:09 pm
Kirjoittaja Valtra
Pitää nyt kuitenkin muistaa että Valtra on johtava merkki markkinoilla. Suurin syy siihen edelleen on nopea varaosapalvelu sekä kattava huoltoverkosto. Lisäksi siinä painottuu ne maksuehdot ja vaihtokoneen arvo. Se nyt vaan tarvii niellä että suurin osa suomalaisista koneen ostajista valitsee tuon kyseisen merkin. Tänävuonna on rekistöröity jo 829 Valtraa. En väitä etteikö setkat ja samet sekä belaarukset olisi omissa kasteissaan huonoja. Jokaiselle on markkinoilla jotakin. Jokainen ostakoon vaikka polkutraktorin tai potkulaudan siihen Rapidin eteen mutta meillä ja monella muulla se on ja tulee olemaan Valtra.

Lähetetty: Ti Huhti 11, 2006 7:22 pm
Kirjoittaja metallimies
Ostaa kerralla fentin niin ei tarvi joka vuosi rakkoria vaihtaa ja on hilpettä ja helpettä.......

Lähetetty: Ti Huhti 11, 2006 7:29 pm
Kirjoittaja Valtra
Juu ja ei tarvis miettiä miksi siellä pellolla ajelee. :lol: :o :lol: :shock:

Lähetetty: Ti Huhti 11, 2006 7:31 pm
Kirjoittaja 305
tänään tuli postissa uusi valtra team lehti :wink:

Lähetetty: Ti Huhti 11, 2006 7:34 pm
Kirjoittaja force posterior
metallimies kirjoitti:Ostaa kerralla fentin niin ei tarvi joka vuosi rakkoria vaihtaa ja on hilpettä ja helpettä.......
Fendtissä ei ole muuta vikaa kuin hinta. Melkein kaksi konetta saa yhden fendtin hinnalla.. yleensähän noilla toki ajellaankin paljon.