mikroautoon moottori

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

rpk
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Jalasjärvi
Viesti:

mikroautoon moottori

Viesti Kirjoittaja rpk »

Minkälainen moottori olisi paras mikroautoon, olen katsellut kone-glanssin paikallismoottoreita mutta niissä ei ole minkäänlaista kytkintä. Mikroautollani ei ajeta mitään kisoja vaan se on tavallinen harraste mikroauto joten en tarvitse mitään kallista ja virallista kisa mikroauton moottoria.
mh
Viestit: 842
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:45 pm
Paikkakunta: pihtipudas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mh »

rotax 582 neste kone löytyis noin 95 heppaa.riittäiskö :?: 8)
Ihminen sen on tehnyki niin miks ei korjais?
Eläkeläismetsuri
Viestit: 3691
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:34 am
Paikkakunta: pohjois-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eläkeläismetsuri »

Aikonaan tuo m-saha Solo REX tai mikä vain n.60- 100cm3 olivat suosittuja. Harrastelu moottoreiksi.
VeeKoo
Viestit: 501
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 10:22 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VeeKoo »

Omille muksuilleni aikoinaan tein putkirunkoisen 'pakettipeltomikroautoksi' -nimetyn auton. Kokeilin mopon, ym. koneita, mutta kyllästyin ainaiseen raplaamiseen ja pistin menon risaiseksi, hankin uuden Hondan 5,5 hv moottorin keskipakoiskytkimellä. Tämä toimi hyvin ja oli helppokäynnisteinen ja nopeuttakin löytyi ihan sopivasti, tosin vain omasta mielestäni. On vieläkin jäljellä moottori, koska auton ostaja ei sitä halunnut. Olen kehitellyt ajatusta tehdä sen ympärille postinhakua varten kaksi- tai kolmipyöräisen ajopelin, sellaisella tavaratelineellä varustetun.
Omasta kokemuksestani suositan käyttää vastaavanlaisissa ajopeleissä helppo- ja varmatoimista moottoria, säästää hermoja, niin omia kuin muksujenkin.

VeeKoo

jk. Ajelin itsekin naapureitten kanssa kisoja pelloilla ja peltoteillä ja kivaa oli.
Woodsman
Viestit: 3973
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:25 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: mikroautoon moottori

Viesti Kirjoittaja Woodsman »

rpk kirjoitti:Minkälainen moottori olisi paras mikroautoon, olen katsellut kone-glanssin paikallismoottoreita mutta niissä ei ole minkäänlaista kytkintä. Mikroautollani ei ajeta mitään kisoja vaan se on tavallinen harraste mikroauto joten en tarvitse mitään kallista ja virallista kisa mikroauton moottoria.
Ainakin Promotor Oy:sta (Briggs&Stratton maahantuoja) saa irrallisia kytkimiä. Olen pikkuserkulleni laittanut sellaisen Briggsin moottoriin mikroautoa varten. Vaatii kuumankestovaseliinin voiteluksi, muuten leikkaa kiinni. Silti kannattaa vältää paikallaan käyttöä, laakeri kun on liukulaakeri. Voi olla että on saatavana myös neulalaakeroituja kytkimiä, kuten sahoissa.
Sahan moottoreista yksi parhaista on Raket 621, jossa vetoratas kytkimen ulkopuolella. Helppo muuttaa ketjurattaaksi ja kone on todella luotettava.
305
Viestit: 3490
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
Paikkakunta: kerimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 305 »

katsoppa täältäja kohdasta moottorit,ei nuo paketit ainakaan mitään kovin kalliita ole 8)
MF 3060
scania R144 460 koukku

--Harrastukset ovat väärät, jos kaikki rahat eivät mene.--
rpk
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Jalasjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rpk »

305 kirjoitti:katsoppa täältäja kohdasta moottorit,ei nuo paketit ainakaan mitään kovin kalliita ole 8)
Minulla on tuollainen monkeyn moottori siinä kiinni tällä hetkellä mutta se on hajalla ja sen takia etsiskelen uutta moottoria.
rpk
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Jalasjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rpk »

VeeKoo kirjoitti:Omille muksuilleni aikoinaan tein putkirunkoisen 'pakettipeltomikroautoksi' -nimetyn auton. Kokeilin mopon, ym. koneita, mutta kyllästyin ainaiseen raplaamiseen ja pistin menon risaiseksi, hankin uuden Hondan 5,5 hv moottorin keskipakoiskytkimellä. Tämä toimi hyvin ja oli helppokäynnisteinen ja nopeuttakin löytyi ihan sopivasti, tosin vain omasta mielestäni. On vieläkin jäljellä moottori, koska auton ostaja ei sitä halunnut. Olen kehitellyt ajatusta tehdä sen ympärille postinhakua varten kaksi- tai kolmipyöräisen ajopelin, sellaisella tavaratelineellä varustetun.
Omasta kokemuksestani suositan käyttää vastaavanlaisissa ajopeleissä helppo- ja varmatoimista moottoria, säästää hermoja, niin omia kuin muksujenkin.

VeeKoo

jk. Ajelin itsekin naapureitten kanssa kisoja pelloilla ja peltoteillä ja kivaa oli.
Olisin kiinnostunut juuri tuollaisista keskipakokytkimellä olevista moottoreista. Mistä ostit tuon Hondan moottorin ja paljonko se maksoi, paljonko on huippunopeus.
Alfons
Viestit: 1317
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:27 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfons »

mikä mankin koneessa on?
rpk
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Jalasjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rpk »

Alfons kirjoitti:mikä mankin koneessa on?
Se onkin mystinen juttu, olen hiljattain teettänyt siihen kalliin remontin jonka jälkeen se pelasi hetken aikaa mutta noin viikko sitten se ei enää lähtenyt käyntiin. Olen tarkistanut kipinän ja että saako se bensaa, mutta se kone ei vain suostu käynnistymään ja päätin ostaa siihen uuden moottorin ja nyt olen etsiskellyt hyvää moottoria.
Torsti
Viestit: 2031
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:42 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Siinä mankin koneessa voi olla muutakin hämmikiä kun on nelitahtinen. Venttiilit, sytyksen ajoitus...
Ei kaikki ole romua, mikä on ruosteessa.
http://www.belkku.fi
rpk
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Jalasjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rpk »

Torsti kirjoitti:Siinä mankin koneessa voi olla muutakin hämmikiä kun on nelitahtinen. Venttiilit, sytyksen ajoitus...
Sekin voi olla mutta ne on tarkistettu siellä huollossa.
Torsti
Viestit: 2031
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:42 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Jos se lakkas toimimasta sen huollon jälkeen niin voihan sieltä olla vaikkapa vauhtipyörän kiila särkyny ja sitten ajoitus muuttunu. Tai jos on ollu pakkaskeliä niin voi olla vesihelmi kaasarissa.
Ei kaikki ole romua, mikä on ruosteessa.
http://www.belkku.fi
Alfons
Viestit: 1317
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:27 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfons »

Tarkista venttiilien ajoitus. Itsellä hurjassa nuoruudessa pääsi nokkaketju hyppimään hampaitten yli ja ajoitus meni sivuun. Syy oli, kiristin oli irti toisesta päästä. Täsä voisi olla että kiristin ei ole ollut paikalla remontin jälkeen. Pelasiko kauan remontin jälkeen?
JH78
Viestit: 383
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:52 pm
Paikkakunta: Lohja, Nummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JH78 »

Tuli tuosta mieleen että on sitä tullu ajettua jonkun verran tolla Hondan tekemällä. 25 tuhatta tuli mopoon kilometrejä ja tiedä sitten mitä sen jälkeen sukulaispojalla. Ennen myyntiä tarkistettiin ja purettiin koko kone mutta todettiin että ei mitään tehtävissä eli ei merkittävää kulumaa.

Ei varmaan koskaan enää tule niin kestävää ja varmatoimista konetta mun käyttöön.
rpk
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Jalasjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rpk »

JH78 kirjoitti:Tuli tuosta mieleen että on sitä tullu ajettua jonkun verran tolla Hondan tekemällä. 25 tuhatta tuli mopoon kilometrejä ja tiedä sitten mitä sen jälkeen sukulaispojalla. Ennen myyntiä tarkistettiin ja purettiin koko kone mutta todettiin että ei mitään tehtävissä eli ei merkittävää kulumaa.

Ei varmaan koskaan enää tule niin kestävää ja varmatoimista konetta mun käyttöön.
Itsellänikin on Hondan mopo ja se moottori on lujimpia koneita mitä minä tiedän.
jiipee
Viestit: 10750
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Hondan pienet bensa-paikallismoottorit on hyviä. Eiköhän se mankin konekin ole aika läheistä sukua noille paikallismoottoreille?

Miten mahtaa olla kiinalaisen kopion Zongshenin laatu ja kestävyys, kenelläkään kokemuksia näistä mm. Kone-Glansin myymistä kinkkikopioista?

http://www.glanspower.fi/products.php?g1=d462b6

Noitahan on käytetty paljon niissä halvimmissa parin kVA:n aggregaateissa ja halvemmissa lumilingoissa (5.5-6.5hv konetta varsinkin).
rpk
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Jalasjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rpk »

jiipee kirjoitti:Hondan pienet bensa-paikallismoottorit on hyviä. Eiköhän se mankin konekin ole aika läheistä sukua noille paikallismoottoreille?

Miten mahtaa olla kiinalaisen kopion Zongshenin laatu ja kestävyys, kenelläkään kokemuksia näistä mm. Kone-Glansin myymistä kinkkikopioista?

http://www.glanspower.fi/products.php?g1=d462b6

Noitahan on käytetty paljon niissä halvimmissa parin kVA:n aggregaateissa ja halvemmissa lumilingoissa (5.5-6.5hv konetta varsinkin).
Onkohan niissä minkäänlaista kytkintä. Nuota Hondan moottoreita on kopioitu tosi paljon esim Sachs madassissä ja Jinchengissä on sama moottori kuin mankeissa.
Torsti
Viestit: 2031
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:42 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Ei kyllä sitä jinchengin moottoria tulis heti mieleen kehua, sehän on mankin moottori lisenssi kopio. Ensinnäkin vapaa on ylhäällä, ja kaikki vaihteet alaspäin. Kaverin -04 jinchengistä oli menny öljytulpan kierteet, ja nyt sieltä oli joku laakeri päreinä ja kone jumissa. Ja kaupan pääle se on mahottoman laiska.
Ei kaikki ole romua, mikä on ruosteessa.
http://www.belkku.fi
rpk
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Jalasjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rpk »

Torsti kirjoitti:Ei kyllä sitä jinchengin moottoria tulis heti mieleen kehua, sehän on mankin moottori lisenssi kopio. Ensinnäkin vapaa on ylhäällä, ja kaikki vaihteet alaspäin. Kaverin -04 jinchengistä oli menny öljytulpan kierteet, ja nyt sieltä oli joku laakeri päreinä ja kone jumissa. Ja kaupan pääle se on mahottoman laiska.
Jingtongissahan ne vaihteet menee erilailla. Moottori on kopioitu Hondalta mutta jingtong tekee ne itse, eli se on voitu eri laati kriteerien mukaan ja sen takia hajota.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Jusi, ylioyja ja 56 vierailijaa