bmv 8 hp
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Pe Maalis 24, 2006 6:51 pm
- Paikkakunta: kellahti
- Viesti:
bmv 8 hp
Kuka tietää miten saisi männän silinterissä liikkumaan kun on vähän jumissa maamoottorissa ,kampiakselin päässä on jo liikettä.Eli sieltä päästä ei jumita.Polttoöljy ollut silinterissä toista päivää.
-
- Viestit: 2145
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:49 pm
- Paikkakunta: Askola
- Viesti:
-
- Viestit: 7340
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Kaks päivää ei riitä polttoöljyn kanssa.
Yks seppä sano mulle kerran, että kokoeile Fairyä ja minähän kokeilin. Olis Majorin koneessa yhdessä pytyssä ollu vettä useamman vuoden ja ruostetuho hirmuinen. Parin viikon Fairy-liotus ja koivuhalkoa lekalla päähän ja irti läksi. Mäntäkin jäi ihan ehjäksi ja laitettiin uusilla renkailla edelleen käyttöön. Putki oli piloilla ja renkaiden irrottamisessa käytin samaa konstia.
Ja tämä tarina on tosi.
Yks seppä sano mulle kerran, että kokoeile Fairyä ja minähän kokeilin. Olis Majorin koneessa yhdessä pytyssä ollu vettä useamman vuoden ja ruostetuho hirmuinen. Parin viikon Fairy-liotus ja koivuhalkoa lekalla päähän ja irti läksi. Mäntäkin jäi ihan ehjäksi ja laitettiin uusilla renkailla edelleen käyttöön. Putki oli piloilla ja renkaiden irrottamisessa käytin samaa konstia.
Ja tämä tarina on tosi.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: Su Joulu 25, 2005 12:56 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 3973
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:25 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 267
- Liittynyt: To Tammi 05, 2006 11:16 am
- Viesti:
-
- Viestit: 1408
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:48 pm
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
jumikuula
mulla on sama tauti 8 heppasessa.mäntä on aika ylhäällä ja painoin puolipuristimenreijästä kaksi purkillista skdl:ää,vai mitä helvetin seeärseetä. se on ny lionnut kolme kuukautta, eikä o irronnut. kansi on niin lujaa kiinni ja mutterit mälskääntyneet,ettei lähde kun polttopillillä.
mutta onhan tässä aikaa odotella, ei se masiinakaan kovin uusi ole.
olen kokeillu sillon tällöin paineilmaa(60 baaria sukelluskompurasta)
ei tunnu sekään auttavan.vartoillaan.
mutta onhan tässä aikaa odotella, ei se masiinakaan kovin uusi ole.
olen kokeillu sillon tällöin paineilmaa(60 baaria sukelluskompurasta)
ei tunnu sekään auttavan.vartoillaan.
-
- Viestit: 1080
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:24 pm
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
-
- Viestit: 167
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 9:18 pm
- Paikkakunta: sastamala
- Viesti:
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: Su Joulu 25, 2005 12:56 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Tehkää vaan sopiva sovite suihkutussuuttimen tilalle jotta saatte rasvaprässillä rasvat sisään,niin lähtee kyllä mäntä ehjänä irti,eikä hajoa mitään. Ei paineilmaa koska silloin siitä tulee pommi ja todella vahinkoa. Porilaisessa ei auta mikään halkohomma koska kannenalla ei ole kuin,noin 30 mm.reikä sylinteriin,ja männänpää on vino reikään nähden. Olen irrittanut kymmenkunta porilaisen mäntää tällä konstilla, ja aina onnistunut. Joskus joutunut tekemään jopa pakoaukkoon peitelaipan kun mäntä on ollut liian alhaalla. Mutta irti on lähtenyt ilman sen kummempia liotteluja, ja aina ehjänä.
A.J.
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: Su Joulu 25, 2005 12:56 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Porilaisen kuulapääkantta on aivan turha edes irroittaa jos se on kunnolla kiinni ja ehjä, koska kannen alla ei ole mitään miksi sitä pitäisi irroittaa. Ainoa tapaus, jos olet katkaissut suihkutussuuttimen reikään niin sit vaan kansi auki ja suutinpätkä lyömällä tuurnalla pois reijästä palotilan puolelta. Mutta minä antaisin kannen olla kinni, niin ei tule myöhemmin vuotoongelmia.
A.J.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: Pe Maalis 24, 2006 6:51 pm
- Paikkakunta: kellahti
- Viesti:
Kyllä se rasvanippa juttu voi olla tähän astisista paras . Pittääpi tuota yrittää. Kuulapään kansi on jo auki, pakko sekin oli ottaa kun menin apinan raivolla sitä suutinta repimään .No katkeshan se,mutta pakko oli koitta kun joku jo varoitteli siitä. Eikun hankkimaan uutta. Onkohan Koneistamo Alho Ramsöössä ainoa paikka mistä niitä kysellä, Kuka tietää?
Onko AJ :lla tietoa männän renkaista saako mistään?
Onko AJ :lla tietoa männän renkaista saako mistään?
-
- Viestit: 3973
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:25 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Jos mahdollista laita sinne vaikka vanhaa vaihteistoöljyä ensin, niin ei mene tonkallista vaseliinia.
Tuo lyöminen on aina vähän epäilyttävä asia. Harvoin saa männän päälle niin tasaisesti ottavaa tuurnaa että paine jakaantuisi tasaisesti. Vaseliinilla painamalla paine on tasainen eikä se riko mitään.
Vanha sanonta on: Kun järki loppuu, niin väkivalta alkaa !
Tuo lyöminen on aina vähän epäilyttävä asia. Harvoin saa männän päälle niin tasaisesti ottavaa tuurnaa että paine jakaantuisi tasaisesti. Vaseliinilla painamalla paine on tasainen eikä se riko mitään.
Vanha sanonta on: Kun järki loppuu, niin väkivalta alkaa !
-
- Viestit: 1080
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:24 pm
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
saa sillä rasvaprässillä öljyäkin pumputtua, sillain joskun avattiin fiiatin 600 ja850 olkatappeja kun olivat ruostuneet kiinni, mutta kun tuntuu olevan kovat uskot polttoöljyn tunkeutumis ominaisuuksista niin ottakaa joku valuraudanpala ja verratkaa siihen miten lamppuöljy tunkeutuu metalliin varsinkin kuumana, valopetrooli on paljon parempi tuollasissa irrotuksissa samoin puhdistuskyky on toistaluokkaa kuin polttoöljyllä jolla ei p lähde, haju kyllä jää käsiin niin ettei irtoa pesemälläkään
-
- Viestit: 316
- Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:57 am
- Viesti:
-
- Viestit: 2145
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:49 pm
- Paikkakunta: Askola
- Viesti:
-
- Viestit: 3973
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:25 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Lämmittäminen ja yleensä lämmön käyttö auttaa aina irroitustyössä. Tuollainen maamoottorin sylinteri on vain niin iso että on vaikea pitää sitä lämpimänä koko prosessin ajan.nii-i kirjoitti:saa sillä rasvaprässillä öljyäkin pumputtua, sillain joskun avattiin fiiatin 600 ja850 olkatappeja kun olivat ruostuneet kiinni, mutta kun tuntuu olevan kovat uskot polttoöljyn tunkeutumis ominaisuuksista niin ottakaa joku valuraudanpala ja verratkaa siihen miten lamppuöljy tunkeutuu metalliin varsinkin kuumana, valopetrooli on paljon parempi tuollasissa irrotuksissa samoin puhdistuskyky on toistaluokkaa kuin polttoöljyllä jolla ei p lähde, haju kyllä jää käsiin niin ettei irtoa pesemälläkään
Lämmitetty valopetrooli on varmasti hyvä sinne pohjalle ennenkuin alkaa painaa prässillä rasvaa perään. Uskoisin että paine ajaa lamppuöljyä sylinterin seinämän ja männän väliin ja helpottaa näin irrottamista.
Tällaisissa hommissa kokee aitoa onnistumisen riemua !
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: Su Joulu 25, 2005 12:56 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 1080
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:24 pm
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: Su Joulu 25, 2005 12:56 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Joope, valtsu864 ja 48 vierailijaa