bmv 8 hp

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

porinmatti
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Maalis 24, 2006 6:51 pm
Paikkakunta: kellahti
Viesti:

bmv 8 hp

Viesti Kirjoittaja porinmatti »

Kuka tietää miten saisi männän silinterissä liikkumaan kun on vähän jumissa maamoottorissa ,kampiakselin päässä on jo liikettä.Eli sieltä päästä ei jumita.Polttoöljy ollut silinterissä toista päivää.
tono
Viestit: 2145
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:49 pm
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tono »

Sopivan kokoinen puupölkky ja leka, niin pitäis irrota. :twisted:
vw 1300 -72:n voimalla mennään!
kalvaana
Viestit: 7340
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Kaks päivää ei riitä polttoöljyn kanssa.
Yks seppä sano mulle kerran, että kokoeile Fairyä ja minähän kokeilin. Olis Majorin koneessa yhdessä pytyssä ollu vettä useamman vuoden ja ruostetuho hirmuinen. Parin viikon Fairy-liotus ja koivuhalkoa lekalla päähän ja irti läksi. Mäntäkin jäi ihan ehjäksi ja laitettiin uusilla renkailla edelleen käyttöön. Putki oli piloilla ja renkaiden irrottamisessa käytin samaa konstia.
Ja tämä tarina on tosi.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
A.J.
Viestit: 42
Liittynyt: Su Joulu 25, 2005 12:56 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja A.J. »

Rasvanippa suuttimenreikään ja vaseliinia prässillä perään niin jo vaan lähtee
eikä kiukuttele yhtään.
A.J.
Woodsman
Viestit: 3973
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:25 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Woodsman »

A.J. kirjoitti:Rasvanippa suuttimenreikään ja vaseliinia prässillä perään niin jo vaan lähtee
eikä kiukuttele yhtään.
Onnistuu vain jos mäntä on niin ylhäällä ettei huuhteluaukot ole auki. Nelitahtisessa varma keino kun ei ole aukkoja sylinterin seinämissä.
16850
Viestit: 267
Liittynyt: To Tammi 05, 2006 11:16 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 16850 »

Just niin kun woodsman totes, jos paine pysyy niin voipi irrottaa puristushanan ja laittaa tilalle liittimen josta saa vesipaineen palotilaan. Vesijohtopaineella ekaks ja jos ei niin sitten painepesurilla....(suuttimen putki tulpattava). Parasta kuitenkin olis kun antais liota ekaks riittävästi.
vanha
Viestit: 1408
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:48 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

jumikuula

Viesti Kirjoittaja vanha »

mulla on sama tauti 8 heppasessa.mäntä on aika ylhäällä ja painoin puolipuristimenreijästä kaksi purkillista skdl:ää,vai mitä helvetin seeärseetä. se on ny lionnut kolme kuukautta, eikä o irronnut. kansi on niin lujaa kiinni ja mutterit mälskääntyneet,ettei lähde kun polttopillillä.
mutta onhan tässä aikaa odotella, ei se masiinakaan kovin uusi ole.
olen kokeillu sillon tällöin paineilmaa(60 baaria sukelluskompurasta)
ei tunnu sekään auttavan.vartoillaan.
nii-i
Viestit: 1080
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:24 pm
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nii-i »

ei polttoöljyä vaan kuumaa valopetroolia
laukula
Viestit: 167
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 9:18 pm
Paikkakunta: sastamala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja laukula »

Liota polttoöljyllä tai petroolilla ensin ja tuhoo siihen mäntään purkillinen kylmäspreitä ja koivuhalko/leka yhdistelmää perään.
Ilman konetta ihminen on orja,kone vapauttaa ihmisen. Henry Ford
A.J.
Viestit: 42
Liittynyt: Su Joulu 25, 2005 12:56 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja A.J. »

Tehkää vaan sopiva sovite suihkutussuuttimen tilalle jotta saatte rasvaprässillä rasvat sisään,niin lähtee kyllä mäntä ehjänä irti,eikä hajoa mitään. Ei paineilmaa koska silloin siitä tulee pommi ja todella vahinkoa. Porilaisessa ei auta mikään halkohomma koska kannenalla ei ole kuin,noin 30 mm.reikä sylinteriin,ja männänpää on vino reikään nähden. Olen irrittanut kymmenkunta porilaisen mäntää tällä konstilla, ja aina onnistunut. Joskus joutunut tekemään jopa pakoaukkoon peitelaipan kun mäntä on ollut liian alhaalla. Mutta irti on lähtenyt ilman sen kummempia liotteluja, ja aina ehjänä.
A.J.
A.J.
Viestit: 42
Liittynyt: Su Joulu 25, 2005 12:56 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja A.J. »

Porilaisen kuulapääkantta on aivan turha edes irroittaa jos se on kunnolla kiinni ja ehjä, koska kannen alla ei ole mitään miksi sitä pitäisi irroittaa. Ainoa tapaus, jos olet katkaissut suihkutussuuttimen reikään niin sit vaan kansi auki ja suutinpätkä lyömällä tuurnalla pois reijästä palotilan puolelta. Mutta minä antaisin kannen olla kinni, niin ei tule myöhemmin vuotoongelmia.
A.J.
porinmatti
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Maalis 24, 2006 6:51 pm
Paikkakunta: kellahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja porinmatti »

Kyllä se rasvanippa juttu voi olla tähän astisista paras . Pittääpi tuota yrittää. Kuulapään kansi on jo auki, pakko sekin oli ottaa kun menin apinan raivolla sitä suutinta repimään .No katkeshan se,mutta pakko oli koitta kun joku jo varoitteli siitä. Eikun hankkimaan uutta. Onkohan Koneistamo Alho Ramsöössä ainoa paikka mistä niitä kysellä, Kuka tietää?
Onko AJ :lla tietoa männän renkaista saako mistään?
Woodsman
Viestit: 3973
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:25 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Woodsman »

Jos mahdollista laita sinne vaikka vanhaa vaihteistoöljyä ensin, niin ei mene tonkallista vaseliinia.
Tuo lyöminen on aina vähän epäilyttävä asia. Harvoin saa männän päälle niin tasaisesti ottavaa tuurnaa että paine jakaantuisi tasaisesti. Vaseliinilla painamalla paine on tasainen eikä se riko mitään.

Vanha sanonta on: Kun järki loppuu, niin väkivalta alkaa ! :) :D :lol:
nii-i
Viestit: 1080
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:24 pm
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nii-i »

saa sillä rasvaprässillä öljyäkin pumputtua, sillain joskun avattiin fiiatin 600 ja850 olkatappeja kun olivat ruostuneet kiinni, mutta kun tuntuu olevan kovat uskot polttoöljyn tunkeutumis ominaisuuksista niin ottakaa joku valuraudanpala ja verratkaa siihen miten lamppuöljy tunkeutuu metalliin varsinkin kuumana, valopetrooli on paljon parempi tuollasissa irrotuksissa samoin puhdistuskyky on toistaluokkaa kuin polttoöljyllä jolla ei p lähde, haju kyllä jää käsiin niin ettei irtoa pesemälläkään
Jispeg
Viestit: 316
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:57 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jispeg »

Täältähän saa hyviä vinkkejä. Itsellä olisi Vespa mopon moottori, jonka mäntä on ruostunut niin kiinni sylinteriin. Joku kelvoton jättänyt skootterin kuusen juurelle kymmeneksi vuodeksi ilman tulppaa.. :cry:
tono
Viestit: 2145
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:49 pm
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tono »

Tuollakun on tullut luetuksi noita foorumeita, niin monella foorumilla on ollut mäntysuopa tehokkaassa männänirrotus käytössä, ei tosin oma kohtaisia kokemuksia.
vw 1300 -72:n voimalla mennään!
Woodsman
Viestit: 3973
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:25 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Woodsman »

nii-i kirjoitti:saa sillä rasvaprässillä öljyäkin pumputtua, sillain joskun avattiin fiiatin 600 ja850 olkatappeja kun olivat ruostuneet kiinni, mutta kun tuntuu olevan kovat uskot polttoöljyn tunkeutumis ominaisuuksista niin ottakaa joku valuraudanpala ja verratkaa siihen miten lamppuöljy tunkeutuu metalliin varsinkin kuumana, valopetrooli on paljon parempi tuollasissa irrotuksissa samoin puhdistuskyky on toistaluokkaa kuin polttoöljyllä jolla ei p lähde, haju kyllä jää käsiin niin ettei irtoa pesemälläkään
Lämmittäminen ja yleensä lämmön käyttö auttaa aina irroitustyössä. Tuollainen maamoottorin sylinteri on vain niin iso että on vaikea pitää sitä lämpimänä koko prosessin ajan.
Lämmitetty valopetrooli on varmasti hyvä sinne pohjalle ennenkuin alkaa painaa prässillä rasvaa perään. Uskoisin että paine ajaa lamppuöljyä sylinterin seinämän ja männän väliin ja helpottaa näin irrottamista.

Tällaisissa hommissa kokee aitoa onnistumisen riemua ! 8)
A.J.
Viestit: 42
Liittynyt: Su Joulu 25, 2005 12:56 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja A.J. »

Porilaiseen ei taida saada männänrenkaita kuin hyvältä sorvarikaverilta,joka viitsii tehdä ne vaikka vanhoista ehjistä volvon jarrulevyistä.Et sillai?
A.J.
nii-i
Viestit: 1080
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:24 pm
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nii-i »

männänrenkaita saa sovittaen vaikka mihen, ei niitä jarrulevyistä kannata tehdä
A.J.
Viestit: 42
Liittynyt: Su Joulu 25, 2005 12:56 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja A.J. »

Aijoo, suuttimia saa tosiaan Alholta ja on tosi hienoja ja toimivia. Muista laittaa vain vanhasta suuttimesta kierteytys neula ja kuulakärkikynästä uusi jousi, jo vain ruikkii hienosti.
A.J.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Joope, valtsu864 ja 48 vierailijaa