Miksi Traderin 6 kone pätkii?

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
ylöjärvi
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Maalis 19, 2008 12:41 am
Viesti:

Miksi Traderin 6 kone pätkii?

Viesti Kirjoittaja ylöjärvi »

Olen tarkastanut pumpun ajoituksen. Ja kokeilin säätää, ei vaikutusta. Käänsin takas siihen missä oli. Ei saa ilmaa naftaputkista. Suodatin ok. Kone käy nätisti mutta täydellä kaasulla pätkii. Eikä kierrä tarpeeksi. Sellaista aaltoilevaa ryntäilyä. Joka ehkä hiukan suurenee kun kaasu on ollut muutaman sekunnin täysillä. Laitoin syöttöpumppuun öljyä 2,5 desiä lisää pumpun kyljestä. Maks. syötön määrän ruuvi ei myös suuremmin vaikuta. Eikä kierrosten rajoitin stoppari ruuvi pumpun etupäässä. Ei kierrä vaikka ruuvaa sen melkein irti.
grani
Viestit: 3832
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 8:23 pm
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja grani »

Onko pysäytinvaijeri liian kireällä että ei pumpussa oleva vipu palaudu kunnolla? Kalvokotelon ilmanpuhdistin on hyvä puhdistaa välillä. Kalvo ja jousi on syytä tarkistaa. Moottorin ilmanpuhdistin tukossa. Kokeille näillä ensin.
Fordson Super Major Roadless Manuel 590E
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
ylöjärvi
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Maalis 19, 2008 12:41 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ylöjärvi »

ei ole pysäytin vaijeria. ei ahdista siitä. Onko traderissa alipainesäätöinen pumppu. tossa ei meinaan ole. minimeg sillä 20 cm pitkällä varrella. Missä se putsari on? Moottorin orkkis väri on muuten keltainen.
Päkä
Viestit: 385
Liittynyt: To Marras 02, 2006 7:25 pm
Paikkakunta: Turenki
Viesti:

Kone ei kierrä

Viesti Kirjoittaja Päkä »

Liekö koneesi Clayson-puimurista. Itselläni oli joskus tollanen. Voi olla säätimen jouset valittu puimurin kierroksille sopivaksi. Kiersi muistaakseni 2250 kierr/min. Voipi olla tarvis pumpulle tehdä säädinremonntti jolleivat nuo kierrokset riitä tarkoituksiisi. Korjautin joskus vuosikymmeniä sitten Minimecin. Maksoi remontti melkein saman kuin osat Super Majorin moottoriremonttiin. :roll:
rastuhannu
Viestit: 6138
Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 7:23 pm
Paikkakunta: Rautalampi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rastuhannu »

Pistäppäs vähän tarkempia tietoja koneen syöttöpumpusta. Mitä sen kyljessä lukee ja minkälaisia numerosarjoja siinä on? Lukeeko siinä mahdollisesti Simms SPE6A75 S 494 ? Ja onko pumpun sammutinvipu ja pakkosyöttö etupäässä ja kaasuvipu ( kierrosluvunsäätövipu) takapaassä. Kuva varmaan kertois paljon.

Tuliko tää käyhtihäiriö käytössä ollessa vai pitkän seisokin jälkeen?

Onko tää kone Sulla ollessa pyörinyt koskaan kunnolla?

Jos siinä on minimec pumppu niin siihen ei lisätä öljyä sivuluukusta vaan pumpun takaosassa ylhäällä on täyttöroppu.
ylöjärvi
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Maalis 19, 2008 12:41 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ylöjärvi »

Kyllä on sammutinvipu ja pakkosyöttö etupäässä ja kaasuvipu takapäässä. pumpun kyljessä on pienenpieni öljyreikä aukeavalla luukulla, jossa jousi. halk. n.6mm. Avasin sen kylkilaipan ja kaikki näytti olevan silmämääräisesti kunnossa. jouset ym. Samoin siirtopumppu ehjä, tai ei ainakaan kalvo vuoda. Moottori on mulle tuore tapaus. Ei o mulla koskaan kiertänyt kunnolla. Just laitoin sen Manueliin kiinni. Numerosarja päättyi muistaakseni 47. Mutta katon sen huomenna.
UniversalDM4
Viestit: 1534
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 5:45 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UniversalDM4 »

Jos Majorin tankin alla oleva alkuperäinen hana on paikoillaan, niin se ahdistaa kuutoskoneella, varsinkin jos on isot elementit pumpussa. Mulla loppui rykiminen isoilla kierroksilla, kun otin hanan pois, ja tein isomman putken tankilta siirtopumpulle.
grani
Viestit: 3832
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 8:23 pm
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja grani »

Jotkut Traderin koneet on varustettu tällaisella GM keskipakosäätöisellä pumpulla. Se voisi olla nyt tämä malli vaikka on harvinainen. Tällaisia on käytetty keltaisissa Clayson koneissa.
http://i179.photobucket.com/albums/w315 ... ge0003.jpg
Fordson Super Major Roadless Manuel 590E
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
ylöjärvi
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Maalis 19, 2008 12:41 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ylöjärvi »

pumpun tyyppi spe6a75s494, ihan kuten rastuhannu epäilikin. Samannäköinen kun kuvassa.
rastuhannu
Viestit: 6138
Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 7:23 pm
Paikkakunta: Rautalampi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rastuhannu »

Luultavasti pumppusi on säädetty matalille kierroksille ja sen takia korkeilla ( ylikierroksilla ) ilman kuormaa röpöttää. Ihan tään säätäjän tyyppi ominaisuus. Monet teollisuuskoneet on passattu 1600- 1800 kierroksille.
Röpöttääkä silloin kun koneessa on veto päällä?

Röpöttäminen voi kyllä johtua myös suuttimista. Takertelevat kierroksilla.

Voisit kokeilla sellaista ensiapua että laitat sen säätäjän puolilleen öljyä ja ajelet jonkin aikaa. Jospa se siitä notkistuisi. Öljyä voit kaataa kaasuvivun luona olevasta huohottimesta. Takapäässä on proppu josta voi laskea liiat pois.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], jumalvilho ja 35 vierailijaa