x1r

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

VAARANPEIKKO
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 11:41 pm
Paikkakunta: KAINUU
Viesti:

x1r

Viesti Kirjoittaja VAARANPEIKKO »

x1r metallinhoitoaineet. nykykokemuksia. vanhaa tietoo löytyy
sampo10
Viestit: 824
Liittynyt: La Heinä 15, 2006 11:18 am
Paikkakunta: Kanta Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sampo10 »

Löytyykö kokemuksia noista X-1R tuotteista?
http://www.x1r.fi/
Leyland 262 mies
Viestit: 4704
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:28 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Leyland 262 mies »

Noitahan arviolta sata erilaista rasvaa. Kuka nyt tuollaisia rullaluistimen öljyjä
ja voiteluöljyn stabilointiaineita on kaikkia voinut testata. Kielenkäyttö mainostekstissä ainakin vihjaa siihen suuntaa että ainakin kauppias tuntuu olevan aika pihalla. Tällaisia sanontoja kuten "synteettinen kemikaali"ja"kokeiltu myös NASCAR/ARCA ja IMSA- autokilpailusarjoissa" eiköhän tuo Nascar ole jotain sellaista touhua että isoilla autonrohjolla kierretään kovaa jotain rataa. Motiivit on enemmän tuottaa savua ja meteliä kuin saada kone kestämään.

Voiteet voi olla miten hyviä tahansa mutta mainos mies ei ainakaan vaikuta miltään ruudinkeksijältä.
eeki
Viestit: 305
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 6:50 pm
Paikkakunta: Oulun keskusta!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eeki »

Kokemus tämäkin: Ostin tuossa v70 volvon kiertokanki vikaisen,, laiskuuttani päätin kokeilla kestääkö laakeria vaihtamalla (vaikkakin mittasin kiertokangen silmän olevan soikean!), pistin uuden laakerin ja tulos nähtiin alle 100km ajon jälkeen kone alkoi pitää kolinaa, uusi aukaisu ja laakeri leiponu kiinni!
Uusi kaulan puhdistus ja uudet laakerit X1R.llä asennettenu ja koneeseen puolipurkkia kiinnileikkaantumisenestoainetta ja nyt autolla menty jo yli 2500km,,, eikä kolise???!!!
Joten en ittekkään usko näihin aineisiin sen vertaa enempää normaali auton tai koneen öljyn lisäaineena jos moottori on kunnossa, mutta jos moottorissa on selvä vika tai vaurio niin kiinnileikkaantumisen vaara pienenee HUOMATTAVASTI!
Avasin öljypohjan ja tarkistin laakerin 2000km,ssä niin se ei ollut leikannut kiinni mistään kohtaan,,, kasaan ja menoksi.
Laiskuuttani kun en kehannu purkaa koko moottoria kun sattuu olemaan vielä se ranskanpojankanssa tehty volvonmoottori!!

Joten suosittelen,,, jos tarvii ensiapua Moisiin vammoihin :wink:
Tavoittaa vain sähköpostilla tai puhelimella 0400252530
TKH
Viestit: 2617
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TKH »

Ööh,Nascar-autoissa on muu kuin savun ja metelin tuottaminen on ideana...nimenomaan kestävyys ja järkevä polttoaineen kulutus suhteuttuna yli 300kmh nopeuksiin on idea,ovatten enemmän kestävyyskilpailuja :roll:
Sen sijaan kiihotteluautot ja vetelytraktorit on vähemmän talouspohjalla liikkeellä :wink:
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
simppa
Viestit: 934
Liittynyt: Ti Maalis 28, 2006 8:33 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja simppa »

Kyllä mää viime viikolla maseraattiin (mazda) laitoin ja ei ole syönyt eikä vuotanut enempää kuin ennenkään.Tuttava laittoi sorviin vaihteistoon kun hiukan tiputteli akselin juuresta,vuoto loppui ainakin ennen kuin öljy.Motonetissä näkyi olevan öljyvuotoihin joku oma aineensa.....Tiedäppä heistä moisista litkuista
zape
Viestit: 921
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 5:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zape »

Itse käytän vanhassa Tossin sorvin karan voitelu öljyssä xr1, ennen tahto leikata herkästi liukulaakerit kiinni, mutta nyt ei ole ongelmia. Olen kokeillut traktorin moottorissakin, mutta hyvä kuntonen moottori ei kaipaa lisäaineita ja vaikeata saada lisää hyötyä irti. Muutekin kallista ainetta ostaa, mutta huonolle ja kuluneelle koneelle saa ostettua lisäaikaa tuolla aineella.
VAARANPEIKKO
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 11:41 pm
Paikkakunta: KAINUU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VAARANPEIKKO »

tossa aikonaan laiton ton alun ku ite epäilin ainetta. huonoja kokemuksia tefloneista ym. eväistä, meni mm. teflonilla yks. subarun kone ihan juntturaan.

oon tossa ny kuitenki kokeillu x1r lisäainetta verkussa. koneessa ja perässä ja ainaski näillä tuntumin toimii. mekaanisen vaihteiston toimivuus paljo sutjakampi ja äänet pienenneet huomattavasti. ja kylmäkäynnistys koneessa helepottunu. pitää toki vielä avainta kääntää.

tossa kilpurihommassa ollaan kokeiltu monilla värkeillä; uusilla ja vanhoilla.
varsinkin voimansiirrossa. perhana ko omatekemät rattaatki kestää huimasti. tieski karkasu ja muut pitää olla kohillaan. vaan äänestä ja kepistä sen kuulee ja tuntee. ja tieski remonttikerroista.

huomenna taas koe. ois vaan pakkanen alempana ko 20 asteessa. noh, kaikella on tarkotuksensa.

ja nascareista. rajumpaa hommaa ko turvesuolla veto (oon sitäki kokeillu). oon yhen kisan kahtonu livenä ja kaasarikoneella 350 cu muutama sata mailia on kovempi juttu ko uskoskaan ja todella manuaalilootalla ja perusvärkeillä.

se mitään paskaa oo se naskaari ko sen ite tuntee, sen voiman. sama jyminä ko tykistöleirin loppuammunnassa roviksella ko kaikki psto:t veti samaan.

vaan ollaan uskossamme onnellisia.

rasvaa koneeseen. ja säännöllisesti.
zukka
Viestit: 7808
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: x1r

Viesti Kirjoittaja zukka »

Jatketaas vanhaan:

Onko kukaan käyttänyt ja missä kohteissa?
Huomasiko eroa?

Eli X1R metallinhoitoaine.
https://www.x1r.fi/tuotteet.html?id=1/6
DexMasZet
Viestit: 7757
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Re: x1r

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

Olen käyttänyt, mitsuun (4d56) tein vähän huonosti remonttia ja vaihdoin laakereita toisesta koneesta, nokka-akseli vähän tahmo yms, laitoin x1r koneeseen niin on tuolla jo joku tonni ajettu, vaan olisi saattanut kestää muutenkin, tarkoitus oli päästä siihe asti että uuden kannen hommaan vaan jäi taas väliaikanen korjaus käyttöön.

Mersuun kanssa laitoin koneeseen, kun aattelin että venttiilinostajien säklätys kylmänä häviäis, mutta ei kummentunut eikä muutakaan eroa oo huomannu. Samoin vähän ääntävään perään laitoin, eikä kummentunut.

Vielä meinasin kokeilla Belkun ilmajäähy koneeseen seuraavan öljyvaihdon aikaan tuota, kun savuttaa tyhjäkäynnillä niin kuin nuo yleensä, että vaikuttaako miten. Jos ei sekään kummene niin lienee sama lopettaa lisäaine humputukset. Kai nuo joillakin tuntuu toimivan: https://www.x1r.fi/kaivinkoneen-savutus ... vaimenivat
zukka
Viestit: 7808
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: x1r

Viesti Kirjoittaja zukka »

Kai tuota voisi kokeeksi ostaa.
On vaan aika suolaisen hintaista jos ostaa 250-500ml,joten litralla pitäisi lähteä liikkeelle vähintään.
Porukassa ostaa 10 litraa ja jakaa sen muutaman henkilön kesken? Ei tietty toimi jos välimatka on pitkä.

Siitä vähän pääsee laskemaan litrahintoja eri määrille:
https://www.jussinmaki.net/oljyt-ja-kem ... 0-25l/100/
En tuolta ole kyllä tilaamassa.
Osmo_
Viestit: 8631
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: x1r

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Itte pidän noita öljyn lisäaineita huuhaana. Olihan aikanaan öljyä nimeltä Manoil. Lasken samaan kastiin. Ei nykyöljyt vaadi mitään hifihifiaineita, on vaan rahastusta.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
zukka
Viestit: 7808
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: x1r

Viesti Kirjoittaja zukka »

Ei vaadikkaan,mutta voiko noilla tosiaan saada hydrauliikkaan lisää tehoa kun väittää niin? Tiivistämällä vaikkapa pumpun oesän naarmuja.
Ainakin redline seal saver vähentää öljyn kulutusta tai tiputusta jos vika on kumitiivisteissä että ne ovat kovettuneet. Täälläkin oli hetki sitten keskustelua siitä.
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: x1r

Viesti Kirjoittaja 361 »

Muutamaan vaihteistoon olen lievien synkronointivikojen takia laittanut ja on toiminut. Yhteen edelleen mulla olevaan autoon laitoin vuosituhanteen vaihteessa ajatuksella "eipä siinä mitään menetä" Auto on edelleen ajossa, nykyään tosin harraste sellaisessa mutta vieläkään ei ole synkkaremonttia tarvinnut tehdä. Eli ei ole huuhaata.

Vika ei poistunut kerralla vaan pikkuhiljaa.
zukka
Viestit: 7808
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: x1r

Viesti Kirjoittaja zukka »

Ostin litran. 60€. Ajattelin kubotan hydrauliikkaan kokeilla.
Mielestäni aiemmin pysyi pidempään lanan ja kauhan varassa ilmassa kun nykyään pysyy.
Täytyy tarkistaa hydrauliyöljyn tilavuus ja katsoa jos jää yli,että kokeilisiko bobcatin deutziin laittaa loput.
Juho M-P
Viestit: 4378
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: x1r

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Jos tarpeeksi uskoo niin miksei nää käärmeöljyt toimi. Siksihä niitä myydään. Kuten bensaletkun magneetteja yms.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
zukka
Viestit: 7808
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: x1r

Viesti Kirjoittaja zukka »

Juho M-P kirjoitti: To Heinä 09, 2020 2:59 pm Jos tarpeeksi uskoo niin miksei nää käärmeöljyt toimi. Siksihä niitä myydään. Kuten bensaletkun magneetteja yms.
Sitten ei ole uskon asia jos vaivaudun ottamaan kellolla aikaa kauanko menee telojen maahan osumiseen ennen ja jälkeen aineen laiton?
Jos molemmilla kerroilla ajaa koneella ensin 30min niin kerkeää lämmetä,ettei ulkolämpötila vaikuta kuten kylmänä tekisi.
Kauha samassa asennossa ja kauhan sekä lanan etäisyys yhtä pitkäksi.
Muuta huomioitavaa?
Tietää itsekin tulosten jälkeen onko oikeasti hyötyä vai ei.
zukka
Viestit: 7808
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: x1r

Viesti Kirjoittaja zukka »

zukka kirjoitti: To Heinä 09, 2020 3:03 pm
Juho M-P kirjoitti: To Heinä 09, 2020 2:59 pm Jos tarpeeksi uskoo niin miksei nää käärmeöljyt toimi. Siksihä niitä myydään. Kuten bensaletkun magneetteja yms.
Sitten ei ole uskon asia jos vaivaudun ottamaan kellolla aikaa kauanko menee telojen maahan osumiseen ennen ja jälkeen aineen laiton?
Jos molemmilla kerroilla ajaa koneella ensin 30min niin kerkeää lämmetä,ettei ulkolämpötila vaikuta kuten kylmänä tekisi.
Kauha samassa asennossa ja kauhan sekä lanan etäisyys yhtä pitkäksi.
Muuta huomioitavaa?
Tietää itsekin tulosten jälkeen onko oikeasti hyötyä vai ei.
Kokeilin.
Konetta lämmitetty 45min kaivamalla ojaa ja lanaamalla pihaa.
Ulkona noin 15 astetta.
Kone nostettu ilmaan telat silmämääräisesti vaakatasoon 41cm korkeudella maasta.
Kun kone oli ilmassa niin kauhan laidasta oli koneen kylkeen 258cm.
Netin sekuntikellolla katsottu 90 sekuntia/12cm eli 8cm/1min. Sen verran tela laski vetopyörän kohdalta,ei ihan keskilinjasta vaan noin 5cm lanaa kohti.
Kone kokoajan käynnissä,1500rpm.

Palaillaan asiaan parin viikon päästä varmaan,kunhan lisään aineen ja keksin jotakin kaiveltavaa ensin

Ainut joka tuli mieleen,että jos hydraulilohkossa on o-renkaita jotka vuotavat tai sitten tuo lähimpänä hyttiä olevan sylinterin puolelta toiselle puolelle pääsee öljy,niin siihen tuo ei kyllä auta. Ainut vaihtamaton sylinteri puomissa on juurikin tuo jonka ansiosta kone ei pysy kauaa ilmassa.
lart
Viestit: 411
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 9:25 pm
Paikkakunta: Jönköping/ Ruotsi
Viesti:

Re: x1r

Viesti Kirjoittaja lart »

lart
DexMasZet
Viestit: 7757
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Re: x1r

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

Nyt on 2tkm ajettu w124 Mersulla öljyn lisäaineen kanssa, ja venttiilikopan tiiviste alko vuotamaan aivan joka puolelta, tuntuu ikään kuin haurastuneen ennen aikojaan. 2v vanha Victor reinz tiiviste, että ei mikään huonoin tarvike. Samoin joku aika sitten meni ohjaustehostimen letku, vähä aikaa lisäaineen laitosta.
Aloin vaan sitä miettimään, että syöpikö nuo lisäaineet kumiosia? Vai onko vain sattumaa nuo vuodot.
Tosin netissä oli vastaavia kokemuksia muillakin lisäaineitten laiton jälkeen..
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 856XL, Arpe, Bing [Bot], Google [Bot], Paalari, Samppaaa, tommipommi, VesQ ja 48 vierailijaa