Halvimmat 14.9-30 renkaat

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

valmet502
Viestit: 69
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 8:07 pm
Viesti:

Halvimmat 14.9-30 renkaat

Viesti Kirjoittaja valmet502 »

Kertokaahan mistä kannattaa hankkia tuollaiset 14.9-30 renkaat kun kohta alkaa olla
nokialaiset loppuun ajettu, ja eikös ne itä renkaat ole ihan hyviä vai??
Rengas koko ei vissiin ole niitä yleisempiä... :roll:
V361
Viestit: 6663
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 8:17 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V361 »

Kokeileppa piruuttasi kysäistä 010 401 401 puhelinnumerosta, vastaaja on firma nimeltä Vianor.
valmet502
Viestit: 69
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 8:07 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja valmet502 »

Joo no olihan niitä siellä :lol: mut olisikohan vielä halvempia olemassa??
Ja eikös nuo Taurukset ja Stomilit ole melko laadukkaita 8)
Mut vielä semmoinen että olisiko renkaan oltava vyö vai ristikudos siis jos voisitte selventää kumpienkin hyvät ja huonot puolet.
Itse joudun ajamaan melko paljon metsässä ja tiella ja myös jonkin verran peltoajoakin on :wink:
tane II
Viestit: 5319
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tane II »

Kyllähän 16.9-30 istuisi 502:een kuin nenä päähän, sitten löytyisi renkaita, mutta, mutta ei sitä 16.9:ää suositusten mukaan voi laittaa 13" vanteelle. Pitäisi löytää jostain esim. 602:n 14" vanteet. Nykyinen suositus 16.9:lle kai on W15L.
force posterior
Viestit: 264
Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 10:11 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja force posterior »

Elä ainakaan tauruksen vyörenkaita laita jos meinaat metsässä ajella. Ovat suunnilleen paperia, peltorenkaiksi hyvät kun ovat niin pehmeät. Osta Vianorilta MITAS- merkkiset ristikudosrenkaat, markkinoiden halvimmat mutta paremmat kun stomilit ja varmasti ajaa asian.
valmet502
Viestit: 69
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 8:07 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja valmet502 »

Jos voisitte kertoa että mitä haittoja siitä tulee jos laittaa 13" vanteelle (eli 14.9" renkaan tilalle) 16.9" renkaan???
JURO
Viestit: 3444
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JURO »

Kysäise Suomen Käyttökoneesta Nurmijärveltä itärenkaita.
laukula
Viestit: 167
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 9:18 pm
Paikkakunta: sastamala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja laukula »

Ei tule juuri muuta kuin kosmeettista haittaa.Joissakin venäläisissä renkaissa kapeahko pinta ,niin sopivat vallan hyvin kapeemmallekin vanteelle.
Ilman konetta ihminen on orja,kone vapauttaa ihmisen. Henry Ford
retku
Viestit: 1654
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 7:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja retku »

juu, taurukset on aivan susia. 805:ssa oli takan semmoset. 3v kesti. toisessa oli jo siihen mennes 3 tossua. meni viimenään vyöt niin raakasti poikki että renkaaseen tullut patti otti lokariin kiinni :-)
---------------

tuös syksyllä tuli toiseen koneeseen 16.9x30 eteen. voltyre merkkiset. made in ryssä. 250e makso/kpl. vauhtia ne ainakin tuntus kestävän, eikä muutenkaan mitään moitteita.

pari vuotta sitte päätin että jos ryssän pyöriä vaan löytyy oikeen kokosena niin aina semmonen. hyvät kokemukset kärrynpyöristä ja traktorin mammuttipyöristä. ei mitään valittamista vaikka ajoa on paljon.
Kari W.
Viestit: 190
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:33 am
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari W. »

http://www.valmer.fi/

Sieltä on valmettimme gummisarja hankittu, merkkiä veli venäläinen ja ei ole mitään valittamista...
Savaloja
Viestit: 1141
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:36 pm
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Savaloja »

Stomilit ja Barumit on hyviä renkaita, venäläisistä ei niinkään kokemusta.

Eikös se Jouni Sutela tuo maahan venäläisiä renkaita? Ei ole vähään aikaan näkynyt tällä palstalla?

Jouni Sutela, Valkeala
p. 0400 - 185840
e-mail:jouni.sutela@pp.nic.fi

Ja ristikudosrenkaat ehdottomasti jos metsäajoa on.
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua
valmet502
Viestit: 69
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 8:07 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja valmet502 »

Joo no noita Mitaksen ristikudos renkaita kattelin tuolla Valmerin sivuilla
eikä tuo hintakaan vissiin ole niin paha, kun on kuitenkin 12 kankainen.
16,9-30 12pr traktorin takarengas 400,-/kpl
Sama rengas maksaa Vianorilla 531€/kpl
force posterior
Viestit: 264
Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 10:11 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja force posterior »

Jos en vallan ole erehtynyt, MITAS on entinen barum, ainakin osaksi- mutta ainakin etusissa (12.4/r24) nuo rättirenkaat tuntuu erittäin mukavilta, ovat nimittäin pehmeämmät- meidän pikkunelikon meno muuttui pylkyttävästä ihan mukavaksi. Varmasti toimivat takanakin hyvin, etenkin keveämmässä traktorissa. Itse pitäisin tosiaan parempana kuin stomil.
MTZ
Viestit: 1232
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 11:10 pm
Paikkakunta: Nyby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MTZ »

Ennen joulua toi Sutela Voltyret faijan ferguun hyvä pito niillä on ainakin ja jäykät rungot mikä oli yksi hyvä peruste kun pää asiassa mettä kärryn kanssa ajellaan sillä.
Goodyearin vyörenkaat ennen ja useamman kerran talvessa sai olla paikkaamassa.
Exmajuri
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 4:28 pm
Paikkakunta: pohjois-Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Exmajuri »

valmet502 kirjoitti:Jos voisitte kertoa että mitä haittoja siitä tulee jos laittaa 13" vanteelle (eli 14.9" renkaan tilalle) 16.9" renkaan???
Eiköhän 13" vanne on liian kapea 16,9" renkaalle, vanne pitää olla vähintään 14 tuumainen, suositus on 15 tuumaa.
Vianorin sivuilla on taulukko jossa näkyy Tauruksen rengaskoot ja suositeltavat vannekoot

http://www.vianor.com/vianor/images/Ima ... enkaat.pdf
katso sivu 22.
tane II
Viestit: 5319
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tane II »

valmet502 kirjoitti:Joo no noita Mitaksen ristikudos renkaita kattelin tuolla Valmerin sivuilla
eikä tuo hintakaan vissiin ole niin paha, kun on kuitenkin 12 kankainen.
16,9-30 12pr traktorin takarengas 400,-/kpl
Sama rengas maksaa Vianorilla 531€/kpl
Tuntuu tuo 12-kankainen jo vähän liioittelulta pikkukakkoseen, jos ei kaivurikäytöstä ole kysymys. Alkuperäiset 14.9-30 on ohjekirjan mukaan vain 6-kankaiset (kantavuus 1650 kg) kun 16.9-30:n kantavuus 8-kankaisena on jo n. 2250 kg.

Näytti IKH:n rengasluettelon mukaan 16.9-30 olevan halkaisijaltaan 70 mm ja leveydeltään 51 mm suurempi kuin 14.9-30, ei liene ongelma ketjujenkaan kanssa, muistaakseni lokarin alla on aika mukavasti tyhjää, sivusuunnassahan tila riippuu käytetystä raideleveydestä.
valmet502
Viestit: 69
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 8:07 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja valmet502 »

Ei ole 502:nen kaivuri käytössä, mutta hakkuria ja muita painavia koneita joutuu kyllä kulettelemaan.
Ja tuo hintaero on vielä niin pieni että samalla ottaa sitten vähän tukevammat renkaat 8)
Kyllä tuo 16.9" käy kuulemma 13" vanteelle.
kalvaana
Viestit: 7336
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

14.9/30 renkaat

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Älä suotta laita 16.9 renkaita 502 Vallun vanteelle. Se kumi on keskeltä pullollaan kulutuspinnastaan, kun vanne kapea. Muutenkin pienissä takatuupareissa kapea kumi parempi, niin on sen verran pintapainetta, ettei turhaan pyöri joutavaa joka kannon ja kiiven takana. Vanhan kommunistin ristikudosrengas paras metsähommissa ja harrastustraktorissa. Niissä paljon luonnon kumia ja muutenkin kovat kylet, ni ei kannot pistele kylkia. Kaiken lisäksi eivät rupea pykimään turhan aikasin. Taurukset tosin on ihan paskoja. Niissä kudokset sisäpuoleta irtoo riungosta ja hiertää sisärenkaita rikki ja lopuksi tullee pahkuroita koko kumiin niin, että otta lokasuojiin kiinni tai vemputtaa koko rattoria.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
Dayno
Viestit: 360
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:56 am
Paikkakunta: JOENSUU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dayno »

Kirjottelin aiheesta joskus, mutta tässä vielä; eli 16.9-30 renkaat Majoriin ostettuani (Stomil) huomasin "nykyrenkaiden" olevan HUOMATTAVASTI vähemmistä tarpeista tehtyjä, kuin aikoinaan esim. GOOD YEARIT. Renkaissa yksi hokki reunallaan vähemmän ja rengas aika paljon kapeampi, hyvä kun vanteen levyinen nykyään. Tällä perusteella voit Valmettiisi hankkia hiukan nimellismittaa leveämmät gummit. Merkeistä ei muuta kokemusta kuin, että Barum taitaa olla herkempi pykimään eli happanemaan kuin Stomil. Itsellä kokemusta ed.mainituista merkeistä eturenkaina, kaksi vuotta vanhempi Barum kohta läpi pykinyt kun Stomilissa ei havaittavia halkeamia (n.10 vuoden iässä).
Harrastekäytössäni ei renkaat ehdi sileiksi kulumaan, vaan aika tekee tehtävänsä eli hapattaa ne. Jos Stomilit pitää ilmat ja sisärenkaat sisällään ne 40-vuotta jotka GOOD YEARIT ovat pitäneet, alkaa tämä harrastus olla varmaan ohi jo meikäläiseltäkin.
retku
Viestit: 1654
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 7:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja retku »

noi leveys asiat on merkkikohtasia. esimerkiksi uusi continentalin 650mm rengas on KAPEAMPI kuin uusi pirellin 600mm rengas...asiakasta huijjataan...
--------------

venäläisissä mitat aika kohillaan. 16.9x30 on juuri sen 480mm leveä mitä pitääkin, tuo rengashan on nyky suuntausten mukaan millimerkinnällä= 480/70x30
---------
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 31 vierailijaa