Kuutos majorilla pellolla

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Petri
Viestit: 715
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:02 pm
Paikkakunta: Oripää
Viesti:

Kuutos majorilla pellolla

Viesti Kirjoittaja Petri »

Kuva

majorilla pellolla äestämässä
force posterior
Viestit: 264
Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 10:11 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja force posterior »

Mitkä ihmeen piriset sinä olet virittänyt tuohon takasten rinnalle? :D
Petri
Viestit: 715
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:02 pm
Paikkakunta: Oripää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petri »

Kuva

tuossa tuo moottori asenus vaihe
Petri
Viestit: 715
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:02 pm
Paikkakunta: Oripää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petri »

joo ne on pirisen piikkivetopyörät oli pakko laittaa jotta pääsi koittamaan joka vaihteella menoa tuppas hieman pyörä lipsumaan isolla nopeudella ei muuta tarkoitusta et saadaan maksimi pito
Velu
Viestit: 3874
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velu »

Voisipa sanoa, että on fordsonista tullu ihan oikea traktori moottorin vaihdolla. Tehonpuute loppuu pysyvästi ja käyntiäänikin on kerrassaan mainio. Vaiheteistohan kestää millaisen moottorin tahansa.
Nuhvelentti
Viestit: 421
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 12:13 am
Paikkakunta: Keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nuhvelentti »

Paljonkos Majuriin tuli huippuja???
Traktori on hyvä kun se on punainen!!!
SamiT
Viestit: 6793
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Minkä kokoinen äes siellä perässä oikein kulkee? Ei taitaisi juuri liikkua neloskoneella tuo karhi juuri minnekään.
Petri
Viestit: 715
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:02 pm
Paikkakunta: Oripää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petri »

äes on vaderstad leveydeltään 5 metriä hieman leveämpiki vielä varmaan menisi
moottorin tehot on diesel korjaajan säätämä en tiedä paljonko mutta
tarpeeksi varmaan
Petri
Viestit: 715
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:02 pm
Paikkakunta: Oripää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petri »

tuossa nostolaiteen asennus ja uusi vetokoukku kuva
Kuva
tono
Viestit: 2146
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:49 pm
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tono »

Aluksi luulin että olit laittanut rautapyörät traktoriin :shock: , mutta tarkempi katselu näyttikin taas jo jotain muuta... Komia on menopeli :twisted:
vw 1300 -72:n voimalla mennään!
force posterior
Viestit: 264
Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 10:11 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja force posterior »

Onkos tuohon asennettu joku fordin nostolaite, vai miten se näyttää silmään niin erilaiselta? Ehkä niissä majureissa mitä olen nähnyt, ei ole ollut työntövarsitunnustelua. :roll:
Onhan siinä tosiaan majurilla uusi elämä edessä.. :lol:
supermajor61
Viestit: 36
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 6:31 pm
Paikkakunta: Rautalampi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja supermajor61 »

Laitahan lähikuva majorista. minkä tyyppinen on tuo motti (Trader)??
Mulla samanmoinen rojekti viime keväänä, super major johon traderin 508E kutonen. :wink: :roll:
laukula
Viestit: 167
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 9:18 pm
Paikkakunta: sastamala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja laukula »

Vau! Majurihan on nuortunut selkeesti kummastakin päästä.Nyt näyttää fordson palanneen juurilleen-piikkipyörät ja hinattava työkone.Tähän olisi päästy vuosikymmeniä aikaisemmin ilman Harry Fergusonin päähän pinttymää kolmipistenostolaitteesta. :idea:
Ilman konetta ihminen on orja,kone vapauttaa ihmisen. Henry Ford
Petri
Viestit: 715
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:02 pm
Paikkakunta: Oripää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petri »

Joo nostolaite on ford-5000 :sta siihen joutui tekemään tuollaisen korokepalan väliin pulttijaon muuttumisen takia ja ottaa muuten nostosylinteri majorin lautaspyörään kiinni ja saahan tolla korokepalalla
vähän istuimenki ylemmäs mukavampi olla korkeemmalla
Tämä moottori ei ole trader vaan se on ford custom kuorma auton
moottori uudempi malli traderista :idea:
force posterior
Viestit: 264
Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 10:11 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja force posterior »

Petri kirjoitti:Joo nostolaite on ford-5000 :sta siihen joutui tekemään tuollaisen korokepalan väliin pulttijaon muuttumisen takia ja ottaa muuten nostosylinteri majorin lautaspyörään kiinni ja saahan tolla korokepalalla
vähän istuimenki ylemmäs mukavampi olla korkeemmalla
Tämä moottori ei ole trader vaan se on ford custom kuorma auton
moottori uudempi malli traderista :idea:
Olikin aika tutun näkönen lohko.. meidän könttyräkin odottaa tuollaisen asentamista.
Petri
Viestit: 715
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:02 pm
Paikkakunta: Oripää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petri »

Onko tietoo lohkon koosta tämä lohko on 6.2 litrainen
force posterior
Viestit: 264
Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 10:11 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja force posterior »

Petri kirjoitti:Onko tietoo lohkon koosta tämä lohko on 6.2 litrainen
Ei itselläni tarkkaa tietoa, olis mahtavaa saada tarkemmat tiedot. Edellinen kone joka oli paikoillaan, oli tuollainen custom, oletettavasti samanlainen. Sattumalta löydettiin sitten vähän ajettu alkuperäisellä turbolla oleva custom. Kone oli ilmeisen vähän ajettu, auton oma kytkinkin oli vielä todella hyvässä kunnossa. Tuohon ostettiin sitten uusi kytkin englannista ja nyt pitäs vaan löytää aikaa punoa paketti kasaan. On muuten verran virkeä se turbokone.. :lol:
Petri
Viestit: 715
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:02 pm
Paikkakunta: Oripää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petri »

On varmaan virkeä moottori se turbokone :roll:
Minkälaiseen könttyrään moottori tulee
force posterior
Viestit: 264
Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 10:11 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja force posterior »

Petri kirjoitti:On varmaan virkeä moottori se turbokone :roll:
Minkälaiseen könttyrään moottori tulee
1124, olikohan -71 vuosimalli. Alkujaankin siis kutonen. Siihen on melkein uutena asennettu 34" vanteet, nyt uudet renkaat niin luulen että kulkuja on maantiellä ihan mukavasti. Ainakin tuolla ahtamattomalla koneella se kulki niin että hirvitti.. :shock: Tosiaan ulosoton akseli on tässä hidastanut hommia, ei olla löydetty vielä ehjää purkuosaa ja uus maksaa vajaat 500 eskoa. Siis kytkimeltä lähtevä akseli. Entisessä nimittäin booreista muisto vain. Niin tosiaan, kone on uutena ollut maatalouskäytössä eli siinä on uutena ollut jo nostolaitteet, isä asensi koneen meille tullessa vajaat 10 vuotta sitten lisähydrauliikan taakse (2 lohkoa) joten aikas käytännöllinen peli.. :D
Petri
Viestit: 715
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:02 pm
Paikkakunta: Oripää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petri »

Kuva
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 52 vierailijaa