Nissan Primastar - vaihdelaatikko
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 8:08 pm
- Viesti:
Nissan Primastar - vaihdelaatikko
Moro!
Onkos väellä tietoa Nissan Primastarin vaihdelaatikoista? Oon kuullut, että tässä vähän tyyppivikana vaihdelaatikon laakeriviat.
Olisiko parannusta tullut jostakin vuosimallista lähtien tähän kyseiseen asiaan? Millaisia kokemuksia on?
Mitä muuta voitte tästä autosta kertoa? Lähinnä tuo 2.0 dci 115 olisi kysymyksessä.
Onkos väellä tietoa Nissan Primastarin vaihdelaatikoista? Oon kuullut, että tässä vähän tyyppivikana vaihdelaatikon laakeriviat.
Olisiko parannusta tullut jostakin vuosimallista lähtien tähän kyseiseen asiaan? Millaisia kokemuksia on?
Mitä muuta voitte tästä autosta kertoa? Lähinnä tuo 2.0 dci 115 olisi kysymyksessä.
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Nissan Primastar - vaihdelaatikko
Ei niissä juuri parannuksia ole. Öljynvaihto ja liian suurten vaihteiden käytön välttäminen auttaa. 6-vaihdetta ei saa käyttää alle 100km ja perävaunun kanssa
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 28165
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Nissan Primastar - vaihdelaatikko
Ei kerennyt kokemusta karttua kun poika tuollaisen Nissanin hommasi ja yhden traileri vedon jälkeen alkoi kytkin "lipsumaan". Ihmettelin kun oli pihasta kadonnut ja luulin että mennyt remonttiin, mutta olikin Afrikan pojat käyneet ostamassa pois.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 3585
- Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
- Paikkakunta: Jovensuu
- Viesti:
Re: Nissan Primastar - vaihdelaatikko
Renault trafic sama auto. Mulla on tuolla samalla moottorilla ollut muutaman vuoden, 100tkm ajanut siihen, mittarissa nyt 160tkm.
Autosta on kuulunut koko ajan jonkinlainen rohiseva ääni vedätettäessä, lähinnä kylmillä keleillä kun pakkasta on 10 astetta vähintään. Ensin en ajatellut koko asiaa mutta monet sanoi että ääni todnäk tulee vaihdelaatikosta. Itse ajattelin että se on joku pelti mikä rohisee koska ääni on sen tyyppinen. No, jokatapauksessa ääni ei ole muuttunut 100tkm aikana eikä.laatikko oireile mitenkään. Kerran olen öljyt sinne vaihtanut ja laitoin x1r sekaan kun olin kuullut noista laatikko-ongelmista.
Ajan usein kutosella jopa 90 koska vaihtovalot siihen ohjeistavat. Sen alle alkaa selvästi vääntö loppumaan moottorista.
En tällä kokemuksella pelkäisi vaihdelaatikkoa ellei siitä kuulu todella poikkeavia ääniä tai kytkeytymisessä ole ongelmia.
Asiasta muuten voin sanoa että auto on ollut erittäin vähän vikainen, käytännössä olen joutunut Uusimaan vain jarrulevyt taakse. Joitain pieniä ranskalaisia erikoisuuksia on mutta ei käyttöä häiritseviä.
Hyviä puolia ovat ehdottomasti ajo-ominaisuudet ja kuljettajan tilat sekä ajoasento. Nämä eivät myöskään ruostu ainakaan kovin helposti. Kulutus on pyörinyt seitsemän ja kahdeksan litran välillä.
Sellainen huomio vielä että öljynvaihdon yhteydessä ehdottomasti laskuri kannattaa nollata. Nimittäin jos auto ei tiedä ajettujen öljyjen määrää se lopettaa hiukkasloukun polttamiseen ja siitä aiheutuu vikavaloja sekä pahimmillaan pönttö voi mennä tukkoon.
Autosta on kuulunut koko ajan jonkinlainen rohiseva ääni vedätettäessä, lähinnä kylmillä keleillä kun pakkasta on 10 astetta vähintään. Ensin en ajatellut koko asiaa mutta monet sanoi että ääni todnäk tulee vaihdelaatikosta. Itse ajattelin että se on joku pelti mikä rohisee koska ääni on sen tyyppinen. No, jokatapauksessa ääni ei ole muuttunut 100tkm aikana eikä.laatikko oireile mitenkään. Kerran olen öljyt sinne vaihtanut ja laitoin x1r sekaan kun olin kuullut noista laatikko-ongelmista.
Ajan usein kutosella jopa 90 koska vaihtovalot siihen ohjeistavat. Sen alle alkaa selvästi vääntö loppumaan moottorista.
En tällä kokemuksella pelkäisi vaihdelaatikkoa ellei siitä kuulu todella poikkeavia ääniä tai kytkeytymisessä ole ongelmia.
Asiasta muuten voin sanoa että auto on ollut erittäin vähän vikainen, käytännössä olen joutunut Uusimaan vain jarrulevyt taakse. Joitain pieniä ranskalaisia erikoisuuksia on mutta ei käyttöä häiritseviä.
Hyviä puolia ovat ehdottomasti ajo-ominaisuudet ja kuljettajan tilat sekä ajoasento. Nämä eivät myöskään ruostu ainakaan kovin helposti. Kulutus on pyörinyt seitsemän ja kahdeksan litran välillä.
Sellainen huomio vielä että öljynvaihdon yhteydessä ehdottomasti laskuri kannattaa nollata. Nimittäin jos auto ei tiedä ajettujen öljyjen määrää se lopettaa hiukkasloukun polttamiseen ja siitä aiheutuu vikavaloja sekä pahimmillaan pönttö voi mennä tukkoon.
Belarus 825 turbo shitbox
-
- Viestit: 4378
- Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
- Viesti:
Re: Nissan Primastar - vaihdelaatikko
m_kanen kanssa samoilla linjoilla. Töissä tuli ajettua MB/VW/Rellu ja ottasin edelleen rellun millon vaan. Oli sen ergonomia ja ajettavuus niin eri luokkaa. Ja pellit ei ruosti. Vähemmän se oli korjaamolla mitä VW ja MB.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
-
- Viestit: 10751
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Nissan Primastar - vaihdelaatikko
Kun ne vaihtokehoittimet tulivat autoihin, niin alkuun niissä oli ainakin osalla valmistajista perusteena vain kierroslukuraja, jonka ylittyessä se neuvoi vaihtamaan isommalle, olipa tilanne muuten mikä tahansa. Myöhemmin alkoi tulla vähän älyäkin niihin, että kaasun asennollakin oli sen verran merkitystä, ettei raskaalla kuormalla tai ylämäessä sentään neuvottu isommalle vaihtamaan heti 1800 kierroksen tietämillä.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 9813
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Nissan Primastar - vaihdelaatikko
Syksyllä laitettiin vaihtolaatikko saksasta 550 tai 570. Kytkimen kanssa korjaamolla teetettynä halvempi kuin pelkkä laatikko suomesta. Muuten en osaa noita moittia, hyviä ajettavia eikä ruostu.
-
- Viestit: 3124
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Nissan Primastar - vaihdelaatikko
Minäkin kallistun rellu citikka puolelle kun pelaavat kohtuu hyvin eikä mitään mega ongelmaa lisäksi mukavia ajella. Lähes 100k maksava sprinter käy korjaamolla ja tuntuu että ei saa kunnon maalia niihin edes rahalla.
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: Su Maalis 14, 2021 10:02 am
- Viesti:
Re: Nissan Primastar - vaihdelaatikko
Puoltava ääni täältäkin. Traficin etupää on fiksu, jos tuntuu ahtaalta tehdä remppaa yläkautta, niin keulan osat purkaantuu helposti pois tieltä. Tuohon aikaan suunnittelijat on vielä miettinyt, että hyötyajoneuvoa pitää jonkun korjatakin.
-
- Viestit: 3585
- Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
- Paikkakunta: Jovensuu
- Viesti:
Re: Nissan Primastar - vaihdelaatikko
Joo, kyllä tässä jotain muutakin älyä on, koska helposti ylämäessä kehottaa vaihtamaan pienemmälle kun väännöntarve lisääntyy vaikka kierrokset ei putoa.jiipee kirjoitti: ↑Ti Maalis 26, 2024 8:41 amKun ne vaihtokehoittimet tulivat autoihin, niin alkuun niissä oli ainakin osalla valmistajista perusteena vain kierroslukuraja, jonka ylittyessä se neuvoi vaihtamaan isommalle, olipa tilanne muuten mikä tahansa. Myöhemmin alkoi tulla vähän älyäkin niihin, että kaasun asennollakin oli sen verran merkitystä, ettei raskaalla kuormalla tai ylämäessä sentään neuvottu isommalle vaihtamaan heti 1800 kierroksen tietämillä.
On silti viritetty vähän liikaa kulutusta hillitsemään ilmeisesti, koska ajattaa aika matalilla kierroksilla. Monesti tuntuu jo että vääntö alkaa loppumaan ja silti ei pyydä vaihtamaan pienempää. Tuo 2-litranen kone ei ole kaksinen vääntämään muutenkaan. Meillä on toinen auto rellu 2.5 koneella ja se vääntää ihan eri malliin. Tosin se on masterin korilla, joten välityksetkin taitaa olla vähän lyhemmäksi välitetty.
Belarus 825 turbo shitbox
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: boxer2000, Google [Bot], Mazaman ja 34 vierailijaa