Kipa 6 kärryn ehostus?

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Samppaaa
Viestit: 89
Liittynyt: Ti Elo 11, 2015 7:36 pm
Viesti:

Kipa 6 kärryn ehostus?

Viesti Kirjoittaja Samppaaa »

Moi.

Olen ostamassa Kipa 6 vanhaa kärryä. Kärry on käyttökuntoinen mutta vaatii ehotuksen ja läpi käynnin että kehtaa kylillä ajella. Maalaidat ainakin pitää uusia. Mittailin että nykyinen lauta on 28x110 pontattua lautaa. Saako nykyään tuollaista lähes valmista puutavataliikkeistä? Lavan pohja on myös lautaa ja siinä pelti päällä. Millaisesta laudasta lavan pohja kannattaisi tehdä? Maaliksi koko kärryyn olen ajatellut sitä normadur 65 kipan oranssillä sävyllä. Kannattisiko laidat maalata myös lavan sisäpuolelta? Ja millä käsitellä paljas puupinta esim sieltä lavan pohjan alapuolelta?

Tässä nyt isoimmat kysymykset ensialkuun. Kiitos 😁
nuc-64
Viestit: 2973
Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Kipa 6 kärryn ehostus?

Viesti Kirjoittaja nuc-64 »

Itse kun rakensin uusia laitoja kärryyn hain pitkään sopivaa lavalankkua. Pienemmiltä höyläämöiltä kannattaa kysellä, saattaa löytyäkin juuri oikeilla mitoilla. Itse maalasin ponttilaudat ja kasasin vasta maalattuna, näin sia värin ponttienkin puolelle, niin kestää hiukan paremmin.
390
Viestit: 519
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2015 9:47 pm
Paikkakunta: Kanta-häme
Viesti:

Re: Kipa 6 kärryn ehostus?

Viesti Kirjoittaja 390 »

mun pitäisi kanssa tehdä tohon 956 mallin kipaan laidat. tuossa on välitolppa joten laidan pituus on vain 210cm joten ajattelin 28mm vaneria. ainakin netistä löyty joku v.laiti jolla oli aika sopivan kokoisia palavanereja (ja edullisia)
cimo
Viestit: 2358
Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 10:56 pm
Viesti:

Re: Kipa 6 kärryn ehostus?

Viesti Kirjoittaja cimo »

Joku lattiaponttilauta vois olla sopivaa laitavärkkiä.
Joissakin höylätty alapuolelle urat, niin saa pontin näköä ulkopuolelle.
Kyllä ne molemmin puolin kannattaa maalata.

Pohjaan vaikka kakkosnelonen pellin alle. Lankut voi vaikka öljytä jäteöljyllä, jos ei hetken haju haittaa.

Itse tein laitaremonttia omaan Kipaan ja avasin suuni oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Noita matalia laitoja on vähemmän käytetty ja niitä saattaa löytyä ladoista ja talleista. Niin mun Kipa sai "uudet" laidat.
Kuuskakkone
Viestit: 750
Liittynyt: To Helmi 12, 2015 11:48 pm
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Kipa 6 kärryn ehostus?

Viesti Kirjoittaja Kuuskakkone »

Mää tervasin pehtoorin maalaidat sisäpuolelta :lol: En tiedä mitenkä kesti, kun siirtyi aika äkkiä kunnostuksen jälkeen uuteen kotiin, mutta hetken aikaa oli konehallissa miellyttävä tuoksu.
MF 4355 -02
MF 399 -96
MF 165S -78
Ford 655C -89
Deutz-Fahr M1080 -83
-Masa-
Viestit: 1375
Liittynyt: Su Maalis 13, 2016 8:48 pm
Paikkakunta: Ulvila
Viesti:

Re: Kipa 6 kärryn ehostus?

Viesti Kirjoittaja -Masa- »

Noita näyttää liikkuvan käytettynäkin, että voi saada helpommalla hommaamalla käytetyt
https://www.vakova.fi/?s=kipa
MF 4245 -98
Osmo_
Viestit: 8628
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Kipa 6 kärryn ehostus?

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Ite oon vetänyt laudat Teknolinillä. Halpaa ulkomaalia. Tota 28x5" lautaa saa kyllä vielä, tuli haettua omaan perävaunuprojektiin. Saaht kyllä tietää kun sanoo et tarvis Kipan laitaprofiilia. Muistaakseni sitä on viis ja kuustuumasena
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: akkli, Custom_76, Google [Bot], jagr ja 41 vierailijaa