SINIAALTO

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

heijo
Viestit: 2708
Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 12:11 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: SINIAALTO

Viesti Kirjoittaja heijo »

Minulla on mökillä siniaaltoinvertteri koska jääkaappi ei suostunut käynnistymään halpis invertterillä, samaten jotkut kännykän laturit kuumenivat huomattavasti aiemmalla invertterillä.
Minkä huollamme sen korjaamme.
mauno
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Loka 29, 2010 4:48 pm
Viesti:

Re: SINIAALTO

Viesti Kirjoittaja mauno »

Mahtaiskohan tähän tarkoitukseen löytyä sopiaa ts. sopivan hintaista ups laitetta. Hoitaisi itse sähkökatkot. Olis turvallisuustekijä puulämmityksessä.
Jammu
Viestit: 22731
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: SINIAALTO

Viesti Kirjoittaja Jammu »

heijo kirjoitti: Ke Huhti 08, 2020 6:25 pm Minulla on mökillä siniaaltoinvertteri koska jääkaappi ei suostunut käynnistymään halpis invertterillä, samaten jotkut kännykän laturit kuumenivat huomattavasti aiemmalla invertterillä.
Nää on näitä joskus että joskus joutuu ostamaan kaksi invertteriä, ensin kantti vehje ja sen jälkeen siniaalto vehje kun kaikki ei pelaa sillä ensiksi hankitulla
Suomi kuuluu länsimaihin
mauri
Viestit: 6696
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: SINIAALTO

Viesti Kirjoittaja mauri »

mauno kirjoitti: Ke Huhti 08, 2020 6:32 pm Mahtaiskohan tähän tarkoitukseen löytyä sopiaa ts. sopivan hintaista ups laitetta. Hoitaisi itse sähkökatkot. Olis turvallisuustekijä puulämmityksessä.
Riippuu kuinka pitkä varmistusaika olisi tarpeen.
Pikku upseilla on varmistusaika yleensä luokkaa 10 minuuttia - puolisen tuntia. Joihinkin saa viereen (saman valmistajan) lisäakustoboksin helposti kytkettyä, mutta ei silläkään tuntitolkulla käyntiaikaa saa. Jos kuorma on pieni verrattuna upsin tehoon niin se tietysti antaa lisäaikaa, kuitenkin rajallisesti koska jo tyhjäkäyntikin syö akkua.

Erillisillä tasasuuntaaja - akusto - vaihtosuuntaaja palikoilla saa pitkänkin varmistusajan kun hankkii riittävän ison akuston.

Tietysti UPS-laite ja pieni aggregaatti yhdistelmällä saa vieläkin lisää aikaa. Joillekin riittänee pelkkä aggregaatti jolle on valmis johdotus ettei tarvitse pimeässä alkaa roikkia viritellä. Tällöin esimerkiksi kiertovesipumpun syöttöjohdossa on pistotulppa ja pannuhuoneessa on kaksi pistorasiaa vierekkäin (Verkko ja Generaattori).
429
Viestit: 571
Liittynyt: Ma Syys 17, 2018 7:54 pm
Viesti:

Re: SINIAALTO

Viesti Kirjoittaja 429 »

Jammu kirjoitti: Ke Huhti 08, 2020 7:40 pm
heijo kirjoitti: Ke Huhti 08, 2020 6:25 pm Minulla on mökillä siniaaltoinvertteri koska jääkaappi ei suostunut käynnistymään halpis invertterillä, samaten jotkut kännykän laturit kuumenivat huomattavasti aiemmalla invertterillä.
Nää on näitä joskus että joskus joutuu ostamaan kaksi invertteriä, ensin kantti vehje ja sen jälkeen siniaalto vehje kun kaikki ei pelaa sillä ensiksi hankitulla
Siniaaltolaitteita saa sen verran sopivasti tänäpäivänä ettei muita paljon kannata harkita. Tiedä sitten miten puhdasta siniä nuo kiinalaiset laitteet antaa, pitäisi melkein hankkia yksi ja mitata.
ZET
Viestit: 2725
Liittynyt: Ke Heinä 12, 2006 5:29 pm
Paikkakunta: Petäjävesi
Viesti:

Re: SINIAALTO

Viesti Kirjoittaja ZET »

Itse en ymmärrä miksi ostaa kanttiaaltoinvertteri tänäpäivänä. Mielestäni hintaero ei ole sen väärtti, että jotkut vehkeet eivät yllättäin pelaa tai jopa rikkoontuvat. Tässä se täysin kattava yhden invertterin satunnaisotanta; minulla on halpa 300W kiinalainen invertteri, joka tekee erittäin siistiä siniä. Toinenkin voi siis ehkä tehdä hyvää siniä???
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 17 vierailijaa