Steyr 180 -53

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, valmet_500

parsikko
Viestit: 3
Liittynyt: 09.01.2020, 22:01
Viesti:

Steyr 180 -53

Viesti Kirjoittaja parsikko » 10.01.2020, 23:56

Liiterin perältä "löytyi" steyr ja sen moottori tarvii kunnostaa.
Kone purettu kampiakselin irroitus vaiheeseen, mutta.... ajoitus
merkkien kohdistus hukassa.. voiko joku asiantuntia valaista asiaa???

dextasteyr
Viestit: 165
Liittynyt: 25.02.2007, 19:18
Viesti:

Re: Steyr 180 -53

Viesti Kirjoittaja dextasteyr » 11.01.2020, 13:19

Muuta en osaa valaista, mutta mäntä löytyy kyseiseen vehkeeseen.

tapaniv
Viestit: 418
Liittynyt: 21.01.2017, 20:20
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Re: Steyr 180 -53

Viesti Kirjoittaja tapaniv » 11.01.2020, 22:37

Eikös Styrin koneen akopäässä ole vain kaksi ratasta? Pitäisi löytyä merkki toisen pyörän hampaan- ja toisen pyörän uran kohdalta. Voi olla lovi hampaan kulmassa. Ohessa linkki varaosakirjaan. http://vieilles.soupapes.free.fr/steyr_ ... achees.pdf

t. Tapani

severi2
Viestit: 2324
Liittynyt: 17.03.2007, 08:58
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Re: Steyr 180 -53

Viesti Kirjoittaja severi2 » 12.01.2020, 00:15

Herää kysymys, miksi kampiakseli pitää irroittaa. Sehän on järeällä rullalaakerilla.
Tuo jakopää, jos et ole vielä purkanut niin tee pistepuikolla omat merkit. En nyt muista millaiset on alkuperäiset.
Fordson Major -51, Dexta -60, Steyr 80a -54, 180 -52, 180-53, 180a-56, 185 -54, 280a -70 ja MB Trac 1500 -83, Volvo Boxer 350 -63

parsikko
Viestit: 3
Liittynyt: 09.01.2020, 22:01
Viesti:

Re: Steyr 180 -53

Viesti Kirjoittaja parsikko » 12.01.2020, 20:24

Kiitos linkistä :) joku räjäytyskuvan löysin itsekin mutta tuossa tieoa paljon enempi.
Jakopään pisteen löysin ja (ehkä) kampiakselin merkin, mutta rattaat kampikammion puolella ja se iso laakeri siinä edessä niin näkymä
nolla. Varmaan paras merkata kohta omilla merkeillä. Ja miksi kampiakselin irroitus, joskus eli n 45v sitten toinen kampiaksenkaula ollut
huonolla voitelulla ja osin leikannu kiinni (pinta urilla) tarvii hioa ja uudet laakerit, niitä löytyy, mutta jos ylikokoja tarvii se on (koneistaja kanssa pähkäilty) sitten sen ajan murhe.Pinta ruostetta myös sylinterissä ja nokka-akselissa (pientä hiontaa kaipaa) Männät ja kiertokanget, kannet ym. ollu lämpimässä varastossa tämän 45 v niin ne ok. Ensi viikolla joku ilta taas perhehyy asaiaa paremmin :D

severi2
Viestit: 2324
Liittynyt: 17.03.2007, 08:58
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Re: Steyr 180 -53

Viesti Kirjoittaja severi2 » 12.01.2020, 21:03

Tuolta saa Steyriin osia. https://www.gady.at/webshop/traktor-old ... eyr&t=t180
Olen tilannut sieltä. Kannattaako enää vanhoilla männillä ja putkilla kasata kun 190e maksaa uudet/reikä.
Fordson Major -51, Dexta -60, Steyr 80a -54, 180 -52, 180-53, 180a-56, 185 -54, 280a -70 ja MB Trac 1500 -83, Volvo Boxer 350 -63

severi2
Viestit: 2324
Liittynyt: 17.03.2007, 08:58
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Re: Steyr 180 -53

Viesti Kirjoittaja severi2 » 12.01.2020, 23:14

Soita ajoitusmerkeistä Timo Lehdolle 050-3736204, hän osaa neuvoa oikein.
Fordson Major -51, Dexta -60, Steyr 80a -54, 180 -52, 180-53, 180a-56, 185 -54, 280a -70 ja MB Trac 1500 -83, Volvo Boxer 350 -63

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Superdexta-64, tese ja 31 vierailijaa