Mf 575 4x4 vaihteiston irroitus.
-
- Viestit: 8628
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Mf 575 4x4 vaihteiston irroitus.
Muilla koneilla liike on tasaista, kuten niittokone, paalain, viska ym. Mutta ks-ruisku antaa koko ajan pieniä, teräviä vasaraniskuja booreihin ja ennenpitkää se kuluttaa niitä. Vielä, jos akseli on vain pintakarkaistu niin kun karkaistu kerros on naputtanut itsensä pilalle niin tilalla onkin pehmeempi kerros mysööntymässä.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 1543
- Liittynyt: La Tammi 12, 2013 8:54 am
- Viesti:
Re: Mf 575 4x4 vaihteiston irroitus.
no empä tiedä,meillä 80-luvulta asti 640 fiatilla ruiskutettu,aikoinaan tosi paljon niittosilppuria vedetty,rahtinakin,paalattu rahtia,klapikoneen edessä pirusti ollu ja on edelleen,sekä ruiskutetaan edelleen.ei ole kyllä boorit kulunu.heikoa on jos ei ruuttaa mukamas kestä.
-
- Viestit: 8209
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Mf 575 4x4 vaihteiston irroitus.
Jossain natikassa varmaan tuo osmon selitys päteekin, että kevyelläkin kuormalla alselit sileitäOsmo_ kirjoitti: ↑Pe Marras 15, 2019 9:56 am Muilla koneilla liike on tasaista, kuten niittokone, paalain, viska ym. Mutta ks-ruisku antaa koko ajan pieniä, teräviä vasaraniskuja booreihin ja ennenpitkää se kuluttaa niitä. Vielä, jos akseli on vain pintakarkaistu niin kun karkaistu kerros on naputtanut itsensä pilalle niin tilalla onkin pehmeempi kerros mysööntymässä.
Kyllähän naputtava liike on tehokasta tuhoamaa pooreja. Lähikylän sirkkelisahurikin sai voakselin sileäksi massikasta, kun oli aina niin kiire pysäyttää terän pyöritys taukojen ajaks, että veti vaan koneen sammuksiin irrottamatta voakytkintä!?
-
- Viestit: 6378
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Mf 575 4x4 vaihteiston irroitus.
On kyllä. Nivelakselista on mennyt joskus kyseessä 1200Nm räikkä.
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
-
- Viestit: 7343
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Re: Mf 575 4x4 vaihteiston irroitus.
[/quote] Jossain natikassa varmaan tuo osmon selitys päteekin, että kevyelläkin kuormalla alselit sileitä
Kyllähän naputtava liike on tehokasta tuhoamaa pooreja. Lähikylän sirkkelisahurikin sai voakselin sileäksi massikasta, kun oli aina niin kiire pysäyttää terän pyöritys taukojen ajaks, että veti vaan koneen sammuksiin irrottamatta voakytkintä!?
[/quote]
Just nii. Lähipiirissä oli 685 Natikka ja siitä meni VOA-kytkinakseli vaihtoon alle 4000 tuntia ajettuna, kun poorit oli kulunu sileeksi. VOA-käyttöä oli, mutta ei mitenkään mahdottomasti. Ferkun kytkinkopassa ei paljonkin ajetuissa oo eteen tullut vastaavaa. Kuluneita voimanoton saparoita kyllä nähty.
Kyllähän naputtava liike on tehokasta tuhoamaa pooreja. Lähikylän sirkkelisahurikin sai voakselin sileäksi massikasta, kun oli aina niin kiire pysäyttää terän pyöritys taukojen ajaks, että veti vaan koneen sammuksiin irrottamatta voakytkintä!?
[/quote]
Just nii. Lähipiirissä oli 685 Natikka ja siitä meni VOA-kytkinakseli vaihtoon alle 4000 tuntia ajettuna, kun poorit oli kulunu sileeksi. VOA-käyttöä oli, mutta ei mitenkään mahdottomasti. Ferkun kytkinkopassa ei paljonkin ajetuissa oo eteen tullut vastaavaa. Kuluneita voimanoton saparoita kyllä nähty.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 8628
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Mf 575 4x4 vaihteiston irroitus.
Ompahan niitäkin Leylandeja missä ulosoton putkiakselin boorit ovat hakkaantuneet puoliksi pois. Mutta pointti oli, että kyllä se ks-ruisku rasittaa yllättävän paljon vaikka pumppu itessään pyörii kevyesti.Tumppi 865 kirjoitti: ↑Pe Marras 15, 2019 10:10 amJossain natikassa varmaan tuo osmon selitys päteekin, että kevyelläkin kuormalla alselit sileitäOsmo_ kirjoitti: ↑Pe Marras 15, 2019 9:56 am Muilla koneilla liike on tasaista, kuten niittokone, paalain, viska ym. Mutta ks-ruisku antaa koko ajan pieniä, teräviä vasaraniskuja booreihin ja ennenpitkää se kuluttaa niitä. Vielä, jos akseli on vain pintakarkaistu niin kun karkaistu kerros on naputtanut itsensä pilalle niin tilalla onkin pehmeempi kerros mysööntymässä.
Kyllähän naputtava liike on tehokasta tuhoamaa pooreja. Lähikylän sirkkelisahurikin sai voakselin sileäksi massikasta, kun oli aina niin kiire pysäyttää terän pyöritys taukojen ajaks, että veti vaan koneen sammuksiin irrottamatta voakytkintä!?
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ma Tammi 27, 2014 7:22 pm
- Viesti:
Re: Mf 575 4x4 vaihteiston irroitus.
Kyllä tässä oli 690 r/min ulosotto.
Välitys on muutettu kytkinakselin/pto akselin rattailla, alkuperäinen 690 rpm kytkinakseli 26 hampainen ja uusi 540 rpm on 17 hampainen.
Muuten ollu avaamaton kone ajettu 8500 tuntia. En tiedä mikä työ on kuluttanut noin koville, hammaspyöristä päätellen paljon on vekslattu ykköstä ja pakkia...
Välitys on muutettu kytkinakselin/pto akselin rattailla, alkuperäinen 690 rpm kytkinakseli 26 hampainen ja uusi 540 rpm on 17 hampainen.
Muuten ollu avaamaton kone ajettu 8500 tuntia. En tiedä mikä työ on kuluttanut noin koville, hammaspyöristä päätellen paljon on vekslattu ykköstä ja pakkia...
-
- Viestit: 393
- Liittynyt: Ke Elo 07, 2013 8:12 pm
- Viesti:
Re: Mf 575 4x4 vaihteiston irroitus.
Sullahan pienenenee hydrauliikan tuotto tuon muutoksen jälkeen.
-
- Viestit: 7660
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ma Tammi 27, 2014 7:22 pm
- Viesti:
Re: Mf 575 4x4 vaihteiston irroitus.
Helkkari! Piti tehdä tarkistus lasku niin totta se on, tässä on 540r/min ulosotto. Moottorin kierroksilla 1700 hydraulipumppu pyörii 1000 ja pto välitys pudottaa sen vielä puoleen. Eli irlannista yritettävä tilata alkuperäinen ratas...
-
- Viestit: 7343
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Re: Mf 575 4x4 vaihteiston irroitus.
Minä oon luullu, että se hydraulipumppu pyörii vaan sen 540 tai kaasu pohjassa sen 690 ja että se tonnin nopeus VOA:lle tehdään siellä pumpun jälkeisillä hammaspyörillä. Jos normi 540 VOA, niin sitten vaan kytkentäholkilla vedetään VOA akseli hydraulipumpun peräpään akselin kanssa koplinkiin.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 2082
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Re: Mf 575 4x4 vaihteiston irroitus.
Eikun päinvastoin. 1000/540 traktoreissa tonniakseli vedetään hydepumpun perään kiinni. Pumpun perässä on alennusvaihde ja 540 saadaan siitä. Traktoreissa, joissa 540/ajovoimanotto, pumppu pyörii vain 540 rpm ja tuotto on 16 l/min. 1000/540 mf tuotto on 26 l/min, ei jaksa imeä enempää. Ulosottoakselin voimalinja on vahvempi, koska pyörii nopeammin. Tai sitten heikompi, jos nopeus syö laakerit.kalvaana kirjoitti: ↑Ti Marras 19, 2019 8:09 pm Minä oon luullu, että se hydraulipumppu pyörii vaan sen 540 tai kaasu pohjassa sen 690 ja että se tonnin nopeus VOA:lle tehdään siellä pumpun jälkeisillä hammaspyörillä. Jos normi 540 VOA, niin sitten vaan kytkentäholkilla vedetään VOA akseli hydraulipumpun peräpään akselin kanssa koplinkiin.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ma Tammi 27, 2014 7:22 pm
- Viesti:
Re: Mf 575 4x4 vaihteiston irroitus.
Noniin, irlannista tilattu menestyksellä nassikan osasia.
Vaihteiston käytin muttereina ja vaihdoin sitten samalla kaikki kuluneet osat eli sivuakselin, ykkösen ja pakin rattaan sekä toki kytkinakselin. Laakerit oli kuin uusia, niin niihin en puuttuu. Osia oottaessa värkkäilin vielä turbon paikoilleen, mallia garret gt256 hukkaportilla.
Nyt vaan oottelemaan, että tulis lunta niin pääsis testaamaan miten linko pyörii.
Vaihteiston käytin muttereina ja vaihdoin sitten samalla kaikki kuluneet osat eli sivuakselin, ykkösen ja pakin rattaan sekä toki kytkinakselin. Laakerit oli kuin uusia, niin niihin en puuttuu. Osia oottaessa värkkäilin vielä turbon paikoilleen, mallia garret gt256 hukkaportilla.
Nyt vaan oottelemaan, että tulis lunta niin pääsis testaamaan miten linko pyörii.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 50 vierailijaa