Sivu 1/1

Pajero problem

Lähetetty: Su Marras 10, 2019 5:01 pm
Kirjoittaja rokkimatti
Kyseessä 88 vm 2,5 automaatti diesel pajero.
Startti jumppaa tiedossa(ihana paikka avaimille),"uudessa"startissa 10 piikkiä,paikoillaan olevassa muistaakseni 12. :roll:

Eroaako automaatin ja kovan askin hampaat toisistaan ja millä keinoin?
Näköjään ristiriitasta tietoa varaosa sivuilla,on 3mm ja 9mm eroa rilloilla myöskin.lyökö startti tällöin pitemmälle vai mikä lie systeemi.

Re: Pajero problem

Lähetetty: Su Marras 10, 2019 5:33 pm
Kirjoittaja hoosuu
Meni hetki, mutta sitten tajusin että tairat tarkoitta starttijumppaa etkä sitä, että startti jumppaa. :D

Re: Pajero problem

Lähetetty: Su Marras 10, 2019 8:24 pm
Kirjoittaja rokkimatti
Jep.
Eli varaosa startti pantiin paikoilleen,irto startissa oli kympin ratas,ja kun otin vanhan pois siinä 12.
Vaihdoin rattaat ja sutii nyt tyhjää.
Varaosa startin koeistin akulla irtaallaan ja toimi.siitä paikoilleen.eli jumppaa tiedossa.
Mikä meni väärin?

Re: Pajero problem

Lähetetty: Su Marras 10, 2019 8:39 pm
Kirjoittaja SamiT
Jos niissä on akseli sen verran eri kohdassa että toinen toimii 12- ja toinen 10-hampaisella, olisiko se rattaan vaihto ongelmana.

Re: Pajero problem

Lähetetty: Su Marras 10, 2019 8:40 pm
Kirjoittaja korsteeni
Oliko "iskunpituus" sama molemmissa starteissa? Minulla tuli kerran vastaan tuollaisen 97vm 1,9td ducaton kanssa, että kyseisessä vuosimallissa ja samalla koneella voi olla kolmenlaista starttia / vauhtipyörää :shock: Kahdessa sama hammastus, mutta toisessa ei ylety hampaat vauhtipyörälle ja kolmannessa isompi hammaspyörä ja eri määrä hampaita :evil:

Re: Pajero problem

Lähetetty: Su Marras 10, 2019 8:52 pm
Kirjoittaja seppo1
rokkimatti kirjoitti: Su Marras 10, 2019 8:24 pm Jep.
Eli varaosa startti pantiin paikoilleen,irto startissa oli kympin ratas,ja kun otin vanhan pois siinä 12.
Vaihdoin rattaat ja sutii nyt tyhjää.
Varaosa startin koeistin akulla irtaallaan ja toimi.siitä paikoilleen.eli jumppaa tiedossa.
Mikä meni väärin?
Onko mahdollista, että tuo varaosa startti pyörii väärinpäin.

Re: Pajero problem

Lähetetty: Su Marras 10, 2019 9:04 pm
Kirjoittaja rokkimatti
No joo.
Ku ei tietoa .
Täytyy näpätä "uus"pöydälle vanhan pariks ja tutkia.
Ku kiiinnostas miks kahta eri kokoa startin ratasta.10 ja 12.
Ja tähähän oli automaatti.

Re: Pajero problem

Lähetetty: Su Marras 10, 2019 9:41 pm
Kirjoittaja hamsteri
oikos nii että starteissa oli 2 eri mallia kun katsoo sitä turpaa niin toinen on jotenkin eri korkeudella kuin toinen

Re: Pajero problem

Lähetetty: Ma Marras 11, 2019 7:00 am
Kirjoittaja JURO
Missäkunnossa on vetolevyn hampaat.

Re: Pajero problem

Lähetetty: Ma Marras 11, 2019 10:28 am
Kirjoittaja rokkimatti
No näytti olevan startin kohalta ehjä.
Mutta mistäpä sitä tietää muualta.
Pajero kaiken lisäks vielä ulkosalla ,eikä sitä saa liikuteltua.
Täytyy kysellä varaosaliikkeistä,mikähän startti sinne kuulus laittaa.
Ja purkaa toimimaton pöydälle.

Re: Pajero problem

Lähetetty: Ma Marras 11, 2019 3:25 pm
Kirjoittaja masankp
Varaosatartti vaan paikoilleen siihen kuuluvalla hammaspyörällä tietysti. Miks piti vaihtaa se ratas, eihän se silloin passaa, koska eri hammasmäärällä oleva on tehty kuitenkin niin että hammasratas on oikeassa kohdassa, vakka akseli eri kohdassa.
Hampaiden määrällä ei ole väliä, sopivuuden kans, koska hammasjako on sama.

Re: Pajero problem

Lähetetty: Ma Marras 11, 2019 3:39 pm
Kirjoittaja rokkimatti
10 ja 12 piikkisissä rattaissa on myös eroa paksuudella näköjään.
Pistin alakuperäsen startin paikoilleen omalla 12 piikkisellä rattaalla ja uudesta nykäsin toimivan solenoidin siihen.
Toimii.
Starteissa oli kyllä eroja,akselit tuli miusta pultinreikiin verrattuna hieman eri kohti,alkuperäisessä sivumpaan .juuri niinkun täällä todettiinkin.
No,varaosastartti ois toiminu sillä omalla 10 piikkisellä ja se ratas tuli tietämättömyyttäni vaihettuun.
Mutta,oppia ikä kaikki.kyllä pari päivää kannattaa uhrata vesi sateessa moiselle hommalle :D

Kiitoksia neuvvoista!