Vanha lämmitysöljy traktorissa

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Tumppi 865
Viestit: 8209
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Talumees kirjoitti: Pe Joulu 06, 2019 8:18 pm
Tumppi 865 kirjoitti: Pe Joulu 06, 2019 8:05 pm
Ilman 2T:tä ne pysyis tankissa.
Miks ne töryt pitää tankkiin kerryttää, ja sitten jossain vaiheessa kuitenkin aiheuttavat ongelmia tukkimalla linjaston, tai sitten sitä nykyajan vitsausta, eli levän kasvualusta.
Tankin huollolla ei noita ongelmia tule! :wink:
Juu, mutta joissain, ja etenkin uudemmissa ajoneuvoissa se tankin huolto on ongelma.
Melkonen savotta huoltaa muovipönttöjä, mitä erikoisemmilla muodoilla, ilman minkäänlaista pohjaroppua, tai putkilähtöä alaosasta!
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Mika 82 kirjoitti: Pe Joulu 06, 2019 8:28 pm Noin 5,5M3 (100tkm) dieseliä ajettu common rail koneesta läpi 0,5% 2-T öljyä polttoaineen seassa. Suodattimessa en nähnyt mitään moskaa tai erikoista. Eikä koskaan ole löytynyt vettä suodatinkotelon pohjalta. Vettä ei kyllä löytynyt edellisestäkään autosta puhtaalla dieselillä ajettaessa.
Voit onnitella itseäsi ja autoasi, kun ei edes kondenssivettä ole ikinä kertynyt!!! 8)
Minä oon polttanut omalla commonrailillani 22m3 (240tkm) ja yhden kerran auto
oirellut suodattimen tukkeutumisesta. Silloin samalla suodattimella ajettiin liian kauan.
Ja ihan pelkällä kaupan dieselillä ajettu.
Avatar
Aakku
Viestit: 8296
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa

Viesti Kirjoittaja Aakku »

En minäkään ole öljyä lisännyt, mutta Forte käsittely tulee huollossa tehtyä.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Mika 82
Viestit: 7905
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

PuuhaPate kirjoitti: Pe Joulu 06, 2019 10:35 pm
Mika 82 kirjoitti: Pe Joulu 06, 2019 8:28 pm Noin 5,5M3 (100tkm) dieseliä ajettu common rail koneesta läpi 0,5% 2-T öljyä polttoaineen seassa. Suodattimessa en nähnyt mitään moskaa tai erikoista. Eikä koskaan ole löytynyt vettä suodatinkotelon pohjalta. Vettä ei kyllä löytynyt edellisestäkään autosta puhtaalla dieselillä ajettaessa.
Voit onnitella itseäsi ja autoasi, kun ei edes kondenssivettä ole ikinä kertynyt!!! 8)
Minä oon polttanut omalla commonrailillani 22m3 (240tkm) ja yhden kerran auto
oirellut suodattimen tukkeutumisesta. Silloin samalla suodattimella ajettiin liian kauan.
Ja ihan pelkällä kaupan dieselillä ajettu.
Majorin lasikuvusta kyllä löytyi hieman vettä. Mahtaako liittyä siihen, että autolla ajan lähes päivittäin, traktori voi seistä kuukausia käyttämättä. Ja autossa muovitankki versus traktorin peltitankki. Omasta autosta en tiedä, mutta jossain common rail moottoreissa on voimakas paluuvirtaus tankkiin. Esimerkiksi kuorma-auton tankki on talvellakin melko lämmin. Luokkaa 20-30°c. Että haihduttaako se lämpö vettä pois?
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Vanha lämmitysöljy traktorissa

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Mika 82 kirjoitti: Pe Joulu 06, 2019 10:52 pm
Majorin lasikuvusta kyllä löytyi hieman vettä. Mahtaako liittyä siihen, että autolla ajan lähes päivittäin, traktori voi seistä kuukausia käyttämättä. Ja autossa muovitankki versus traktorin peltitankki. Omasta autosta en tiedä, mutta jossain common rail moottoreissa on voimakas paluuvirtaus tankkiin. Esimerkiksi kuorma-auton tankki on talvellakin melko lämmin. Luokkaa 20-30°c. Että haihduttaako se lämpö vettä pois?
Eiköhän tuo paluulinja ole jokaisessa? Meillä on jopa polttoaineen lämmönvaihdin.
Voi hyvinkin lämmin polttoaine haihduttaa vähän vettä, mutta kyllä sen tie ulos
on ahdas ja vaivalloinen. Lämpötilaa en omasta ole koskaan mitannut.
Täytyypä joskus mitata ainakin itse paluulinjan putken lämpö.

Jahas. Korjaamokäsikirja kertoo, että kun polttoaine on palatessaan yli 45°C,
niin se menee tankkiin. Kylmempi menee suoraan filtterin kautta takaisin käyttöön.

Miten Mika82 on todentanut ettei ole vettä suodatinkotelon pohjalla?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ratty, Taapero ja 39 vierailijaa