JD6200 ja yhtä vihreä kuski - kyntöö

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, valmet_500

YxJampe
Viestit: 537
Liittynyt: 29.10.2012, 09:36
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja YxJampe » 12.07.2019, 20:35

Deippa kirjoitti:
12.07.2019, 18:10
Vältistähän on tullut kovasti asiaa. Katotaan mitä kohalle sattuu. 3 siivellä koitetaan kuitenki katella. Ja iltalukemisto pitänee kans katella isommalta näytöltä :D

Mutta siis se perän huohotin arveluttaa kun en löydä. Ja tämmöisen t letkuliittimen löysin irtaallaan. Letku tulee ylhäältä hudr.liittimestä ja toinen lletku jatkaa oikealle puolen irtaalle nostosylinterin viereen. Puuttuuko tuosta ny jotain ja mistä toinen pää irti? Ku eikai tuo ny huohotin ole?
https://drive.google.com/file/d/1-5zkjO ... p=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1-7BMby ... p=drivesdk
Tulee mieleen että noi olis pikaliittimien vuotolinjaa. Joissain traktoreissa on ton läkösiä letkuja pikaliittimien rungossa ja siittä lähtee letku pieneen keräyssäiliöön.

Deippa
Viestit: 1192
Liittynyt: 11.03.2008, 07:24
Paikkakunta: Oulun laitamilla
Viesti:

Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Deippa » 13.07.2019, 08:34

Niin taitaakin olla, tuosta vaan puuttuu "leak off oil reservoir", joka löytyikin tuolta varaosakuvista.
Ja varosakuvista löysin sen huohottimenkin, nyt kun vielä paikannan sen livenä
https://partscatalog.deere.com/jdrc/sid ... Id/7165641

Käyttöohjekin löytyi eilen koppia siivotessa tuolin selkämyksestä...

Mutta ohjauspyörän syvyyssäätö ei ota lukittuakseen. Deeren keskimerkkiä ku yrittää pyörittää suuntaan tai toiseen niin liikahtaa vain muutaman millin. Mistähän kautta tuohon pääsis käsiksi?
Ei (muiden) riemulla rajaa kun Deerellä ajaa :D
JD 6200 -97

cardaani
Viestit: 3985
Liittynyt: 24.03.2009, 09:05
Paikkakunta: Wetenpää
Viesti:

Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja cardaani » 13.07.2019, 10:05

Ostin kahdeksan vuotta sitten uuden sinisen traktorin etukuormaajalla. Valitsin siihen etukauhaksi muutaman sentin traktoria leveämmän, koska lumityöt ikäviä kapeammalla. Sillä on pärjätty ja kuormattu maa-ainestakin. Kuljettajan älykkyydestä sitten riippuu, että kuinka paljon soraa kauhassa on...
Tyhmyytensä voi paljastaa vain avaamalla suunsa...

Avatar
Matsikka
Viestit: 10441
Liittynyt: 21.12.2005, 23:21
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Matsikka » 13.07.2019, 10:09

cardaani kirjoitti:
13.07.2019, 10:05
Ostin kahdeksan vuotta sitten uuden sinisen traktorin etukuormaajalla. Valitsin siihen etukauhaksi muutaman sentin traktoria leveämmän, koska lumityöt ikäviä kapeammalla. Sillä on pärjätty ja kuormattu maa-ainestakin. Kuljettajan älykkyydestä sitten riippuu, että kuinka paljon soraa kauhassa on...
Eikö siihen saa kauhaa vaihdettua työn mukaan?

Onneksi on punainen traktori mustalla etukuormaajalla.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3

Deippa
Viestit: 1192
Liittynyt: 11.03.2008, 07:24
Paikkakunta: Oulun laitamilla
Viesti:

Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - öljyistä

Viesti Kirjoittaja Deippa » 14.07.2019, 14:25

Ulkoisesti kone alkaa olla siisti, kun koppi imuroitu/luututtu ja eilen kävin naapurissa kuumapesurilla ulkopuolelta vuosien töhniä vähentämässä. Ihan surutta ei vaan tohtinut silläkään sohia ettei vesi väärään paikkaan mene.

Mutta sitten tarvis ruveta koneen sisuksista huolehtiin eli poristaanko öljyistä? Konehuoltolaukkaselta kysyin tarjouksen kaikista öljyistä ja suotimista, mutten hoksannut että niitähän tulee 5x20l eli eipä noita oikeen mahda kannattaa postitella. Hankkijalta ei taas ole saanut edes tarjousta. Noh kuitenkin:

Moottoriin ohjekirjan mukaan: JD Plus-50, joka on 15w-40. Ei vaikuta oikein talviöljyltä? Laukkanen tarjosi Castrol CRB TURBOMAX 10W-40 E4/E7. Hankkijan sivulla näkyy olevan 5w-40 vaihtoehtokin JD öljylle

Vaihteistoon: JD Hy-Gard tai Castrol TRANSMAX AGRI TRANS PLUS 80W

Etuvedon öljy ohjekirjan mukaan sama ku vaihteistoon JD Hy-Gard mutta laukkanen tarjos sinne Castrol AXLE EPX 80W-90. Onkohan tuosa jotain erityistä iloa että on eri öljy?

Onko muita hyviä vaihtoehtoja mainittujen lisäksi? Vai onko se vaan marssittava hankkijalle hakemaan nuo JD pänikät? Noin satasen 20l kannut maksaa oli Jd tai Castrol ainaki.

Entäs pakkasneste, JD Cool-Gard ohjekirjan mukaan, kelvannee ihan perinteinen vihreä zerokin?
Ei (muiden) riemulla rajaa kun Deerellä ajaa :D
JD 6200 -97

arsa
Viestit: 582
Liittynyt: 19.07.2007, 20:56
Paikkakunta: keski-uusimaa
Viesti:

Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - öljyistä

Viesti Kirjoittaja arsa » 14.07.2019, 21:36

Onko siellä Oulun laitamilla miten Jontikan huoltoa tarjolla?,heiltä taidat saada parhaiten tietoa öljystä ja muista nesteistä.
Hienon koneen olet hankkinut,jos vähänkin edellinen omistaja on huoltoja tehnyt.

2xford4000
Viestit: 5878
Liittynyt: 09.01.2010, 21:33
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - öljyistä

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 » 14.07.2019, 23:16

velipoika ajeli niin perä/vaihteisto hydrauliikka teboilin wetol w. etuakseliin laittoi teboilin hypoid 75-80 . moottoriin teboil hpd 10-40w. nesteet saatto olla punasta zeroa. vihreä zero käy hyvin. ja on hyväks todettua.
https://teboil.lubricantadvisor.com/fin ... 017bcaf4b1
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
chevy van vm 91
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat

Lukki
Viestit: 19
Liittynyt: 21.06.2019, 19:38
Viesti:

Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Lukki » 15.07.2019, 10:31

Deippa kirjoitti:
12.07.2019, 18:10
Mutta siis se perän huohotin arveluttaa kun en löydä. Ja tämmöisen t letkuliittimen löysin irtaallaan. Letku tulee ylhäältä hudr.liittimestä ja toinen lletku jatkaa oikealle puolen irtaalle nostosylinterin viereen. Puuttuuko tuosta ny jotain ja mistä toinen pää irti? Ku eikai tuo ny huohotin ole?
https://drive.google.com/file/d/1-5zkjO ... p=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1-7BMby ... p=drivesdk
Joissain malleissa, mm. minun 6800:ssa, sisemmistä nipoista letkut johtaa ohivuotoöljyn takaisin peräkoppaan ja uloimmista likainen vuotoöljy valuu siihen pikkukanisteriin. En tiedä kumpi systeemi sulla on alunperin ollut, ehkä kaek on mennyt maahan..

Deippa
Viestit: 1192
Liittynyt: 11.03.2008, 07:24
Paikkakunta: Oulun laitamilla
Viesti:

Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - öljyistä

Viesti Kirjoittaja Deippa » 15.07.2019, 17:58

Työntövarsi puuttui joten ikh lle, kun sieltä löytyi oikeen jontikan väriin sopiva varsi ja pitäs passata jontikkaan ku siinä on tuo koukkuki
https://www.ikh.fi/fi/tyontovarsi-jd-t6600
No en sitte lukenu tarkemmin että tässä oli erikokoiset päät. Eli ei passaa ku molemmat päät ois tarvinnu olla tietenki 25,4.... Ja se ohuempi pää tulis rattorin puoleen, jolloin se kannatinkoukku passais rattorin persiiseen. Eli "sopii muihin JD-malleihin paitsi 3130, 3140 ja 3040" ei pidä paikkaansa :evil:
Ei (muiden) riemulla rajaa kun Deerellä ajaa :D
JD 6200 -97

Deippa
Viestit: 1192
Liittynyt: 11.03.2008, 07:24
Paikkakunta: Oulun laitamilla
Viesti:

Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - ei käynnisty! Apua! Diesel control?

Viesti Kirjoittaja Deippa » 06.08.2019, 18:40

No nyt se malmikasa jäi tallin eteen ku renontteerasin kyntöauraa. Pyörittää muttei yritäkään käyntiin. Samassa paikassa useemminkin käynnistin ja tuntia aiemmin laitoin kyntöauran takas perään ja kävi ongelmitta ja poika sammutti avaimesta. Hieman keula on alamäkeen mutta ei edellsillä startella ainakaa nikotellut ja pa mittari näyttää n. 1/2.

Mitähän nämä diesel control boxit on, lukee notta made in Finland ? Kellään huonoakaan arvausta? Tuollainen harmaa on toinenkin istuimen vieressä sulakeboksin lähellä.
https://drive.google.com/file/d/1-9xleS ... p=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1-JP0Xf ... p=drivesdk

Katkaisijasta kun traktorin käydessä vaihtaa asentoa, rattori sammui. Testailin aiemmin. Sillä ei tuntunut olevan merkitystä kummassa reunassa katkaisija oli. Ja nyt ei vaikuta vaihtaa asentoa tai ohitusnappia.
https://drive.google.com/file/d/1-EeOFx ... p=drivesdk

Sen takia epäilen noita bokseja kun tuosta ekasta tulee noi johdot kytkin polkimen vierestä ja poika jotain siellä kopissa pyörikin sammutuksen jälkeen että josko johdot ottanut osumaa JA varsinkin ku en tiedä mitä nuo tekee. paitti tuo kytkin sammuttaa.

Toki vika voi olla muuallakin, mutta missä?
Viimeksi muokannut Deippa, 06.08.2019, 19:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei (muiden) riemulla rajaa kun Deerellä ajaa :D
JD 6200 -97

Talumees
Viestit: 2882
Liittynyt: 12.05.2014, 10:35
Viesti:

Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - ei käynnisty! Apua! Diesel control?

Viesti Kirjoittaja Talumees » 06.08.2019, 19:05

Deippa kirjoitti:
06.08.2019, 18:40
No nyt se malmikasa jäi tallin eteen ku renontteerasin kyntöauraa. Pyörittää muttei yritäkään käyntiin. Samassa paikassa useemminkin käynnistin ja tuntia aiemmin laitoin kyntöauran takas perään ja kävi ongelmitta ja poika sammutti avaimesta. Hieman keula on alamäkeen mutta ei edellsillä startella ainakaa nikotellut ja pa mittari näyttää n. 1/2.

Mitähän nämä diesel control boxit on, lukee notta made in Finland ? Kellään huonoakaan arvausta? Tuollainen harmaa on toinenkin istuimen vieressä sulakeboksin lähellä.
https://drive.google.com/file/d/1-9xleS ... p=drivesdk

Katkaisijasta kun traktorin käydessä vaihtaa asentoa, rattori sammui. Testailin aiemmin. Sillä ei tuntunut olevan merkitystä kummassa reunassa katkaisija oli. Ja nyt ei vaikuta vaihtaa asentoa tai ohitusnappia.
https://drive.google.com/file/d/1-EeOFx ... p=drivesdk

Sen takia epäilen noita bokseja kun tuosta ekasta tulee noi johdot kytkin polkimen vierestä ja poika jotain siellä kopissa pyörikin sammutuksen jälkeen että josko johdot ottanut osumaa JA varsinkin ku en tiedä mitä nuo tekee. paitti tuo kytkin sammuttaa.

Toki vika voi olla muuallakin, mutta missä?
Siinä on ilmeisesti valvontapysäytys asennettuna. Käytetään kun pyöritetään esim. kastelupumppua. Saattaa vika olla juuri siinä.

Deippa
Viestit: 1192
Liittynyt: 11.03.2008, 07:24
Paikkakunta: Oulun laitamilla
Viesti:

Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - ei käynnisty! Apua! Diesel control?

Viesti Kirjoittaja Deippa » 06.08.2019, 19:32

Valvontapysäytys? Estää tankin tyhjenemisenkö?
Mitenhän tuommosen ohittaa tai purkaa?

Se toinen boxi penkin vieressä oli tuolle systeemille sulake, ehjä sekin.
Ei (muiden) riemulla rajaa kun Deerellä ajaa :D
JD 6200 -97

361
Viestit: 2714
Liittynyt: 12.11.2006, 11:24
Viesti:

Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - ei käynnisty! Apua! Diesel control?

Viesti Kirjoittaja 361 » 06.08.2019, 19:41

Sammuttaa moottorin jos öljynpaine katoaa, lämmöt nousee yms. Yksi vikapaikka on nuo em anturit.

Make
Viestit: 800
Liittynyt: 17.12.2005, 20:51
Viesti:

Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - ei käynnisty! Apua! Diesel control?

Viesti Kirjoittaja Make » 06.08.2019, 19:52

Kangasalla tuo Diesel Control. Sinne kun soittaa saa perusteelliset ohjeet.

nuc-64
Viestit: 1512
Liittynyt: 04.04.2013, 21:28
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - ei käynnisty! Apua! Diesel control?

Viesti Kirjoittaja nuc-64 » 06.08.2019, 20:21

Jep, ei kannata ensimmäisenä purkaa mitään, vaan ottaa yhteyttä Kangasalle. Juuri 5 minuuttia sitten pudotin ko. firman omistajan postilaatikkoon tiemaksulaskun :mrgreen: On erittäin mukava ja auttavainen mies, varmasti löytyy apua, jos vika tuossa on. Tuohan on valvontajärjestelmä ja pysäyttää moottorin havaitessaan vian tai ongelman, joten kannattaa miettiä onko nyt traktoriin iskenyt jokin vika, jonka vuoksi järjestelmä ei anna koneen käynnistyä.

jsau
Viestit: 50
Liittynyt: 25.12.2005, 11:40
Viesti:

Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - ei käynnisty! Apua! Diesel control?

Viesti Kirjoittaja jsau » 06.08.2019, 21:55

oletko tarkastanut sulakkeet,viime kesänä meni pienemmästä JD stä syöttöpumpun kylmäkäynnistimen lämpötila-anturi rikki ja poltti sulakkeen 10 A.sama sulake myös pumpun sammutus mangneetille ,pyöritti kyllä mutta ei antanut polttoainetta,

Deippa
Viestit: 1192
Liittynyt: 11.03.2008, 07:24
Paikkakunta: Oulun laitamilla
Viesti:

Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - ei käynnisty! Apua! Diesel control?

Viesti Kirjoittaja Deippa » 06.08.2019, 22:55

Joitain sulakkeita tarkistelin jotka sulakerasian kannen merkkien perusteella ois saattaneet moottoriin liittyä, mutta pitänee käydä huomenna kaikki läpi.

Ny siellä on akku latautumassa ja akun kenkä irti, josko tuossa valvontasysteemissä on jotain muistia niin nollaantuu. Tuskin auttaa, muttei haittaakaan ole.
Ei (muiden) riemulla rajaa kun Deerellä ajaa :D
JD 6200 -97

2xford4000
Viestit: 5878
Liittynyt: 09.01.2010, 21:33
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - ei käynnisty! Apua! Diesel control?

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 » 06.08.2019, 23:52

meinasinkin sanoa että jos akun jännite tippui jos valvoo sitäkin. kerta useampi starttailu oli alla.
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
chevy van vm 91
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat

Valmetilla...
Viestit: 106
Liittynyt: 11.03.2019, 13:12
Viesti:

Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - ei käynnisty! Apua! Diesel control?

Viesti Kirjoittaja Valmetilla... » 07.08.2019, 01:27

Joko tuossa on se sähköinen polttoainepumppu, jonnikkamiehethän ensimmäisenä antaa lekaa runkopalkin kylkeen sen pumpun kohdalle jos peuranpoika sairastaa :D

Deippa
Viestit: 1192
Liittynyt: 11.03.2008, 07:24
Paikkakunta: Oulun laitamilla
Viesti:

Re: JD6200 ja yhtä vihreä kuski - ei käynnisty! Apua! Diesel control?

Viesti Kirjoittaja Deippa » 07.08.2019, 07:32

Ei käynnistymy vieläkään ladattuna. Joku pumppu surisee keulassa heti ku laittaa virrat päälle.

Tutkinnat jatkuu jahka saan aamupalan syötyä
Ei (muiden) riemulla rajaa kun Deerellä ajaa :D
JD 6200 -97

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], DB1210, dexta_59, jukkuus, routi, Rustaaja ja 23 vierailijaa