International 824

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Aloittelija
Viestit: 1638
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

International 824

Viesti Kirjoittaja Aloittelija »

Tällänen Mccormick tuli ostettua.
https://youtu.be/cdBfFtKF3hg
Voimansiirto ujeltaa valmetin tapaan aika kovin 7-ja 8-vaihteilla, kuuluu asiaan? Vaihteiston kylki oli vielä pari tuntia ajon jälkeenkin aika lämmin? täytyy tarkistaa ja ehkä vaihtaa öljyt.
Viimeksi muokannut Aloittelija, Ti Touko 21, 2019 5:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Mika 82
Viestit: 7867
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

Ei kai se rauta näillä keleillä ihan heti jäähdy, kun kerran on lämpimäksi saanut.
Tossa jo vissiin tehostettu ohjaus?
Paljo makso? :mrgreen:
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
rokkimatti
Viestit: 1611
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

On samanlainen perhepiirissä ja siinäkin vähän ujeltaa lootikko samalla keinoin.
Miten lie on jollottanu uutuuttaan,vanhat intikka miehet varsin tietää?
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
tapaniv
Viestit: 1153
Liittynyt: La Tammi 21, 2017 8:20 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja tapaniv »

Saksan natikan voimansiirto on ehjänä hiljainen. Aluevaihtajan keppi rohahtaa vaihtaessa kun on suorat hampaat. Perässä on joskus ääntänyt väärin säädetty VOA käyttövipu, siis pyrkii itsekseen päälle. Myös vannetyyppinen käsijarru joskus alkaa jurisemaan.Ääni voi johtua myös poskilaakerin väljyydestä tai väärin säädetystä perästä. On muuten hyvä ja kestävä kone.Meillä oli aikoinaan tuollainen ja nuorena pojankössinä piiskasin sitä toden teolla, ei vaan hajonnut. Myöhemmin asentajana noita huoltelin, harvoin korjasin.
t.Tapani
Aloittelija
Viestit: 1638
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Aloittelija »

2500€ maksoi, masinisti finelineltä haettiin. Vanhasta ovimatosta aattelin ens alkuun leikata äänieristettä koppiin. Löytyy kaikki mitä on kaivattu ja enemmänkin, on ohjaustehostin.
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Osmo_
Viestit: 8606
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Se vaihteiston vonkuminen isolla puolella ei oo vaarallista. Britit tekee sitä ja kuuluu vaan hytissä, ei ulospäin. Mahtaako aski olla sitten sama kuin Brittikoneissa? Se aski ei todellakaan jäähdy nopeasti, johtuen valuraudan ominaislämpökapasiteetista. Äläkä mitään ovimattoo tällää. Motonetissä tuumainen äänieristematto maksaa pari kymppiä arkki ja on tiukalla liimapinnalla.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
roopenpoika
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Britti ja Saksan natikoissa ei ole muuta yhteistä kuin moottori,tarkkaan ottaen ei sekään (824).
natikkamiehet
Osmo_
Viestit: 8606
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

roopenpoika kirjoitti: Ma Touko 20, 2019 7:52 am Britti ja Saksan natikoissa ei ole muuta yhteistä kuin moottori,tarkkaan ottaen ei sekään (824).
784 on toi sama kattila.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Aloittelija
Viestit: 1638
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Aloittelija »

https://youtu.be/G6WqUsHAhVk
Siinä ensi havaintoja natikasta
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
MTI
Viestit: 359
Liittynyt: To Loka 03, 2013 4:52 pm
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja MTI »

Osmo_ kirjoitti: Ma Touko 20, 2019 8:11 am
roopenpoika kirjoitti: Ma Touko 20, 2019 7:52 am Britti ja Saksan natikoissa ei ole muuta yhteistä kuin moottori,tarkkaan ottaen ei sekään (824).
784 on toi sama kattila.
784 = D-246 ja 824 = D-239
Osmo_
Viestit: 8606
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

MTI kirjoitti: Ma Touko 20, 2019 8:41 pm
Osmo_ kirjoitti: Ma Touko 20, 2019 8:11 am
roopenpoika kirjoitti: Ma Touko 20, 2019 7:52 am Britti ja Saksan natikoissa ei ole muuta yhteistä kuin moottori,tarkkaan ottaen ei sekään (824).
784 on toi sama kattila.
784 = D-246 ja 824 = D-239
824 tehty molemmilla kiuluilla
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Aloittelija
Viestit: 1638
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Aloittelija »

Kys.kone on 824 senior eli tehty 1971-2
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
kalvaana
Viestit: 7330
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Useampi 824 oli kotikylällä 70-luvulla. Ihan hiljainen oli vaihteisto, kun ukot niillä ajeli kylätietä ja pellolla. Hydraulisen ohjauksen sirinä jäi mieleen, kun kerran sain semmosella ajjaakkin.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
Lajittelija
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Touko 04, 2018 6:26 am
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Lajittelija »

Meteli onkin tuonikäisissä yleensä hytin sisällä eikä ulkona. Ihan ehjälläkin koneella.
Aloittelija
Viestit: 1638
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Aloittelija »

Ulina kuuluu ulospäinkin... vaihteisto on vissiin zf
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
rokkimatti
Viestit: 1611
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Vaiha laatikko öljyt ja kaho tullooko tähtipölyä öljyn mukana.
Vois vaikka joku laakeri olla finaalissa
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
Aloittelija
Viestit: 1638
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Aloittelija »

Ei löydy kotoota nyt sopivam kokosta avainta laatikkoöljyjen tarkastukseen. Mistäköhän löytää varaosia laatikkoon? Johtuukohan laatikon kuumememinen siitä että jos on kuiva? Öljynpinnan tarkistustulppa(joka on aika hankalassa paikassa) on aika alhaalla, toimiiko vaihteiston voitelu öljypumpulla ymv.? Voa:n vipua en oikein tajua, taaksepäin vetämällä(ajoVOA) pysyy silmässä murta eteenpäin laittaessa ei pysy siellä ihan kuin jokin jousi palauttaisi sen. Sammuksissa ollessa.
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
MOP
Viestit: 7479
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja MOP »

Muistelen, ettei sillä voi käyttää ajovoimanottoa pitkällä perällä.
Lajittelija
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Touko 04, 2018 6:26 am
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Lajittelija »

Se lienee kuivilla jarruilla? Yleensä tuon ajan koneissa käytettiin 80W-90 vaihteistoöljyjä, jos nyt sattuu olemaan nykyiset märkäjarru- tai yleisöljyt niin ääntää enemmän. Tuliko ohjekirjaa, jossain pienemmässä sakemannissa oli vähän erikoinen voimanoton kytkentä jota sai käytettyä sujuvasti väärinkin, minulle ei auennut miten kun en kyseistä keksintöä ajanut, jotain pikkuhuoltoa vain tein.
Aloittelija
Viestit: 1638
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Aloittelija »

On ohjekirja, malleihin 523 ja 624 mutta aika paljon samaa niissäkin.
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 390, Bing [Bot], Deippa ja 38 vierailijaa