International 824
-
- Viestit: 1529
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
Re: International 824
Minä ottaisin lisäsäiliön kokonaan pois, ja laskisin öljypinnan normaaliin n.5-10 cm täyttöaukon
alapuolelle. Alkuperäiseen varustukseen kuuluu huohottimella oleva tulppa jossa on mittatikku.
Lisäsäiliön on joku joskus laittanut kun öljy ei ole riittänyt (esim. iso kippi sylinteri)
Lisäsäiliön yhdysletku pitäisi olla iso kokoinen ja säiliöönpäin nouseva. ( ei mutkaa alaspäin)
Kynkkäakselissa on tiivisteenä o-rengas, jonka voi vaihtaa akselia purkamatta.
alapuolelle. Alkuperäiseen varustukseen kuuluu huohottimella oleva tulppa jossa on mittatikku.
Lisäsäiliön on joku joskus laittanut kun öljy ei ole riittänyt (esim. iso kippi sylinteri)
Lisäsäiliön yhdysletku pitäisi olla iso kokoinen ja säiliöönpäin nouseva. ( ei mutkaa alaspäin)
Kynkkäakselissa on tiivisteenä o-rengas, jonka voi vaihtaa akselia purkamatta.
-
- Viestit: 2067
- Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
- Viesti:
Re: International 824
Menee vähän ohi aiheen, mutta olen ihmetellyt naapurikylän 845-mallin moottorin ääntä jo parin kymmenen vuoden ajan, kun se menee talon ohi; käy rumasti, vähän räksättämällä, kuten belarus. On vakio, räpeltämätön.
- Matsikka
- Viestit: 16235
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: International 824
Yleensä Natikan koneet käy tosi hienosti, pehmeästi.Fred Scuttle kirjoitti: ↑Ke Kesä 26, 2019 8:48 am Menee vähän ohi aiheen, mutta olen ihmetellyt naapurikylän 845-mallin moottorin ääntä jo parin kymmenen vuoden ajan, kun se menee talon ohi; käy rumasti, vähän räksättämällä, kuten belarus. On vakio, räpeltämätön.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 2067
- Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
- Viesti:
Re: International 824
Sillä minä sitä ihmettelenkin.Matsikka kirjoitti: ↑Ke Kesä 26, 2019 8:52 amYleensä Natikan koneet käy tosi hienosti, pehmeästi.Fred Scuttle kirjoitti: ↑Ke Kesä 26, 2019 8:48 am Menee vähän ohi aiheen, mutta olen ihmetellyt naapurikylän 845-mallin moottorin ääntä jo parin kymmenen vuoden ajan, kun se menee talon ohi; käy rumasti, vähän räksättämällä, kuten belarus. On vakio, räpeltämätön.
-
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
- Paikkakunta: Marttila
- Viesti:
Re: International 824
https://youtu.be/czTt9f31KH8
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ja video vasta kertookin.
Vuotaa vain käynnissä ollessa öljyä kaikista raoista, sammuksissa ei vuoda mistään. (hydrauliikasta).
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ja video vasta kertookin.
Vuotaa vain käynnissä ollessa öljyä kaikista raoista, sammuksissa ei vuoda mistään. (hydrauliikasta).
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
-
- Viestit: 6793
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: International 824
Jakopäähän näissä voi joskus ääntää selvästikin, kylillä ajelee yksi turbotettu 845, noin 15000 tuntia ajettu, ja siitäkin kyllä kuuluu jonkinasteinen jakopään raksutus ja rallatus. Vaan eipä tuo menoa ole vuosikausiin haitannut eikä varmaan tule haittaamaankaan.Fred Scuttle kirjoitti: ↑Ke Kesä 26, 2019 8:57 amSillä minä sitä ihmettelenkin.Matsikka kirjoitti: ↑Ke Kesä 26, 2019 8:52 amYleensä Natikan koneet käy tosi hienosti, pehmeästi.Fred Scuttle kirjoitti: ↑Ke Kesä 26, 2019 8:48 am Menee vähän ohi aiheen, mutta olen ihmetellyt naapurikylän 845-mallin moottorin ääntä jo parin kymmenen vuoden ajan, kun se menee talon ohi; käy rumasti, vähän räksättämällä, kuten belarus. On vakio, räpeltämätön.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
-
- Viestit: 1529
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
Re: International 824
Jälkiturbotus tekee värinää jakopäähän, josta ääni. Tehdasturboissa on kumivaimennin nokkapyörässä.
-
- Viestit: 3592
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: International 824
Oma 845 pitää ja naapurilla aikoinaan samanlainen piti kauempaa kuunneltuna just sellaista räksätystä jos ajaa tiellä tyhjänä noin 30-35km/h nopeutta (en nyt muista paljonko silloin on kierroksia ) mutta alle tuon ja kaasupohjassa tuota ääntä ei kuulu, eikä vedätyksessä? Omassani tuo on ollut aina noin lähes uudesta asti, enkä ole asiaa ikinä edes miettinyt miksikään ongelmaksi...eikä sitä oikein erota hyttiin, jos et ensin kiinnitä ääneen huomiota sivusta kuunneltuna. Minulla vakio vapari, mutta naapurilla oli kyllä jälkiturbotettu.
-
- Viestit: 2067
- Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
- Viesti:
Re: International 824
Vakio turboton tuo mainitsemani kone.roopenpoika kirjoitti: ↑Ke Kesä 26, 2019 7:27 pm Jälkiturbotus tekee värinää jakopäähän, josta ääni. Tehdasturboissa on kumivaimennin nokkapyörässä.
-
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
- Paikkakunta: Marttila
- Viesti:
Re: International 824
Aloittelija kirjoitti: ↑Ke Kesä 26, 2019 6:24 pm https://youtu.be/czTt9f31KH8
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ja video vasta kertookin.
Vuotaa vain käynnissä ollessa öljyä kaikista raoista, sammuksissa ei vuoda mistään. (hydrauliikasta).
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
-
- Viestit: 5527
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: International 824
Vaikuttaa vähän siltä että menee paineet väärään paikkaan? Voisiko jossain kierrossa olla joku tukos? tai tiivistevuoto? Pahimmillaan voi tietysti olla joku halkeama jossain kohtaa systeemissä?
Joku ihan oleellinen juttu siinä nyt on pielessä, mutta ei välttämättä mikään kauhean iso vika ole.
Joku ihan oleellinen juttu siinä nyt on pielessä, mutta ei välttämättä mikään kauhean iso vika ole.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
-
- Viestit: 1529
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
Re: International 824
Eikai vaan ole säiliö poikki, nuo vuodot vähän viittaa siihen, kotelo katkeaa nostoakselin etupuolelta
pienen päälikannen takaosasta, katkeaminen johtuu ylinoston estimen vioittumisesta.
Koteloon ei voi tulla niin suurta painetta että vuotaisi väkisin jostain jo korjatusta paikasta.
pienen päälikannen takaosasta, katkeaminen johtuu ylinoston estimen vioittumisesta.
Koteloon ei voi tulla niin suurta painetta että vuotaisi väkisin jostain jo korjatusta paikasta.
-
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
- Paikkakunta: Marttila
- Viesti:
Re: International 824
Oli korjatessa penkki pois ja se nostolaitteen päälikansi minkä alla on ne vivustosysteemit auki, enkä muista että siellä olisi ollut mitään näkyvää halkeamaa. Nyt se tosiaan vuotaa kaikkialta missä hydrauliöljy ei ole yhtenäisen raudan takana.
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
-
- Viestit: 7904
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: International 824
Katoin tuon videon ja kyseisestä traktorimallista mitään tietämättä tuntui, että olis liikaa öljyä. Vai millainen tuo perän rakenne on. Onko oma säiliö hydrauliikalle ja perälle omansa?
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
-
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
- Paikkakunta: Marttila
- Viesti:
Re: International 824
Omat öljyt hydrauliikalle ja perälle. Vuotaa tosiaan niistäkin paikoista missä uudet tiivisteet, ja myös kaikkialta muualta.
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
-
- Viestit: 5527
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: International 824
Tuo mitä Mika 82 laittoi kannattaisi kanssa selvittää että josko sitä öljyä on tosiaan liikaa, siinä tapauksessahan se lykkää sitä väkisin joka raosta ulos useimmiten.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
-
- Viestit: 8209
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: International 824
Tuskin on liian öljyn syytä, eikä sinne väärään paikkaan painettakaan pääse syntymää kun täyttötulppa on auki, ja jos kaikki muuutenkin kunnossa.
En tiiä onko uudemmissa erilainen nostokansi, mut ne ainakin täynnä öljyä kun on lisäsäiliö?!
En tiiä onko uudemmissa erilainen nostokansi, mut ne ainakin täynnä öljyä kun on lisäsäiliö?!
-
- Viestit: 2973
- Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: International 824
Voisikos tällä ylinoston estimen vioittumisella ja aloittelijan jossain kohdin mainitsemalla, että "meni molemmat vetokoukun nostotangot tänään poikki" jokin yhteys?roopenpoika kirjoitti: ↑To Kesä 27, 2019 8:17 pm Eikai vaan ole säiliö poikki, nuo vuodot vähän viittaa siihen, kotelo katkeaa nostoakselin etupuolelta
pienen päälikannen takaosasta, katkeaminen johtuu ylinoston estimen vioittumisesta.
Koteloon ei voi tulla niin suurta painetta että vuotaisi väkisin jostain jo korjatusta paikasta.
-
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
- Paikkakunta: Marttila
- Viesti:
Re: International 824
Vetokoukun nostotangot hajosivat väärään asentoon jääneen vetokoukun lukitusvivun takia, ja minusta nostolaitteiden yläasento on ihan luonnollinen, ei osu penkkiin ym.nuc-64 kirjoitti: ↑To Kesä 27, 2019 11:11 pmVoisikos tällä ylinoston estimen vioittumisella ja aloittelijan jossain kohdin mainitsemalla, että "meni molemmat vetokoukun nostotangot tänään poikki" jokin yhteys?roopenpoika kirjoitti: ↑To Kesä 27, 2019 8:17 pm Eikai vaan ole säiliö poikki, nuo vuodot vähän viittaa siihen, kotelo katkeaa nostoakselin etupuolelta
pienen päälikannen takaosasta, katkeaminen johtuu ylinoston estimen vioittumisesta.
Koteloon ei voi tulla niin suurta painetta että vuotaisi väkisin jostain jo korjatusta paikasta.
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
-
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
- Paikkakunta: Marttila
- Viesti:
Re: International 824
Viikonloppu oltiin mökillä ja sillä välillä alkanut vuotaa öljyä kippihydrauliikan lohkosta ilmankin että on käynnissä, aika lailla samaan tapaan kuin ennen tiivisteiden vaihtoa, pahemmin käynnissä ollessa kuitenkin. O-renkaiden vaihto oli turhaa?
Öljynpinta on noin 10cm hydrauliöljyn täyttöreiän alapuolella, ei ole lisäöljysäiliötä enää paikoillaan.
Vuotaa yhä myös kaikkialta muualta.
Kaikki asialliset neuvot kiinnostavat, kylän koneenkorjaaja pyytää suunnilleen vilaisustakin kolminumeroisia rahoja joten tekisin jos mahdollista itse korjauksen.
Öljynpinta on noin 10cm hydrauliöljyn täyttöreiän alapuolella, ei ole lisäöljysäiliötä enää paikoillaan.
Vuotaa yhä myös kaikkialta muualta.
Kaikki asialliset neuvot kiinnostavat, kylän koneenkorjaaja pyytää suunnilleen vilaisustakin kolminumeroisia rahoja joten tekisin jos mahdollista itse korjauksen.
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 44 vierailijaa