International 824

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

roopenpoika
Viestit: 1529
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Minä ottaisin lisäsäiliön kokonaan pois, ja laskisin öljypinnan normaaliin n.5-10 cm täyttöaukon
alapuolelle. Alkuperäiseen varustukseen kuuluu huohottimella oleva tulppa jossa on mittatikku.
Lisäsäiliön on joku joskus laittanut kun öljy ei ole riittänyt (esim. iso kippi sylinteri)
Lisäsäiliön yhdysletku pitäisi olla iso kokoinen ja säiliöönpäin nouseva. ( ei mutkaa alaspäin)
Kynkkäakselissa on tiivisteenä o-rengas, jonka voi vaihtaa akselia purkamatta.
Fred Scuttle
Viestit: 2067
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Menee vähän ohi aiheen, mutta olen ihmetellyt naapurikylän 845-mallin moottorin ääntä jo parin kymmenen vuoden ajan, kun se menee talon ohi; käy rumasti, vähän räksättämällä, kuten belarus. On vakio, räpeltämätön.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16235
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Fred Scuttle kirjoitti: Ke Kesä 26, 2019 8:48 am Menee vähän ohi aiheen, mutta olen ihmetellyt naapurikylän 845-mallin moottorin ääntä jo parin kymmenen vuoden ajan, kun se menee talon ohi; käy rumasti, vähän räksättämällä, kuten belarus. On vakio, räpeltämätön.
Yleensä Natikan koneet käy tosi hienosti, pehmeästi.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Fred Scuttle
Viestit: 2067
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Matsikka kirjoitti: Ke Kesä 26, 2019 8:52 am
Fred Scuttle kirjoitti: Ke Kesä 26, 2019 8:48 am Menee vähän ohi aiheen, mutta olen ihmetellyt naapurikylän 845-mallin moottorin ääntä jo parin kymmenen vuoden ajan, kun se menee talon ohi; käy rumasti, vähän räksättämällä, kuten belarus. On vakio, räpeltämätön.
Yleensä Natikan koneet käy tosi hienosti, pehmeästi.
Sillä minä sitä ihmettelenkin.
Aloittelija
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Aloittelija »

https://youtu.be/czTt9f31KH8
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ja video vasta kertookin.
Vuotaa vain käynnissä ollessa öljyä kaikista raoista, sammuksissa ei vuoda mistään. (hydrauliikasta).
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
SamiT
Viestit: 6793
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Fred Scuttle kirjoitti: Ke Kesä 26, 2019 8:57 am
Matsikka kirjoitti: Ke Kesä 26, 2019 8:52 am
Fred Scuttle kirjoitti: Ke Kesä 26, 2019 8:48 am Menee vähän ohi aiheen, mutta olen ihmetellyt naapurikylän 845-mallin moottorin ääntä jo parin kymmenen vuoden ajan, kun se menee talon ohi; käy rumasti, vähän räksättämällä, kuten belarus. On vakio, räpeltämätön.
Yleensä Natikan koneet käy tosi hienosti, pehmeästi.
Sillä minä sitä ihmettelenkin.
Jakopäähän näissä voi joskus ääntää selvästikin, kylillä ajelee yksi turbotettu 845, noin 15000 tuntia ajettu, ja siitäkin kyllä kuuluu jonkinasteinen jakopään raksutus ja rallatus. Vaan eipä tuo menoa ole vuosikausiin haitannut eikä varmaan tule haittaamaankaan.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
roopenpoika
Viestit: 1529
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Jälkiturbotus tekee värinää jakopäähän, josta ääni. Tehdasturboissa on kumivaimennin nokkapyörässä.
korsteeni
Viestit: 3592
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

Oma 845 pitää ja naapurilla aikoinaan samanlainen piti kauempaa kuunneltuna just sellaista räksätystä jos ajaa tiellä tyhjänä noin 30-35km/h nopeutta (en nyt muista paljonko silloin on kierroksia :oops: ) mutta alle tuon ja kaasupohjassa tuota ääntä ei kuulu, eikä vedätyksessä? Omassani tuo on ollut aina noin lähes uudesta asti, enkä ole asiaa ikinä edes miettinyt miksikään ongelmaksi...eikä sitä oikein erota hyttiin, jos et ensin kiinnitä ääneen huomiota sivusta kuunneltuna. Minulla vakio vapari, mutta naapurilla oli kyllä jälkiturbotettu.
Fred Scuttle
Viestit: 2067
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

roopenpoika kirjoitti: Ke Kesä 26, 2019 7:27 pm Jälkiturbotus tekee värinää jakopäähän, josta ääni. Tehdasturboissa on kumivaimennin nokkapyörässä.
Vakio turboton tuo mainitsemani kone.
Aloittelija
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Aloittelija »

Aloittelija kirjoitti: Ke Kesä 26, 2019 6:24 pm https://youtu.be/czTt9f31KH8
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ja video vasta kertookin.
Vuotaa vain käynnissä ollessa öljyä kaikista raoista, sammuksissa ei vuoda mistään. (hydrauliikasta).
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
korjailija
Viestit: 5527
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja korjailija »

Vaikuttaa vähän siltä että menee paineet väärään paikkaan? Voisiko jossain kierrossa olla joku tukos? tai tiivistevuoto? Pahimmillaan voi tietysti olla joku halkeama jossain kohtaa systeemissä?
Joku ihan oleellinen juttu siinä nyt on pielessä, mutta ei välttämättä mikään kauhean iso vika ole.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
roopenpoika
Viestit: 1529
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Eikai vaan ole säiliö poikki, nuo vuodot vähän viittaa siihen, kotelo katkeaa nostoakselin etupuolelta
pienen päälikannen takaosasta, katkeaminen johtuu ylinoston estimen vioittumisesta.
Koteloon ei voi tulla niin suurta painetta että vuotaisi väkisin jostain jo korjatusta paikasta.
Aloittelija
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Aloittelija »

Oli korjatessa penkki pois ja se nostolaitteen päälikansi minkä alla on ne vivustosysteemit auki, enkä muista että siellä olisi ollut mitään näkyvää halkeamaa. Nyt se tosiaan vuotaa kaikkialta missä hydrauliöljy ei ole yhtenäisen raudan takana.
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Mika 82
Viestit: 7904
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

Katoin tuon videon ja kyseisestä traktorimallista mitään tietämättä tuntui, että olis liikaa öljyä. Vai millainen tuo perän rakenne on. Onko oma säiliö hydrauliikalle ja perälle omansa?
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
Aloittelija
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Aloittelija »

Omat öljyt hydrauliikalle ja perälle. Vuotaa tosiaan niistäkin paikoista missä uudet tiivisteet, ja myös kaikkialta muualta.
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
korjailija
Viestit: 5527
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja korjailija »

Tuo mitä Mika 82 laittoi kannattaisi kanssa selvittää että josko sitä öljyä on tosiaan liikaa, siinä tapauksessahan se lykkää sitä väkisin joka raosta ulos useimmiten.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
Tumppi 865
Viestit: 8209
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Tuskin on liian öljyn syytä, eikä sinne väärään paikkaan painettakaan pääse syntymää kun täyttötulppa on auki, ja jos kaikki muuutenkin kunnossa.
En tiiä onko uudemmissa erilainen nostokansi, mut ne ainakin täynnä öljyä kun on lisäsäiliö?!
nuc-64
Viestit: 2973
Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja nuc-64 »

roopenpoika kirjoitti: To Kesä 27, 2019 8:17 pm Eikai vaan ole säiliö poikki, nuo vuodot vähän viittaa siihen, kotelo katkeaa nostoakselin etupuolelta
pienen päälikannen takaosasta, katkeaminen johtuu ylinoston estimen vioittumisesta.
Koteloon ei voi tulla niin suurta painetta että vuotaisi väkisin jostain jo korjatusta paikasta.
Voisikos tällä ylinoston estimen vioittumisella ja aloittelijan jossain kohdin mainitsemalla, että "meni molemmat vetokoukun nostotangot tänään poikki" jokin yhteys?
Aloittelija
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Aloittelija »

nuc-64 kirjoitti: To Kesä 27, 2019 11:11 pm
roopenpoika kirjoitti: To Kesä 27, 2019 8:17 pm Eikai vaan ole säiliö poikki, nuo vuodot vähän viittaa siihen, kotelo katkeaa nostoakselin etupuolelta
pienen päälikannen takaosasta, katkeaminen johtuu ylinoston estimen vioittumisesta.
Koteloon ei voi tulla niin suurta painetta että vuotaisi väkisin jostain jo korjatusta paikasta.
Voisikos tällä ylinoston estimen vioittumisella ja aloittelijan jossain kohdin mainitsemalla, että "meni molemmat vetokoukun nostotangot tänään poikki" jokin yhteys?
Vetokoukun nostotangot hajosivat väärään asentoon jääneen vetokoukun lukitusvivun takia, ja minusta nostolaitteiden yläasento on ihan luonnollinen, ei osu penkkiin ym.
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Aloittelija
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Aloittelija »

Viikonloppu oltiin mökillä ja sillä välillä alkanut vuotaa öljyä kippihydrauliikan lohkosta ilmankin että on käynnissä, aika lailla samaan tapaan kuin ennen tiivisteiden vaihtoa, pahemmin käynnissä ollessa kuitenkin. O-renkaiden vaihto oli turhaa? :shock:
Öljynpinta on noin 10cm hydrauliöljyn täyttöreiän alapuolella, ei ole lisäöljysäiliötä enää paikoillaan.
Vuotaa yhä myös kaikkialta muualta.

Kaikki asialliset neuvot kiinnostavat, kylän koneenkorjaaja pyytää suunnilleen vilaisustakin kolminumeroisia rahoja joten tekisin jos mahdollista itse korjauksen.
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 44 vierailijaa