International 824

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

kalvaana
Viestit: 7344
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Ei kannattas ajjaa yhtään enempää ennekun öljytaso lootassa katottu. Ettei vaan olis kuiva, kun tuolla tavalla huutaa. Tai sitten on joku laakeri rikki
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
tommi
Viestit: 6082
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja tommi »

Kumma vietti ostaa ulisevia laatikoita... eikö tuota kuullut ostokoeajolla?
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
Puavo
Viestit: 226
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 9:55 pm
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Puavo »

Se laatikon öljyn tarkastusproppu on kopin jalkatilan alaosan tasolla, muistaakseni, vasemmalla puolella, laatikon kyljessä. Siellä on muitakin proppuja. Kannattaa tarkastaa ohjekirjasta. Itse käytin Hy tran öljyä jota tähän suositellaan, vaikka kuivat jarrut ovatkin. Mullakin vaihteisto piti ääntä, mutta ei ihan noin kovaa vonkuvaa, kuin tuossa videolla.
Mika 82
Viestit: 7905
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

tommi kirjoitti: Ke Touko 22, 2019 8:58 am Kumma vietti ostaa ulisevia laatikoita... eikö tuota kuullut ostokoeajolla?
:mrgreen: Samaa aatteli, kun eikös majorikin pitänyt ääntä.
Toisaalta, tuo ujellu mielestäni vaikea mistään videon äänimaailmasta todentaa. Että onko vikaa vai normaalia.
Jos olisi ajanut samanlaista, varmasti ehjää ja ero olisi selvä, niin sitten voisi varmuudella sanoa, että häikkää on.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
Lajittelija
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Touko 04, 2018 6:26 am
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Lajittelija »

Misson ääntä siinon voimaa.
Aloittelija
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Aloittelija »

Kattelin vanhoja viestiketjuja ja katoin videoita yt:stä ennen ostoa, niissä videoissa vaihteistot vonkui ihan samaan malliin ja viesteissä tuli ristiriitaista tietoa että haittaako se vai ei. Täytyy nyt silti kattoa ne öljyt. Ei majorikaan enää pahemmaksi mennyt sen jälkee kun öljyt pysyvät missä kuuluu vaikka äänekäs onkin.
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Lajittelija
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Touko 04, 2018 6:26 am
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Lajittelija »

Ei videon ääniraidasta saa selvää ellei ole aivan selkeä sivuääni.
Silloin kun traktoriin nostettiin rättihytti talveksi niin akustiikka muuttui täysin, ja siinä ei sentään kaikunut kovin pahasti kun oli pressua puolet kopista.
lukke
Viestit: 2408
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja lukke »

Pahasti vollotta tuo vekotus, Meikän 845 viheltää jonkun verran vaan ei noin kovasti, nin no vähän ajoa nopeuksilla vaikka nopee loota metässä on vaan pyritty tuon kanssa, ei kaikki ole kohallaan tuon linkin laatikossa,, joko kuiva loota sitte pä siellä on paljo mmutakin romua!
transitmies1
Viestit: 123
Liittynyt: Pe Elo 25, 2017 9:24 am
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja transitmies1 »

Minä muistelin kun naapurin poika kulki ammattikoulussa linja-autokyydiillä, niin hän ajoi aamuin illoin asuinpaikkani ohi . Sen NATIKAN jollotuksen kuuli melekein koko matkan kun hän ajoi koulukyytiin tai kotiopäin . Sama natikka on vielä 15 vuotta myöhemmin täydessä iskussa ja sama roikastus kuuluu edelleen. Liekö siinä suorahampaiset portaalipyörästöt jotka huutaa vai mistä kuuluu. Kuolemaksi ei ainakaan tälle traktorille tuo ääni ole ollut. Tasantarkkaan en tyyppiä tiedä (muista), mutta joku -70 lukunen nelipyttynen , punavalkoinen on.
Aloittelija
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Aloittelija »

Millaista hitekkiä laatikko on, synkronoitu ainakin on. Onko samaa osaa kuin esim. Case 845 jossa perusvaihteita 8+4 ja jokin puolittaja(=16+8).
Majorin laatikon äänet eivät ole koventuneet sen jälkeen kun on saanut öljyt pysymään missä kuuluu mutta mites tälläsessä masinistille käytännössä uunituoreessa on asian laita, toimiiko "afrikan konstit"?
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
roopenpoika
Viestit: 1529
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

845; sessa on kaikki vaihteet syngronoituja, ja lisäksi on mekaaninen "pikavaihde" joka ylentää
tai alentaa kaikki vaihteet, tuskin mitkään osat sopii 824;seen.
824;sessa on vain päävaihde syngronoitu, aluevaihde jossa on hidas, nopee ja pakki on suorahampainen
joka vaatii aina koneen pysäytyksen ennen alueen vaihtoa.
Ajovoimanoton käyttö on estetty nopealla alueella.
rokkimatti
Viestit: 1632
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 8:04 pm
Paikkakunta: kitee
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja rokkimatti »

Nousikos penkin alta se laatikon kansi tässä mallissa pois,jotta sais vilastuun rataksia ja laakereita.
hyvin suunniteltu on täysin alottamatta
Aloittelija
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Aloittelija »

https://youtu.be/qIA93PHtDTE

Löytyiköhän ulinan syy?
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
lukke
Viestit: 2408
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja lukke »

Siinä on iso öljy tilvuus tuskin ääni häviää tuolla kahdella kyt litralla, sahanpurua kun sekaan varmasti vaimenee :D
tapaniv
Viestit: 1158
Liittynyt: La Tammi 21, 2017 8:20 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja tapaniv »

824 on saksan tuote edestä taakse eikä siinä ole yhteisiä komponentteja brittimallien kanssa. Vaihteisto on ZF ja osia on saatavissa, 724 on sama kone pienemmällä viritysasteella. -73 esitelty uusi malli 824 sta sai uudemman, tehokkaamman koneen. Ajovoimanotto on käytössä vain pikku perällä, sillä kierrokset maantienopeuksilla olisi liian huimat.
Lajittelija
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Touko 04, 2018 6:26 am
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Lajittelija »

Onko siinä omat öljyt hydrauliikalle ja voimansiirtoon? Saksalaisillahan se on ollut yleistä.
kokastelija
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Loka 09, 2017 11:10 am
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja kokastelija »

Eikös tosta tarkastusropusta pitäis valua hieman öljyä ulos ko sen avaa. Aloittelija on alkanu vähän huolimattomasti hänelle uuden koneen käytön. Ekaks pitäis vaihtaa kaikki öljyt ja nesteet suodattimineen ynnä pa-suodattimet, rasvata nipat ja sitten vasta lähteä kylille kuunteleen ulinoita. Eipä silti tuo videon ääni pärjänny 70-lukulaisen valmetin ulinalle :D
takana loistava tulevaisuus
jäähdyttelijä
Viestit: 158
Liittynyt: Su Kesä 17, 2012 10:43 am
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja jäähdyttelijä »

Lajittelija kirjoitti: Su Touko 26, 2019 5:12 pm Onko siinä omat öljyt hydrauliikalle ja voimansiirtoon? Saksalaisillahan se on ollut yleistä.
Kyllä, omat öölit kummassakin.
Aloittelija
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja Aloittelija »

Nyt lisäsin öljyä vaihteistoon, ei ääni muuttunu miksikään, ajetaan niin kauan että hajoo? :|
Öljyt eivät laatikosta karanneet mihinkään ajon jälkeen, oli kyllä 15 litraa vajetta, mihin mahtanut kadota. Nostolaitekannesta vuotaa öljyä laskunopeuden säätöhanan juuresta, sen verran että pitäisi jotain tehä. Tuleeko öljyjä paineella naamaan jos avaa sen luukun missä kys. hana on, pitää jokin putki ainakin irrottaa että saa irti, vai mitenköhän homma korjataan?
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
roopenpoika
Viestit: 1529
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: International 824

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Sen laskunopeus hanan saa pois kiertämällä, kun poistaa ensin varren läpi menevän sokan.
Isompi luukku on nostosylinterin päätylevy, sen takana näkyy nostomäntä.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 47 vierailijaa