Luotetuin auto
-
- Viestit: 1869
- Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
- Viesti:
Re: Luotetuin auto
Pakkohan se on itsekkin maailman parhaan auton ketjuun itsensä sotkea.
Kaveri kävi kylässä (maailman parhaalla merkillä) Tojotalla tänään. Niitä yhden käden sormilla laskettavia Tojotan malleja jonka voisin itsellenikin laittaa, ainakin suomen tuontiohjelmasta. Valinta olisi kyllä tiukka Mersun ja Tojotan välillä. Oli toisen hommannut samanlaisen mikä ennestään jo löytyy kun hyvä auto. Päiväiltiin vielä että erikoisen siisti korinen ikäisekseen, 90 luvun alun Tojotaksi.
Oli mukava peli. Ei kyllä ole väärin sanoa että yksi maailman parhaita autoja luokassaan ikäisiinsä verraten, jos ei jopa paras. Tuolla tyylillä kun olisi kaikki tojotat tehty. Ja ihmeen ajattomasti muotoiltu, näyttää vieläkin aika hyvältä ainakin omaan silmään. Erittäin miellyttävä moottori, vetää hyvin alhaalta ja ylhäältä eikä jää muun liikenteen jalkoihin. Tojotan yksi periärsytys melko lyhyt viitonen löytyy kyllä tuostakin. Varusteitakin on verrattuna moneen kilpailijaansa. Ei sentään vakionopeuden säädintä tai ilmastointia, mutta sähköiset lasin nostimet ainakin. Ja tasauspyörästön lukot, molemmissa päissä..
Noni, nyt viimeistään nokkelimmat jo arvasikin mikä vehje.
Eli HDJ 80. Siinä on kyllä japanian insinööri onnistunut hienosti. Niinkuin kaikissa isoissa, ja nimenomaan isoissa Land Cruisereissa HJ61 alkaen. 61, 80, 100 ja 200.
200 mallista ei tosin mitään tosielämän kokemusta, mutta paperilla ainakin näyttää yhtä hyvältä kuin edeltäjänsä.
Kaveri kävi kylässä (maailman parhaalla merkillä) Tojotalla tänään. Niitä yhden käden sormilla laskettavia Tojotan malleja jonka voisin itsellenikin laittaa, ainakin suomen tuontiohjelmasta. Valinta olisi kyllä tiukka Mersun ja Tojotan välillä. Oli toisen hommannut samanlaisen mikä ennestään jo löytyy kun hyvä auto. Päiväiltiin vielä että erikoisen siisti korinen ikäisekseen, 90 luvun alun Tojotaksi.
Oli mukava peli. Ei kyllä ole väärin sanoa että yksi maailman parhaita autoja luokassaan ikäisiinsä verraten, jos ei jopa paras. Tuolla tyylillä kun olisi kaikki tojotat tehty. Ja ihmeen ajattomasti muotoiltu, näyttää vieläkin aika hyvältä ainakin omaan silmään. Erittäin miellyttävä moottori, vetää hyvin alhaalta ja ylhäältä eikä jää muun liikenteen jalkoihin. Tojotan yksi periärsytys melko lyhyt viitonen löytyy kyllä tuostakin. Varusteitakin on verrattuna moneen kilpailijaansa. Ei sentään vakionopeuden säädintä tai ilmastointia, mutta sähköiset lasin nostimet ainakin. Ja tasauspyörästön lukot, molemmissa päissä..
Noni, nyt viimeistään nokkelimmat jo arvasikin mikä vehje.
Eli HDJ 80. Siinä on kyllä japanian insinööri onnistunut hienosti. Niinkuin kaikissa isoissa, ja nimenomaan isoissa Land Cruisereissa HJ61 alkaen. 61, 80, 100 ja 200.
200 mallista ei tosin mitään tosielämän kokemusta, mutta paperilla ainakin näyttää yhtä hyvältä kuin edeltäjänsä.
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Luotetuin auto
Siis mä olen luullut että mun 2010 corollassa on maailman surkeimmat penkit mutta erehdyin, oli sijaisautona uusi Polo ja niin huonoilla penkeillä en ole koskaan istunut. Kovat ja lättänät. Tuntu Corollan jakkarat hyviltä, toinen hyvä on jousituksen pehmeys, volkkareissa on liian kova ainakin uudessa golfissa ja polossa. Toki muuten vakaampia, corolla on ku ajokoira välillä tuulelle ja urasella tiellä.
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 7661
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
Re: Luotetuin auto
Huomatkaa muuten: Ei pitänyt keskustella "Luotettavimmasta autosta" vaan "Luotetuimmasta autosta". Ei oo välttämättä sama asia.
Ennenkin oon aatellu, että ihan uutena ja sitten vanhempana juuri huollon/korjauksen jälkeen auto on epävarmimmillaan.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2bb ... 167b6ce69d
Ennenkin oon aatellu, että ihan uutena ja sitten vanhempana juuri huollon/korjauksen jälkeen auto on epävarmimmillaan.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2bb ... 167b6ce69d
-
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ma Tammi 02, 2006 9:54 am
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Luotetuin auto
Taisin juku sivu sitten mainita samasta asiasta.
Jokunen vuosi sitten moni luotti VAG-tekniikkaan ja ketjukäyttöiseen nokka-akseliin. Ei kuitenkaan tainnut olla luotettava.
Siis:
Luotetuin
Luotettavin (osa vioista voi olla haitallisia, mutta matka jatkuu)
Vähävikaisin
yms.
Jokunen vuosi sitten moni luotti VAG-tekniikkaan ja ketjukäyttöiseen nokka-akseliin. Ei kuitenkaan tainnut olla luotettava.
Siis:
Luotetuin
Luotettavin (osa vioista voi olla haitallisia, mutta matka jatkuu)
Vähävikaisin
yms.
Asiaa tuntematta on helppo laukoa varmoja mielipiteitä.
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 7808
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Luotetuin auto
Aikalailla noin varmaankin.Nuffield kirjoitti: ↑Ke Heinä 29, 2020 11:13 am Ja taas:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 45d642119a
Ei nyt sinänsä yllätä ettei listalla ollut joitakin merkkejä.
Vaikka jokaisella valmistajalla tulee huonojakin malleja ja joissakin osuu kaikki palikat aika hyvin kohdalleen eikä auto meinaa loppu millään
-
- Viestit: 9813
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Luotetuin auto
Mites sielä on mersua, volkkaria, volvoa, audia?
-
- Viestit: 1869
- Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
- Viesti:
-
- Viestit: 736
- Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 3:55 pm
- Paikkakunta: Lappi
- Viesti:
Re: Luotetuin auto
iltalehden jutussa lähteenä oli Trafin tilastot joissa hylkäysprosenttien vierressä oli myös ajokilometrit.
Ei liene yllätys että jos mittarissa on esim Mb Sprintterilla 372tkm ja E sarjan taksimersuilla keskimäärin 204tkm niin alkaa hylkyjä tulla
kuin jos vastaavat lukemat jäävät alle 100 tkm. (tämä aivan esimerkkinä,mulla ei ole/tule Mursuja,enkä niistä mitään tiedä)
Eli kun tuloksia ilmoitetaan ne pitäisi vakioida ajettuihin kilometreihin ja ajoneuvojen lukumäärään eikä pelkästään lyödä eteen listaa hylkyprosentin perusteella.
Ei liene yllätys että jos mittarissa on esim Mb Sprintterilla 372tkm ja E sarjan taksimersuilla keskimäärin 204tkm niin alkaa hylkyjä tulla
kuin jos vastaavat lukemat jäävät alle 100 tkm. (tämä aivan esimerkkinä,mulla ei ole/tule Mursuja,enkä niistä mitään tiedä)
Eli kun tuloksia ilmoitetaan ne pitäisi vakioida ajettuihin kilometreihin ja ajoneuvojen lukumäärään eikä pelkästään lyödä eteen listaa hylkyprosentin perusteella.
-
- Viestit: 3123
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Luotetuin auto
Vähän vaikea niitä kilsoja on punnita kun joku taksi ajaa lähes koko ajan lämpöisenä eikä ikä paina, moni myös huoltaa melko tunnollisesti työkalunsa. Uutta osaa lyödään kun yhtään alkaa oireilee.
Normi kekottimella hangataan pitkään suomen loskassa ja paskassa samaa km määrää.
Normi kekottimella hangataan pitkään suomen loskassa ja paskassa samaa km määrää.
-
- Viestit: 7808
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Luotetuin auto
Moni taksi ajaa taas mukulakivillä viikossa enemmän kun moni muu auto elämänsä aikana.poweri kirjoitti: ↑Ke Heinä 29, 2020 2:36 pm Vähän vaikea niitä kilsoja on punnita kun joku taksi ajaa lähes koko ajan lämpöisenä eikä ikä paina, moni myös huoltaa melko tunnollisesti työkalunsa. Uutta osaa lyödään kun yhtään alkaa oireilee.
Normi kekottimella hangataan pitkään suomen loskassa ja paskassa samaa km määrää.
Eikös kyse ollut nyt katsastuksen hylkäyksistä (johon mukulakivet ja hidasteet yms paljolti vaikuttavat?) eikä siitä että kauanko moottori kestää ja kuka käytti lohkolämmitintä kun toisen webasto taas oli hajonnut jne...
Tietenkin työkaluja huolletaan,olkoon yksityisen tai yrityksen mutta harvempi kaivinkonekuskikaan alkaa huolloissa pihtailemaan jos leipä on siitä kiinni
-
- Viestit: 3123
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Luotetuin auto
Edelleen myös ikä vaikuttaa teknisiinvikoihin eikä ainoastaan km. Edellä joku halusi rinnastaa kilsat hylkyihin ja tulkita uudelleen tilastoja.zukka kirjoitti: ↑Ke Heinä 29, 2020 4:29 pmMoni taksi ajaa taas mukulakivillä viikossa enemmän kun moni muu auto elämänsä aikana.poweri kirjoitti: ↑Ke Heinä 29, 2020 2:36 pm Vähän vaikea niitä kilsoja on punnita kun joku taksi ajaa lähes koko ajan lämpöisenä eikä ikä paina, moni myös huoltaa melko tunnollisesti työkalunsa. Uutta osaa lyödään kun yhtään alkaa oireilee.
Normi kekottimella hangataan pitkään suomen loskassa ja paskassa samaa km määrää.
Eikös kyse ollut nyt katsastuksen hylkäyksistä (johon mukulakivet ja hidasteet yms paljolti vaikuttavat?) eikä siitä että kauanko moottori kestää ja kuka käytti lohkolämmitintä kun toisen webasto taas oli hajonnut jne...
Tietenkin työkaluja huolletaan,olkoon yksityisen tai yrityksen mutta harvempi kaivinkonekuskikaan alkaa huolloissa pihtailemaan jos leipä on siitä kiinni
Itse ajan ihan samoja katuja ja hidasteita kuin taxitkin.
Viimeviikolla -09 gamla taxi mersu noin 340 ajettu sylki jarrunesteet ulos takasatulalle tulevasta putkesta joka oikein paisemätä. Putki on alustamuovin alla joten vesi ei pääse putsaamaan suoloja ym paskaa pois. Näkee lampulla muovin päältä takapyörän edestä.
Tutkin ammatikseni näitä enemmän ja vähemmän ajettuja.
-
- Viestit: 10750
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Luotetuin auto
Otsikon, eli ketjun aiheen mukainen "luotetuin" auto on se, millä omasta kalustostaan lähtisi reissuun (luottaa eniten sen kestävyyteen), tai jonka haaveilemistaan vaihtoehdoista luotettavuusperusteella ostaisi. Ei oikein tule muuta mieleen, mikä voisi olla "luotetuin auto".
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 7808
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Luotetuin auto
Takajarruputkiahan noissa onkin mennyt. E ja c mallissa ainakin. 203 ja 211 malleissa.poweri kirjoitti: ↑Ke Heinä 29, 2020 8:46 pmEdelleen myös ikä vaikuttaa teknisiinvikoihin eikä ainoastaan km. Edellä joku halusi rinnastaa kilsat hylkyihin ja tulkita uudelleen tilastoja.zukka kirjoitti: ↑Ke Heinä 29, 2020 4:29 pmMoni taksi ajaa taas mukulakivillä viikossa enemmän kun moni muu auto elämänsä aikana.poweri kirjoitti: ↑Ke Heinä 29, 2020 2:36 pm Vähän vaikea niitä kilsoja on punnita kun joku taksi ajaa lähes koko ajan lämpöisenä eikä ikä paina, moni myös huoltaa melko tunnollisesti työkalunsa. Uutta osaa lyödään kun yhtään alkaa oireilee.
Normi kekottimella hangataan pitkään suomen loskassa ja paskassa samaa km määrää.
Eikös kyse ollut nyt katsastuksen hylkäyksistä (johon mukulakivet ja hidasteet yms paljolti vaikuttavat?) eikä siitä että kauanko moottori kestää ja kuka käytti lohkolämmitintä kun toisen webasto taas oli hajonnut jne...
Tietenkin työkaluja huolletaan,olkoon yksityisen tai yrityksen mutta harvempi kaivinkonekuskikaan alkaa huolloissa pihtailemaan jos leipä on siitä kiinni
Itse ajan ihan samoja katuja ja hidasteita kuin taxitkin.
Viimeviikolla -09 gamla taxi mersu noin 340 ajettu sylki jarrunesteet ulos takasatulalle tulevasta putkesta joka oikein paisemätä. Putki on alustamuovin alla joten vesi ei pääse putsaamaan suoloja ym paskaa pois. Näkee lampulla muovin päältä takapyörän edestä.
Tutkin ammatikseni näitä enemmän ja vähemmän ajettuja.
Itse tulkitsen luotetuimpia vanhempia (alkaen noin 10 vuoden ikäisiä) osittain sillä perusteella kuinka paljon mitäkin merkkiä/malli on myynnissä paljon ajettuna.
Jos jotain merkkiä ei ole yhtään edes 400tkm ajettuna mutta niitä näkee liikenteessä,niin oudolta tuntuisi. Eihän se ole kun 40tkm/ vuosi. Jos taas löytyy toista merkkiä 400tkm ajettuja kymmeniä,niin ei niistä jokaista olisi väkisin korjailtu jatkuvasti että pääsee ajamaan samalla autolla
Taas mitä vanhemmaksi auto menee niin sitä enemmän on käyttäjästä kiinni kuinka menee leimasta läpi tai jättääkö usein tielle. Uudempia käytetään useammin huollossa ja pyydetään samalla katsastamaan,vanhempiin useammin vaihdellaan itse öljyt eikä haluta laittaa niin paljoa rahaa kiinni viemällä huoltoon. Sitten käydään leimalla kokeilemassa menisikö läpi vähän väljällä nivelellä,kun ei oikein olisi rahaa sellaista korjaamolla laitattaa eikä itseltä löydy työkaluja.
Tutki vaan,itse en enää muutamaan vuoteen ole ollut korjaamolla töissä.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], jassukata, juho, JVS, korkinavaaja999, Valte33 ja 56 vierailijaa